Pagina 16 van 38
Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 18.03.2016 - 23:54
door lint
Dat zelf proberen lijkt leuk maar zal voor mij wel een uitdaging zijn.
Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 00:02
door arnoud
Je hoeft niet meteen te beginnen met het vervangen van je koplampen. Met iets simpels beginnen en langzaam opbouwen kan ook hoor.
Stap 1: zorg voor een Torx-25 bitje.
Stap 2: er is geen stap 2
Nou ok, stap 2 is: regel een "
weatherstrip tool" (gewoon bestellen met het onderdeelnummer van de afbeelding bij je dealer) en je hebt het meest nuttige stukje plastic wat je ooit voor je Volvo hebt gekocht.
Er is geen Stap 3

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 00:07
door lint
Dan is er hoop want ik heb een aantal van die "weatherstrip tool" in de garage liggen. Die dingen zijn inderdaad erg handig.
Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 00:14
door arnoud
Daarom, begin met zelf een lampje vervangen of zoiets, en voor je het weet...
Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 08:51
door Hans oet Twent
Mooi project Arnoud!
Die kunststof tooltjes die zijn echt makkelijk. Binnenkort maar eens iets gaan scoren bij Stephan.
Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 08:54
door rsnhakan
Hans oet Twent schreef:
Mooi project Arnoud!
Die kunststof tooltjes die zijn echt makkelijk. Binnenkort maar eens iets gaan scoren bij Stephan.
Han, mooi hé? Ja die auto van Arnoud en ook de manier waarop hij bepaalde punten aanpakt
Maar dat bedoelde ik niet. Jouw mooie spreekwoord komt steeds vaker voorbij hier op het forum

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 10:36
door hvt
Blijft mooi om te volgen deze Volvo.
Dit is één van de topics die ik gelijk open als ik zie dat er iets nieuws geplaatst is.
Dat uitzoeken hoe iets aangesloten moet worden, zie ik ook altijd als een puzzel.
Vooral als er gezegd wordt dat iets niet mogelijk of erg lastig wordt.
Moet elke keer als je iets nieuws bedenkt lachen, want herinner mij nog een uitspraak in het eerste bericht.
arnoud schreef:
En de plannen waren om de auto te kopen en er vooral NIETS aan te verbouwen. Gewoon rijden...
Maar je had gelijk al door dat dat het niet zou worden. Dus ga vooral door, de auto verdient het.
Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 11:19
door arnoud
Net tussen de bedrijven door even de kabeltjes getest:
En het werkt!

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 11:43
door Fredhead
Mooi wark! Zoals die wijze man uit het Oosten zou roepen
Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 13:42
door hvt
Netjes, wordt het een heel andere auto van.
De xenon's ook al werkend?
Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 14:04
door Dawn
hvt schreef:
Blijft mooi om te volgen deze Volvo.
Dit is één van de topics die ik gelijk open als ik zie dat er iets nieuws geplaatst is.
Hier ben ik het volledig mee eens.
Arnoud,
nice job!
Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 16:23
door arnoud
Het weer zat mee, de planning voor vandaag ook, dus vanmiddag op mijn gemak aan de slag gegaan...

Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 16:32
door rsnhakan
fredhead schreef:
Mooi wark! Zoals die wijze man uit het Oosten zou roepen
Arnoud, goed bezig. Zijn die kabeltjes ook bij de dealer te verkrijgen of heb jij ze in elkaar geknutseld? Hoe zit het met de hoogteverstelling van deze lampen? Moet je dat nu handmatig regelen?
Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 16:37
door arnoud
Deze kabeltjes zijn niet bij de dealer verkrijgbaar. De stekkers wel. Tenminste, ik heb de zwarte kleine connector bij de dealer gekocht, en de andere is uit een sloop-auto geknipt aan gezien dit normaal gesproken onderdeel is van de auto-kabelboom.
Er zijn wel kant-en-klare stekkers om een 2002-2004 xenon koplamp in een 2001 halogeen auto te kunnen aansluiten (dat heb ik met mijn vorige S60 gedaan), maar dan betaal je ook 60-80 euro per kabel.
Als je omhoog in deze post scrolt kun je het knutselwerk bewonderen
De hoogteregeling moet ik inderdaad handmatig met het wieltje op het dashboard regelen.
Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 18:45
door Oceanracer
Gaaf man! En die hoogte regeling, werkt die nu omgekeerd?
Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 18:46
door Oceanracer
En is die lak op de stootstrip er nog een beetje op blijven zitten?
Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 18:47
door Mart van der Steeg
Altijd knap vind ik dat werken aan elektronica, ik heb daar geen gevoel voor, eindigt meestal in rookwolken......
Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 18:50
door Fredhead
Ik blijf daar ook zoveel mogelijk vanaf.
Mechanisch is geen probleem, maar hier heb ik te weinig kaas van gegeten.
Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 19:21
door lint
Dat heb ik nu ook, elektrisch is altijd spannend of het goed gaat.
Re: Mijn Laser Blue S60 T5 - "Thor's Lighting Bolt Strikes Again"
Geplaatst: 19.03.2016 - 20:38
door arnoud
Oceanracer schreef:
En is die lak op de stootstrip er nog een beetje op blijven zitten?
Ja, dat ging prima. De barsten in de lak zitten op het middelste stukje boven de nummerplaat, en die kon gelukkig blijven zitten. Het lospeuteren van de hoekstrips was wel even spannend, maar dat ging gelukkig van een leien dakje.
Oceanracer schreef:
Gaaf man! En die hoogte regeling, werkt die nu omgekeerd?
Ja, die werkt nu inderdaad op z'n kop. Ik ben net in het donker een stukje wezen rijden om de hoogte te bekijken, en mijn gevoel zegt dat hij op 3/4 naar beneden op de juiste hoogte staat. Dus heel binnenkort bij een garage langs die 'm even voor een lichtbak zet zodat hij helemaal naar beneden netjes op de juiste hoogte staat.
fredhead schreef:
Ik blijf daar ook zoveel mogelijk vanaf.
Mechanisch is geen probleem, maar hier heb ik te weinig kaas van gegeten.
Ik vind het prettige van de electronica is dat je dat gewoon rustig kunt analyseren, plannen en uitvoeren. De mechanische dingen zitten vaker tegen (een bout die ineens niet los wil, een schroef die onbereikbaar is met je gereedschap, speling op iets wat er niet zat voordat je het uit elkaar haalde, etc etc).
Het enige wat ik mis zijn logische schema's van de auto. Ik heb wel de EWD's waar een gedeelte van de data in staat, maar naar mijn smaak nog niet genoeg details over voltages, signaaltypes enzovoort.
Maar met groot genoegen presenteer ik de foto's van eerder vanmiddag van het eindresultaat:
en een plaatje van zojuist in het donker:
De hoeveelheid licht op de foto komt niet helemaal overeen met wat je met je eigen ogen ziet trouwens...
En ga ik nu zeggen dat ik klaar ben? Eh, ik beloof niks
