Pagina 16 van 19

Geplaatst: 10.09.2013 - 18:04
door Jolly Breeze Racing
Ik laad ook alleen thuis op, heb de kabel op de stoep liggen en de stekker in de vensterbank :-)

Auto parkeren, stekker pakken en aansluiten en bij voorkeur na 23:00 uur opladen.

Kwam mijn oude Volvo ook tegen, staat nu te koop, dealer wilde € 10.000,- geven, nu te koop voor beetje meer :-)

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... -line.html

Geplaatst: 10.09.2013 - 18:06
door Superfunky
RichieB schreef:Ik voorspel dat de PIH bezitters zonder laadpaal met vaste kabel significant minder vaak zullen opladen. Omdat het te veel gedoe is, of omdat het te hard regent. Of een laadpaal het geld waard is kan je natuurlijk alleen zelf bepalen. (Pun intended.)
Daar wil ik wel een flesje op zetten! Alles valt of staat met waar je het stopcontact plaatst. Bij mij staat die 2 meter van m'n auto.
Ik zal mijn PiH helemaal nooit bij een openbaar laadpunt laden. Ik heb inmiddels genoeg mensen gesproken die na 3x zijn afgehaakt. Dat is namelijk pas echt gedoe: laadpaal vinden, die dan weer bezet is, niet werkt, de laadpas niet accepteert, etc. Voor een PiH is openbaar laden de grootste onzin.
Als ik s'avonds thuiskom, heb ik er echter geen enkele moeite mee de kabel in het stopcontact te steken en dat ding er de hele nacht in te laten zitten. Dat is namelijk nog minder moeite dan het uitladen van m'n kinderen. Overdag op kantoor is hetzelfde verhaal. Waarom zou ik niet tanken op kosten van de baas?? (Oh shit, dat ben ik zelf!). Als dat al te veel moeite zou zijn....., waar ben je dan mee bezig?

Geplaatst: 10.09.2013 - 18:27
door RichieB
Ik heb nu een paar keer geladen met de kabel bij mijn ouders. Parkeren op de oprit, stopcontact zit meteen achter de deur 1m verder. Wat een gedoe, dat zou ik echt niet elke dag willen doen. De kabel permanent neerleggen zou ik dan ook zeker gedaan hebben. Maar ik ben dan ook verwend met mijn laadpaal. :D

Geplaatst: 10.09.2013 - 18:38
door Ben
Ik lees erg goede berichten over de resultaten van de PIH rijcursus.
Hebben jullie daar al aan meegedaan?

Geplaatst: 10.09.2013 - 18:38
door NielsPHEV
als je zelf een beetje handig bent dan hoeft een mooie wallbox compleet geïnstalleerd (op eigen terrein) niet meer te kosten dan een zo'n € 700,= ex BTW. Nu is het alleen nog maar gemak om voor een wallbox te kiezen straks komt de auto standaard met een laadsnoer (zonder lader) als ik het goed heb begrepen en zul je dus wel moeten.

Geplaatst: 10.09.2013 - 18:41
door NielsPHEV
Ben schreef:Ik lees erg goede berichten over de resultaten van de PIH rijcursus.
Hebben jullie daar al aan meegedaan?
Ja heb ik gedaan; les 1 gas loslaten en uit laten rollen; les 2 gas loslaten en uit laten rollen; les 3 gas loslaten en uit laten rollen wanneer je dat overigens doet zie je het verbruik afnemen en je e actieradius toenemen. Daarnaast kent men veel details over de auto.

Geplaatst: 10.09.2013 - 19:45
door RoaldH
Ik laad ook alleen thuis op. Bij kantoor loopt er nu al 2 jaar een procedure voor het plaatsen van 3 laadpalen bij stichting e-laad. Door (financiële) problemen is het aantal teruggebracht tot 1. Inmiddels zijn er 5 electrische auto's: 2x v60 PIH, 1x ampera, 1x outlander, 1x leaf die eind dit jaar van 1 paal gebruik kunnen maken :(

Mijn v60 staat naast de garage waar de laadkabel op een vaste plek hangt, dus parkeren en meteen inpluggen na het uitstappen. Dan werkt het wel in mijn geval.

Geplaatst: 10.09.2013 - 21:22
door ferretje
NielsPHEV schreef:Een tussenmetertje is niet zo duur pas wel op als je zo'n plugin tussenmeter gebruikt dat ie tegen de laadstroom van lader kan.

Hoofdreden dat ik een laadstation met snoer heb is overigens gewoon gemak. Je hoeft niet elke keer een snoer te pakken en af te rollen.
En je hebt niet steeds zo'n smerige kabel, want dat wordt-ie, in je handen en je kofferbak.

Geplaatst: 08.10.2013 - 07:56
door goukcher
Het is me eindelijk gelukt, volledig op de accu naar mijn werk. Zelfs meer dan 50 km!

Geplaatst: 08.10.2013 - 09:15
door Jolly Breeze Racing
goukcher schreef:Het is me eindelijk gelukt, volledig op de accu naar mijn werk. Zelfs meer dan 50 km!
Knap hoor!, dat lukt mij niet.
Wel naar mijn werk, dat is maar 200 meter :-)

Je gebruikt dan wel een fluwelen voetje en rijden in Pure?

Geplaatst: 08.10.2013 - 09:17
door jvov60
Inderdaad erg knap en eerlijk is eerlijk voor Volvo: bewijs dat het ook echt kan.

Geplaatst: 08.10.2013 - 09:23
door ferretje
goukcher schreef:Het is me eindelijk gelukt, volledig op de accu naar mijn werk. Zelfs meer dan 50 km!
51,9 km in 56 minuten..... ik verdenk je er van dat je de auto grote stukken geduwd hebt...... ;-)

Geplaatst: 08.10.2013 - 10:45
door goukcher
Mijn woon-werk verkeer bestaat voor 35 km uit 100 en 80 km wegen. En dan is inhalen tijdens de spits eigenlijk niet te doen. En als er dan een vrachtwagen vanaf het begin voor je rijdt, samen met inderdaad een fluwelen voetje. En daarna op de snelweg achter de vrachtwagen blijven hangen.....

Dan wil het inderdaad. Maar ik ben nu vooral bezig om de uitersten van de auto te ontdekken. Zonder daarbij de andere weggebruikers te hinderen.

Daar hoort bijvoorbeeld ook het plannen van je gehele mobiliteit bij. Eerst naar huis, auto aan de lader, en daarna op de (inmiddels weer een beetje)opgeladen accu boodschappen doen. Of uitje met het werk, dan toch de auto 1 km verder weg parkeren omdat daar een laadpaal is. En dan vervolgens weer helemaal elektrisch naar huis (kunnen) rijden.

Mijn app crashed nu nog bij het openen van de statistieken van de rit, ik kan het dus niet aantonen, maar de gemiddelde snelheid (dus los van het stilstaan voor het stoplicht, en de rotondes) zal rond de 80-90 km/h liggen.

Als ik het gemiddelde bekijk van mijn vorige auto, die zat vaak rond de 64 km/h voor mijn woon-werk verkeer, nu zit ik dus op 56 km/h, dat is wel een aanzienlijk stuk langzamer.

Geplaatst: 09.10.2013 - 11:19
door goukcher
Ook de terugreis is me volledig elektrisch gelukt! Hier was de gemiddelde snelheid een stuk hoger, vergelijkbaar met het woon-werk verkeer met mijn vorige auto.

Ik heb het vermoeden dat het met de temperatuur te maken heeft, het was deze dag net een stukje warmer.

Geplaatst: 09.10.2013 - 17:41
door Autowina
Knap hoor! Ik kom inclusief een stukje snelweg niet verder dan ongeveer 35 km.

Geplaatst: 18.10.2013 - 17:52
door RichieB
Een ritje in Duitsland is niet goed voor je gemiddelde..

Geplaatst: 18.10.2013 - 17:59
door JeroenV60PHID
Dat was geen 100km/h over de autobahn..
Maar 4,8 Kwh consumption? Geen volle accu bij vertrek?

Geplaatst: 18.10.2013 - 19:42
door NielsPHEV
bij 117 kmh gemiddeld over een rit van 2 uur en drie kwartier niet eens een heel hoog verbruik. ZOu het snelheidsgrafiekje wel eens willen zien

Geplaatst: 18.10.2013 - 19:50
door RoaldH
@RichieB: jouw cijfers zijn herkenbaar. Met dit soort ritten, zit je snel tussen de 7 à 9L/100km.

Geplaatst: 18.10.2013 - 19:59
door RichieB
Dit was vanaf de grens, dus de accu was al aardig leeg. Laatste 20min was in de stad naar de bestemming, anders was het gemiddelde nog hoger geweest. Top zat rond de 220km/u. Heerlijk hoe gemakkelijk de D5 je daar brengt. En dan nog zoef zoef ingehaald worden door BWM's en Audi's..