Officieel: De nieuwe V70
- Rob Bakker
- 5th Gear member
kan niet anders dan het met de meeste mensen eens zijn, Ik denk dat het voor mij toch nog een hele tijd gaat duren voordat deze ooit bij mij op de oprit staat.
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)

V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- IkeV70
- 5th Gear member
Dat geldt voor mij ook, maar dat is meer om financiele redenen dan om esthetische redenen.Rob Bakker schreef:Ik denk dat het voor mij toch nog een hele tijd gaat duren voordat deze ooit bij mij op de oprit staat.

Ik vind, in tegenstelling tot de meeste hier, het volledige ontwerp eigenlijk wel heel geslaagd, dus ook de achterkant.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Renkel
- 5th Gear member
- Contacteer:
De V70 deed me denken aan de achterzijde van een Suzuki Liana, sorry heren en dames.

S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Grote teleurstelling. Niks spannends aan. Volvo gaat mee in de massa. Jammer hoor. Jammer dat ze het dashboard uit de S80 gepakt hebben. Lijkt wel modulair bouwen..
Die achterkant is om te gillen zo lelijk. Maar goed, de komende jaren kan ik 'm sowieso niet betalen dusssss...ik neem wel een "classic"
Die achterkant is om te gillen zo lelijk. Maar goed, de komende jaren kan ik 'm sowieso niet betalen dusssss...ik neem wel een "classic"
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
Tja, de achterkant is en blijft erg druk. Volgens mij is het niet zo'n houdbaar ontwerp als de huidige V70. Op de foto's blijf ik het lelijk vinden en te zeer inwisselbaar met andere merken.
Kennelijk stapt Volvo af van de (in mijn ogen mooie) verchroomde waterval grille vvoor de V-modellen. Deze zwarte blokjes grille met 7 verchroomde spijlen is weer eens wat anders. Kwestie van wennen denk ik, want de V50-facelift zal dan ook wel zo'n type grille krijgen.
Je moet de S80 en V70 wel naast elkaar houden om te zien dat de voorbumper en grillevorm van elkaar verschillen.
Al met al zal het een prima auto zijn. Ik zit echter met een vraagje.
De 'oude' V70 is gebaseerd op de S60 en was daarmee kleiner dan de S80. Deze nieuwe V70 is echter geheel gebasserd op de nieuwe S80 en daarbij net zo groot. Begrijp ik nu goed dat de stationcar dan goedkoper zal zijn dan de vergelijkbare sedan (S80)? Of wordt de nieuwe V70 aanzienlijk duurder? En da's dan ook weer vreemd.... bij V70 verwacht je een kleineren en goedkopere auto dan S80. Dat wordt knobbelen voor de marketingmannen.
Kennelijk stapt Volvo af van de (in mijn ogen mooie) verchroomde waterval grille vvoor de V-modellen. Deze zwarte blokjes grille met 7 verchroomde spijlen is weer eens wat anders. Kwestie van wennen denk ik, want de V50-facelift zal dan ook wel zo'n type grille krijgen.
Je moet de S80 en V70 wel naast elkaar houden om te zien dat de voorbumper en grillevorm van elkaar verschillen.
Al met al zal het een prima auto zijn. Ik zit echter met een vraagje.
De 'oude' V70 is gebaseerd op de S60 en was daarmee kleiner dan de S80. Deze nieuwe V70 is echter geheel gebasserd op de nieuwe S80 en daarbij net zo groot. Begrijp ik nu goed dat de stationcar dan goedkoper zal zijn dan de vergelijkbare sedan (S80)? Of wordt de nieuwe V70 aanzienlijk duurder? En da's dan ook weer vreemd.... bij V70 verwacht je een kleineren en goedkopere auto dan S80. Dat wordt knobbelen voor de marketingmannen.
-
- 4th Gear member
Tsja bij het zien van de eerste foto's van die witte V70 maakt ik me een beetje zorgen, maar ik zie dat dat niet nodig is! Wat een geniale bak!
Schitterende neus en interieur! Voor de achterkant moet je even gaan zitten, ik hoor iedereen roepen maar als je er ff de tijd voor neemt om te kijken is hij erg mooi! Daarom denk ik ook dat hij in het echt nog mooier is dan op de foto's, het blijft toch moeilijk om te beoordelen zonder de auto in het echt te zien!
Nu nog ff hopen dat ik de volgende keer een leasebak mag uitzoeken in een klasse of 3 hoger! Haha!
Schitterende neus en interieur! Voor de achterkant moet je even gaan zitten, ik hoor iedereen roepen maar als je er ff de tijd voor neemt om te kijken is hij erg mooi! Daarom denk ik ook dat hij in het echt nog mooier is dan op de foto's, het blijft toch moeilijk om te beoordelen zonder de auto in het echt te zien!
Nu nog ff hopen dat ik de volgende keer een leasebak mag uitzoeken in een klasse of 3 hoger! Haha!
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
- Douwe
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik sluit me helemaal bij bovenstaande aan. En die schuifrails: Eindelijk: hadden ze veel eerder moeten doen. Audi heeft ook zo'n soort systeem en dat werkt, zoals ik dat heb gezien, fantastisch. Kun je tenminste iets vastzetten.Summum schreef:Mijn eerste reactie
De neus:
Mooi, vrijwel een kopie van de S80, maar zeer goed te pruimen. Opvallend inderdaad dat er een blokjesgrille in zit, benieuwd of dat ook zo wordt in de Europese versies
En profil:
Niet slecht, alleen komt het op mij over of de achterzijde letterlijk wat afgezaagd is! Proporties lijken niet helemaal te kloppen.
Achterzijde:
Ben nog niet overtuigd....zal een kwestie van wennen zijn, maar die achterlichten doorlopend in de klep had voor mij niet gehoeven. Vind het ten opzichte van de eerste spypics wel meevallen.
Interieur:
Eveneens hoog S80 gehalte, en daar is op zich niks mis mee. Heel stijlvol. Is het jullie opgevallen dat er in de bagageruimte een soors schuifrailsysteem is gemonteerd? Zou dit voor een derde zitrij zijn?
En met die kinderstoeltjes: inderdaad, mijn V40 had dat ook. Zoals Paul reeds aangaf: de familly lijn en volgens mij nog steeds standaard op de middenstoel van 7 zitter XC90.
- Paul
- Geartronic member
Zit het nu beetje te bestuderen...
Neus helemaal top, gewoon van de S80 en vind ik super. Vooral dat hij een Egg-grill heeft! Super, denk eigenlijk ook dat hier mee wel duidelijk wordt dat de V50 met de Phase II wat hij volgens zeggen krijgt in Mei ook deze grill heeft (Standaard en niet alleen US). Tenzij deze te vroeg uitgelekte foto's natuurlijk het US model is....
Zijkant valt eigenlijk ook wel mee ten opzichte van de eerste SPY foto's.
Maar ja moeten wennen! Achterkant is gewoon afschuwelijk! haha
Neus helemaal top, gewoon van de S80 en vind ik super. Vooral dat hij een Egg-grill heeft! Super, denk eigenlijk ook dat hier mee wel duidelijk wordt dat de V50 met de Phase II wat hij volgens zeggen krijgt in Mei ook deze grill heeft (Standaard en niet alleen US). Tenzij deze te vroeg uitgelekte foto's natuurlijk het US model is....
Zijkant valt eigenlijk ook wel mee ten opzichte van de eerste SPY foto's.
Maar ja moeten wennen! Achterkant is gewoon afschuwelijk! haha
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Rob Bakker
- 5th Gear member
nu ik er langer naar zit te kijken vind ik de auto van de voorkant mooi, schui van voren ook nog....
Mar dan de zijkant.. de motorkap lijkt te veel af te lopen, krijgt een uitgerekt idee, en aan de achterzijde is het een rare bult die de bumper voor moet stellen....
Achterkant is gewoon te veel rond.
De hele oude volvo's zijn voor mij wel weer te hoekig, maar de rest (vanaf S/V40 tot nu) vind ik juist heel subtiel en mooi
Mar dan de zijkant.. de motorkap lijkt te veel af te lopen, krijgt een uitgerekt idee, en aan de achterzijde is het een rare bult die de bumper voor moet stellen....

Achterkant is gewoon te veel rond.
De hele oude volvo's zijn voor mij wel weer te hoekig, maar de rest (vanaf S/V40 tot nu) vind ik juist heel subtiel en mooi
S60 2.4 AUT 

- trompetje
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik heb nog de meeste moeite met de kleur.......

Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- Loeber
- 2nd Gear member
Mitsubishi Galant station schoot me zo te binnen :-x
Jammer, ik vind een strakke achterkant nou juist iets voor Volvo.....
Jammer, ik vind een strakke achterkant nou juist iets voor Volvo.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V40 2.0i 16v (1996)
V70 2.4T (2001)
V70 2.4T (2001)
- V480-S60
- Geartronic member
Nou eerder Sigma Station.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- hvdmountain
- 4th Gear member
Beetje hoog saab (achterkant) / opel (koplampen -> omega) / bmw touring gehalte. Iehwl
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Als ik eerlijk ben heb ik ook een tijdje moeten wennen aan vooral de achterzijde van het huidige model. 'k vond de classic mooier. Wellicht werkt het hier net zo.
Ik begreep dat het nieuwe model naar verwachting zo'n 15 % hoger in prijs zal worden ingezet dan de huidige. Dit nog los van de zeker kariger uitrusting dan de huidige edition modellen.
Ik begreep dat het nieuwe model naar verwachting zo'n 15 % hoger in prijs zal worden ingezet dan de huidige. Dit nog los van de zeker kariger uitrusting dan de huidige edition modellen.
- Summum
- 6th Gear member
Zie ook onderstaand artikel van De Autokampioen (ANWB):
http://www.autokampioen.nl/published/ak ... 7p.nl.html
Dit is de nieuwe Volvo V70!
02-02-2007 - Volvo is zich zeer bewust van het belang van de grote Estate voor het merk. Daarom moet de nieuwe V70 weer ‘staan als een huis’. Toch is er sprake van een duidelijk andere benadering. De nieuwe V70 is ronder en dynamischer dan zijn veel geprezen voorganger. En groter.

Dat laatste is wel heel erg logisch als we deze eerste foto’s vergelijken met die van de huidige S80. Zet die twee naast elkaar, dan blijkt dat van de voorste helft van beide auto’s alleen de (kunststof) voorbumper echt anders is. Motorkap, koplampen, voorschermen, vorm van de grille, voorruit en voor zover we kunnen zien ook de voorportieren krijgen straks dezelfde onderdeelnummers. Oké, bij enkele versies van de V70 zijn de verticale strips in de grille verchroomd. Nu is meteen duidelijk hoe Volvo het bedoelde toen werd gesteld dat de nieuwe V70 en de te zijner tijd te verwachten opvolger van de S60 veel verder uit elkaar zouden komen te liggen. De naam V70 is een begrip op zich, maar de nieuwe had evengoed V80 kunnen heten.

Grotere bagageruimte
Met de S80 als basis, is het logisch dat de nieuwe V70 groter is dan zijn voorganger. Ondanks de sterker hellende achterruit is de inhoud van de bagageruimte met 55 liter toegenomen (nu: 540 liter). Veel aandacht is besteed aan de details in die halve kubieke meter. Zo is er een extra bagagevak onder de vloer, dat automatisch is afgesloten als de achterklep dicht is. Daarin opgeborgen kostbaarheden zijn dus ook veilig in geval van inbraak door een ingeslagen ruit. Als optie is de vloer uitschuifbaar, hetzelfde geldt voor een elektrisch te openen/sluiten achterklep. Daarnaast is er een opbergsysteem, om de laadruimte naar wens van de gebruiker te verdelen. Prachtig allemaal, heel nuttig ook, maar beslist niet uniek of vernieuwend.
‘Kinderveiligheid’
De kindvriendelijkheid, om niet te zeggen kinderveiligheid, is ook een traditioneel belangrijk item in een Volvo stationcar. Op dit vlak biedt de V70 wel een wereldprimeur. Er zijn in twee verschillende hoogtes te gebruiken, in de achterbank geïntegreerde zittingverhogers als optie beschikbaar. Deze kan zowel links als recht, of aan beide zijden worden ingebouwd. Die is ideaal voor kinderen die het kinderzitje al zijn ontgroeid. Met deze zittingverhoger kunnen die vanaf de achterbank naar buiten kijken. Daarnaast zijn de curtain-airbags zes centimeter naar beneden doorgetrokken, waardoor kinderen op deze zittingverhoger bij een zijdelingse aanrijding optimale bescherming genieten.

Breed motorenprogramma
De keuze uit verschillende aandrijflijnen komt overeen met die in de S80, met (voorlopig?) de 4,4 liter V8 als uitzondering. Dat betekent dus ook de prachtig compacte 3,2 liter zescilinder lijnmotor, de 2,9 liter T6 zescilinder met turbo en het bekende aanbod 2,0 en 2,4 liter vijfcilinders met en zonder turbo. Aan de dieselkant zien we uiteraard de krachtige D5 en de 2,4 liter vijfcilinder. Binnen een jaar na de lancering komt er ook een Flexifuel-motor, die geschikt is voor E85.
Geduld
De nieuwe V70 en de daarvan afgeleide vierwielaangedreven XC70 debuteren op de autotentoonstelling in Genève, begin maart. Daarna behoren ze tot de grote primeurs op de AutoRAI (29 maart t/m 9 april), maar de verkoop start pas in augustus in Scandinavië. De rest van Europa en natuurlijk de Verenigde Staten komen stapsgewijs in de maanden daarna aan de beurt. De exacte datum van lancering in Nederland is nog niet bekend.
http://www.autokampioen.nl/published/ak ... 7p.nl.html
Dit is de nieuwe Volvo V70!
02-02-2007 - Volvo is zich zeer bewust van het belang van de grote Estate voor het merk. Daarom moet de nieuwe V70 weer ‘staan als een huis’. Toch is er sprake van een duidelijk andere benadering. De nieuwe V70 is ronder en dynamischer dan zijn veel geprezen voorganger. En groter.

Dat laatste is wel heel erg logisch als we deze eerste foto’s vergelijken met die van de huidige S80. Zet die twee naast elkaar, dan blijkt dat van de voorste helft van beide auto’s alleen de (kunststof) voorbumper echt anders is. Motorkap, koplampen, voorschermen, vorm van de grille, voorruit en voor zover we kunnen zien ook de voorportieren krijgen straks dezelfde onderdeelnummers. Oké, bij enkele versies van de V70 zijn de verticale strips in de grille verchroomd. Nu is meteen duidelijk hoe Volvo het bedoelde toen werd gesteld dat de nieuwe V70 en de te zijner tijd te verwachten opvolger van de S60 veel verder uit elkaar zouden komen te liggen. De naam V70 is een begrip op zich, maar de nieuwe had evengoed V80 kunnen heten.

Grotere bagageruimte
Met de S80 als basis, is het logisch dat de nieuwe V70 groter is dan zijn voorganger. Ondanks de sterker hellende achterruit is de inhoud van de bagageruimte met 55 liter toegenomen (nu: 540 liter). Veel aandacht is besteed aan de details in die halve kubieke meter. Zo is er een extra bagagevak onder de vloer, dat automatisch is afgesloten als de achterklep dicht is. Daarin opgeborgen kostbaarheden zijn dus ook veilig in geval van inbraak door een ingeslagen ruit. Als optie is de vloer uitschuifbaar, hetzelfde geldt voor een elektrisch te openen/sluiten achterklep. Daarnaast is er een opbergsysteem, om de laadruimte naar wens van de gebruiker te verdelen. Prachtig allemaal, heel nuttig ook, maar beslist niet uniek of vernieuwend.
‘Kinderveiligheid’
De kindvriendelijkheid, om niet te zeggen kinderveiligheid, is ook een traditioneel belangrijk item in een Volvo stationcar. Op dit vlak biedt de V70 wel een wereldprimeur. Er zijn in twee verschillende hoogtes te gebruiken, in de achterbank geïntegreerde zittingverhogers als optie beschikbaar. Deze kan zowel links als recht, of aan beide zijden worden ingebouwd. Die is ideaal voor kinderen die het kinderzitje al zijn ontgroeid. Met deze zittingverhoger kunnen die vanaf de achterbank naar buiten kijken. Daarnaast zijn de curtain-airbags zes centimeter naar beneden doorgetrokken, waardoor kinderen op deze zittingverhoger bij een zijdelingse aanrijding optimale bescherming genieten.

Breed motorenprogramma
De keuze uit verschillende aandrijflijnen komt overeen met die in de S80, met (voorlopig?) de 4,4 liter V8 als uitzondering. Dat betekent dus ook de prachtig compacte 3,2 liter zescilinder lijnmotor, de 2,9 liter T6 zescilinder met turbo en het bekende aanbod 2,0 en 2,4 liter vijfcilinders met en zonder turbo. Aan de dieselkant zien we uiteraard de krachtige D5 en de 2,4 liter vijfcilinder. Binnen een jaar na de lancering komt er ook een Flexifuel-motor, die geschikt is voor E85.
Geduld
De nieuwe V70 en de daarvan afgeleide vierwielaangedreven XC70 debuteren op de autotentoonstelling in Genève, begin maart. Daarna behoren ze tot de grote primeurs op de AutoRAI (29 maart t/m 9 april), maar de verkoop start pas in augustus in Scandinavië. De rest van Europa en natuurlijk de Verenigde Staten komen stapsgewijs in de maanden daarna aan de beurt. De exacte datum van lancering in Nederland is nog niet bekend.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Peter
- 7th Gear member
- Contacteer:
Kom op, Volvo hoeft m.i. alleen die achterkant wijzigen. Gewoon de klep vervangen.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- V480-S60
- Geartronic member
Wat zitten de bladen (en VOLVO trouwens ook) toch steeds te bleren over een wereldprimeur voor wat betreft die zittingverhogers.
Die waren al leverbaar in de 440 family. En ik heb (had) ze ook in mijn V40.
Of is het misschien die instelbaarheid in hoogte.
Kan iemand van de VOLVO-family ons dat eens vertellen.
Die waren al leverbaar in de 440 family. En ik heb (had) ze ook in mijn V40.
Of is het misschien die instelbaarheid in hoogte.
Kan iemand van de VOLVO-family ons dat eens vertellen.
VOLVO FOR LIFE