Pagina 17 van 19

Geplaatst: 09.01.2014 - 15:24
door Basher
Klopt Fulaks en ook met lanzaam/file rijden iets kunnen remmen op de motor is wel prettig.

Geplaatst: 09.01.2014 - 15:35
door arnoud
Basher schreef:Klopt Fulaks en ook met lanzaam/file rijden iets kunnen remmen op de motor is wel prettig.
Dat is helemaal niet ECO! Dat mag helemaal niet! :)

Wat ik mij afvraag is wanneer ik de ACC aan heb staan, en de auto remt af, wordt dat op de motor gedaan of puur op de remmen? Als het op de remmen gebeurt zou ik denken dat mijn achterliggers toch wel tureluurs worden van die remlichten de hele tijd...

Geplaatst: 09.01.2014 - 16:22
door Basher
Lol, :-) , moeilijk te zeggen qua Eco, op zich is op de motor remmen toch zuiniger (nul brandstof toevoer) dan stationair of met lagere toeren draaien maw hoeveel tijd rem je daadwerkelijk op de motor vs draai je onterecht te hoge toeren ? Agetwitmeudetseguh..

Geplaatst: 09.01.2014 - 16:49
door arnoud
Als je op de motor remt moeten de cylinders toch blijven bewegen, en dus voorzien worden van brandstof/smeerstof lijkt me. Dan is afkoppelen en stilzetten zuiniger.

Geplaatst: 09.01.2014 - 17:05
door Walter
arnoud schreef:Als je op de motor remt moeten de cylinders toch blijven bewegen, en dus voorzien worden van brandstof/smeerstof lijkt me. Dan is afkoppelen en stilzetten zuiniger.
nee, als je op de motor remt, loopt die eigenlijk op alleen lucht. Als de bak vrijloopt, moet je inspuiten om stationair te blijven draaien

Geplaatst: 09.01.2014 - 20:44
door Basher
Met acc lijkt me dat remmen dat actief doen, mede ivm doseerbaarheid en reactiesnelheid waarbij de motor als rem alleen passief meehelpt. Benieuwd ook welk snelheidsverschil het zelfstandig kan corrigeren ? Ivm acc dan nog een vraag qua wetgeving: bij hoeveel m/s2 vertraging moeten de remlichten eigenlijk aan gaan ?

Geplaatst: 09.01.2014 - 21:46
door arnoud
Het heeft wat gepruts gekost, maar het is eindelijk toch gelukt om de standkachel timer aan te zetten.

Het bleek dat het brandstof niveau te laag was om in te schakelen, maar die melding kwam niet in de app aan. Dus vanalles geprobeerd, bleek uiteindelijk bij aankomst bij de auto een melding op het display te staan dat ik had moeten tanken...

Dus ik zet na het tanken in de app netjes "6:55u" als warmtijd voor morgenvroeg, lijkt hij dit netjes toe te passen (zonder foutmeldingen), maar de app geeft nu aan "0:00" als tijd dat de kachel wordt ingeschakeld. Loop je dan naar de auto, staat daar wel netjes "6:55u"... WTF?

Afbeelding

Geplaatst: 10.01.2014 - 07:30
door Paul
Ja mooi systeem he... Ik gebruik de directe verwarming vaak, gewoon even 2-3 keer klikken op het lampje op de afstandsbediening dan gaat hij ook verwarmen :)

Geplaatst: 10.01.2014 - 07:33
door s60magic
Kun je de temperatuur ook nog instellen, vorige week ook even geprobeerd voor te verwarmen, toen ik een kwartier later in de auto stapte dacht ik dat ik stikte zo warm. ( wel lekker in de winter natuurlijk )

Geplaatst: 10.01.2014 - 10:51
door arnoud
Het was vanochtend natuurlijk niet zo heel koud (4 graden), maar het interieur was warm, maar niet zo warm als ik verwacht had. Wel was de kachel direct op temperatuur toen ik de motor startte, toen kwam er warme lucht uit de blaasmonden.

Het hoeft niet bloedheet te worden in de auto, maar wel warm genoeg natuurlijk om bij vorst alle ruiten te ontdooien. Is dat iets wat de standkachel zelf verzint hoe warm hij het moet gaan stoken?

Geplaatst: 12.01.2014 - 12:16
door arnoud
Aaaah, en eindelijk vriest het :-)

Dus de kachel maar eens aangezet en vanaf een comfortabel afstandje het ontdooien van mijn auto gadegeslagen :-)

Afbeelding

Deze feature ga ik denk ik niet erg vinden....

Geplaatst: 12.01.2014 - 12:20
door lint
Dat is een hele handige voorziening zo'n standkachel.

Geplaatst: 14.01.2014 - 07:17
door Max
Mooie auto en een fantastische kleur!

Geplaatst: 14.01.2014 - 13:52
door remmm
Ha Arnoud,

Geweldig mooi.... dit wordt echt mijn volgende met precies dezelfde opties :) geweldige kleur, geweldige velgen en precies de goede opties... Als je hem nou even binnen 2 jaar weer op de juiste km's zet en er netjes mee bent dan kan ik beter deze kopen :)

Geplaatst: 14.01.2014 - 21:08
door arnoud
Binnen twee jaar? Nee, dat gaat 'm niet worden. Ik zal er met het huidige aantal kilometers toch zeker twee-en-een-half jaar in gaan rijden.

Re: Arnoud's volgende V60 - Power Blue D4 [de eerste kilometers]

Geplaatst: 19.01.2014 - 22:03
door arnoud
Ik was van plan om meer foto's te maken, maar door tijdgebrek en tegenvallende lichtval heb ik het bij één afbeelding gehouden.

Afbeelding

Re: Arnoud's volgende V60 - Power Blue D4 [de eerste kilometers]

Geplaatst: 19.01.2014 - 23:45
door rsnhakan
Het blijft een mooie kleur. De velgen maken de auto af!

Re: Arnoud's volgende V60 - Power Blue D4 [de eerste kilometers]

Geplaatst: 20.01.2014 - 16:56
door volvofan90
Volvo heeft tegenwoordig echt mooie velgen (waaronder die van Arnoud) in haar gamma (beter dan vroeger). Alleen jammer van de meerprijs, vaak + 2000 euro :s .

En Arnoud, hoe is het comfort op die 18" banden? Niet te hard of...

Re: Arnoud's volgende V60 - Power Blue D4 [de eerste kilometers]

Geplaatst: 24.01.2014 - 17:07
door Fulaks
Arnoud, hoe bevalt de GT8 na enkele weken rijden ? Ben benieuwd naar een update van je bevindingen omtrent motor en bak.

Re: Arnoud's volgende V60 - Power Blue D4 [de eerste kilometers]

Geplaatst: 24.01.2014 - 17:13
door arnoud
Eerst een quiz:

Wat heeft Volvo bedoelt toen ze deze illustratie verzonnen hebben?

Afbeelding

Deze kreeg ik tijdens het rijden vandaag voor m'n neus en ik heb er toch even naar moeten turen voordat ik überhaupt zag waar ik naar aan het kijken was, en waar ik de aandacht voor moest hebben. Wat is er mis met een duidelijke icoon?

Verder hier nog een topic waar ik wat problemen met de entertainment heb: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61489