Pagina 18 van 31
Geplaatst: 16.11.2006 - 13:33
door V480-S60
Waar zijn die parkeergarages dan Barry.
Ik kom door geheel Nederland en ben er nog nooit één tegengekomen.
Daarnaast mag het wettelijk niet eens verboden worden. Want de regels waaraan een parkeergarage moet voldoen zijn zo dat er ten allen tijde LPG-auto's geparkeerd moeten kunnnen worden. Anders mag de garage niet eens geopend worden. (met name ventilatie en afzuiging etc.)
Geplaatst: 16.11.2006 - 13:33
door Oceanracer
in sommige andere garage's zijn er aangewezen plaatsen
Is dat dan net zoiets als vrouwen-parkeerplaatsen? Lekker breed en dicht bij de lift? Lijkt me wel wat!

Geplaatst: 16.11.2006 - 14:43
door +++t blijft behelpen+++
v40pokemon schreef:V480-V40 schreef:Wel is het inderdaad belachelijk dat LPG-auto's niet in overdekte parkeergarages mogen staan.
Persoonlijk heb me hier nog nooit aan gestoord. Ik kom zelf regelmatig in Oostenrijk en daar duw(de) ik m toch de parkeergarage in ondanks dat duidelijk is aangegeven dat het niet toegestaan is.
Is het parkeerverbod niet achterhaald?
Een Domme sn...l dat ben je..
ik zal het uitleggen
je mag een parkeergarage niet in
omdat LPG zwaarder is dan lucht en kan zich bij een lek in de opslag ophopen in laag gelegen ruimten.
Een gasdichte LPG-installatie en een goede luchtverversing zijn dus belangrijke voorwaarden voor een verantwoordelijk gebruik van LPG.
Bij een eventuel brand gaat jouw overdrukventiel open en stroomt het gas er uit.
het neemt dus de plek in van zuurstof en daardoor stikken mensen mocht dat gebeuren
Geplaatst: 16.11.2006 - 15:10
door V480-S60
@Jeroen,
Je hebt volkomen gelijk.
Mijn stelling is gewoon dat men de garages daar op moet aanpassen. In Nederland is dat zelfs verplicht!!!.
We zijn toch één Europa dus waarom niet in alle andere EG landen.
Overigens zou ik niet zo stom zijn om met een LPG auto zo'n garage in te gaan in het buitenland. Ik ken de gevaren!
Maar het blijft belachelijk dat die garages nog toegestaan zijn.
Geplaatst: 16.11.2006 - 16:06
door v40fan
Zullen we nou maar niet gewoon diesel gaan rijden?
De diesels van tegenwoordig doen niet onder voor benzinemotoren, heerlijk dat koppel bij lage toeren.
Bovendien behoudt men de kofferruimte en kan dus ook het reservewiel gewoon mee! Zelfs opklapbare achterbanken blijven gewoon te gebruiken en je hebt ook geen last vfan een gaslucht (wel fijn als je rookt).
En als de retrofit-egeling nou nog wat beter wordt (niemand laat nu nog een retrofit-roetfilter monteren) dan worden we nog hartstikke schoon ook!
En tenslotte nog dit, als je de aan diesels verbonden vaste kosten eenmaal hebt betaald rij je met een V40 (bijna één op 16) ofwel 16 kilometer voor één eurootje! En dan die betrouwbaarheid van een vrachtwagen. Niks klepzetels ingeslagen, niks onregelmatig lopen, gewoon "bollen".
Geplaatst: 16.11.2006 - 16:15
door v40pokemon
+++t blijft behelpen schreef:
Een Domme sn...l dat ben je..
ik zal het uitleggen
je mag een parkeergarage niet in
omdat LPG zwaarder is dan lucht en kan zich bij een lek in de opslag ophopen in laag gelegen ruimten.
Een gasdichte LPG-installatie en een goede luchtverversing zijn dus belangrijke voorwaarden voor een verantwoordelijk gebruik van LPG.
Bij een eventuel brand gaat jouw overdrukventiel open en stroomt het gas er uit.
het neemt dus de plek in van zuurstof en daardoor stikken mensen mocht dat gebeuren
Oeps, eigenlijk wist ik dat al, maar stond er even niet bij stil
v40fan schreef:Zullen we nou maar niet gewoon diesel gaan rijden?
Ben al overgestapt...(moet eerlijk zeggen alleen vanwege lage aanschafkosten...)
Geplaatst: 16.11.2006 - 16:42
door bart simpson
V480-V40 schreef:Waar zijn die parkeergarages dan Barry.
Ik kom door geheel Nederland en ben er nog nooit één tegengekomen.
Daarnaast mag het wettelijk niet eens verboden worden. Want de regels waaraan een parkeergarage moet voldoen zijn zo dat er ten allen tijde LPG-auto's geparkeerd moeten kunnnen worden. Anders mag de garage niet eens geopend worden. (met name ventilatie en afzuiging etc.)
Heb ooit zo'n parkeergarage in Maastricht getroffen, dat was overigens wel een oude garage
Geplaatst: 16.11.2006 - 17:07
door v40fan
Hé V480-V40,
Begrijp ik nou goed dat je vanwege LPG hier in NL hoge houderschapsbelasting betaalt en in Frankrijk dure LPG koopt? Da n kom je zeker nier zo vaak in La Grande Verriere? En nou ben ik helemaal de weg kwijt: in je profiel staat een diesel #-o
still 4 to 500
Geplaatst: 16.11.2006 - 18:43
door Gast
v40fan schreef:Zullen we nou maar niet gewoon diesel gaan rijden?
De diesels van tegenwoordig doen niet onder voor benzinemotoren, heerlijk dat koppel bij lage toeren.
Bovendien behoudt men de kofferruimte en kan dus ook het reservewiel gewoon mee! Zelfs opklapbare achterbanken blijven gewoon te gebruiken en je hebt ook geen last vfan een gaslucht (wel fijn als je rookt).
En als de retrofit-egeling nou nog wat beter wordt (niemand laat nu nog een retrofit-roetfilter monteren) dan worden we nog hartstikke schoon ook!
En tenslotte nog dit, als je de aan diesels verbonden vaste kosten eenmaal hebt betaald rij je met een V40 (bijna één op 16) ofwel 16 kilometer voor één eurootje! En dan die betrouwbaarheid van een vrachtwagen. Niks klepzetels ingeslagen, niks onregelmatig lopen, gewoon "bollen".
Heb je er ook al verstand van?

Geplaatst: 16.11.2006 - 19:33
door v40fan
Hé
AlexV70,
Om van de automotive actualiteit op de hoogte te blijven kijk ik heel regelmatig in de berichten die op
www.automotive-online.nl worden gepubliceerd en verder ontvang ik dagelijks een E-mail van Autohaus.de en Automotive News. Tenslotte kan ik je naast
www.autoweek.nl ook de site van Auto & Motortechniek van harte aanbevelen. Ik heb een importeurs- en productie-achtergrond en ben nu weliswaar gepensioneerd maar ik ken zodoende wel een paar merken van èrg dichtbij. Jij bent kennelijk ex-monteur, wat doe je nu?
(dit is m'n vijfhonderdste bericht!)
Geplaatst: 16.11.2006 - 22:50
door Ludo
ik zou ook wel eens een linkje willen zien waar ze over "last van gaslucht" schrijven.
Geplaatst: 16.11.2006 - 23:12
door v40fan
Ludo,
steek direct na het LPG tanken gerust een sigaretje op in de auto, je ruikt niks, je ziet niks, misschien dat je hooguit iets hoort.....
Geplaatst: 16.11.2006 - 23:28
door Ludo
wat is dat voor onzin?.
een iets of wat monteur zou dan weten dat er een lek is.
en dan nog, er zit geen enkele lpg leiding in de auto.
Geplaatst: 17.11.2006 - 00:00
door v40fan
bron wikipedia encyclopedie:
Omdat LPG(-damp) gemengd met lucht (binnen een bepaalde verhouding) een gevaarlijk explosieve stof is, mogen tankstations met LPG in Nederland niet in de directe omgeving van woningen gebouwd worden. Het transport van LPG kan gevaar opleveren en ook per spoor probeert men (2003) dit transport te beperken. Voorstanders van LPG stellen dat het gas niet veiliger of onveiliger is dan gewone benzine.
Iedereen mag natuurlijk gewoon zèlf kiezen. Bij Diesel loop je dit soort risico's in elk geval helemaal niet , bij het vullen van de tank ontsnapt altijd wat gas als de nippel wordt losgenomen, ik bedank voor de eer. Doe mij maar een diesel dan heb je tenminste geen kans op :-k :smilebox:
Geplaatst: 17.11.2006 - 09:06
door Ludo
:roll:
Alex had dus toch gelijk...
Geplaatst: 17.11.2006 - 09:11
door v40fan
sorry, snap je niet, laat maar....

Geplaatst: 17.11.2006 - 09:22
door V480-S60
v40fan schreef:Hé V480-V40,
Begrijp ik nou goed dat je vanwege LPG hier in NL hoge houderschapsbelasting betaalt en in Frankrijk dure LPG koopt? Da n kom je zeker nier zo vaak in La Grande Verriere? En nou ben ik helemaal de weg kwijt: in je profiel staat een diesel #-o
still 4 to 500
Ik zal je wel even PB-en hoe het zit.
Geplaatst: 17.11.2006 - 09:23
door v40pokemon
v40fan schreef:mogen tankstations met LPG in Nederland niet in de directe omgeving van woningen gebouwd worden. Het transport van LPG kan gevaar opleveren en ook per spoor probeert men (2003) dit transport te beperken
Dat vind ik vreemd: ik rijd hier vaak door Eindhoven en 98% van de tankstations hier verkopen ook LPG. Geloof me; die dingen liggen midden in woonwijken. Beperking is wel dat er alleen tijdens openingstijden van de shop LPG getankt kan worden. de overige bradstoffen 24h.
Overigens:
Ik heb bijna altijd LPG gereden (of benzine) en nu bij gebrek aan beter(kon niet de juiste vinden en moest iets op korte termijn) een diesel gekocht. Als de S70 me niet meer aanstaat wordt het zeker weer een LPG-uitvoering.
Geplaatst: 17.11.2006 - 09:29
door V480-S60
@v40pokemon
Ik weet niet exact de situatie in Eindhoven. Maar er bestaat zoiets als minimale afstanden, vastgesteld in het Besluit externe veiligheid inrichtingen.
Het zou best wel eens kunnen zijn dat toch veel van die LPG stations eind dit jaar begin volgend jaar weg zijn. En uiterlijk 2010.
Daarnaast is het inderdaad landelijk verboden LPG af te leveren als er geen direct lijfelijk aanwezig toezicht is.
Wil je meer info PB me maar even.
Geplaatst: 17.11.2006 - 09:36
door v40fan
Ik begrijp je reactie maar het door jou aangehaalde citaat is gewoon ontleend aan Wikipedia (encyclopedie)....
Ik meen overigens wel te weten dat er tegenwoordig zeker in woonwijken bijzonder omzichtig wordt omgegaan met het verlenen van vergunningen voor LPG-tankstations.
Hoe er in dit verband met bestaande stations wordt omgegaan weet ik niet maar als je dit onderwerp eens "googled" LPG - vergunningen- brandgevaar dan kom je vast al veel verder.
Kijk, ik heb zelf wel mijn persoonlijke dieselvoorkeur maar als LPG totaal onveilig zou zijn werd de verkoop en distributie van overheidswege wel verboden en dat is niet zo. Bottom-line: ieder kiest gewoon zelf!