Mwah grote is denk ik een kwestie van gewenning.
Maar goed persoonlijk hou ik wel van een grote auto. Al moet ik zeggen dat ik natuurlijk verwent ben met een draaicirkel van 9.8 meter.
Volvo S80 T6 of S60 2.4i
-
- 2nd Gear member
Net weer thuis na een lange rit (Zutphen - Den Haag) waarin ik verlangde naar een S80 (of S60) met die heerlijke stoelen 
De Legacy is ook 4,77m lang, dus is maar 5 cm korter dan de S80. De S80 is wel een stuk breder. Draaicirkel zal wel wennen zijn...

De Legacy is ook 4,77m lang, dus is maar 5 cm korter dan de S80. De S80 is wel een stuk breder. Draaicirkel zal wel wennen zijn...
- arnoud
- 8th Gear member
De draaicirkel is toch wel iets waar je heel snel aan gewend bent hoor, daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken...
Als ik in de 440 van mijn vrouw op stap ga verbaas ik me ook steeds hoe krap die een bocht kan nemen, en toch neem ik liever de S60 als ik keus heb
Als ik in de 440 van mijn vrouw op stap ga verbaas ik me ook steeds hoe krap die een bocht kan nemen, en toch neem ik liever de S60 als ik keus heb

XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 2nd Gear member
Ik denk ook niet dat de draaicirkel een probleem is. Gewoon een kwestie van wat vaker steken 

- V70R-obert
- 3rd Gear member
Wat wel een probleem kan zijn is de binnenruimte in de S60. Jullie verwachten een kindje. De S60 is een heerlijke auto maar m.i. minder geschikt als gezinsauto. De kinderwagen in de kofferbak is niet mogelijk.
Een weekendje weg met kind is lastig, je krijgt simpelweg niet alles mee wat je wenst mee te nemen.
De S80, met alle respect, een mooie directie auto, groot, snel en comfortabel. De prijzen van occassions zijn laag mede omdat mensen niet in de rij staan voor een S80. Eigenlijk moet je gezien leeftijd of maatschappelijke status aan zo'n auto 'toe' zijn.
Een jong gezin zie ik eerder net als 'ocean race' aangeeft in een V70 rijden.
Practisch, mooie verschijning, veel aanbod en wanneer je goed zoekt al voor gunstige prijzen te vinden. Dit om alles wat makkelijker voor je te maken :
Een weekendje weg met kind is lastig, je krijgt simpelweg niet alles mee wat je wenst mee te nemen.
De S80, met alle respect, een mooie directie auto, groot, snel en comfortabel. De prijzen van occassions zijn laag mede omdat mensen niet in de rij staan voor een S80. Eigenlijk moet je gezien leeftijd of maatschappelijke status aan zo'n auto 'toe' zijn.
Een jong gezin zie ik eerder net als 'ocean race' aangeeft in een V70 rijden.
Practisch, mooie verschijning, veel aanbod en wanneer je goed zoekt al voor gunstige prijzen te vinden. Dit om alles wat makkelijker voor je te maken :
-
- 2nd Gear member
Goed advies mbt de S60. Vooral de ruimte achterin lijkt me krap en de kofferbak is minder toegankelijk.
Maar met alle respect voor de berijders ervan, de 'classic' V70 vind ik minder mooi. Als ik een V70 zoek, dan zou dat het parallel-model met de S60 zijn en met de sportstoelen (want van de standaardstoelen krijg ik pijn in mijn rug).
Zijn die te vinden voor max 15k?
Zouden de 2e hand prijzen nog zakken met de aanstaande introductie van de nieuwe V70?
Maar met alle respect voor de berijders ervan, de 'classic' V70 vind ik minder mooi. Als ik een V70 zoek, dan zou dat het parallel-model met de S60 zijn en met de sportstoelen (want van de standaardstoelen krijg ik pijn in mijn rug).
Zijn die te vinden voor max 15k?
Zouden de 2e hand prijzen nog zakken met de aanstaande introductie van de nieuwe V70?
- maarten s60
- 5th Gear member
Hallo dan, mag ik als S60 rijder met twee kids van 13 en 11 een bijdrage leveren aan de voors en tegens? Qua lijn vind ik de S60 mooier en sportief. DeS80 is statig. Je gevoel ligt misschien bij de S60 wat ik uit je verhaal opmaak en moeder de vrouw ook qua schakelen.
Maar. Mijn broertje heeft een S80 en heeft drie kids waarvan twee nog in een kinderstoel en é'n buggy rijder (soms). Kijk dan ook even naar de opening van de kofferbak. Bij de S60 is deze verrekte laag en smal. Bij de S80 is deze opening ruimer, waardoor er met gemak diverse baby/kinder zooi in kwijt kan.
Een auto op status kopen moet je natuurlijk nooit doen. je voelt je prettig in de auto envooral je hebt er een goed gevoel bij.
En idd auto`s zijn emotie, maar soms moet je het verstand niet uitschakelen.
Maar. Mijn broertje heeft een S80 en heeft drie kids waarvan twee nog in een kinderstoel en é'n buggy rijder (soms). Kijk dan ook even naar de opening van de kofferbak. Bij de S60 is deze verrekte laag en smal. Bij de S80 is deze opening ruimer, waardoor er met gemak diverse baby/kinder zooi in kwijt kan.
Een auto op status kopen moet je natuurlijk nooit doen. je voelt je prettig in de auto envooral je hebt er een goed gevoel bij.
En idd auto`s zijn emotie, maar soms moet je het verstand niet uitschakelen.
Volvo isn`t just a Car.......
S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,
-
- 2nd Gear member
Nou, over emotie gesproken, ik zal eerlijk zijn dat áls ik een S80 koop dat het een T6 wordt. En helemaal rationeel kan je dat niet noemen 
En laten we eerlijk zijn, als ik m'n emotie helemaal had uitgeschakeld, dan kocht ik wel een Mondeo. SIPS, WHIPS, de hele SHIT met dank aan Volvo. Maar wel met vriendelijker prijsjes.
Maar een Ford maakt mij de PIS niet lauw

En laten we eerlijk zijn, als ik m'n emotie helemaal had uitgeschakeld, dan kocht ik wel een Mondeo. SIPS, WHIPS, de hele SHIT met dank aan Volvo. Maar wel met vriendelijker prijsjes.
Maar een Ford maakt mij de PIS niet lauw

-
- 2nd Gear member
Als ik jou was zou ik voor de S80 T6 gaan. Als ik het hele topic zo lees, heb ik het gevoel dat de S80 je het meeste aanspreekt. Het zijn allebei geweldige auto's, daar niet van, maar ik denk dat je het meest blij zult zijn met de S80. Je hebt je er goed in verdiept en je weet dat het brandstofverbruik een kostenpost zal zijn (hoewel ook weer niet ontzettend veel meer dan bij de S60). Dat voorkomt verrassingen achteraf. Ik zou zeggen ga ervoor!
(en wij willen de foto's zien natuurlijk he
)
(en wij willen de foto's zien natuurlijk he
-
- 2nd Gear member
Ik ben nog even aan het rekenen geslagen. Ik verwacht de auto minimaal 3 jaar te rijden. Alles hangt natuurlijk af van de afstand die ik rij, maar uiteindelijk is de 2.4i goedkoper dan de S80. Al na een jaar scheelt het 1000 euro netto in het voordeel van de S60, tenzij ik héél weinig rij.
- maarten s60
- 5th Gear member
Pandabjörn schreef: Al na een jaar scheelt het 1000 euro netto in het voordeel van de S60, tenzij ik héél weinig rij.
weinig rijden? Daar heb je hem dan toch (ook) voor gekozen. Ben blij dat ik niet voor de keuze sta.
Volvo isn`t just a Car.......
Misschien heb ik het gemist, maar hoeveel km's maak je of ga je eigenlijk maken per jaar?
Anders gooi je op de S80 T6, toch gewoon LPG. (inbouw kan tegenwoordig ook per maand verrekend worden)
Dan kijk je ook niet op een literjte meer.
De kofferbak is groot zat.
Anders gooi je op de S80 T6, toch gewoon LPG. (inbouw kan tegenwoordig ook per maand verrekend worden)
Dan kijk je ook niet op een literjte meer.

De kofferbak is groot zat.
-
- 2nd Gear member
LPG zou wel kunnen, het is een 99-er die ik op het oog heb.
Maar als je op LPG rijdt tank je je dan niet helemaal scheel?
En hoeveel ik rij valt moeilijk te zeggen, want ik weet niet op voorhand waar ik klussen heb. Ik zit in de detachering.
Ook krom eigenlijk dat een auto waarmee je zo makkelijk veel km maakt juist aantrekkelijker is bij kleine ritten
Uiteindelijk is het meer een kwestie van wat ik er voor over heb.
En hoeveel ik rij valt moeilijk te zeggen, want ik weet niet op voorhand waar ik klussen heb. Ik zit in de detachering.
Ook krom eigenlijk dat een auto waarmee je zo makkelijk veel km maakt juist aantrekkelijker is bij kleine ritten

Uiteindelijk is het meer een kwestie van wat ik er voor over heb.
-
- 3rd Gear member
Tja... als je alles berekent... met circa 30.000 km was het voor ons waarschijnlijk ook niet financieel verstandig om een T5 te kopen. Maar wel leuk!Pandabjörn schreef:Ik ben nog even aan het rekenen geslagen. Ik verwacht de auto minimaal 3 jaar te rijden. Alles hangt natuurlijk af van de afstand die ik rij, maar uiteindelijk is de 2.4i goedkoper dan de S80. Al na een jaar scheelt het 1000 euro netto in het voordeel van de S60, tenzij ik héél weinig rij.
Als je de 2.4 aantrekkelijk vindt, kijk dan eens bij die van Henk in kofferbakhandel op gummen.
-
- 2nd Gear member
Ik moet ook niet alles berekenen, want dan kom je er toch niet uit. Een T6 is financieel gezien gewoon niet slim.
En als ik echt goedkoop had willen rijden, dan was ik wel bij Ford gaan shoppen of zo. Niet bij Volvo.
En als ik echt goedkoop had willen rijden, dan was ik wel bij Ford gaan shoppen of zo. Niet bij Volvo.
Je hebt tegenwoordig 100 liter gastanken.Pandabjörn schreef:LPG zou wel kunnen, het is een 99-er die ik op het oog heb.
Dus effectief 80 liter bij je, bij een verbruik van 1 op 7, kom je ruim 550 km ver.
Hoe groot is de benzinetank?

-
- 2nd Gear member
80 liter, goed voor 25km 

-
- 2nd Gear member
Damn man, ik wordt overal gestalked door die Gummers 
Nog geen knoop doorgehakt. Als ik weinig blijf rijden dan is een T6 haalbaar, of een T5, maar als het wat meer wordt (> 25km/dag zakelijk), dan gaat het al snel in de papieren lopen. Een D5 is dan een betere optie. En een gechipte D5 lijkt me geen straf.
Nu nog een goede D5 binnen budget vinden...

Nog geen knoop doorgehakt. Als ik weinig blijf rijden dan is een T6 haalbaar, of een T5, maar als het wat meer wordt (> 25km/dag zakelijk), dan gaat het al snel in de papieren lopen. Een D5 is dan een betere optie. En een gechipte D5 lijkt me geen straf.
Nu nog een goede D5 binnen budget vinden...