Pagina 17 van 24

Geplaatst: 18.07.2009 - 09:37
door rsnhakan
Wat raden jullie nou aan dan? :)


(onze voorbanden waren tot 2 Bar gezakt. Controleren ze bij de dealer de status van de lucht in de banden?)

Geplaatst: 18.07.2009 - 09:56
door nossy
wat is eigenlijk de reden om de bandendruk zo hoog te zetten?

2.6 of 2.7?

als je het label langs de bestuurderskant bekijkt dan staat daar dacht ik 2.2bar of 2.5 als de wagen volgeladen is zowel qua passagiers als bagage.

Geplaatst: 18.07.2009 - 11:44
door Thijs
Zuiniger en minder slijtage!

De fabrikanten schrijven die drukken denk ik zo voor (2.2bar) om meer comfort en grip te behalen?

Geplaatst: 18.07.2009 - 17:00
door rsnhakan
Nog een vraag, we hebben een paar kleine krassen op de motorkap. Komt door te hard met de nagel op het lak drukken. Dit komt doordat Carglass lijm op onze lak had gemorst, en toen heb ik het eraf proberen te halen, lukt niet. Gevolg, nagelkrassen. Volgende dag naar Carglass, hebben ze het lijm eraf gehaald, gevolg, het lak is weg op dat puntje. Dat is wel te vullen met lak wat we gekocht hebben van Volvo. Maar die krassen, zijn die weg te werken?

Vader heeft eergisteren deze gekocht: http://www.sonax.nl/Producten/Consument ... oor-de-lak

Is die goed? Iemand een ander advies, wat in de lokale winkels te koop is? Prijs maximaal 15-20 euro.

Alvast bedankt.

Geplaatst: 18.07.2009 - 17:05
door Fredhead
Als de krassen niet te diep zijn moet het met dat setje wel kunnen lukken.

Anders een keertje goed laten polijsten op kosten van carglass (zij hebben de krassen tenslotte ook veroorzaakt)

Geplaatst: 18.07.2009 - 17:42
door rsnhakan
De krassen zijn (volgens mij) door mij veroorzaakt. Die kerel bij de Carglass ging ook met z'n nagels.. Toen ik het deed was er nog niets te zien, vreemd....
Krassen zijn niet diep.

Geplaatst: 18.07.2009 - 21:14
door Fredhead
Dan even goed met het setje proberen.
Desnoods 2 keer met het polijstmiddel proberen

Geplaatst: 19.07.2009 - 22:33
door sanco
Tarman T schreef:Zuiniger en minder slijtage!
Let wel op, ook teveel bar is niet goed voor een gelijkmatig slijtagepatroon, de band gaat dan bol staan waardoor het midden van het loopvlak sneller slijt. Hij mag dan wel iets zuiniger worden, maar of dat opweegt tegen het eerder moeten vervangen van je band... dat betwijfel ik. zoals met zoveel dingen: TE is niet goed. ik schat zo in dat alles zo rond de 2,5 bar voor de gemiddelde NL beladingstoestand (ca 2 pers + beetje bagage) goed is.

Geplaatst: 20.07.2009 - 20:53
door rsnhakan
Volgende week maandag de 80000km beurt.

Raampje bovenin kraakt al weer! Als die naar boven moet, hoor je op een gegeven moment een kraaaaaak. Ze smeren dat raampje in, dan is het weg, maar als de auto door de wasstraat is, begint dat kraaaaaken weer eindeloos.

Iemand anders dit ook?

Geplaatst: 20.07.2009 - 20:53
door Hjalmar
Misschien beter droog maken na het wassen? Het is maar een suggestie....

Geplaatst: 20.07.2009 - 20:57
door rsnhakan
We drogen de auto ook altijd na het wassen. Maar dat raampje bovenin niet..

Geplaatst: 20.07.2009 - 21:03
door Hjalmar
Misschien eens mee beginnen? Het kan maar zo de oplossing zijn...

Geplaatst: 20.07.2009 - 23:31
door nossy
rsnhakan schreef:Volgende week maandag de 80000km beurt.

Raampje bovenin kraakt al weer! Als die naar boven moet, hoor je op een gegeven moment een kraaaaaak. Ze smeren dat raampje in, dan is het weg, maar als de auto door de wasstraat is, begint dat kraaaaaken weer eindeloos.

Iemand anders dit ook?
ze kunnen het raampje ook eens herpositioneren, kan zijn dat ie iets te gespannen afgeregeld is

Geplaatst: 21.07.2009 - 07:33
door rsnhakan
Volgens mij hebben ze dat al gedaan. Bij de 60000 km beurt hadden we er weer een melding van gemaakt. Toen we de raam naar binnen schoven, maakte die een geluid alsof die naar beneden viel. Dit konden zij niet maken want als ze dat deden, waren ze bang voor windruis. Het is later vanzelf weer beter geworden, die klap naar beneden is nu weg.

Ik zal het ze volgende week weer zeggen.

Geplaatst: 21.07.2009 - 07:44
door Paul
Vreemd Hakan, herken dit bij mijn auto gelukkig niet. Terwijl er geen dag voorbij gaat dat ik hem open of op een kiertje zet.

Wat me trouwens wel opviel, vorige week waaide het HEEEEL hard en toen hoorde ik bij 140km/u een duidelijke fluit vanaf het dak. Maar gelukkig daarna niet meer mee gemaakt. Zelfs bij 190km/u hoor je er niks van.
Zelfs zo leuk dat een collega van mij met een BMW zei, joh moet dat schuifding er niet overheen want dat maakt toch onwijs lawaai?

:-)

Geplaatst: 21.07.2009 - 10:12
door rsnhakan
Haha :)
Bij 210 km/h hoor je er ook niet echt iets van hoor :wink:

We gaan het wel zien..


Nog een ander klein probleem:

Soms kan de V50 de USB-stick van mijn vader niet lezen. Een keer geformateerd, toen niet meer voorgekomen, maar laatste tijd is het weer 2 keer gebeurd. De dealer vertelde ons toen dat de USB stick misschien het probleem was, omdat het waarschijnlijk alleen goed zou werken met een Volvo USB stick, wat mij niet echt logisch lijkt.

Hij liep toen die tijd ook gelijk met mijn iPod vast, de auto moest uitgeschakeld worden, dan weer in, en toen deden ze het allebei weer. Met mijn iPod gelukkig geen problemen meer. Zou dat verhaal van die USB stick echt waar zijn?

Geplaatst: 21.07.2009 - 10:21
door Paul
Nee, maar sommige usb sticks zijn inderdaad een ramp.

Geplaatst: 27.07.2009 - 17:19
door rsnhakan
Net terug van de dealer:

Dat dakje is weer ingesmeerd. Als het weer voorkomt, gaan ze volgens mij dat dakje vervangen. (niet het raampje maar waar hij in gaat)

De banden voor zijn vervangen.

Geplaatst: 27.07.2009 - 17:25
door Paul
Alweer nieuwe banden? Wat doet je pa ermee?

Geplaatst: 27.07.2009 - 18:20
door rsnhakan
Alweer? Dit is de eerste keer dat de zomerbanden zijn vervangen.
Ik denk dat je met nieuwe banden winterbanden bedoelde?