V60 PIH - importeren (praktische info)
- RichieB
- 6th Gear member
Ja, accessoires moet je ook opgeven. Ik heb de trekhaak en veilgheidsrek staal erop gezet.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
- OGA244
- 8th Gear member
Toch horen die laatste er niet bij...
Uitsluitend de zaken die af fabriek kwamen, de z.g. fabrieksopties, voor 2013 maakt het qua bpm trouwens allemaal niet meer uit, daarover wordt geen bpm meer geheven (ook niet op niet pih's dus)
Uitsluitend de zaken die af fabriek kwamen, de z.g. fabrieksopties, voor 2013 maakt het qua bpm trouwens allemaal niet meer uit, daarover wordt geen bpm meer geheven (ook niet op niet pih's dus)
-
- 5th Gear member
En toch als je Hier kijkt bij toelichting 2b. Er wordt alleen gesteld dat opties die door andere partijen dan de fabrikant/importeur niet hoeven te worden opgegeven.
Misschien werkt het in NL ietjes anders, en monteert de importeur hier niets ?
De catalogus prijs wordt verder gebruikt voor de btw prive correctie. Dus het is natuurlijk het voordeligst om deze zo laag mogelijk te krijgen.
Misschien werkt het in NL ietjes anders, en monteert de importeur hier niets ?
De catalogus prijs wordt verder gebruikt voor de btw prive correctie. Dus het is natuurlijk het voordeligst om deze zo laag mogelijk te krijgen.
- RichieB
- 6th Gear member
Als je een niet-0% auto met trekhaak invoert moet je die echt wel op je aangifte zetten. Anders accepteren ze de aangifte niet. Dit heb ik zelf meegemaakt.
-
- 2nd Gear member
Mijn aanvulling op jouw checklist om het toch maar compleet te maken:Autozoeker schreef:Ik had laatste reader gedownload, werkt gewoon niet. Ook mijn pro versie werkte niet. apart.
Wat hebben jullie verder bij kenteken ingevuld ? Die heb ik nu leeg gelaten.
Ik ga dan denk ik ook gewoon laatste dag van feb in vullen bij eerste toelating.
@zoefje:
ik heb alle packs inderdaad, maar voor camera, bodem plaat en trekhaak. dan kom ik net een regel tekort. ik heb dus er 2 samen gevoegd.
Nou ja mijn check list:
- afspraak bij rdw (check)
- eendagskenteken aangevraagd (check)
- BPM formulieren ingevuld (check)
- uittreksel kvk (check)
- verzekering geregeld (check)
Ik ben er denk ik klaar voor.
- legitimatie mee
- eendagskenteken nummerplaten maken/uitprinten
Vraagje om verrassingen te voorkomen: de platen kan ik ergens aan bevestigen of ga ik die gewoon achter de ruit (plakken). Ik neem in ieder geval een rolletje ducktape mee (beter mee verlegen dan om verlegen zullen we maar zeggen)
-
- 2nd Gear member
Mijn aanvulling op jouw checklist om het toch maar compleet te maken:Autozoeker schreef:Ik had laatste reader gedownload, werkt gewoon niet. Ook mijn pro versie werkte niet. apart.
Wat hebben jullie verder bij kenteken ingevuld ? Die heb ik nu leeg gelaten.
Ik ga dan denk ik ook gewoon laatste dag van feb in vullen bij eerste toelating.
@zoefje:
ik heb alle packs inderdaad, maar voor camera, bodem plaat en trekhaak. dan kom ik net een regel tekort. ik heb dus er 2 samen gevoegd.
Nou ja mijn check list:
- afspraak bij rdw (check)
- eendagskenteken aangevraagd (check)
- BPM formulieren ingevuld (check)
- uittreksel kvk (check)
- verzekering geregeld (check)
Ik ben er denk ik klaar voor.
- legitimatie mee
- eendagskenteken nummerplaten maken/uitprinten
Vraagje om verrassingen te voorkomen: de platen kan ik ergens aan bevestigen of ga ik die gewoon achter de ruit (plakken). Ik neem in ieder geval een rolletje ducktape mee (beter mee verlegen dan om verlegen zullen we maar zeggen)
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Zo maar eens gaan bellen met de RDW...........
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
- RichieB
- 6th Gear member
Nog steeds geen kenteken, Jeroen? Balen. Ik hoop niet dat ze de aangifte kwijt zijn.
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Zojuist gebeld met het algemene nummer.
Daar konden ze alleen zien dat de auto op 22 maart is gekeurd.
Daarna doorverbonden met locatie Roosendaal.
Daar konden ze me alleen melden dat het druk was en dat er rekening gehouden moest worden met een verwerkingstijd van 10 dagen.
Oftewel, belt u volgende week maar terug als u dan nog niets heeft.
Daar konden ze me alleen melden dat het druk was en dat er rekening gehouden moest worden met een verwerkingstijd van 10 dagen.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
- NielsPHEV
- 7th Gear member
10 dagen poeh, we leven met je mee Jeroen, helaas een duidelijk andere ervaring dan die ik had met RDW. Ik zal de komende dagen niet meer zeggen hoe lekker de auto rijdtJeroen schreef:Zojuist gebeld met het algemene nummer.
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
We wachten maar geduldig af.
Heb maandagmiddag 25 maart de boel afgehandeld.
Dan hebben we dins- woens- en donderdag als werkdagen.
Deze week dins- woens- donder- en vrijdag.
Dat zijn 7 werkdagen.....
Heb maandagmiddag 25 maart de boel afgehandeld.
Dan hebben we dins- woens- en donderdag als werkdagen.
Deze week dins- woens- donder- en vrijdag.
Dat zijn 7 werkdagen.....
-
- 5th Gear member
Oef... Roosendaal dus mijden...
-
- 2nd Gear member
Ik had al eerder geschreven dat Henk Westbroek het zong als het gaat om Belgie......
Vandaag bij de dealer aldaar geweest; uitleg gekregen; VOC geactiveerd etc. Ik was in de veronderstelling dat hij de PIH af zou leveren bij de RDW en dat ik vervolgens met het eendagskenteken naar huis zou gaan om te wachten op kenteken etc. Na 9 jaar Nederlandse importeur te zijn geweest van een bepaald merk dat in België geproduceerd wordt had ik moeten weten dat datgene wat IK denk niet datgene is wat de gemiddelde Belg denkt en datgene wat ik tussen de regels leest niet hetzelfde is wat een Belg tussen de regels schrijft. De wagen zat nog helemaal in het plastic en onder de stickers. Mijn metgezel zei gelijk: "nu begrijp ik dat de afleveringskosten 0 zijn; je moet hem helemaal zelf uitpakken". Enfin, de bedoeling was dus keuren bij de RDW, terug naar de dealer, "uitpakken" en afmaken. Kortom, rit extra naar Belgie, uiteraard wacht ik nu op de platen en laat ik gelijk even wat aanpassen aan de velgen. RDW stelt niet zoveel voor; wel factuur mee nemen en CVO en wachten met weg (laten) rijden tot alles achter de rug is.....
De enige dissonanten zitten op het dak en zijn zwart......(kunnen ze er echt niet af?)
En nog een dissonant: over 1 a 2 weken heb je je kenteken wel binnen.....
:x
Vandaag bij de dealer aldaar geweest; uitleg gekregen; VOC geactiveerd etc. Ik was in de veronderstelling dat hij de PIH af zou leveren bij de RDW en dat ik vervolgens met het eendagskenteken naar huis zou gaan om te wachten op kenteken etc. Na 9 jaar Nederlandse importeur te zijn geweest van een bepaald merk dat in België geproduceerd wordt had ik moeten weten dat datgene wat IK denk niet datgene is wat de gemiddelde Belg denkt en datgene wat ik tussen de regels leest niet hetzelfde is wat een Belg tussen de regels schrijft. De wagen zat nog helemaal in het plastic en onder de stickers. Mijn metgezel zei gelijk: "nu begrijp ik dat de afleveringskosten 0 zijn; je moet hem helemaal zelf uitpakken". Enfin, de bedoeling was dus keuren bij de RDW, terug naar de dealer, "uitpakken" en afmaken. Kortom, rit extra naar Belgie, uiteraard wacht ik nu op de platen en laat ik gelijk even wat aanpassen aan de velgen. RDW stelt niet zoveel voor; wel factuur mee nemen en CVO en wachten met weg (laten) rijden tot alles achter de rug is.....
De enige dissonanten zitten op het dak en zijn zwart......(kunnen ze er echt niet af?)
En nog een dissonant: over 1 a 2 weken heb je je kenteken wel binnen.....
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Krijg je er netjes bij.
-
- 2nd Gear member
Inmiddels heb ik wat Belgische dealers gesproken (althans mijn vader, die in Belgie woont), de V60 PIH is ook in Belgie niet meer leverbaar dit jaar 

V50 1.6Drive
V50 2.0D Edition 2 Sport
C30 1.8Sport
V70 2.0d Limited Edition
In Bestelling: V60 PIH 2014 Caspian Blue
V50 2.0D Edition 2 Sport
C30 1.8Sport
V70 2.0d Limited Edition
In Bestelling: V60 PIH 2014 Caspian Blue
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Mods break
De Roofrails hebben een eigen topic gekregen
De Roofrails hebben een eigen topic gekregen
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
Dan wil ik toch nog wel even wat kwijt over het importeren; het traject is nog niet helemaal achter de rug voor mij maar dan toch maar even een tussen-evaluatie.
Des te langer ik er mee bezig ben, des te meer dat ik ook inzie dat het uiteindelijk toch wel in de buurt komt van "lood-om-oud-ijzer". De PIH kost wat minder, maar je wilt ook niet weten wat het me ondertussen al aan tijd en energie gekost heeft. Voorlopig 2 ritjes vv en nog 1 te gaan. Een daagje RDW (uit-en thuis), geneuzel met de verzekering, 1 daags kentekenplaten aanvragen en bijkomend huisvlijt. Nog wat gerommel dadelijk om het onderhoud goed te regelen etc. Als ik het over moest doen dan zou ik toch voor de "koninklijke weg" kiezen, dus kopen in NL. Heb zelf jaren lang gevochten tegen parallel-import en uiteindelijk in moeten zien dat de markt niet te sturen is. Heb nu voor BE gekozen vanwege de leverbaarheid. Mijn advies voor Volvo: harmoniseer de prijzen en voorwaarden en denk wat groter dan landelijk...
Des te langer ik er mee bezig ben, des te meer dat ik ook inzie dat het uiteindelijk toch wel in de buurt komt van "lood-om-oud-ijzer". De PIH kost wat minder, maar je wilt ook niet weten wat het me ondertussen al aan tijd en energie gekost heeft. Voorlopig 2 ritjes vv en nog 1 te gaan. Een daagje RDW (uit-en thuis), geneuzel met de verzekering, 1 daags kentekenplaten aanvragen en bijkomend huisvlijt. Nog wat gerommel dadelijk om het onderhoud goed te regelen etc. Als ik het over moest doen dan zou ik toch voor de "koninklijke weg" kiezen, dus kopen in NL. Heb zelf jaren lang gevochten tegen parallel-import en uiteindelijk in moeten zien dat de markt niet te sturen is. Heb nu voor BE gekozen vanwege de leverbaarheid. Mijn advies voor Volvo: harmoniseer de prijzen en voorwaarden en denk wat groter dan landelijk...
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik heb echt niet voor het geld de auto in Belgie besteld, maar simpelweg omdat ik hem in NL niet kon kopen en er in Juni 2012 nog geen zekerheid was dat de 2e serie op tijd geleverd kon worden.
Het importeren valt me verder wel mee, klein beetje werk doen om de BPM aangifte te doen en zorgen dat je papieren in orde zijn, afspraak maken bij de RDW en dan wachten op het kenteken.
In mijn geval heel langwachten
Het importeren valt me verder wel mee, klein beetje werk doen om de BPM aangifte te doen en zorgen dat je papieren in orde zijn, afspraak maken bij de RDW en dan wachten op het kenteken.
In mijn geval heel langwachten

- Zoefje
- 2nd Gear member
Ik herken dit helemaal niet, terugkijkend is het zeer soepel gegaan.pih60 schreef:Dan wil ik toch nog wel even wat kwijt over het importeren; het traject is nog niet helemaal achter de rug voor mij maar dan toch maar even een tussen-evaluatie.
Ik ben vorige jaar 2 keer naar België gereden, 1e keer naar Scancar Brasschaat om daar de PIH te kopen, toen lag echter VCNL nog dwars en mochten ze de PIH niet aan Nederlanders verkopen, vervolgens naar Isacker gegaan die de bestelling gewoon accepteerde. Later belde Scancar dat ze toch mochten leveren, maar toen was de auto al besteld.
Auto is vervolgens netjes afgeleverd bij mij op de zaak in Dordrecht en deze hoefde ik niet meer uit te pakken. Geen afleverkosten betekende in mijn geval dat de auto niet eerst gepoetst was. Verder prima.
Afspraak gemaakt bij de RDW en dan krijg je gelijk de optie om een 1 dags kenteken er bij aan te vragen.
Naar de RDW geweest, dit duurde al met al 1,5 uur vervolgens de auto naar de Volvo dealer in Dordrecht gebracht, daar heeft hij gestaan totdat het kenteken binnen was. De Volvo dealer heeft de platen er op gezet en rijden maar.
Verzekering al met al 2 telefoontjes van een paar minuten en BPM aangifte kosten een 30 minuten. Al met al denk heeft het erg weinig tijd gekost.
Als ik een Nederlandse MY14 had gekocht was ik waarschijngelijk veel langer bezig geweest met het samenstellen van de auto. Vrouwlief gaat zich dan in eens bemoeien met de kleur van de auto en bekleding.
Bijkomende voordeel dat ik nu eerder in de auto kan rijden en elke maand eerder is een maand meer zonder wegenbelasting. Daarnaast kost mijn config van de PIH 10 K minder incl. btw dan de NL MY2014. Dit was in eerste instantie niet eens de reden om naar België uit te wijken, maar was wel mooi meegenomen

Volvo V60 Plug-in Hybrid
Volvo V70 LE T4 PowerShift MY2012
Volvo V70 LE 2.4D GT Ice White (MY2010)
Porsche 993 Targa (1996)
Volvo V70 LE T4 PowerShift MY2012
Volvo V70 LE 2.4D GT Ice White (MY2010)
Porsche 993 Targa (1996)