T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?
- thavipah
- 3rd Gear member
Ik zag in ieder geval in de werkplaats dat de mensen daar behoorlijk op hun tenen lopen. Het was doodstil en er werd keihard gewerkt. Ik denk dat ik ze vrijdag maar eens op taart trakteer. Als dank voor het snelle leverklaar maken van mijn auto.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Goed initiatief..... Kolere wat krijg je een mooi auto...... Congrats!thavipah schreef: Ik zag in ieder geval in de werkplaats dat de mensen daar behoorlijk op hun tenen lopen. Het was doodstil en er werd keihard gewerkt. Ik denk dat ik ze vrijdag maar eens op taart trakteer. Als dank voor het snelle leverklaar maken van mijn auto.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat gaan ze zeker waarderen! Mooie actie! Zie ook mijn relaas van vorige week, sluit aan bij jouw opmerking over de tenen. Heel Volvo landje werkt knoerthard om alles te verwerken.thavipah schreef: Ik zag in ieder geval in de werkplaats dat de mensen daar behoorlijk op hun tenen lopen. Het was doodstil en er werd keihard gewerkt. Ik denk dat ik ze vrijdag maar eens op taart trakteer. Als dank voor het snelle leverklaar maken van mijn auto.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- trimitie
- 4th Gear member
dat zou een mooi gebaar zijn van je ! Ik hoop dat je ons dan trakteert op een paar mooie foto'sthavipah schreef: Ik zag in ieder geval in de werkplaats dat de mensen daar behoorlijk op hun tenen lopen. Het was doodstil en er werd keihard gewerkt. Ik denk dat ik ze vrijdag maar eens op taart trakteer. Als dank voor het snelle leverklaar maken van mijn auto.

NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
-
- 1st Gear member
ja dat zit er ook op. Het enige wat ik niet kon krijgen was massage stoelen en electrisch neerklapbare 3de stoelrij e.d.beukenoot schreef:
Dan heb je heel veel geluk gehad want mijn compagnon had er begin mei één besteld maar heeft uiteindelijk geen productieplaats 2015 kunnen krijgen. Heb je trouwens ook die fish-eye front cam nog kunnen krijgen?
Laatst gewijzigd door hdejongh op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote aangepast
Reden: quote aangepast
- Fredraket
- 4th Gear member
+1!!!Walter schreef:Nu vergelijk je de verschillende aanbieders. Maar ook bij Schaap+Citroen heb je horloges van 100 euro en van 100.000 euro. Moet Schaap+Citroen die klanten verschillend behandeling? Is die klantbeleving wel anders? Hebben degene die meer besteden meer rechten?Conradi schreef: @walter, de vraag stellen zegt eigenlijk genoeg
Om je wat op weg te helpen: de Hema, Siebel, Schaap+Citroen of Tiffany's verkopen allemaal horloges. Prijzen variëren van € 10,- tot €150.000,- (of meer). Naast de prijs is ook de klantbeleving en -benadering anders.
In mijn ogen kan de investering van 100 euro voor iemand waardevoller zijn dan de investering van 100.000 euro door iemand anders. Trek het in verhouding tot iemands bestedingscapaciteit en de klantbeleving kan echt wel hetzelfde zijn. Dus de vraag stellen zegt imho verre van genoeg
Ik wordt trouwens een beetje flauw van dat gezeur dat alles vergeleken wordt met "de grote Duitse Drie". Om op mijn eigen niveau te praten: een A4, C-klasse of 3-serie is echt niet veel beter dan de gemiddelde Europese concurrent. Afgelopen week een paar dagen mogen rijden in een C-klasse (spliksplinternieuw!!) en dat is echt niet beter of hoogwaardiger dan andere auto's in die klasse! Alleen duurder

Groeten, Freddy
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
-
- 1st Gear member
Ik begin nu wel wat huiverig te worden. Een zakenrelatie van mij heeft deze week te horen gekregen dat de levering van zijn T8 is doorgeschoven naar februari 2016. Hij gaat zeer waarschijnlijk de bestelling dan ook annuleren. Al meer mensen hier met eenzelfde situatie?
- OGA244
- 8th Gear member
Nog even over die zo vaak geroemde grote duitse 3, lees en huiver http://www.iihs.org/iihs/ratings/v/clas ... uxury-cars
Plaatjes doen dan veel
Plaatjes doen dan veel
- SRI
- 3rd Gear member
Mmm, en eerder zou 'ie ook via Volvo NL voor 31-12 geleverd worden?peterhalling schreef: Ik begin nu wel wat huiverig te worden. Een zakenrelatie van mij heeft deze week te horen gekregen dat de levering van zijn T8 is doorgeschoven naar februari 2016. Hij gaat zeer waarschijnlijk de bestelling dan ook annuleren. Al meer mensen hier met eenzelfde situatie?
Als 'tie al wel gemaakt is voor 31-12 kan je nog wel wat creatiefs doen met kenteken ed, zou ik even goed checken.
Maar vind 't ook wel spannend worden hoor. Status nog steeds "lijn", ofwel nog in Zweden, zou al op transport zijn, maar is dus nog niet zo.
Nog meer mensen met status "lijn", ofwel wachtend op onderdelen (software in dit geval?)
Heb wel de clausule dat 'tie geannuleerd kan worden, maar ja, zijn er nu zo ver mee in gedachten...
Laatst gewijzigd door SRI op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
Inderdaad bij NL dealer besteld. Het betrof wel een annulering die hij heeft overgenomen.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
en misschien dat er wijzigingen zijn doorgevoerd die effect hebben gehad op de levertijd. Wel vervelend in ieder geval
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 5th Gear member
Schitterend! Zie je maar weer dat al dat investeren in 'loyale' klanten (klantbeleving e.d.) bullshit is. Als het echt zou werken, dan had je toch wederom een BMW gekocht???thavipah schreef: Over klantbeleving gesproken; Omdat we toch aan de koffie zaten (ik moest even wat vloeistoffen aanvullen na al het gekwijl op mijn nieuwe auto) kwam het gesprek ook op klantbeleving. Ik gaf daarbij aan dat het mij niet zoveel boeit in wat voor pand of op welke locatie een dealer zit. Ik vind het heel prettig dat een bedrijf mij als klant "kent".
Bij BMW hebben ze daar in de afgelopen jaren vet in geïnvesteerd. Ik had een vaste contactpersoon op de service afdeling. En wat ze daar slim bij deden. Mijn broer en moeder hadden dezelfde contactpersoon. Dat is fijn omdat je echt het gevoel hebt persoonlijk contact te hebben. En of ze dan door barista's gemaakte koffie in loungestoelen komen aanbieden of dat ik gewoon een automatenbak koffie krijg en aan een leestafel zit boeit dan niet zoveel meer.
Voor mijn gevoel zit dat persoonlijke er bij Volvo sowieso al wat meer in. Dat voelt prettig en als een welkom. Maar ik vind het niet gek dat ze wel nadenken over klantbeleving nu ze veel meer auto's in een hogere prijsklasse verkopen. Ze beginnen qua auto in ieder geval een flinke concurrent te worden voor de Duitse drie.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- diesel01
- Geartronic member
Wellicht dat die 7% ook een hand heeft in de overstap..4wielen schreef:Schitterend! Zie je maar weer dat al dat investeren in 'loyale' klanten (klantbeleving e.d.) bullshit is. Als het echt zou werken, dan had je toch wederom een BMW gekocht???thavipah schreef: Over klantbeleving gesproken; Omdat we toch aan de koffie zaten (ik moest even wat vloeistoffen aanvullen na al het gekwijl op mijn nieuwe auto) kwam het gesprek ook op klantbeleving. Ik gaf daarbij aan dat het mij niet zoveel boeit in wat voor pand of op welke locatie een dealer zit. Ik vind het heel prettig dat een bedrijf mij als klant "kent".
Bij BMW hebben ze daar in de afgelopen jaren vet in geïnvesteerd. Ik had een vaste contactpersoon op de service afdeling. En wat ze daar slim bij deden. Mijn broer en moeder hadden dezelfde contactpersoon. Dat is fijn omdat je echt het gevoel hebt persoonlijk contact te hebben. En of ze dan door barista's gemaakte koffie in loungestoelen komen aanbieden of dat ik gewoon een automatenbak koffie krijg en aan een leestafel zit boeit dan niet zoveel meer.
Voor mijn gevoel zit dat persoonlijke er bij Volvo sowieso al wat meer in. Dat voelt prettig en als een welkom. Maar ik vind het niet gek dat ze wel nadenken over klantbeleving nu ze veel meer auto's in een hogere prijsklasse verkopen. Ze beginnen qua auto in ieder geval een flinke concurrent te worden voor de Duitse drie.

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- M@rvin
- 2nd Gear member
Volgens mij kan je keuze ook gewoon op een ander merk/model vallen.......4wielen schreef:Schitterend! Zie je maar weer dat al dat investeren in 'loyale' klanten (klantbeleving e.d.) bullshit is. Als het echt zou werken, dan had je toch wederom een BMW gekocht???thavipah schreef: Over klantbeleving gesproken; Omdat we toch aan de koffie zaten (ik moest even wat vloeistoffen aanvullen na al het gekwijl op mijn nieuwe auto) kwam het gesprek ook op klantbeleving. Ik gaf daarbij aan dat het mij niet zoveel boeit in wat voor pand of op welke locatie een dealer zit. Ik vind het heel prettig dat een bedrijf mij als klant "kent".

2015 XC90 T8 R-Design Ice White
- thavipah
- 3rd Gear member
Ja en Nee. Toen ik de XC90 kocht had deze nog 14% bijtelling. De nieuwe X5 werd al 2 jaar beloofd als plug in hybride (ook met 14% bijtelling). Echter, de nieuwe X5 heeft het volledige onderstel van het model daarvoor (met bijvoorbeeld alleen luchtvering achter). Dat was voor mij de afknapper. Als je zoveel geld uitgeeft wil je ook echt de nieuwste technologie hebben. Daarbij heeft de X5 Plug in een relatief zwak motorblok.
Dus ja je hebt gelijk dat loyaliteit z'n grenzen kent. Na 12 jaar BMW rijden ben ik nu weg omdat ze oude meuk met een nieuw kapje verkopen. Nee, klantbeleving telt wel mee om loyaal te zijn aan je dealer. En voor je beeldvorming. (In ieder geval bij BMW) verdienen ze weinig aan het verkopen aan auto's, maar veel aan het onderhoud wat de klant komt doen.
Maar je hebt gelijk, ik ben geen Volvo fan boy. Al verwacht ik wel dat ik de komende 5 jaar loyaal zal zijn aan de dealer waar ik de auto gekocht heb. Fijne mensen en persoonlijk contact daar worden we blij van.
Owja, en toen het nieuws van de 7% binnen kwam heb ik inderdaad een grote glimlach gehad en die dag in de avond aan de champagne gezeten.
Dus ja je hebt gelijk dat loyaliteit z'n grenzen kent. Na 12 jaar BMW rijden ben ik nu weg omdat ze oude meuk met een nieuw kapje verkopen. Nee, klantbeleving telt wel mee om loyaal te zijn aan je dealer. En voor je beeldvorming. (In ieder geval bij BMW) verdienen ze weinig aan het verkopen aan auto's, maar veel aan het onderhoud wat de klant komt doen.
Maar je hebt gelijk, ik ben geen Volvo fan boy. Al verwacht ik wel dat ik de komende 5 jaar loyaal zal zijn aan de dealer waar ik de auto gekocht heb. Fijne mensen en persoonlijk contact daar worden we blij van.
Owja, en toen het nieuws van de 7% binnen kwam heb ik inderdaad een grote glimlach gehad en die dag in de avond aan de champagne gezeten.
- M@rvin
- 2nd Gear member
Van die 7% verschil kunnen we nu 5 jaar lang iedere avond champagne drinkenthavipah schreef: Ja en Nee. Toen ik de XC90 kocht had deze nog 14% bijtelling. De nieuwe X5 werd al 2 jaar beloofd als plug in hybride (ook met 14% bijtelling). Echter, de nieuwe X5 heeft het volledige onderstel van het model daarvoor (met bijvoorbeeld alleen luchtvering achter). Dat was voor mij de afknapper. Als je zoveel geld uitgeeft wil je ook echt de nieuwste technologie hebben. Daarbij heeft de X5 Plug in een relatief zwak motorblok.

2015 XC90 T8 R-Design Ice White