Pagina 17 van 18
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 29.04.2014 - 10:40
door volvosan
Bluemagics schreef:
Thanks allemaal!
@volvosan : Thanks! Hij is wel een beetje hard. Wel grappig dat wanneer je zelf rijd het fijner voelt dan de 18", maar als je even ernaast zit dan merk je ineens wel dat die alle onevenheden op de weg
Haha, het is ook de bedoeling dat je zelf achter het stuur zit
Het contact met de weg als je stuurt vind ik een groot voordeel, daarom wilde ik ook absoluut geen servotronic.
Maar jij heb t nu ook ervaren , grote maat en (nog) geen Heico , het rijd al stukken beter; het lijkt er op dat het rijgedrag van de PIH in sterke mate afhangt van de juiste bandenspanning/flexibiliteit. Zie ook ander topic mbt zwabbergedrag. Icm het hoge gewicht en niet optimale verdeling hiervan is dat denk ik het issue. Denk dat winterbanden hier ook alleen nog maar afbreuk aan doen (zachter compound)
Zo, en nu op naar een Heico setje, wanneer gaat dat gebeuren ?
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 28.05.2014 - 15:12
door JP74

[/img][/img][/img][/img][/img]
![Afbeelding]()
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 28.05.2014 - 15:21
door JP74
Zo ziet 19" inch met Heico verlaging er dus uit. Bevalt prima maar je levert uiteraard een beetje comfort in, stuurt erg goed, vooral op de autobahn met hoge snelheid.. dan wil je juist contact met de weg. Heb gekozen voor Conti's 235/40. Nu vraag ik me af of ik minder tellerafwijking heb dan bij mijn zomerset (235/40-18) vanwege de grotere omtrek?
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 28.05.2014 - 15:33
door sergestoord
Dat ziet er wel dik uit. Als je wagen op 17 inch is afgeleverd rij je nu standaard 4,25% harder dan op de teller. Even opletten dus...
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 28.05.2014 - 15:56
door Superfunky
JP74 schreef:
Zo ziet 19" inch met Heico verlaging er dus uit. Bevalt prima maar je levert uiteraard een beetje comfort in, stuurt erg goed, vooral op de autobahn met hoge snelheid.. dan wil je juist contact met de weg. Heb gekozen voor Conti's 235/40. Nu vraag ik me af of ik minder tellerafwijking heb dan bij mijn zomerset (235/40-18) vanwege de grotere omtrek?
http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 28.05.2014 - 16:08
door jp-v60
Ik heb nu de ixions 18"met 235-45 bandenmaat, teller is niet opnieuw ingesteld en moet nu voorzichtig zijn. Ik rij nu de exacte snelheid die aangegeven wordt op de teller ( middels gps gecontroleerd )
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 28.05.2014 - 16:10
door JP74
Dus op standaard 17" wielen had ik 249 op de teller gehad..
![Afbeelding]()
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 28.05.2014 - 16:39
door jp-v60
Ligt eraan of je teller is afgesteld en nee je had nog steeds 239 gereden bij 4000 toeren
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 28.05.2014 - 16:42
door rsnhakan
Zo dat zijn snelheden! Top is toch 230?
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 28.05.2014 - 19:07
door sergestoord
249 ja en dan de wettelijke correctie van 8% (of zoiets) er weer vanaf
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 28.05.2014 - 19:16
door vaudi
Rijden die van jullie ook exact tot 243 km/u op de teller en echt geen ene km /u harder?
volgens mij is de auto begrensd
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 28.05.2014 - 22:00
door RichieB
Als hij begrensd is, is het heel subtiel. Hij kruipt zo langzaam naar die 240+ toe dat het lijkt eerder lijkt alsof hij gewoon niet harder kan. Voelt niet als begrensd.
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 29.05.2014 - 00:08
door Ral
Ja, exact 243. Bij die snelheid dropt de powerbalk naar beneden, dus duidelijk begrensd. (en dit kan niet ongedaan worden gemaakt volgens de Volvo dealer )
En ik rij op de 18 inch banden.
Gr. Ral
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 29.05.2014 - 00:13
door LtStone
Hmm ik wil niet als dealer basher overkomen, maar ik kan haast niet geloven dat bijvoorbeeld die begrenzer-monkeys uit Italie dat niet zouden kunnen kraken. Succes die gasten tegen te houden

. En als zij dat kunnen...
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 29.05.2014 - 12:15
door Magliaveli
Mijn top was 244

en dat was wel zo ongeveer de max (met 4 man)
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 29.05.2014 - 14:14
door Superfunky
Het zal wel aan mij liggen, maar met deze matige remmen vind in 210 wel de max waarop ze de auto mogen begrenzen.
Ben nu 2x vanaf 230+ vol in de remmen gegaan, maar hoewel weggedrag na alle aanpassingen behoorlijk Duits is, zijn de remmen nu echt wel de zwakke schakel.
@Magliaveli: haal eens een doekje over je dashboard!
www.carclean.nl

Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 29.05.2014 - 14:34
door HFH
Bij de Rica stage 2 tuning wordt de snelheidsbegrenzer meteen op 265km gezet.
Misschien leuk om 1 keer te testen op zondagmorgen in Duitsland.
Maar met de huidige drukte op de wegen in Duitsland is 180 vaak al meer dan genoeg.
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 29.05.2014 - 14:49
door vaudi
RichieB schreef:
Als hij begrensd is, is het heel subtiel. Hij kruipt zo langzaam naar die 240+ toe dat het lijkt eerder lijkt alsof hij gewoon niet harder kan. Voelt niet als begrensd.
Zou die onbegrensd zijn, dan zou je nooit bij meerdere auto's op exact 243 km/u uitkomen.
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 29.05.2014 - 14:59
door RichieB
Ik heb al een foto van 244 op ze teller voorbij zien komen.
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 29.05.2014 - 15:44
door rsnhakan
Met onze DRIVe (die begrensd was op 195) heb ik ook 220 op de teller gehad. Kwestie van een heuvel die naar beneden loopt.