Pagina 15 van 19

Geplaatst: 07.01.2014 - 09:43
door Ben
Prachtige auto, daar kun je voorlopig weer een poosje in wonen ;-)

Geplaatst: 07.01.2014 - 09:50
door V480-S60
Hijs mooooooooooooi!

Geplaatst: 07.01.2014 - 10:04
door Summum
Gefeliciteerd! Een blauwe V60 met Fortuna velgen....ik zou het zelf hebben kunnen kiezen! :D

Interieur lijkt me ook mooi met dat tweekleurige stuurwiel. Veel plezier ermee.

Geplaatst: 07.01.2014 - 10:27
door Fulaks
Pico bello, Arnoud ! Zeer benieuwd naar wat uitgebreidere bevindingen omtrent de aandrijflijn... (en naar de mogelijke verschillen tussen jouw bevindingen en die van Casper met z'n nieuwe XC60 D4 GT8 FWD, vandaag afgeleverd).

Geplaatst: 07.01.2014 - 10:36
door lancer
Gaaf man.

Van de lane keeping aid kun je volgens mij de gevoeligheid instellen. Ik het verleden begon hij bv de bleren als de invoegstrook overging naar de spitsstrook (dan ga je dus over een diagonale lijn heen). Dat is met een andere setting afgelopen.

Start stop is ff wennen, maar ik gebruik het zowel op de handbak van mijn auto als de automaat (BMW) van mijn vriendin. Zeker op de automaat kan ik geen reden verzinnen om het uit te zetten. Je bent iets langzamer weg als het heel snel groen is nadat hij uitgaat. Bij de BMW kun je voorkomen dat hij uitgaat door de rem maar heel licht ingedrukt te houden. Wellicht dat dat op de Volvo ook werkt (voor die gevallen dat je verwacht maar een paar seconden stil te taan)

Geplaatst: 07.01.2014 - 10:44
door Jolly Breeze Racing
Prachtige auto!

Geplaatst: 07.01.2014 - 11:04
door Fulaks
Ben ook benieuwd naar de 'Coast'-functie op de nieuwe GT8, die je kan inschakelen met de ECO-knop op de middenconsole. Automaat zou dan ontkoppelen zodat je met minimaal verbruik kan uitbollen naar bv een rood licht. Motor zou ook al uitgaan vooraleer je tot stilstand komt.

Om het allemaal te doorgronden op basis van de handleiding vraagt enige lezing, maar ben ook benieuwd in de praktijkervaring.

't Is ook allemaal veel op de boterham, laten we Arnoud nog wat tijd geven...

Geplaatst: 07.01.2014 - 12:02
door BillyBob
Stiekeme meelezer hier, man wat een mooie V60 heb je weer gekozen.
Geniet ervan!

PS Ik heb nog een vraagje over die Brodit montagefoto. Ik heb ook zo'n houder en wil de kabel graag eronder wegwerken en aansluiten: hoe haal je die console precies los? Is daar ergens een handleiding van te vinden?

Groet!

Geplaatst: 07.01.2014 - 14:31
door arnoud
Fulaks schreef:Ben ook benieuwd naar de 'Coast'-functie op de nieuwe GT8, die je kan inschakelen met de ECO-knop op de middenconsole. Automaat zou dan ontkoppelen zodat je met minimaal verbruik kan uitbollen naar bv een rood licht. Motor zou ook al uitgaan vooraleer je tot stilstand komt.
Het is inderdaad nogal veel opties om door te werken. Ik mag dan wel drie uur per dag in de auto zitten, maar ik heb nog niet alles door kunnen werken :)

Ik heb vanochtend op de laatste 10km de ECO+ stand voor het eerst aangezet, maar afgezien van ontzetten snel doorschakelen van de automaat heb ik nog geen verschil ontdekt...
BillyBob schreef:PS Ik heb nog een vraagje over die Brodit montagefoto. Ik heb ook zo'n houder en wil de kabel graag eronder wegwerken en aansluiten: hoe haal je die console precies los? Is daar ergens een handleiding van te vinden?!
Nee, ik weet zo even niet van een publiek beschikbare handleiding, maar het is heel simpel: de zijdelen van de middenconsole zitten in met midden geklikt en de uiteinden met haakjes vast. Als je in het midden onderaan begint trek je deze vrij simpel los. Dan met enig beleid het hele paneel losmaken. Kind kan de was doen...

Geplaatst: 07.01.2014 - 14:37
door Hans oet Twent
Proficiat!

Geplaatst: 07.01.2014 - 14:46
door BillyBob
arnoud schreef: Nee, ik weet zo even niet van een publiek beschikbare handleiding, maar het is heel simpel: de zijdelen van de middenconsole zitten in met midden geklikt en de uiteinden met haakjes vast. Als je in het midden onderaan begint trek je deze vrij simpel los. Dan met enig beleid het hele paneel losmaken. Kind kan de was doen...
Top, bedankt voor je reactie, ga ik dit weekend eens proberen!

Geplaatst: 07.01.2014 - 19:55
door arnoud
En nog een plaatje van de binnenkant met de kermis een beetje gedowntuned.

Afbeelding

Het was wel goed om te zien dat de TomTom en Sensus Navigation het beide eens waren om er hier maar af te duiken. En dat zonder tientallen meldingen van "ik heb een snellere route gevonden!" "oh nee, toch niet!" "Of wacht...!"...

En speciaal voor Hakan, met koelvloeistof thermometer. Vrij nutteloos voor de rest van de bevolking, maar ik heb 'm :lol:

Ook wel handig is dat als je de navigatie verborgen hebt, je de aanwijzingen wel op het centrale tellerdeel te zien krijgt.

Verder is de auto met 450km gereden al zuiniger op de thuisrit dan de oude. Nu heb ik vrij veel op de ACC gereden, dus dat maakt vast ook nog wel uit, want lekker doortrekken als de weg weer vrij is doet hij ook niet.

Speciaal voor de rapporten hier heb ik vanochtend een stuk gereden met de audio uitgeschakeld en jawel: de auto is STIL. Eigenlijk alleen hetzelfde windgeruis als de oude, maar verder hoor je eigenlijk bijna niks.

Wat raar is, is dat de iPod iedere keer als de auto van het contact gaat qua navigatie door de muziek weer in het hoofdmenu staat. Dus het lijstje "Afspeellijsten, Artiesten, Albums, etc", en niet bij de huidge afspelende muziek. Hij speelt dus wel netjes verder af waar hij gebleven was, maar als je aan de MENU knop draait om een andere CD te kiezen begin je steeds helemaal bovenin.

Geplaatst: 07.01.2014 - 20:21
door Trucker
Gaaf arnoud.
Echt een mooie wagen..........
Heel veel veilige kilometers gewenst.

Geplaatst: 07.01.2014 - 20:21
door Poolrev
Echt een hele mooie verschijning zo!

Geniet van de vele kilometers! :)

Geplaatst: 07.01.2014 - 21:21
door rsnhakan
Hé die meter wil ik ook! Vooral om te kunnen zien wanneer je over kunt schakelen naar de Power modus.

Dit weekend zie ik een leuke rit aankomen voor familie Arnoud?

Geplaatst: 07.01.2014 - 22:28
door arnoud
Totaaaaaaal niet boeiende informatie die temperatuur meter. Maar ja, dat is de toerenteller met een 8 traps automaat ook niet echt.

Wel leuk om even te zien dat in ECO+ stand 70km/u nog geen 1200rpm doet, en 120 iets van 1700rpm. Dat is niet de stand waarin je een 'sportieve response' van het gaspedaal krijgt.

Als je dan van daar uit de bak in "S" zet en het gas een beetje aanraakt springt ie er lekker vandoor.

Geplaatst: 08.01.2014 - 01:14
door hotpants
Bij deze ook nog wat info :)


Tot nu toe ook 1400km gereden met een D4 automaat.

Bevindingen tot nu toe:


- Eco + geeft bij mij, bij het inschakelen van de standkachel een foutmelding. Via de app krijg ik een melding dat de auto op de eco-stand staat ingesteld en de standkachel dus niet blijkt te werken??

- Het switchen in sensus connect van internet radio naar cd of HDD werkt feilloos, maar weer terug naar internet radio is traaaaaaggggg...

- In de Eco+ stand merk je dat de auto vanaf 70km/h met gas los de auto in zijn "vrijloop" zet. Hiermee "coast" je dus zo lang mogelijk door om brandstof te besparen.

- De 3D modus, zowel basic als gevanceerd vind ik erg traag. Dermate traag dat ik de kaart weer op 2D heb gezet.

- Flitspalen worden nu eindelijk (af-fabriek) ook opgemerkt en gesignaleert. Helaas geeft het sensus connect systeem alleen een signaal zodra de gesproken begeleiding aan staat.

Motorisch is de auto echt TOP! De combinatie van de 4-cilinder diesel met automaat is geweldig. Ik heb in een 320d automaat gereden, maar deze motor - bak combinatie doet hier niet aan onder. Over een zeer breed toerenbereik heeft deze auto een bult aan koppel klaar staan. Van het weekend over de Duitse Autobahn gereden en de auto trekt makkelijk door tot snelheden ver over de 220km/h.

Het verbruik valt mij ook enorm mee. Bij snelheden rond de 120 km/h verbruikt de auto ongeveer 5 liter / 100km. Bij snelheden ver daarboven met een gemiddelde van 180 km/h verbruikt de D3 1:12.

Geplaatst: 08.01.2014 - 06:57
door Paul
Flitspalen, gewoon POI erin zetten... Dan heb je ook weer Frankrijk ;-)

Geplaatst: 08.01.2014 - 08:15
door Fulaks
hotpants schreef:de auto trekt makkelijk door tot snelheden ver over de 220km/h
Niet begrensd op 250 km/h dan ? :D

Geplaatst: 08.01.2014 - 08:48
door diesel01
hotpants schreef:Bij deze ook nog wat info :)


Tot nu toe ook 1400km gereden met een D4 automaat.

Bevindingen tot nu toe:


- Eco + geeft bij mij, bij het inschakelen van de standkachel een foutmelding. Via de app krijg ik een melding dat de auto op de eco-stand staat ingesteld en de standkachel dus niet blijkt te werken??

- Het switchen in sensus connect van internet radio naar cd of HDD werkt feilloos, maar weer terug naar internet radio is traaaaaaggggg...

- In de Eco+ stand merk je dat de auto vanaf 70km/h met gas los de auto in zijn "vrijloop" zet. Hiermee "coast" je dus zo lang mogelijk door om brandstof te besparen.

- De 3D modus, zowel basic als gevanceerd vind ik erg traag. Dermate traag dat ik de kaart weer op 2D heb gezet.

- Flitspalen worden nu eindelijk (af-fabriek) ook opgemerkt en gesignaleert. Helaas geeft het sensus connect systeem alleen een signaal zodra de gesproken begeleiding aan staat.

Motorisch is de auto echt TOP! De combinatie van de 4-cilinder diesel met automaat is geweldig. Ik heb in een 320d automaat gereden, maar deze motor - bak combinatie doet hier niet aan onder. Over een zeer breed toerenbereik heeft deze auto een bult aan koppel klaar staan. Van het weekend over de Duitse Autobahn gereden en de auto trekt makkelijk door tot snelheden ver over de 220km/h.

Het verbruik valt mij ook enorm mee. Bij snelheden rond de 120 km/h verbruikt de auto ongeveer 5 liter / 100km. Bij snelheden ver daarboven met een gemiddelde van 180 km/h verbruikt de D3 1:12.
Is dat wel vertrouwd dat ze jouw een dergelijke auto hebben toebedeeld? :wink: :lol:
Groet, T
Maarum goed verhaal en ook een antwoord (motorisch gezien) op de Duitse 3.