Pagina 16 van 31
Geplaatst: 04.07.2006 - 15:42
door NOS
en ruitenwisservloeistof niet te vergeten!
Geplaatst: 04.07.2006 - 17:33
door edraket
En klagen dat de brandstof zo duur is.
Geplaatst: 04.07.2006 - 19:12
door NOS
Ik kon laatst nog in Den Ham voor behoorlijk minder dan 1euro/liter m'n tankje vullen
Geplaatst: 04.07.2006 - 19:13
door menjo
edraket schreef:En klagen dat de brandstof zo duur is.
Ik zou wel met een wat originelere opening komen, klagen over de prijzen doet iedereen.
Geplaatst: 04.07.2006 - 21:47
door joost
Of aandelen Shel kopen!
Geplaatst: 08.07.2006 - 03:39
door bassponton
Ik heb gekozen voor lpg:
-vorige auto toyota corrola 1.6 ltr benzine
30000km p.j./14 (verbruik reed 1:14)=2141 ltr*1.25 (ltr. benzineprijs)=2678 Euro*280 euro wegenbelasting= 2960 Euro per jaar.
-huidige auto V40 bifuel 1.8 ltr.
30000 km p.j./10 (verbruik 1:10)=3000 ltr*045 (ltrprijsgas)=1350 Euro*170 euro wegenbelasting=2030 Euro per jaar.
Bij mij ging het erom wat er hoeveel euro er in de tank ging. Is nog al een verschil 20 of 50 euro. Dat de ondehoud duurder ach rij tenslotte in een volvo. En de volvo is meer waard bij 300000km dan de toyota.
En elke auto kan kapot gaan of het nou op lpg,diesel of benzine rijd.
Geplaatst: 18.07.2006 - 17:18
door j.archer
Mee eens!
Diesel rijdt super!
Ik kook trouwens elektrisch ...
Geplaatst: 18.07.2006 - 17:24
door bart simpson
NOS schreef:Ik kon laatst nog in Den Ham voor behoorlijk minder dan 1euro/liter m'n tankje vullen
Spa rood?
Geplaatst: 18.07.2006 - 17:45
door NOS
eh nee, het was gewone diesel, zelfs geen rooie diesel
Geplaatst: 19.07.2006 - 11:29
door V480-S60
Wat NOS zegt klopt.
Tot begin juli was de literprijs bij sommige vrije pompen (overigens ook bij merkpompen) In Overijssel nog geen Euro de liter. Met de recente verhogingen in deze maand is ook dat helaas verleden tijd.
BTW
ik tank ook nog vaak met 10 ct/l korting op de adviesprijs bij een Essopomp (dus nu zo'n 1,043 Euro/l)
Geplaatst: 19.07.2006 - 18:00
door joost
LPG is ook weer een tikkeltje duurder geworden bij mijn pomp (Shell), nu 0,505.
Joost.
Geplaatst: 19.07.2006 - 20:47
door Gast
Betaal hoogstens € 0,45
Geplaatst: 19.07.2006 - 21:05
door joost
Ik heb helaas de pompen niet voor het uitkiezen.
Joost.
Geplaatst: 19.07.2006 - 22:45
door Gast
joost schreef:LPG is ook weer een tikkeltje duurder geworden bij mijn pomp (Shell), nu 0,505.
Joost.
Tja, als jij een eigen pomp hebt!
Ik kom er altijd wel drie of vier tegen, de goedkoopste is verkoper.
Tip: niet tanken langs een snelweg, dan heb je het al snel verdiend.
Geplaatst: 21.07.2006 - 18:13
door kees52
Hallo, toch even reageren op al die verhalen.
Ik heb in al die jaren dat ik volvo rijd, nog nooit iets ernstig kapot gehad, zelfs geen distributieriem. Altijd 6 cylinder diesel, de 240 estate heeft er nu inmiddels 480000 km op staan en doet het nog prima, en het blok heeft nog geen reviesie nodig. Ook met de 740 en 940 estate geen enkel probleem. Bijde auto's al bijna 300000 gelopen en nog steeds vetvrij, zuinig en betrouwbaar. Wel altijd netjes optijd onderhoud aan gepleegd, doe alles zelf en gebruik orginele onderdelen wanneer nodig.
groet, Kees
Geplaatst: 21.07.2006 - 19:55
door NOS
Precies; diesel! met roetfilter zijn diesels al schoner dan benzinemotoren
Geplaatst: 21.07.2006 - 22:21
door M.A. Trilsbeek
Die D5 diesels zullen best lekker rijden en heel goed zijn, daarvan ben ik wel overtuigd. De andere diesels waar ik wel eens in gereden heb (vw golf TDI, peugeot 406 HDi, Rover 220 CTD, Alfa 156 JTd) vond ik niet echt super rijden. De trekkracht was wel lekker, maar het geluid is niet mijn smaak. Ik mis de rust.
Ik dus ook wel even naar een S80 D5 gekeken. Ik heb het idee diesel te gaan rijden weer laten varen op het moment dat ik uitrekende wat mij een diesel auto per maand meer gaat kosten als een gas auto. Dat is dus 100 Euro!!!
Daarvoor kan ik heel wat onderhoud aan de gasinstallatie laten doen.
een diesel zal minder onderhoudsgevoelig zijn en meer kunnen hebben, maar het is mij te duur.
Geplaatst: 21.07.2006 - 22:24
door bart simpson
NOS schreef:Precies; diesel! met roetfilter zijn diesels al schoner dan benzinemotoren
Zelfs diesels zonder roetfilter zijn al substantieel schoner dan FSI motoren (met kat) van VAG (bron TNO)
Geplaatst: 21.07.2006 - 22:36
door NOS
Als TNO het zegt!
en voor FSI motoren moet je ron 98 tanken voor het beste resultaat
Geplaatst: 22.07.2006 - 17:11
door bart15
NOS schreef:Als TNO het zegt!
en voor FSI motoren moet je ron 98 tanken voor het beste resultaat
Net als bij Turbo motoren maar er zijn nog veel mensen die vaak gewoon ron 95 pakken vanuit financieel oogpunt.
Zouden we eigenlijk op termijn FSI motoren kunnen verwachten van Volvo?