Pagina 15 van 48
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 12.05.2025 - 04:14
door V60Driver
Twee weken geleden in België deed RTTI het gewoon op mijn MY2015 V60PIH. Maar niet (en nog steeds niet) in NL. Blijf het een raar verhaal vinden en bizar hoe lang het duurt. Toch lijkt het dat de prioriteit van het RTTI valen bij Volvo eindelijk is ingedaald om het op te lossen.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 12.05.2025 - 08:10
door teebee
V60Driver schreef: ↑12.05.2025 - 04:14
Toch lijkt het dat de prioriteit van het RTTI valen bij Volvo eindelijk is ingedaald om het op te lossen
En waar blijkt dat volgens jou dan uit?….
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 12.05.2025 - 15:05
door VolvoBerZan
Het is mij opgevallen dat het ineens niet meer werkte pal nadat ik de laatste BeNeLux kaartupdate had binnengehaald (automatische update).
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 12.05.2025 - 15:50
door OGA244
Volvo heeft soms vreemde prioriteiten
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 12.05.2025 - 22:23
door EasyWim
VolvoBerZan schreef: ↑12.05.2025 - 15:05
Het is mij opgevallen dat het ineens niet meer werkte pal nadat ik de laatste BeNeLux kaartupdate had binnengehaald (automatische update).
Precies, dat was bij mij ook het geval.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 13.05.2025 - 07:24
door V60Driver
teebee schreef: ↑12.05.2025 - 08:10
En waar blijkt dat volgens jou dan uit?….
Als ik de reacties van collega forumleden zie. Dan is er iets van verschuiving te bekennen. Tis klein weliswaar maar toch. Blijf positief zou ik zeggen.

Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 13.05.2025 - 11:56
door teebee
V60Driver schreef: ↑13.05.2025 - 07:24
teebee schreef: ↑12.05.2025 - 08:10
En waar blijkt dat volgens jou dan uit?….
Als ik de reacties van collega forumleden zie. Dan is er iets van verschuiving te bekennen. Tis klein weliswaar maar toch. Blijf positief zou ik zeggen.
Zie geen enkele verschuiving, zie een rode draad. Geen / nauwelijks communictie intern noch naar klanten. Dit is vanaf het begin al en nog steeds.
Dus weinig reden om het positief te zien daar waar de indruk duidelijk anders is.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 14.05.2025 - 14:04
door Willy.VdW
VolvoBerZan schreef: ↑12.05.2025 - 15:05
Het is mij opgevallen dat het ineens niet meer werkte pal nadat ik de laatste BeNeLux kaartupdate had binnengehaald (automatische update).
De kaarten in onze XC90 en onze XC40 dateren van vorige zomer. In de XC90 is er geen RTTI, in de XC40wel. Beiden hebben Sensus. We rijden in België.
Mijn vermoeden is dan ook dat er geen verband is tussen een recente kaartupdate en het RTTI probleem maar dat het toeval is.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 14.05.2025 - 14:30
door MisterNick
Klein nieuwtje. Ik belde toevallig vandaag met de garage en de monteur aan de telefoon gaf aan dat vrijwel alle monteurs van Volvo mee hebben gedaan aan een webinar over dit probleem recentelijk. Hier is uitgelegd hoe het probleem in elkaar steekt. De monteur gaf ook aan dat er heel actief aan het probleem gewerkt wordt, maar dat het echt een heel vaag probleem was. Het probleem is inderdaad niet veroorzaakt door een update, dat is ook de reden dat het probleem zo vaag is. Het probleem lijkt plots ontstaan te zijn zonder duidelijke oorzaak. De monteur gaf ook aan dat ze ondertussen wel genoeg technische rapporten hebben bij Volvo en dus langsgaan bij garages niet echt meer nodig is. Hij gaf ook aan dat we het vanzelf te horen krijgen als het probleem opgelost is, hij wist echter niet via waar we dat dan te horen zouden krijgen.
Ging om een medewerker van Nieuwenhuisje
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 14.05.2025 - 22:11
door Willy.VdW
MisterNick schreef: ↑14.05.2025 - 14:30
Het probleem lijkt plots ontstaan te zijn zonder duidelijke oorzaak.
Beangstigend, een probleem dat bij wijze van spreken "zomaar" ontstaat na jaren goed functioneren. Als dat inderdaad het geval is...
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 15.05.2025 - 09:14
door OGA244
Niet de eerste keer, op de D6 kon je ooit zien waar de auto reed en hoe snel, “ineens” was dat weg en Volvo was er “mee bezig” (nu alweer een jaar of 10)
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 15.05.2025 - 21:02
door V60Driver
OGA244 schreef: ↑15.05.2025 - 09:14
Niet de eerste keer, op de D6 kon je ooit zien waar de auto reed en hoe snel, “ineens” was dat weg en Volvo was er “mee bezig” (nu alweer een jaar of 10)
Dit is inderdaad veranderd met een Volvo Cars App (Volvo OnCall) update. Heel jammer dat het verdwenen is. Ik was in de veronderstelling dat het met opzet weggehaald was ivm soort van privacy reden. Maar uit jouw verhaal blijkt iets anders. Pfff
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 16.05.2025 - 23:13
door Ab S
Reactie van Volvo NL gehad n.a.v. mijn ingediende contactformulier
"Naar is gebleken betreft het een vrij complex internationaal probleem. Onze collega’s in Zweden werken samen met onze externe leverancier hard aan een oplossing. De moeilijkheid daarbij is dat het geen generaal probleem is dat alle auto’s treft. Onderzoek moet uitwijzen waarom de ene auto wel door de storing wordt getroffen en andere auto’s niet. Het positieve is dat het niet specifiek aan de instellingen in uw auto ligt, maar dat de storing dus door het internationale systeem wordt veroorzaakt. "
Tja, de ene wel getroffen en de andere niet, en niet duidelijk waarom.
PS: Ik begin langzaam maar zeker genoeg te krijgen van Google Maps op een half scherm en mis de navigatie op bestuurders- en head-up display (is ook echt een stuk veiliger, i.p.v.. steeds opzij kijken).
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 17.05.2025 - 07:48
door OGA244
V60Driver schreef: ↑15.05.2025 - 21:02
OGA244 schreef: ↑15.05.2025 - 09:14
Niet de eerste keer, op de D6 kon je ooit zien waar de auto reed en hoe snel, “ineens” was dat weg en Volvo was er “mee bezig” (nu alweer een jaar of 10)
Dit is inderdaad veranderd met een Volvo Cars App (Volvo OnCall) update. Heel jammer dat het verdwenen is. Ik was in de veronderstelling dat het met opzet weggehaald was ivm soort van privacy reden. Maar uit jouw verhaal blijkt iets anders. Pfff
als privacy bij Volvo een item zou zijn snap ik niet zo goed wat men bij Google te zoeken heeft, Google legt iedere route cq beweging immers (voor eeuwig?) vast, en voor wie?
Ik ervoer het meer als desinteresse om iets best bruikbaars opgelost te krijgen.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 17.05.2025 - 09:50
door teebee
Ab S schreef: ↑16.05.2025 - 23:13
Het positieve is dat het niet specifiek aan de instellingen in uw auto ligt, maar dat de storing dus door het internationale systeem wordt veroorzaakt
Geloof ik niks van… het ligt vlgs mij toch echt ergens bij Volvo (wellicht icm, maar het had volgens mij niet hoeven te ontstaan).
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 17.05.2025 - 09:57
door raspaardje
Allemaal speculatie, feit is dat het niet werkt zoals het zou moeten werken. En dat heldere, eenduidige communicatie ontbreekt.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 17.05.2025 - 10:54
door OGA244
Zo is het, beloofde features die niet of gebrekkig werken zijn een wanprestatie
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 17.05.2025 - 11:34
door IzzyT6
Ik durf het bijna niet te zeggen maar bij mij werkt de verkeersinformatie in Sensus sinds vanmorgen spontaan weer.
Als vanouds zo te zien.
Als provider staat nu INRIX ingevuld.
Daar stond de afgelopen weken niets.
Hopelijk is het nu stabiel...
De communicatie van Volvo is zeer teleurstellend en niet van deze tijd.
Alleen als je als klant zelf reclameert en contact weet te maken hoor je iets.
Maar verder is er alleen doodse stilte.
Actieve communicatie en transparantie (juist ook als er wat mis gaat) maakt je bedrijf en merk juist sterker en bindt klanten.
De benadering van Volvo schaadt de relatie met klanten en blijft moeilijk te begrijpen.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 17.05.2025 - 11:48
door dimitripb
Ik ben bang dat we dit in de toekomst steeds vaker gaan zien. Veel systemen werken niet meer als een losstaand apparaat maar zijn afhankelijk van een internetdienst waar je geen invloed op hebt. Die diensten evolueren en na enige jaren worden oudere systemen of oudere versies niet meer ondersteund. Technisch is het niet altijd mogelijk om dan mee te migreren naar de nieuwe platforms of versies en ook financieel is er vaak onwil.
In geval vermoed ik ook dat het probleem niet zo ingewikkeld is als men wil doen geloven maar dat men naar een oplossing zoekt die financieel gunstig is voor Volvo en niet iedere auto afzonderlijk een update moet krijgen.
Als iets zonder update van de een op de andere dag niet meer werkt heeft het 9 van de 10 keer te maken met verlopen entiteiten, zoals cerificaten.
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 17.05.2025 - 13:04
door OGA244
Kijk naar On call, doet men ook niets meer aan