Pagina 20 van 26
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 28.08.2017 - 21:29
door Silver_R
diesel01 schreef:
Tips zijn overigens welkom.
Kaart even in een ander apparaat controleren. Als deze ook daar niet wordt herkend, nieuwe kopen. Anders nog eens formatteren. Heb je dit gedaan in de cam zelf dmv knop 10 sec ingedrukt houden?
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 28.08.2017 - 21:34
door diesel01
Silver_R schreef:
diesel01 schreef:
Tips zijn overigens welkom.
Kaart even in een ander apparaat controleren. Als deze ook daar niet wordt herkend, nieuwe kopen. Anders nog eens formatteren. Heb je dit gedaan in de cam zelf dmv knop 10 sec ingedrukt houden?
Euhm nee.
Nooit geweten dat het ook een manier is.
Disk is net nieuw en heeft het goed gedaan totdat ik voor de vakantie dacht ik zal hem voor de eerste keer formateren, daarna was het hommeles
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 28.08.2017 - 21:36
door Paul
Dan is hij denk ik nu geformateerd in NTFS en moet hij FAT32 gedaan zijn.
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 28.08.2017 - 21:41
door Silver_R
Paul schreef:
Dan is hij denk ik nu geformateerd in NTFS en moet hij FAT32 gedaan zijn.
Wat Paul zegt.
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 28.08.2017 - 21:44
door Silver_R
Silver_R schreef:
Camera...de Blackvue DR650S 2CH kan ik je aanraden. Kost wat maar dan....
DR750S is ook al op de markt.
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 28.08.2017 - 21:48
door diesel01
Dank heren, ga direct kijken.
We zitten voor Groningen volop in de werkzaamheden en heb de indruk dat iedereen om mij heen gek aan het worden is.
Het word overigens erger nu de vakantie is afgelopen, en moet hem weer up and running hebben.
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 28.08.2017 - 22:15
door V480-S60
Paul, balen man. En het wordt nog meer balen. Want je kwam weliswaar van rechts maar zo op de foto te zien van een uitritconstructie. En je bent die streep met je wielen al voorbij. Dat zou, ondanks de rotgang, telefoon en kophorer, voor jou betekenen dat je 100% schuldig bent. Flink Balen. Terwijl ze het snotjong juist aan zouden moeten pakken.
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 28.08.2017 - 22:38
door diesel01
Dank heren!
64GB kaart doet het weer, medio kerst moet lukken zonder te formateren.
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 28.08.2017 - 22:55
door Paul
Nee nee uitrit was ik al uit....
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 28.08.2017 - 23:10
door Theo V70
Volgens mij is het geen uitritconstructie maar markering voor een drempel (in dit geval plateau op de kruising) maar daarover kan Paul uitsluitsel geven.
Een fietser is inderdaad een "zwakke verkeersdeelnemer" en dat betekent dat de bewijslast bij de automobilist ligt. Als je kunt aantonen dat een fietser idio rijdt, door rood rijdt, telefoon in handen heeft, een koptelefoon op, geen licht aan heeft of dronken is zal dat allemaal meetellen en kan het zijn dat de fietser volledig aansprakelijk is.
En om alle wielrenners en pizzakoeriers over één kam te scheren door op hen de beschermde status niet van toepassing te verklaren gaat mij veel te ver!
Ik heb een brigadier van politie vandaag zien schrijven over deze zaak: "de verzekering mag het uitzoeken". En zo is het!
Paul, je hebt best wat ijzers in het vuur om er redelijk uit te komen. Succes!
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 28.08.2017 - 23:25
door Summum
Balen Paul! Ik zou de situatie eens moeten zien. Zoals ik het begrijp was Paul de uitrit al uit en kwam hij kort daarop bij een T-splitsing. Hij kwam van rechts, dus tenzij de fietser op een voorrangsweg/kruising reed had Paul voorrang moeten krijgen. De verkeersfout lag dus bij de fietser.
Maar onze wetgever heeft de keuze gemaakt om de niet-gemotoriseerde verkeersdeelnemer te beschermen tegen het "betriebsgefahr' dat motorvoertuigen met zich meebrengen. Art. 185 WVW bepaalt dus dat de fietser van veertien jaar of ouder tenminste 50% van zijn schade vergoed krijgt (kinderen 100%), tenzij de automobilist overmacht kan aantonen. Dat wordt echt zelden aangenomen.
De fietser krijgt dus 50% en eventueel meer afhankelijk van de vraag in welke mate beide partijen hebben bijgedragen aan het ontstaan van de aanrijding. Ik denk dat bij Paul's situatie niet snel meer dan 50% zal worden toegewezen,omdat de fietser voor meer dan de helft aandeel heeft.
Schuld en aansprakelijkheid zijn twee verschillende dingen.
Succes met de afhandeling, mocht je vragen hebben dan weet je me te vinden!
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 29.08.2017 - 05:53
door Millimetervreter.
Pfff vervelend dit, hopelijk wordt het allemaal goed opgelost!
Ook hier een 2 channel Blackvue met mogelijkheid om altijd live te kunnen kijken via een app, waar ik ook ben via een Mifißpunt in de auto en een cloud verbinding, fantastisch!
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 29.08.2017 - 07:52
door V480-S60
Paul. Ik weet nu de locatie. Ik hoop dat je getuigen hebt die kunnen aangeven dat de jonge snotneus op jou weghelft tegen je aan is geklapt. En de bocht veel te ruim heeft genomen. De verzekering zal daar heel veel aan hebben. Je bent echter bijna zeker voor 50% de klos omdat het jong "beschermd" is. Balen. Ik hoop dat recht eens zegeviert.
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 29.08.2017 - 08:05
door Walter
Theo V70 schreef:
En om alle wielrenners en pizzakoeriers over één kam te scheren door op hen de beschermde status niet van toepassing te verklaren gaat mij veel te ver!
Ik chargeer Theo, dat weet je toch. Al hoop ik wel dat die groepen weggebruikers zich meer bewust worden van hun eigen kwetsbaarheid
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 29.08.2017 - 08:42
door IV39
Paul, Kijk of je hem zo ver kan krijgen dat hij schuld erkend en vermeld op het schadeformulier dat hij een koptelefoon op had. Eventuele andere zaken ook vermelden, telefoon etc als dat van toepassing is.
Alle kleine beetjes helpen dat is mijn ervaring.
Bij mij reed er een fietser tegen mijn openstaande autodeur aan... die jongen keek op zijn telefoon ipv op de weg. Was ik nog fout ook omdat ik niet vermeld had dat hij op zijn telefoon keek (ik dacht het is toch een duidelijk geval) en met name omdat de deur openstond op een fietspad langs de weg... tja... ik dacht altijd dat je weinig kwaad kon doen als je stilstaand verkeer bent. De deur stond al een paar minuten open..
Succes met de afwikkeling.
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 29.08.2017 - 12:44
door Paul
Dank allen voor de tips, het is precies zoals Theo het aangeeft, die markering is van de T kruising.
Schade is 1920 euro incl btw, waarvan 685 euro geloof ik voor dat wiel. Bezopen natuurlijk, dus ik ga even kijken wat 1 nieuw wiel kost bij mijn dealer.
Moeder van jochie gesproken vanochtend, ik was er even heen. JOngen was wel echt geschrokken en tot nu toe bekennen ze gewoon schuld.
Denk je trouwens even hier modern zo'n formulier digitaal in te vullen. Moet je echt alle gegevens invullen, ik denk skip paar print het en laat het nog even die tegenpartij zien en klaar.
Maar zo makkelijk gaat dat dus niet

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 29.08.2017 - 13:15
door V70/2.4D/2003
Daar heeft Unive een app voor.....
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 29.08.2017 - 13:57
door Silver_R
Paul schreef:
waarvan 685 euro geloof ik voor dat wiel. Bezopen natuurlijk, dus ik ga even kijken wat 1 nieuw wiel kost bij mijn dealer.
Heb Jelmer even gevraagd of hij er nog 1 heeft liggen voor je en wat dat evt. kost. Hou je op de hoogte.
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 29.08.2017 - 19:48
door Gouwe
Balen Paul. Sterkte met de afwikkeling en hoop dat ze je auto weer mooi strak krijgen zodat je weer kunt genieten!
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 30.08.2017 - 13:49
door vaudi
@Paul,
Ik zou ook eens informeren bij een erkend schadebedrijf. En vragen naar uitdeuken zonder te spuiten.
Daarmee kunnen ze tegenwoordig onvoorstelbare resultaten mee behalen. Het voordeel is ook dat je dan geen kleurverschillen krijgt.
Overspuiten is door een kenner altijd te zien. De lakstructuur wordt anders, of er wordt een rubbertje of ander randje voorzien van spuitnevel enz.
Wellicht dat de kosten zodanig uitvallen dat je je noclaim niet hoeft aan te spreken.