Pagina 18 van 18
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 29.05.2014 - 16:33
door jp-v60
een begrenzer merk je meteen, de auto gaat dan echt tegen sputteren bij die snelheid
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 30.05.2014 - 00:20
door v60pih
Volgens de prijslijsten is de top 230.
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 30.05.2014 - 20:44
door Buddy03
Vaudi, Ral & anderen
idd vreemd, ook die van mij stopt precies bij 243 km/h, kaarsrechte weg. Auto lag nog bijzonder goed op de weg. Ondanks dat ik vaak in Duitsland rijd, zal ik niet regelmatig zo snel rijden, ook omdat andere weggebruikers dergelijke snelheden moeilijk kunnen inschatten. Trouwens mijn Volvo remt erg goed, ook bij dergelijke snelheden. Maar natuurlijk veiligheid voorop !
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 30.05.2014 - 22:44
door LtStone
Magliaveli zou het kunnen testen, hij was met 4 man, dus als hij alleen op pad gaat zou de 240 kg (3 x 80 kg) gewichtsverlies wel een beduidend verschil moeten maken. Komt hij op hetzelde uit dan is er sprake van begrensing...
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 31.05.2014 - 14:17
door RoaldH
Superfunky schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar met deze matige remmen vind in 210 wel de max waarop ze de auto mogen begrenzen.
Ben nu 2x vanaf 230+ vol in de remmen gegaan, maar hoewel weggedrag na alle aanpassingen behoorlijk Duits is, zijn de remmen nu echt wel de zwakke schakel.
@Magliaveli: haal eens een doekje over je dashboard!
www.carclean.nl
Ik vind de remmen ook de zwakste schakel. Zou het brembo setje van de V60 Polestar passen?
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 01.06.2014 - 01:46
door Ral
Ze zijn allemaal begrensd. Die van Magliaveli ook. Zijn powerbalk is ook naar beneden gezakt.
Je kunt dus proberen wat je wilt, maar harder gaat hij niet. Dat gebeurd bij 243/244.
Wat de werkelijke snelheid dan is, is afhankelijk van de wielmaat.
Grappig om te zien dat Magliaveli net over de 4000 tpm draait en buddy03 er tegenaan hangt.
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 01.06.2014 - 11:18
door RichieB
Ik heb gisteren nog even een stukje 243 km/u gereden. Het voelt inderdaad alsof hij nog ietsjes harder kan, maar niet veel. Het accelereren van 240 naar 243 duurt zo lang (10 sec?) dat het niet abrupt voelt dat hij bij 243 stopt.
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 01.06.2014 - 22:12
door vaudi
jp-v60 schreef:
een begrenzer merk je meteen, de auto gaat dan echt tegen sputteren bij die snelheid
klopt idd bij sommige merken. Bij volvo gaat dat heel anders.
Stel in plaats van je cruis control de begrenzer maar eens in. Bij de ingestelde snelheid begint die echt niet te sputteren hoor.
Op deze wijze zal de snelheid bij 243km/u ook wel ingesteld zijn. Anders hadden we niet met zoveel mensen deze snelheid als topsnelheid in beeld.
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 02.06.2014 - 08:52
door jp-v60
vaudi schreef:
jp-v60 schreef:
een begrenzer merk je meteen, de auto gaat dan echt tegen sputteren bij die snelheid
klopt idd bij sommige merken. Bij volvo gaat dat heel anders.
Stel in plaats van je cruis control de begrenzer maar eens in. Bij de ingestelde snelheid begint die echt niet te sputteren hoor.
Op deze wijze zal de snelheid bij 243km/u ook wel ingesteld zijn. Anders hadden we niet met zoveel mensen deze snelheid als topsnelheid in beeld.
Zou goed kunnen, mijn ervaring is in een ML die bij 210 km/h ging schokken. Auto laten tunen en ging daarna tot +/- 240
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 20.09.2014 - 20:34
door v60pih
Ik rij nu een week langs de kustwegen van Normandie. Heb de Heico set icm 18" fabrieksvelgen. De D-wegen zijn hier over het algemeen niet erg best. Veel hobbels, kuilen, dwarsrichels, etc. Dat onderstel begint eerlijk gezegd aardig irritant te worden. Het is duidelijk niet ontworpen voor deze omgeving. Erg hard en stoterig. Nog meer mensen deze ervaring op langdurig slecht wegdek?
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 20.09.2014 - 20:48
door jp-v60
v60pih schreef:
Ik rij nu een week langs de kustwegen van Normandie. Heb de Heico set icm 18" fabrieksvelgen. De D-wegen zijn hier over het algemeen niet erg best. Veel hobbels, kuilen, dwarsrichels, etc. Dat onderstel begint eerlijk gezegd aardig irritant te worden. Het is duidelijk niet ontworpen voor deze omgeving. Erg hard en stoterig. Nog meer mensen deze ervaring op langdurig slecht wegdek?
Die ervaring heb ik ook zonder heico onderstel, wegligging is prima maar onderstel hard en stoterig vooral op hoge snelheid in Duitsland.
Re: V60 PIH vs HEICO SPORTIV
Geplaatst: 20.09.2014 - 21:54
door HeinvdW
Mijn Volvo doet altíjd 244
