Geen verkeersinfo bij Sensus
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47
Twee weken geleden in België deed RTTI het gewoon op mijn MY2015 V60PIH. Maar niet (en nog steeds niet) in NL. Blijf het een raar verhaal vinden en bizar hoe lang het duurt. Toch lijkt het dat de prioriteit van het RTTI valen bij Volvo eindelijk is ingedaald om het op te lossen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7751
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
En waar blijkt dat volgens jou dan uit?….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28.02.2024 - 11:38
Het is mij opgevallen dat het ineens niet meer werkte pal nadat ik de laatste BeNeLux kaartupdate had binnengehaald (automatische update).
- EasyWim
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 29.09.2024 - 21:53
Precies, dat was bij mij ook het geval.VolvoBerZan schreef: ↑12.05.2025 - 15:05 Het is mij opgevallen dat het ineens niet meer werkte pal nadat ik de laatste BeNeLux kaartupdate had binnengehaald (automatische update).
XC40 T3 Momentum PRO automaat uit 2020 (getuned door Obbe naar T4)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7751
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Zie geen enkele verschuiving, zie een rode draad. Geen / nauwelijks communictie intern noch naar klanten. Dit is vanaf het begin al en nog steeds.
Dus weinig reden om het positief te zien daar waar de indruk duidelijk anders is.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 4th Gear member
- Berichten: 876
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
De kaarten in onze XC90 en onze XC40 dateren van vorige zomer. In de XC90 is er geen RTTI, in de XC40wel. Beiden hebben Sensus. We rijden in België.VolvoBerZan schreef: ↑12.05.2025 - 15:05 Het is mij opgevallen dat het ineens niet meer werkte pal nadat ik de laatste BeNeLux kaartupdate had binnengehaald (automatische update).
Mijn vermoeden is dan ook dat er geen verband is tussen een recente kaartupdate en het RTTI probleem maar dat het toeval is.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- MisterNick
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 20.05.2024 - 10:40
- Locatie: Deventer
Klein nieuwtje. Ik belde toevallig vandaag met de garage en de monteur aan de telefoon gaf aan dat vrijwel alle monteurs van Volvo mee hebben gedaan aan een webinar over dit probleem recentelijk. Hier is uitgelegd hoe het probleem in elkaar steekt. De monteur gaf ook aan dat er heel actief aan het probleem gewerkt wordt, maar dat het echt een heel vaag probleem was. Het probleem is inderdaad niet veroorzaakt door een update, dat is ook de reden dat het probleem zo vaag is. Het probleem lijkt plots ontstaan te zijn zonder duidelijke oorzaak. De monteur gaf ook aan dat ze ondertussen wel genoeg technische rapporten hebben bij Volvo en dus langsgaan bij garages niet echt meer nodig is. Hij gaf ook aan dat we het vanzelf te horen krijgen als het probleem opgelost is, hij wist echter niet via waar we dat dan te horen zouden krijgen.
Ging om een medewerker van Nieuwenhuisje
Ging om een medewerker van Nieuwenhuisje
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Fusion Red (2020)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 876
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Beangstigend, een probleem dat bij wijze van spreken "zomaar" ontstaat na jaren goed functioneren. Als dat inderdaad het geval is...MisterNick schreef: ↑14.05.2025 - 14:30 Het probleem lijkt plots ontstaan te zijn zonder duidelijke oorzaak.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47
Dit is inderdaad veranderd met een Volvo Cars App (Volvo OnCall) update. Heel jammer dat het verdwenen is. Ik was in de veronderstelling dat het met opzet weggehaald was ivm soort van privacy reden. Maar uit jouw verhaal blijkt iets anders. Pfff
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Reactie van Volvo NL gehad n.a.v. mijn ingediende contactformulier
"Naar is gebleken betreft het een vrij complex internationaal probleem. Onze collega’s in Zweden werken samen met onze externe leverancier hard aan een oplossing. De moeilijkheid daarbij is dat het geen generaal probleem is dat alle auto’s treft. Onderzoek moet uitwijzen waarom de ene auto wel door de storing wordt getroffen en andere auto’s niet. Het positieve is dat het niet specifiek aan de instellingen in uw auto ligt, maar dat de storing dus door het internationale systeem wordt veroorzaakt. "
Tja, de ene wel getroffen en de andere niet, en niet duidelijk waarom.
PS: Ik begin langzaam maar zeker genoeg te krijgen van Google Maps op een half scherm en mis de navigatie op bestuurders- en head-up display (is ook echt een stuk veiliger, i.p.v.. steeds opzij kijken).
"Naar is gebleken betreft het een vrij complex internationaal probleem. Onze collega’s in Zweden werken samen met onze externe leverancier hard aan een oplossing. De moeilijkheid daarbij is dat het geen generaal probleem is dat alle auto’s treft. Onderzoek moet uitwijzen waarom de ene auto wel door de storing wordt getroffen en andere auto’s niet. Het positieve is dat het niet specifiek aan de instellingen in uw auto ligt, maar dat de storing dus door het internationale systeem wordt veroorzaakt. "
Tja, de ene wel getroffen en de andere niet, en niet duidelijk waarom.
PS: Ik begin langzaam maar zeker genoeg te krijgen van Google Maps op een half scherm en mis de navigatie op bestuurders- en head-up display (is ook echt een stuk veiliger, i.p.v.. steeds opzij kijken).
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13551
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
als privacy bij Volvo een item zou zijn snap ik niet zo goed wat men bij Google te zoeken heeft, Google legt iedere route cq beweging immers (voor eeuwig?) vast, en voor wie?
Ik ervoer het meer als desinteresse om iets best bruikbaars opgelost te krijgen.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7751
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Geloof ik niks van… het ligt vlgs mij toch echt ergens bij Volvo (wellicht icm, maar het had volgens mij niet hoeven te ontstaan).
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3726
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Allemaal speculatie, feit is dat het niet werkt zoals het zou moeten werken. En dat heldere, eenduidige communicatie ontbreekt.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- IzzyT6
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 09.11.2019 - 13:34
Ik durf het bijna niet te zeggen maar bij mij werkt de verkeersinformatie in Sensus sinds vanmorgen spontaan weer.
Als vanouds zo te zien.
Als provider staat nu INRIX ingevuld.
Daar stond de afgelopen weken niets.
Hopelijk is het nu stabiel...
De communicatie van Volvo is zeer teleurstellend en niet van deze tijd.
Alleen als je als klant zelf reclameert en contact weet te maken hoor je iets.
Maar verder is er alleen doodse stilte.
Actieve communicatie en transparantie (juist ook als er wat mis gaat) maakt je bedrijf en merk juist sterker en bindt klanten.
De benadering van Volvo schaadt de relatie met klanten en blijft moeilijk te begrijpen.
Als vanouds zo te zien.
Als provider staat nu INRIX ingevuld.
Daar stond de afgelopen weken niets.
Hopelijk is het nu stabiel...
De communicatie van Volvo is zeer teleurstellend en niet van deze tijd.
Alleen als je als klant zelf reclameert en contact weet te maken hoor je iets.
Maar verder is er alleen doodse stilte.
Actieve communicatie en transparantie (juist ook als er wat mis gaat) maakt je bedrijf en merk juist sterker en bindt klanten.
De benadering van Volvo schaadt de relatie met klanten en blijft moeilijk te begrijpen.
Volvo V60 T6 Twin Engine Inscription april 2020
-
- 4th Gear member
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12
Ik ben bang dat we dit in de toekomst steeds vaker gaan zien. Veel systemen werken niet meer als een losstaand apparaat maar zijn afhankelijk van een internetdienst waar je geen invloed op hebt. Die diensten evolueren en na enige jaren worden oudere systemen of oudere versies niet meer ondersteund. Technisch is het niet altijd mogelijk om dan mee te migreren naar de nieuwe platforms of versies en ook financieel is er vaak onwil.
In geval vermoed ik ook dat het probleem niet zo ingewikkeld is als men wil doen geloven maar dat men naar een oplossing zoekt die financieel gunstig is voor Volvo en niet iedere auto afzonderlijk een update moet krijgen.
Als iets zonder update van de een op de andere dag niet meer werkt heeft het 9 van de 10 keer te maken met verlopen entiteiten, zoals cerificaten.
In geval vermoed ik ook dat het probleem niet zo ingewikkeld is als men wil doen geloven maar dat men naar een oplossing zoekt die financieel gunstig is voor Volvo en niet iedere auto afzonderlijk een update moet krijgen.
Als iets zonder update van de een op de andere dag niet meer werkt heeft het 9 van de 10 keer te maken met verlopen entiteiten, zoals cerificaten.