V60 PIH - importeren (praktische info)

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Samura schreef:Volgens mij in dit geval Volvo Frankrijk, dat heeft te maken met de bonussen die de dealer krijgt als veel binnenlands omzet maakt.
Dus de Volvo dealers (zelfstandige ondernemers) krijgen geld van Volvo FR (eigendom van een internationaal bedrijf) als ze auto's verkopen die binnen Frankrijk blijven, maar ze krijgen dat geld niet als die auto's geëxporteerd worden? Dat klinkt als erg protectionistisch, en het zou me niet verbazen als daarmee Europese regels worden overtreden.

@BS: uiteraard, dat heet marktwerking..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

RichieB schreef:
Samura schreef:Volgens mij in dit geval Volvo Frankrijk, dat heeft te maken met de bonussen die de dealer krijgt als veel binnenlands omzet maakt.
Dus de Volvo dealers (zelfstandige ondernemers) krijgen geld van Volvo FR (eigendom van een internationaal bedrijf) als ze auto's verkopen die binnen Frankrijk blijven, maar ze krijgen dat geld niet als die auto's geëxporteerd worden? Dat klinkt als erg protectionistisch, en het zou me niet verbazen als daarmee Europese regels worden overtreden.

@BS: uiteraard, dat heet marktwerking..
Nee, BS bedoelt dat een Franse Dealer gebaat is bij de verkoop van een auto waar een Frans kenteken op komt en die in onderhoud blijft bij een Franse dealer. Export naar NL zonder kenteken als nieuwe auto (zoals bv Jeroen zijn hybrid afgeleverd heeft gekregen) is qua continuïteit niet interessant. En Volvo Frankrijk zal die continuïteit belonen dmv bonussen, aantallen worden wellicht geteld adhv registraties ipv bestellingen. Marktwerking is leuk maar met korte termijn visie (nu snel verkopen, weg is weg) heeft geen enkel autobedrijf het vol gehouden
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

Met de bovenstaande gedachte zullen de NL dealers juist blij moeten zijn met al die imports toch? Want de meeste van ons laten hem gewoon bij een NL dealer onderhouden.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

@Walter: ik reageerde meer op het 2e deel van BS' post. Natuurlijk wil je als dealer ook het onderhoud doen voor een auto die je verkoopt. Zit dat er niet in (ivm export), dan moet je het alleen hebben van de marge op die auto. Dat je die dan verhoogt (of minder verlaagt) is alleen maar logisch.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41437
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Autozoeker schreef:Met de bovenstaande gedachte zullen de NL dealers juist blij moeten zijn met al die imports toch? Want de meeste van ons laten hem gewoon bij een NL dealer onderhouden.
Maar het tegenovergestelde is ook het geval.

Voor garantie komen die 'buitenlandse' auto's bij een Nederlandse dealer die a. de auto niet 'kent' en
b. er niets op verdiend heeft.

Ik weet niet of ik als dealer blij zou zijn met een grijs geïmporteerde auto.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Het is niet snel goed, hè? Dus om de hele levenscyclus van een auto voor een dealer rendabel te maken, moet de auto bij dezelfde dealer gekocht, onderhouden, en ingeruild worden? Want zo te horen leveren deze onderdelen los van elkaar niet genoeg op.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41437
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Dat probleem is er niet alleen met auto's hoor.
Maar dat heeft niets met de Volvo V60PIH te maken en daar gaat dit topic over.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Bijna goed, als franse dealers rechten hebben op een eigen verzorgingsgebied in Frankrijk en ze verkopen vanalles in andermans verzorgingsgebied in een buitenland hebben ze geen enkele toegevoegde waarde voor een importeur en volgt er ontslag..
Bonussen zijn al jaren niet meer toegestaan
Volvo for life
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Vreemd, maar als het niet via import lukt dan maar een ander merk die de productie wel op orde heeft (bv Mitsubishi). Goede manier om klanten weg te jagen...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

RichieB schreef:Het is niet snel goed, hè? Dus om de hele levenscyclus van een auto voor een dealer rendabel te maken, moet de auto bij dezelfde dealer gekocht, onderhouden, en ingeruild worden? Want zo te horen leveren deze onderdelen los van elkaar niet genoeg op.
de inspanningen van een dealer zijn er op gericht de verschillende profit centers van zijn onderneming winstgevend te houden, daarvoor moet een dealer steeds voldoende investeren in demo's, bedrijf en personeel.
Met alleen garantieklussen op imports gaat hij het zeker niet redden daar veel zoekwerk niet claimbaar is..
Maar ik verwacht niet dat je dat allemaal ook echt snapt...
Volvo for life
Gebruikersavatar
Bluemagics
4th Gear member
Berichten: 509
Lid geworden op: 14.01.2013 - 15:14
Locatie: Den Haag

Waar hebben we het over, we zijn toch één Europa. :-)
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Marc Apeldoorn schreef:Vreemd, maar als het niet via import lukt dan maar een ander merk die de productie wel op orde heeft (bv Mitsubishi). Goede manier om klanten weg te jagen...
de Outlander is uitverkocht en word in Europa alleen naar NL geleverd, Even voor de goede orde, de productie daarvan is in het geheel nog niet aangevangen
Volvo for life
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Bluemagics schreef:Waar hebben we het over, we zijn toch één Europa. :-)
dat is zo, rij dus voor garantieklussen steeds even terug naar de leverende dealer
Volvo for life
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

Ben schreef:
Autozoeker schreef:Met de bovenstaande gedachte zullen de NL dealers juist blij moeten zijn met al die imports toch? Want de meeste van ons laten hem gewoon bij een NL dealer onderhouden.
Maar het tegenovergestelde is ook het geval.

Voor garantie komen die 'buitenlandse' auto's bij een Nederlandse dealer die a. de auto niet 'kent' en
b. er niets op verdiend heeft.

Ik weet niet of ik als dealer blij zou zijn met een grijs geïmporteerde auto.
De dealer waar ik gevraagd heb of ze hem willen servicen was er blij mee hoor ?!

Verder meen ik van Walter gelezen te hebben dat de dealer gewoon van volvo een vergoeding krijgt voor de garantie afhandeling.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

bart simpson schreef:Met alleen garantieklussen op imports gaat hij het zeker niet redden daar veel zoekwerk niet claimbaar is..
Ik houd er al rekening mee dat ik voor garantieklussen gewoon naar België moet. Maar wellicht verrast Volvo NL en de lokale dealer me met hun service (zoals ik van ze gewend ben). De discussie hierboven ging echter over regulier onderhoud.
Maar ik verwacht niet dat je dat allemaal ook echt snapt...
Nee, want ik ben maar een simpele ondernemer die zich niet kan inleven in de complexe autobranche.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

op claimbare garantiehandelingen klopt dat idd maar z.g. "zoekuren" zijn gewoon weg
Volvo for life
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

RichieB schreef:
bart simpson schreef:Maar ik verwacht niet dat je dat allemaal ook echt snapt...
Nee, want ik ben maar een simpele ondernemer die zich niet kan inleven in de complexe autobranche.
hehe... dat is er uit, was dat nou zo moeilijk?
Volvo for life
Gebruikersavatar
Zoefje
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 21.06.2009 - 21:11
Locatie: Hendrik-ido-Ambacht

bart simpson schreef:de inspanningen van een dealer zijn er op gericht de verschillende profit centers van zijn onderneming winstgevend te houden, daarvoor moet een dealer steeds voldoende investeren in demo's, bedrijf en personeel.
Met alleen garantieklussen op imports gaat hij het zeker niet redden daar veel zoekwerk niet claimbaar is..
Maar ik verwacht niet dat je dat allemaal ook echt snapt...
Ik heb gelukkig hele andere ervaringen, ik ben bij 3 verschillende dealers in NL geweest die maar wat graag het onderhoud incl. garantieclaims willen doen voor mijn PIH.
Volvo V60 Plug-in Hybrid
Volvo V70 LE T4 PowerShift MY2012
Volvo V70 LE 2.4D GT Ice White (MY2010)
Porsche 993 Targa (1996)
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Bart, even voor de goede orde, er is een garantie dat die voor 1 december 2013 op kenteken wordt gezet als je voor 1 mei besteld.
Volvo heeft een andere keus gemaakt door ieder land wat produktie toe te kennen en nu geforceerd proberen te voorkomen dat niet NL dealers aan Nederlanders V60 PIH's uit te leveren
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

Kijk het is heel simpel.

Als de dealer er verliest op maakt om te servicen, garantie afhandelen, doen ze dat natuurlijk niet. Ik had er zelf rekening gehouden dat ik elke keer naar antwerpen toe moet, maar ben blij verrast dat ik met de auto gewoon bij een nl dealer tereht kan.

maw, ze verdienen er op en hebben zo kans om lange termijn relatie op te bouwen met de nieuwe klant. win-win situatie lijk me.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”