Pagina 15 van 15

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 12.05.2025 - 04:14
door V60Driver
Twee weken geleden in België deed RTTI het gewoon op mijn MY2015 V60PIH. Maar niet (en nog steeds niet) in NL. Blijf het een raar verhaal vinden en bizar hoe lang het duurt. Toch lijkt het dat de prioriteit van het RTTI valen bij Volvo eindelijk is ingedaald om het op te lossen.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 12.05.2025 - 08:10
door teebee
V60Driver schreef: 12.05.2025 - 04:14 Toch lijkt het dat de prioriteit van het RTTI valen bij Volvo eindelijk is ingedaald om het op te lossen
En waar blijkt dat volgens jou dan uit?….

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 12.05.2025 - 15:05
door VolvoBerZan
Het is mij opgevallen dat het ineens niet meer werkte pal nadat ik de laatste BeNeLux kaartupdate had binnengehaald (automatische update).

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 12.05.2025 - 15:50
door OGA244
Volvo heeft soms vreemde prioriteiten

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 12.05.2025 - 22:23
door EasyWim
VolvoBerZan schreef: 12.05.2025 - 15:05 Het is mij opgevallen dat het ineens niet meer werkte pal nadat ik de laatste BeNeLux kaartupdate had binnengehaald (automatische update).
Precies, dat was bij mij ook het geval.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 13.05.2025 - 07:24
door V60Driver
teebee schreef: 12.05.2025 - 08:10 En waar blijkt dat volgens jou dan uit?….
Als ik de reacties van collega forumleden zie. Dan is er iets van verschuiving te bekennen. Tis klein weliswaar maar toch. Blijf positief zou ik zeggen. 😏

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 13.05.2025 - 11:56
door teebee
V60Driver schreef: 13.05.2025 - 07:24
teebee schreef: 12.05.2025 - 08:10 En waar blijkt dat volgens jou dan uit?….
Als ik de reacties van collega forumleden zie. Dan is er iets van verschuiving te bekennen. Tis klein weliswaar maar toch. Blijf positief zou ik zeggen. 😏
Zie geen enkele verschuiving, zie een rode draad. Geen / nauwelijks communictie intern noch naar klanten. Dit is vanaf het begin al en nog steeds.
Dus weinig reden om het positief te zien daar waar de indruk duidelijk anders is.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 14.05.2025 - 14:04
door Willy.VdW
VolvoBerZan schreef: 12.05.2025 - 15:05 Het is mij opgevallen dat het ineens niet meer werkte pal nadat ik de laatste BeNeLux kaartupdate had binnengehaald (automatische update).
De kaarten in onze XC90 en onze XC40 dateren van vorige zomer. In de XC90 is er geen RTTI, in de XC40wel. Beiden hebben Sensus. We rijden in België.
Mijn vermoeden is dan ook dat er geen verband is tussen een recente kaartupdate en het RTTI probleem maar dat het toeval is.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 14.05.2025 - 14:30
door MisterNick
Klein nieuwtje. Ik belde toevallig vandaag met de garage en de monteur aan de telefoon gaf aan dat vrijwel alle monteurs van Volvo mee hebben gedaan aan een webinar over dit probleem recentelijk. Hier is uitgelegd hoe het probleem in elkaar steekt. De monteur gaf ook aan dat er heel actief aan het probleem gewerkt wordt, maar dat het echt een heel vaag probleem was. Het probleem is inderdaad niet veroorzaakt door een update, dat is ook de reden dat het probleem zo vaag is. Het probleem lijkt plots ontstaan te zijn zonder duidelijke oorzaak. De monteur gaf ook aan dat ze ondertussen wel genoeg technische rapporten hebben bij Volvo en dus langsgaan bij garages niet echt meer nodig is. Hij gaf ook aan dat we het vanzelf te horen krijgen als het probleem opgelost is, hij wist echter niet via waar we dat dan te horen zouden krijgen.

Ging om een medewerker van Nieuwenhuisje

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 14.05.2025 - 22:11
door Willy.VdW
MisterNick schreef: 14.05.2025 - 14:30 Het probleem lijkt plots ontstaan te zijn zonder duidelijke oorzaak.
Beangstigend, een probleem dat bij wijze van spreken "zomaar" ontstaat na jaren goed functioneren. Als dat inderdaad het geval is...

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 15.05.2025 - 09:14
door OGA244
Niet de eerste keer, op de D6 kon je ooit zien waar de auto reed en hoe snel, “ineens” was dat weg en Volvo was er “mee bezig” (nu alweer een jaar of 10)