De vlek waar ik het over heb zit op de plastic lens die voor de hele unit zit. Ik ben me bewust van de kwetsbaarheid van de spiegelende laag van de reflectoren. We gaan maar oefenen op de xenon lampen die toch op de nominatie staan om terug op marktplaats te gaan
de bovenste moeten aan de binnenkant worden schoongemaakt, de onderste moeten aan de buitenkant gepolijst worden...
Vanmiddag maar een beetje de handen uit de mouwen gestoken.
Als eerste met één van de koplampen aan de gang gegaan, en ondanks dat terwijl ik bezig was er niet echt een schokkend verschil te zien was, blijkt van een afstandje er toch wel iets gebeurt is:
Van dichtbij is het zeker nog niet perfect, en het is een idioot gepruts door de kleine opening in de reflector heen, maar ik denk dat ik de tweede toch ook nog maar even onder handen ga nemen.
Aangezien de kachelmotor na een week stil geweest te zijn toch zo af en toe weer een piep begon te geven maar besloten om een andere te regelen.
De witte is er eentje met een ton minder ervaring en 6 jaar jonger. Hopelijk blijft deze voorlopig stil
En toen ik toch weer in het vooronder lag ook maar eens gekeken hoe het interieurfilter er bij stond. Daar was ik toch wel vrij geschokt over:
Die was in ieder geval bij de laatste beurt niet vervangen
En dat was nog niet eens de hele oogst, de helft van de prut lag op de bodem van de auto... Dus ook maar een nieuw filtertje besteld, kan die er morgen in.
Wat je zou kunnen doen is de methode van Retrofit lab.
Voordeel van die manier is dat je de binnenkant machinaal kunt polijsten waardoor je ze helemaal strak krijgt.
Hij verwarmt de koplamp en kan op die manier behuizing/glas uit elkaar krijgen, jij bent zo te lezen best handig.
Ik durfde het niet aan om mijn adaptieve xenon op die manier te behandelen.
Sinds ik ze open gemaakt heb zijn ze ook niet meer goed waterdicht, dus daar heb je zeker een punt.
Wat ik toen ook vaak tegen kwam was dat je de koplampen die jij daar hebt liggen niet kan openen omdat de ultrasoon gelast zijn. Maak je ze open dan breekt het kunststof glas en krijg je ze nooit weer dicht.
Maar daarom ben ik wel weer verbaasd na het filmpje van Tom met die XC60 lampen. Wat ik daar niet goed begrijp is waarom ze die H7 voet zo uitboren voor een Mini H1 projector, die is namelijk gemaakt voor de H7 fitting.
Bouw er dan gelijk een D2s projector in en je kan er ook fatsoenlijke Philips lampjes in kwijt. Nu zitten ze nog met die Chinese XB35 lampen.
Met de wiring diagrams van verschillende jaargangen in de hand en de koplampstekker van de kabelboom van de donor auto in de andere uit wezen zoeken hoe ik 'm aan moet gaan sluiten binnenkort.
Wel een leuk klusje, uitpluizen hoe de kabelboom in elkaar zit. Maar we zijn er uit, en het was achteraf heel simpel: de kleuren van de 2001 kabelboom komen 95% overeen met de 2005 kabelboom, alleen één aardedraad was bruin/zwart in plaats van gewoon zwart.
Ik heb de stekkers die ik nodig ga hebben besteld, en dus wordt vervolgd...
Ik weet het nog niet. De planning voor morgen is nog niet helemaal duidelijk. Daarnaast hangt het ook een beetje van het weer af. Kan ook zijn dat het in de loop van volgende week gaat gebeuren.
Maar morgen in ieder geval even een test van de kabels voordat ik ga breken...