Pagina 3 van 3

Geplaatst: 08.02.2007 - 22:29
door plim
bart simpson schreef:Die 1,5 seconde kost je dan +/- € 2.000,-- dat vind ikzelf toch een redelijk pittig bedrag voor "net niks", qua karakteristiek ontlopen ze elkaar in het geheel niet zo veel als jij suggereert, de 170pk gaat qua toeren alleen wat verder door, en ja, heb dit zelf uit en te na uitgeprobeert.
het zelfde is waar voor het prijsverschil tussen een 2.4T en de 170 pk versie...
8.7 seconden of 7.0 seconden prijsverschil: 2500 euro

tussen 7.0 seconden en 6.5is het verschil maar liefst 6000 euro....

dan maar chippen

Geplaatst: 08.02.2007 - 22:30
door Oceanracer
Dat is inderdaad wel een mooie eigenschap van die 170 pk-variant. Die blijft gewoon doorgaan met toeren maken. Dat is echt super als je bv een keertje inhaalt in z'n 2. Dik 100 in z'n 2 klinkt ongelooflijk, maar gaat prima! Je moet wel zelf goed de toerenteller in de gaten houden, want hij "dipt" gewoon niet. Maar ja, hoevaak gebruik je dat...

Geplaatst: 08.02.2007 - 22:33
door plim
Het prijsverschil tussen een 2.0T en een 2.4-170pk is zelf 1000 euro en dat terwijl de 2.0T in basis langzamer is ......




ok meer NM's over een breed toerengebied.

Ook in dit type auto heb ik een proefrit gemaakt.

Geplaatst: 08.02.2007 - 22:36
door plim
bart simpson schreef:en ja, heb dit zelf uit en te na uitgeprobeert,
klopt ik heb in beide types proefgereden !

Geplaatst: 08.02.2007 - 22:38
door bart simpson
plim schreef:het zelfde is waar voor het prijsverschil tussen een 2.4T en de 170 pk versie... tussen 7.0 seconden en 6.5is het verschil maar liefst 6000 euro....dan maar chippen
Mijn prijslijst geeft aan € 33.180,-- voor een basis 2.4 van 140pk (0-100 in 10,2sec) en € 37.915,-- voor een eveneens basis 2.5T van 210pk (0-100 in 7, sec) ikzelf zie daar een verschil van € 4.735,-- voor 3,7 sec en 70pk's, een niet geblazen 2.4 chippen (zeker een 170pk) is zonde van het geld.
plim schreef:
bart simpson schreef:en ja, heb dit zelf uit en te na uitgeprobeert,
klopt ik heb in beide types proefgereden !
Tja, daar kan ik natuurlijk niet tegenop......

Geplaatst: 08.02.2007 - 22:44
door plim
33180 euro chippen voor 400 euro en je hebt 170 pk (FastTech) of wel het prijsverschil tussen een 170 pk niet gechipte en een 140pk (170 - 188 pk gechipt) is dan 1585 euro in de pocket !

Geplaatst: 08.02.2007 - 22:46
door plim
Maar waar het om ging was: is het mogelijk => navragen bij tuner of LPG ook te chippen is.
Is het zinvol ? Als je een paar seconden sneller op 100km/h wil zijn => Ja

Is een turbo uitvoering sneller ? => ja, zeker als je die ook chipt.
=> als je iemand wil inhalen is het ook prettig.

en rationeel ???? => Nee, op de hele rit wat maakt het uit dat je wat later aan komt, zolang je er maar komt. Wacht maar even met inhalen. Snelste weg bij het stoplicht is ook niet nuttig.

Geplaatst: 08.02.2007 - 22:47
door bart simpson
plim schreef:33180 euro chippen voor 400 euro en je hebt 170 pk (FastTech) of wel het prijsverschil tussen een 170 pk niet gechipte en een 140pk (170 - 188 pk gechipt) is dan 1585 euro in de pocket !
Ik zou het meteen doen als ik jou was, en niet aan komen kloppen bij Volvo voor garanties.

Geplaatst: 08.02.2007 - 22:51
door plim
bart simpson schreef:Ik zou het meteen doen als ik jou was, en niet aan komen kloppen bij Volvo voor garanties.
;-) ik zat te wachten op dit antwoord.

Maar ik neem aan dat iedereen die gaat chippen ook wel snapt dat dit niet ten goede komt van garantie claims bij Volvo. Het gaat wel om volwassen mensen hier dacht ik zo.

Geplaatst: 08.02.2007 - 22:56
door bart simpson
plim schreef:
bart simpson schreef:Ik zou het meteen doen als ik jou was, en niet aan komen kloppen bij Volvo voor garanties.
;-) ik zat te wachten op dit antwoord.

Maar ik neem aan dat iedereen die gaat chippen ook wel snapt dat dit niet ten goede komt van garantie claims bij Volvo. Het gaat wel om volwassen mensen hier dacht ik zo.
Je zult er nog van op kijken hoeveel van die "volwassenen" met tuninggerelateerde problemen bij een dealer staan en net doen alsof ze niet weten dat er aan getuned is en dealers werkelijk alle hoeken laten zien om maar garantie te krijgen.
Ik zou zelf trouwens altijd voor de veel smeuigere 2.0 turbo gaan, die blijft ook nog wat waard.

Geplaatst: 08.02.2007 - 22:59
door Ramon&Ramon
ze hebben waarschijnlijk nog nooit met een bifuel gereden maar wel de wijze praat erover hebben t t t t t


ook een listige opmerking deze bovenstaande van CA starter..:)

Geplaatst: 08.02.2007 - 23:00
door bart simpson
Ramon&Ramon schreef:ze hebben waarschijnlijk nog nooit met een bifuel gereden maar wel de wijze praat erover hebben t t t t t


ook een listige opmerking deze bovenstaande van CA starter..:)
Die weet het vast wel allemaal, vandaar dat hij deze topic ook gestart is...

Geplaatst: 08.02.2007 - 23:01
door fluz
bart simpson schreef:
plim schreef:33180 euro chippen voor 400 euro en je hebt 170 pk (FastTech) of wel het prijsverschil tussen een 170 pk niet gechipte en een 140pk (170 - 188 pk gechipt) is dan 1585 euro in de pocket !
Ik zou het meteen doen als ik jou was, en niet aan komen kloppen bij Volvo voor garanties.
Ik zou het altijd doen!!! Gewoon die 140 pk kopen en deze tunen naar een dikke 200 pk op LPG. Moet best lukken want met LPG is er best nog wel iets extra's uit te peuren. Met deze onwijs fijn rijdende auto blijf je natuurlijk rijden. Dus per jaar zo'n 100 tkm draaien en ondertussen spaar je dan duizenden euri's. Nou en voor dit vele geld kan je gewoon elk jaar een nieuwe motor plaatsen. Wie heeft er nu garanties nodig??

Geplaatst: 08.02.2007 - 23:02
door plim
Ik zal wel niet goed proefgereden hebben, maar ik vond die 2.0T niet zo bijzonder. Ik had de eerste rit gemaakt in een 2.4-140 pk, de tweede in een 170pk en als laatste de 2.0T. Het verschil tussen de 140 en 170 was voor mij gevoelsmatig echt aanwezig. Tussen de 140 en 2.0T ook, maar tussen de 170 en 2.0T heb ik daar niets van gemerkt.

De atmosferische versies waren beiden automaat en de turbo was handgeschakeld.

maar ook dit is weer OFF TOPIC

Geplaatst: 08.02.2007 - 23:03
door Ramon&Ramon
Niet alleen de Diesels komen aan de beurt Alex,de hele autobranche gaat op zijn kop met al die verhogingen!

Geplaatst: 09.02.2007 - 00:10
door inimini01
Ik heb reeds 3 verschillende wagens gehad die getuned werden.Nog nooit had ik een probleem door middel van tuning.Er hangt natuurlijk veel af van de bestuurder.Als je steeds als een gek rijd,ja dan?

Denk als je een beetje je verstand gebruikt dit allemaal reuze mee valt.

Geplaatst: 09.02.2007 - 09:14
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Niet alleen de Diesels komen aan de beurt Alex,de hele autobranche gaat op zijn kop met al die verhogingen!
Klopt, maar men gaat kijken naar de daadwerkelijke vervuiling.
Volgens ingewijden (maar dat is natuurlijk maar afwachten)
is LPG onterecht zwaar belast tov benzine en diesel uitvoeringen.
Niemand weet eigenlijk hoe het gaat uitpakken.
Zoals het mij is verteld gaat LPG, in verhouding, niet mee in de verhogingen, mogelijk zelfs gelijk niveau.

Nu maar afwachten! :P eerst zien dan geloven

Geplaatst: 09.02.2007 - 09:57
door bart simpson
AlexV70 schreef:
Ramon&Ramon schreef:Niet alleen de Diesels komen aan de beurt Alex,de hele autobranche gaat op zijn kop met al die verhogingen!
Klopt, maar men gaat kijken naar de daadwerkelijke vervuiling.
Volgens ingewijden (maar dat is natuurlijk maar afwachten)
is LPG onterecht zwaar belast tov benzine en diesel uitvoeringen.
Niemand weet eigenlijk hoe het gaat uitpakken.
Zoals het mij is verteld gaat LPG, in verhouding, niet mee in de verhogingen, mogelijk zelfs gelijk niveau.

Nu maar afwachten! :P eerst zien dan geloven
Het probleem lijkt mij dat de "exacte" vervuilingsgegevens van een individuele diesel middels een vaste waarde volgens de milieuclassificatie wel bekend zijn waar bij gas algemene aannames gedaan worden.
Laat iedere gasauto bij de RDW individueel meten op de exacte uitstoot, om hem vervolgens (net als alle andere auto's) ook volgens die algemeen aanvaarde normen te classificeren.

Geplaatst: 09.02.2007 - 19:18
door plim
He mannen, dit gaat helemaal niet meer over tuning van een LPG 140pk auto

Geplaatst: 09.02.2007 - 19:40
door Oceanracer
Goed, gaan we het daar weer over hebben. Ik zou zeggen, als die 140 te traag is, ruil de bi-fuel in en koop een D5 (lekker vlot en toch zuinig) of een geblazen motor en laat daar een nieuwe gasinstallatie inbouwen. Beide lijkt mij een betere optie dan de bi-fuel kietelen.