Pagina 16 van 24
Geplaatst: 05.05.2009 - 08:12
door vin940
Paul schreef:dat hij zijn roetfilter schoon aan het maken was?
Altijd handig toch??????

Geplaatst: 05.05.2009 - 08:45
door sequence
rsnhakan schreef:Morgen gaat de V50 naar de dealer voor de 60.000 km beurt.
Dit is een lijste wat ik goed moet onthouden om te vertellen:
Schuif/kanteldak moet ingesmeerd worden.
iPod/Usb adapter moet gecontroleerd worden. (loopt vaak vast of onleesbaar. Zowel bij usb en iPod)
Navigatie trilit erg veel.
Ruitenwissers (voor) moeten vervangen worden.
Fluiten van de motor.
(Melding dat de banden (voor) bijna aan vervanging toen zijn?)
Nu is mijn vraag, wie heeft het ook wel eens gehad dat de Usb en iPod onleesbaar worden, of dat het blijft hangen? Na het herstarten van de auto is het voorbij.
Over het fluiten van de motor, is dat een heel licht gefluit en niet constant aanwezig ? Ik hoor namelijk ook zo'n fluit. Heb dit ook al eens via een PM aan Vin90 gevraagd. We verdachten de multiriem of een van de poelie's.
Wat zei de dealer ervan ?
Geplaatst: 05.05.2009 - 10:12
door vin940
sequence schreef:rsnhakan schreef:Morgen gaat de V50 naar de dealer voor de 60.000 km beurt.
Dit is een lijste wat ik goed moet onthouden om te vertellen:
Schuif/kanteldak moet ingesmeerd worden.
iPod/Usb adapter moet gecontroleerd worden. (loopt vaak vast of onleesbaar. Zowel bij usb en iPod)
Navigatie trilit erg veel.
Ruitenwissers (voor) moeten vervangen worden.
Fluiten van de motor.
(Melding dat de banden (voor) bijna aan vervanging toen zijn?)
Nu is mijn vraag, wie heeft het ook wel eens gehad dat de Usb en iPod onleesbaar worden, of dat het blijft hangen? Na het herstarten van de auto is het voorbij.
Over het fluiten van de motor, is dat een heel licht gefluit en niet constant aanwezig ? Ik hoor namelijk ook zo'n fluit. Heb dit ook al eens via een PM aan Vin90 gevraagd. We verdachten de multiriem of een van de poelie's.
Wat zei de dealer ervan ?
Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd wat het geweest is.

Geplaatst: 05.05.2009 - 10:20
door Bart
rsnhakan schreef:Zondag onderweg naar Deventer was de auto opeens erg veel aan het verbruiken. 80 km/h, 4e versnelling, 10-11 L /100 km. Normaal is dit rond de 4-5 L / 100 km.
Soms krijgen we zo'n schok, en dan gaat de auto weer normaal verbruiken. Later weer een schok en gaat die hoger verbruiken.
Maar dit lijkt weer een beetje weg te zijn, geen schokken meer. Maar hij verbruikt nog steeds 6-7 L / 100 km bij 80 km/h, in z'n 4.
Wat denken jullie?
Hakan, beetje nalezen hier op het forum (en ook in het artikel over mijn "oude" V50 in de Autoweek) en je had geweten dat het hier om het regenereren (oftewel schoonmaken) van het roetfilter gaat. Dit gebeurt, afhankelijk van de rijstijl/gebruik van de auto elke 300 tot 900 km. Vaak merk je er niets van, ik merk het vnl. als ik in de stad rijd. De auto is dan erg gevoelig voor de bewegingen van het gaspedaal, en rijdt niet soepel. Na een paar minuten is het voorbij.
Geplaatst: 05.05.2009 - 10:52
door rsnhakan
sequence, de dealer, mijn vader kunnen het geluid niet horen. Dus hebben ze er niets aan gedaan. Maar ik hoor echt elke keer wanneer het gaspedaal ingeduwt word dat er een "fluit" is.
Koots, maar dit was niet een paar minuten.. Heenweg was het er, dat is ongeveer 20 minuten (hele weg) en de terugweg was een paar uur later ook weer 20 minuten.. lijkt niet op het schoonmaken van de roetfilter? Ook hebben we het nooit eerder gehad dat schokken e.d.
Geplaatst: 05.05.2009 - 11:29
door Rob M
Misschien simpel gedacht van mij, maar 80 in z'n 4e versnelling maakt ruim 2000toeren, de motor is dan erg 'gevoelig' voor de veranderde stand van het pedaal, met andere woorden, als je bij wijze van spreken je grote teen beweegt reageert de motor al. Mijn tip, bij 80 km/u naar z'n 5 en Cruise control aan. Zuinig, stil en vrijwel geen schokken. Zo rij ik al jaren en rij gemiddeld 6 liter op 100km. En ik merk het regenereren vrijwel nooit. Over het geluid, mijn vrouw hoort mijn auto fluiten, ik niet. Bij mij komt het door een slechter gehoor door jarenlang schieten (en leeftijd...). Kan dat bij je vader ook het geval zijn? Jij zult waarschijnlijk beter horen dan je pa
Geplaatst: 05.05.2009 - 11:59
door rsnhakan
80, 4e versnelling en is altijd op cruise control. Verbruik is dan 4-5 L / 100 km. Dus aardig netjes. Maar vreemde was, dat hij een schok gaf ging die minder verbruiken, 2 min later weer een schok en ging die meer verbruiken.
Fluiten heeft de dealer ook niet gehoord, dus vreemd.. ik heb ze de link naar het volvo forum gegeven maar volgens mij hebben ze dat niet bekeken. (topic over fluiten motor)
Geplaatst: 10.05.2009 - 13:21
door Bart
Hakan, is toch echt (volgens mij) het regenereren van het roetfilter geweest. Kan inderdaad langer duren dan een paar minuten. Is het na de beurt nog voorgekomen?
Geplaatst: 10.05.2009 - 13:46
door rsnhakan
Morgen gaat die naar de dealer. Ben benieuwd.
Ook word er naar de navigatie gekeken, duurt soms eeuwig om een satelliet te vinden (gisteren duurde ongeveer 10-30 minuten..) Ook hadden ze een nieuw houdertje voor de navigatie besteld, hoop dat die morgen er ook gelijk word opgezet.
Geplaatst: 11.05.2009 - 17:40
door rsnhakan
Auto is terug van de dealer, leenauto was een S80 2.4D (heerlijke motor weer).
Ze vermoeden dat het de roetfilter is zoals jullie al zeiden (en ik tegen mij pa). Mijn vader moet de komende 500 km controleren of het hoog verbruik weer voorkomt, maar dan wel langer dan 10 minuten. Als het gewoon 10 min ofzo is, dan is het de roetfilter, als het weer langer is moet hij weer terug.
Houder voor navigatie waren ze vergeten te bestellen, is opnieuw besteld. Beetje slordig. Slecht ontvangst, ze verdenken de voorruit daarvan, bij Volvo Nederland is een melding gemaakt.
Geplaatst: 23.05.2009 - 16:26
door hans98
Erm, die fluit, is dat niet gewoon de fluit van de turbo?
Geplaatst: 17.07.2009 - 09:45
door rsnhakan
Hans, die fluit van de turbo kan het inderdaad zijn.. kom ik ook wat later achter. Want het fluiten is er niet meer altijd.
Hoeveel Bar mogen de banden van onze V50 zijn? Als we rekening houden met 2.0D, 17" velgen en modeljaar 2009.
Geplaatst: 17.07.2009 - 09:46
door Paul
RTFM
Geplaatst: 17.07.2009 - 10:06
door sanco
Of open de (rechter?) achterdeur en lees het af in de deur stijl.... .benzineklep.... (thx Christpher)
maar dan nog... ik rij meestal op 2,4 rondom (mich primacy 93W) en heb er nu al ruim 60k mee gedaan (wel wisselen van voor naar achter elk jaar) De 16" winterbanden (alpin nu ook bijna 40k) altijd op 2,5 op advies van de bandenboer.
Geplaatst: 17.07.2009 - 10:07
door Jolly Breeze Racing
Doe maar 2,5
Geplaatst: 17.07.2009 - 10:12
door Christopher
Geplaatst: 17.07.2009 - 11:21
door rsnhakan
2.5 Bar hebben we ook gedaan. Bij Brand Oil staat er een lijst met hoeveel Bar welke auto nodig heeft. V50 2.0D 16" 2.4 bar, V50 T5 17" 2.6 Bar.
Geplaatst: 17.07.2009 - 17:30
door sappie
?? ik heb juist voor meer bar dan achter aangezien er meer gewicht op de voorbanden rust dan de achterbanden...
Geplaatst: 17.07.2009 - 18:04
door Fredhead
Mijn V50 staat rondom op 2,6 bar
Geplaatst: 17.07.2009 - 21:31
door Hjalmar
Ik heb rondom 2.7 Bar