Diesel of LPG, de eeuwige discussie
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
En klagen dat de brandstof zo duur is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Of aandelen Shel kopen!
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- bassponton
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 01:33
- Locatie: Amsterdam
Ik heb gekozen voor lpg:
-vorige auto toyota corrola 1.6 ltr benzine
30000km p.j./14 (verbruik reed 1:14)=2141 ltr*1.25 (ltr. benzineprijs)=2678 Euro*280 euro wegenbelasting= 2960 Euro per jaar.
-huidige auto V40 bifuel 1.8 ltr.
30000 km p.j./10 (verbruik 1:10)=3000 ltr*045 (ltrprijsgas)=1350 Euro*170 euro wegenbelasting=2030 Euro per jaar.
Bij mij ging het erom wat er hoeveel euro er in de tank ging. Is nog al een verschil 20 of 50 euro. Dat de ondehoud duurder ach rij tenslotte in een volvo. En de volvo is meer waard bij 300000km dan de toyota.
En elke auto kan kapot gaan of het nou op lpg,diesel of benzine rijd.
-vorige auto toyota corrola 1.6 ltr benzine
30000km p.j./14 (verbruik reed 1:14)=2141 ltr*1.25 (ltr. benzineprijs)=2678 Euro*280 euro wegenbelasting= 2960 Euro per jaar.
-huidige auto V40 bifuel 1.8 ltr.
30000 km p.j./10 (verbruik 1:10)=3000 ltr*045 (ltrprijsgas)=1350 Euro*170 euro wegenbelasting=2030 Euro per jaar.
Bij mij ging het erom wat er hoeveel euro er in de tank ging. Is nog al een verschil 20 of 50 euro. Dat de ondehoud duurder ach rij tenslotte in een volvo. En de volvo is meer waard bij 300000km dan de toyota.
En elke auto kan kapot gaan of het nou op lpg,diesel of benzine rijd.
Volvo V70 2.4D Geartronic 2006
Volvo v40 BiFuel 1.8 ltr. Titanium Grey nov2001 440000km
Volvo v40 BiFuel 1.8 ltr. Titanium Grey nov2001 440000km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Spa rood?NOS schreef:Ik kon laatst nog in Den Ham voor behoorlijk minder dan 1euro/liter m'n tankje vullen
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20763
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Wat NOS zegt klopt.
Tot begin juli was de literprijs bij sommige vrije pompen (overigens ook bij merkpompen) In Overijssel nog geen Euro de liter. Met de recente verhogingen in deze maand is ook dat helaas verleden tijd.
BTW
ik tank ook nog vaak met 10 ct/l korting op de adviesprijs bij een Essopomp (dus nu zo'n 1,043 Euro/l)
Tot begin juli was de literprijs bij sommige vrije pompen (overigens ook bij merkpompen) In Overijssel nog geen Euro de liter. Met de recente verhogingen in deze maand is ook dat helaas verleden tijd.
BTW
ik tank ook nog vaak met 10 ct/l korting op de adviesprijs bij een Essopomp (dus nu zo'n 1,043 Euro/l)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
LPG is ook weer een tikkeltje duurder geworden bij mijn pomp (Shell), nu 0,505.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Ik heb helaas de pompen niet voor het uitkiezen.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Tja, als jij een eigen pomp hebt!joost schreef:LPG is ook weer een tikkeltje duurder geworden bij mijn pomp (Shell), nu 0,505.
Joost.

Ik kom er altijd wel drie of vier tegen, de goedkoopste is verkoper.
Tip: niet tanken langs een snelweg, dan heb je het al snel verdiend.
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21.07.2006 - 18:05
- Locatie: Zwolle
Hallo, toch even reageren op al die verhalen.
Ik heb in al die jaren dat ik volvo rijd, nog nooit iets ernstig kapot gehad, zelfs geen distributieriem. Altijd 6 cylinder diesel, de 240 estate heeft er nu inmiddels 480000 km op staan en doet het nog prima, en het blok heeft nog geen reviesie nodig. Ook met de 740 en 940 estate geen enkel probleem. Bijde auto's al bijna 300000 gelopen en nog steeds vetvrij, zuinig en betrouwbaar. Wel altijd netjes optijd onderhoud aan gepleegd, doe alles zelf en gebruik orginele onderdelen wanneer nodig.
groet, Kees
Ik heb in al die jaren dat ik volvo rijd, nog nooit iets ernstig kapot gehad, zelfs geen distributieriem. Altijd 6 cylinder diesel, de 240 estate heeft er nu inmiddels 480000 km op staan en doet het nog prima, en het blok heeft nog geen reviesie nodig. Ook met de 740 en 940 estate geen enkel probleem. Bijde auto's al bijna 300000 gelopen en nog steeds vetvrij, zuinig en betrouwbaar. Wel altijd netjes optijd onderhoud aan gepleegd, doe alles zelf en gebruik orginele onderdelen wanneer nodig.
groet, Kees
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 11.07.2006 - 19:57
- Locatie: Leeuwarden
Die D5 diesels zullen best lekker rijden en heel goed zijn, daarvan ben ik wel overtuigd. De andere diesels waar ik wel eens in gereden heb (vw golf TDI, peugeot 406 HDi, Rover 220 CTD, Alfa 156 JTd) vond ik niet echt super rijden. De trekkracht was wel lekker, maar het geluid is niet mijn smaak. Ik mis de rust.
Ik dus ook wel even naar een S80 D5 gekeken. Ik heb het idee diesel te gaan rijden weer laten varen op het moment dat ik uitrekende wat mij een diesel auto per maand meer gaat kosten als een gas auto. Dat is dus 100 Euro!!!
Daarvoor kan ik heel wat onderhoud aan de gasinstallatie laten doen.
een diesel zal minder onderhoudsgevoelig zijn en meer kunnen hebben, maar het is mij te duur.
Ik dus ook wel even naar een S80 D5 gekeken. Ik heb het idee diesel te gaan rijden weer laten varen op het moment dat ik uitrekende wat mij een diesel auto per maand meer gaat kosten als een gas auto. Dat is dus 100 Euro!!!
Daarvoor kan ik heel wat onderhoud aan de gasinstallatie laten doen.
een diesel zal minder onderhoudsgevoelig zijn en meer kunnen hebben, maar het is mij te duur.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Zelfs diesels zonder roetfilter zijn al substantieel schoner dan FSI motoren (met kat) van VAG (bron TNO)NOS schreef:Precies; diesel! met roetfilter zijn diesels al schoner dan benzinemotoren
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55
Net als bij Turbo motoren maar er zijn nog veel mensen die vaak gewoon ron 95 pakken vanuit financieel oogpunt.NOS schreef:Als TNO het zegt!
en voor FSI motoren moet je ron 98 tanken voor het beste resultaat
Zouden we eigenlijk op termijn FSI motoren kunnen verwachten van Volvo?