Pagina 3 van 5

Geplaatst: 23.04.2007 - 23:23
door wim300
met een t25 krijg je er aardig wat vermogen bij.
ik heb er zelf ook 1 gehad maar met de originele bruine injectoren.
wel met een andere brandstofdrukregelaar uitlaat/kat vervanger en luchtfilter.

deze was door rica gechipt (wist toen nog niet dat dit ook zelf te doen was)

de gemeten waardes zijn 125,3 kw en 237 nm aan de wielen dus het verlies van de bak moet je er nog bij rekenen.

Geplaatst: 24.04.2007 - 11:43
door Sieger Everts
okay, Deze heeft nu ook een chip van rica ( maar voor het projectje ga ik een andere klr kopen) moet nu alleen nog even uitvogelen hoe ik met standen kan gaan werken.

Geplaatst: 10.06.2007 - 20:58
door Volvo_480_turbootje
Hoi, vraagje
kan ik gewoon Volvo 740 turbo injectoren steken zonder meer? Ik rij met verhoogde turbodruk van ongeveer 0.9 bar in mijn 480 turbo...

Geplaatst: 14.06.2007 - 23:39
door wim300
met de standaard turbo is dat niet nodig. mocht je twijfelen kan je altijd je air-fuel-ratio laten meten op de vermogens bank.

Geplaatst: 21.06.2007 - 08:27
door STS-135
Ik heb een 440 turbo met 233000 kmters.

Kan dit nog gechipt worden of is er een maximum aan de kilometerstand?

groeten

Geplaatst: 22.06.2007 - 12:53
door seb8iaan
Er is geen maximale kilometerstand.
Wel dient alles in goede staat te zijn.

De aangeboden, gemodificeerde turbo-chip voor de Volvo 480 turbo verandert de ontstekingstijd en staat een hogere turbo-druk toe. Voor een optimale benutting moet worden voldaan aan een aantal voorwaarden:

* voor het beste resultaat is RON 98 benzine noodzakelijk. RON 95 kan ook, maar leidt tot een vermogensverlies van enkele PK's
* het ontstekingssysteem dient in een goede conditie te zijn (verdeelkap, onstoorkap, bougiekabels en rotor)
* een goede bevestiging van drukslangen en ook de turbo regelklep dient goed te functioneren
* het type bougie is zeer belangrijk. Goede resultaten worden behaald met Bosh W(R)6DC en Champion (R)N7YC. Bougies moeten worden vervangen na 15.000, maximaal 20.000 km.

Geplaatst: 06.07.2007 - 06:34
door amdforce
ik heb gehoord dat rica 2 weerstanden veranderd in een ecu van een 480 bwj 94 met gesoldeerde CHIP weet iemand de kleurcodes van de weerstanden en welke dit echt zijn voor ik hele zooitje naar de bliksem help ben al 2 jaar op zoek op mijn ecu te laten bewerken , ik had iemand maar die blijkt nergens meer te bespeuren

hier gevonden
het is bij de computer met enkele print een condensator en een weerstand geloof ik maar ik zal mijn computer nog eens open moeten maken om het precies te bekijken en verder de wastegate verstellen,mijn 480 heeft het zo ook,orgineel door rica gedaan alleen rica voert de turbo druk zo hoog op dat ie in het rood gaat,nou dat heeft mij dus een versnellingsbak gekost. heb hem nu zo afgesteld dat hij nog achter in het geel blijft op de turbodruk meter

heeft iemand foto's van de bewerking en een duidelijke beschrijving wat er juist moet vervangen worden

thanx

Geplaatst: 07.07.2007 - 20:30
door Sieger Everts
kijk eens op het engelse forum rupren <-- forumnaam

www.volvo-480-europe.org

Geplaatst: 08.07.2007 - 22:38
door amdforce
Sieger Everts schreef:kijk eens op het engelse forum rupren <-- forumnaam

www.volvo-480-europe.org
nooit iets van info gevonden word veel gepraat maar word niets vrijgeven
we hebben toch de zelfde motor zitten ?? weet jij iets ??of iemand die het kan

greetz

Geplaatst: 09.07.2007 - 19:31
door dannyT5driver
seb8iaan schreef:Er is geen maximale kilometerstand.
Wel dient alles in goede staat te zijn.

De aangeboden, gemodificeerde turbo-chip voor de Volvo 480 turbo verandert de ontstekingstijd en staat een hogere turbo-druk toe. Voor een optimale benutting moet worden voldaan aan een aantal voorwaarden:

* voor het beste resultaat is RON 98 benzine noodzakelijk. RON 95 kan ook, maar leidt tot een vermogensverlies van enkele PK's
* het ontstekingssysteem dient in een goede conditie te zijn (verdeelkap, onstoorkap, bougiekabels en rotor)
* een goede bevestiging van drukslangen en ook de turbo regelklep dient goed te functioneren
* het type bougie is zeer belangrijk. Goede resultaten worden behaald met Bosh W(R)6DC en Champion (R)N7YC. Bougies moeten worden vervangen na 15.000, maximaal 20.000 km.
Over de benzine ben ik het niet helemaal mee eens .
Ik had euro 98 getankt en de moter was minder snel als met euro 95 .
Euro 95 is sneller is sneller vlaambaar zeggen ze.
gr danny

Geplaatst: 10.07.2007 - 10:05
door amdforce
danny460turbointercooler schreef:
seb8iaan schreef:Er is geen maximale kilometerstand.
Wel dient alles in goede staat te zijn.

De aangeboden, gemodificeerde turbo-chip voor de Volvo 480 turbo verandert de ontstekingstijd en staat een hogere turbo-druk toe. Voor een optimale benutting moet worden voldaan aan een aantal voorwaarden:

* voor het beste resultaat is RON 98 benzine noodzakelijk. RON 95 kan ook, maar leidt tot een vermogensverlies van enkele PK's
* het ontstekingssysteem dient in een goede conditie te zijn (verdeelkap, onstoorkap, bougiekabels en rotor)
* een goede bevestiging van drukslangen en ook de turbo regelklep dient goed te functioneren
* het type bougie is zeer belangrijk. Goede resultaten worden behaald met Bosh W(R)6DC en Champion (R)N7YC. Bougies moeten worden vervangen na 15.000, maximaal 20.000 km.
Over de benzine ben ik het niet helemaal mee eens .
Ik had euro 98 getankt en de moter was minder snel als met euro 95 .
Euro 95 is sneller is sneller vlaambaar zeggen ze.
gr danny
ik heb spijtig genoeg een gesoldeerde chip in mijn 94 blauwe ecu , mijn 89 turbo had een chip die je kon hersteken
greetz

Geplaatst: 14.07.2007 - 13:41
door Volvo_480_turbootje
Hoi
Op mijn vorig blok (van mijn tweedehandse 480 turbo)stak een grotere turbo en wss ook grotere injectoren... dit wist ik niet tot dat het andere blok stak en mijn auto voor geen meter meer ging. Het andere jonge blok had ik kunnen overkopen van een maat die zijn auto perto had gereden. Zijn wagen had 5 jaar bij de oldtimers van papa gestaan. Ik had namelijk mijn versnellingsbak erdoorgetrokken...

De nieuwe eigenaar van mijn motorblok beweerde 250 pk te meten op de testbank... zou wel kunnen want ik kon toen vlotjes, een gechipte 330D volgen, ook een subaru WRX STI op de autoweg, hij ging zelfs sneller als die WRX STI op de rechte stukken enkel in de bochten moets ik lossen omdat het regende, we deden toen meer dan 220km/h dus ik wist in feite niet hoe rap ik ging.


Nu rij ik met een standaard blok maar met de turbodruk met een MBC geregeld tot net in het rood, als ik soms in lage toeren volgas geef gaat de turbodruk tot half in het rode, zonder bokken doet ie dat.

Dus ik vraag me af of mijn auto ook niet gechiped is? Hoe kan ik dat zien? het is een '93-er...

Groeten

Ewout

Geplaatst: 16.07.2007 - 22:33
door amdforce
even de ucu open leggen en als je een chip hebt die je kan hersteken weet je het direct dan staat er een merk op en geen gewoon serienummer greetz

Geplaatst: 17.07.2007 - 22:20
door Volvo_480_turbootje
de ecu van de injectie dan?

Geplaatst: 19.07.2007 - 00:34
door Volvo_480_turbootje
Volvo_480_turbootje schreef:de ecu van de injectie dan?
Afbeelding

Afbeelding

Hier dus de foto's van de ECU van de injectie... volgens mij is ie nooit opengeweest en nooit gechipped...

Groeten

Geplaatst: 19.07.2007 - 23:44
door amdforce
dat is is ecu niet das de jettronic en dan heb nog de cem

weet iemand soms welke weerstand hij insoldeerde???
koop ik die gewoon werkt ie niet probeer ik een andere die jullie hebben gebruikt

greetz

Geplaatst: 16.08.2007 - 13:34
door Sieger Everts
Ik zie toch van zelf "chippen"af , heb na lang wachten het adres van een jongen uit engeland. hij chipt hem voor mij zou 170 pk op moeten brengen misschien iets meer.
Als dit bevalt ga ik voor de supermod, wil zeggen :3bar sensor inbouwen kenvelden aanpassen , de grotere turbo plaatsen en de andere injectoren, dan is 240 pk mogelijk. bij ca 1.3 bar.

maar eerst maar ff de "richmod" afwachten :D

Geplaatst: 17.08.2007 - 22:52
door Auk
Wanneer je een bruine sticker hebt, kan ik misschien met iemand nog wel iets leuks qua prijs regelen!

160pk is leuk voor een turbo blokje :)

Geplaatst: 23.08.2007 - 10:54
door avdlee
Sieger Everts schreef:maar eerst maar ff de "richmod" afwachten :D
Over die richmod heb ik ook gelezen op het 480 europe forum.
Ben benieuwd wat het resultaat is en hoe lang het duurt.
Hou je ons op de hoogte? ;-)

Geplaatst: 24.08.2007 - 19:58
door Sieger Everts
ik stuur hem maandag aanstaande op , met en beetje geluk die maandag erop weer terug :)

keep u posted!