Pagina 18 van 24

Geplaatst: 19.09.2009 - 08:56
door rsnhakan
Vorige week is er een nieuwe "niet het raampje maar waar hij in gaat" vervangen. De achterbanden worden bij 100k km vervangen.

Ik heb even een vraag,

Hoe kunnen wij het Interior Air Quality System laten werken?

Moet deze knop op rood/geen lampje/groen staan?

Afbeelding

Kan iemand uitleggen hoe dit werkt? Wat gebeurd er als het knopje op rood/geen lampje/groen staat?

Alvast bedankt!

Geplaatst: 19.09.2009 - 09:18
door liquid_force
A (groen) is Automatisch ... dan regelt het system alles zelf
M (rood) is Manueel ... dat moet je zelf specifiek aanzetten ... dan draait het system altijd
uit (geen lampje) ... dan doet ie niets.

Geplaatst: 19.09.2009 - 09:42
door rsnhakan
Dus bij rood worden altijd alle vieze geuren van buiten tegengehouden?

Bijvoorbeeld, mijn vader had vorige week warm turkse brood gekocht, ruikt heerlijk, maar na een week zit de geur nog steeds in de auto. Toen stond die op groen. Nu staat die op rood, en het lijkt wel alsof er bijna geen geur meer te bekennen is?

Hij staat nu op rood, dus er komt lucht van buiten naar binnen neem ik aan? Worden dan ook alle vieze stoffen/geuren van buiten tegengehouden?

Geplaatst: 19.09.2009 - 10:13
door Rob M
Het systeem regelt zeker geen geuren die IN de auto veroorzaakt zijn! Als je vader het warme Turkse brood in de auto heeft gehad kan de AQS daar niets aan doen.
Het gaat met dit systeem om de geuren van Buitenaf. Verder kun je het systeem het beste op 'automatisch' laten staan (groen lampje) dan hoef je er ook niet bij na te denken. (net als de Climate Control)

Als het systeem lampje op rood staat is er een recirculatiestand actief, dan komt er geen verse lucht van buiten in de auto en wordt de lucht in de auto opnieuw gebruikt.
Er komen geen nieuwe geuren van buiten naar binnen, maar de geuren die in de auto zitten gaan maar moeilijk er uit omdat het systeem dat circuleert.

Geplaatst: 19.09.2009 - 10:22
door rsnhakan
Hey bedankt! Ik weet voldoende.

Geplaatst: 27.10.2009 - 17:29
door rsnhakan
De V50 verbruikt erg veel de laatste tijd, vader zou vandaag nog bellen. Iemand idee waarom?

Gisteren hadden we getankt, 200km gereden, 16 liter! diesel getankt. Boordcomputer gaf 8L/100 km gemiddeld aan, dus klopt helemaal.

Geplaatst: 27.10.2009 - 20:38
door Fredhead
Heeft dat niet te maken met het schoonmaken van het roetfilter?
Ik heb die van mij vanmorgen getankt en kwam ook niet verder als 1 op 13,5 (wel aardig stevig gereden op deze tank)

Geplaatst: 27.10.2009 - 23:49
door Christopher
rsnhakan schreef:De V50 verbruikt erg veel de laatste tijd, vader zou vandaag nog bellen. Iemand idee waarom?

Gisteren hadden we getankt, 200km gereden, 16 liter! diesel getankt. Boordcomputer gaf 8L/100 km gemiddeld aan, dus klopt helemaal.
Zelfde probleem hier gehad...
Winterbanden bleken maar tot 2.3 bar opgepompt te zijn...

Geplaatst: 28.10.2009 - 06:13
door rsnhakan
Nee, geen roetfilter. Want het hoge verbruik is constant en vooral bij optrekken.
Maar onze auto komt net van de dealer, en de banden voor zijn vervangen dus ik denk wel dat ze het hebben opgepompt.

Geplaatst: 28.10.2009 - 12:16
door MauritsvdT
Ik rol ! schreef:Het systeem regelt zeker geen geuren die IN de auto veroorzaakt zijn! Als je vader het warme Turkse brood in de auto heeft gehad kan de AQS daar niets aan doen.
Het gaat met dit systeem om de geuren van Buitenaf. Verder kun je het systeem het beste op 'automatisch' laten staan (groen lampje) dan hoef je er ook niet bij na te denken. (net als de Climate Control)

Als het systeem lampje op rood staat is er een recirculatiestand actief, dan komt er geen verse lucht van buiten in de auto en wordt de lucht in de auto opnieuw gebruikt.
Er komen geen nieuwe geuren van buiten naar binnen, maar de geuren die in de auto zitten gaan maar moeilijk er uit omdat het systeem dat circuleert.
Toch heb ik hier een andere ervaring mee ondertussen.
Bij mij staat het ook op groen, maar er kwam toch echt wel een putlucht binnen toen we langs werkzaamheden reden.
Ik krijg ook het idee dat zelfs als de airco uit staat dit groene lampje toch gebruik lijkt te maken van de airco.
Op mijn radio staat dan ook 'aut. klimaat' en de lucht voelt ook 'droog' aan zoals met gebruik van de airco.

Geplaatst: 29.11.2009 - 17:19
door rsnhakan
Het hoge verbruik is "verdwenen" na een reset in het systeem.
Nu zijn we een paar weken verder en sinds gisteren krijgen we de melding "Motorsysteem service vereist"

Iemand enig idee waarom?

Geplaatst: 29.11.2009 - 17:20
door Paul
Wat geeft het boekje aan?

Geplaatst: 29.11.2009 - 19:09
door Hjalmar
Was het nat weer gisteren? Kan komen door een sensor, heb ik ook gehad!

Geplaatst: 29.11.2009 - 19:22
door rsnhakan
Boekje? Heb ik niet in gekeken.
Gisteren regende het ja, maar vandaag is de melding er nog steeds.

Geplaatst: 29.11.2009 - 20:00
door Fredhead
Ondertussen wel met de auto gereden of alleen contact aan om te kijken of de melding er nog staat?

Geplaatst: 30.11.2009 - 07:10
door rsnhakan
Ja, gisteren rond de 200 km met de auto gereden.

Geplaatst: 31.01.2010 - 16:49
door rsnhakan
Auto was een maand geleden gereset. Melding weg :)

Morgen gaat de auto voor de 120k km beurt. Wat wordt er meestal rond 120k vervangen? Had ergens gelezen de distributieriem.

Geplaatst: 31.01.2010 - 19:10
door Fredhead
Distributie is bij de 2.0D pas bij 240.000

Geplaatst: 01.02.2010 - 11:35
door MauritsvdT
Roetfilter moet vervangen worden is mij verteld.
Nog 2000 km en ik ben er ook voor aan de beurt !
Schijnt een duur grapje te zijn alles bij elkaar ! :(

Geplaatst: 01.02.2010 - 16:23
door rsnhakan
Ah.. oke :)

We gaan de auto nu ophalen. Als leenauto een leuke V70 D5 mee :P