Pagina 3 van 3

Geplaatst: 11.02.2008 - 15:45
door Paul
Lachuh Johann, vooral mooi dat je daar zo rijdt met al die parkeerbonnen achter t klemmetje!

Kennen ze bij jullie nog geen Park-line (06 parkeren?) :)

Geplaatst: 11.02.2008 - 16:36
door Android
Heb je misschien nog wat meer foto's en close-ups van die velgen, vind ik best wel te pruimen.

Zou ook wel eens een rondje willen gaan doen ergens op een circuit, maar ik denk dat het met een 1.6D meer cruisen wordt dan om te gaan timen. :D

Geplaatst: 11.02.2008 - 19:03
door Johann
Velgen zijn OZ Superturismo.

De maat is 18"x8J ET40. Deze velgen hebben een systeem waarbij je de velg centreernaaf kunt wissel dmv aluminium ringen. Voor de S70 is dit 65,1 mm, voor de C30 63,4.

De banden zijn Bridgestone S03 in de maat 225/40-18 en dit past dus eigenlijk net niet. Let wel dat mijn auto op een KW onderstel staat en ongeveer 2 cm lager staat dan de gebruikelijk verlagingssets. Door deze extremere verlaging krijg je behoorlijk negatieve camberstanden, -2.5 graad op de achteras en over de -1 graad op de vooras, en zelfs dit is dus niet voldoende om deze velgmaat binnen de spatborden te houden. Bij hoger op de poten zullen de velgen alleen maar meer naar buiten komen.

@Paul, wij zijn hier net over van tamtam naar telefoon met draaischijf en dan begin jij over Park-Line??? :drinking:

Geplaatst: 11.02.2008 - 19:34
door Paul
:-)

Geplaatst: 15.02.2008 - 00:53
door Sam
Johann schreef:Velgen zijn OZ Superturismo.

De maat is 18"x8J ET40. Deze velgen hebben een systeem waarbij je de velg centreernaaf kunt wissel dmv aluminium ringen. Voor de S70 is dit 65,1 mm, voor de C30 63,4.

De banden zijn Bridgestone S03 in de maat 225/40-18 en dit past dus eigenlijk net niet. Let wel dat mijn auto op een KW onderstel staat en ongeveer 2 cm lager staat dan de gebruikelijk verlagingssets. Door deze extremere verlaging krijg je behoorlijk negatieve camberstanden, -2.5 graad op de achteras en over de -1 graad op de vooras, en zelfs dit is dus niet voldoende om deze velgmaat binnen de spatborden te houden. Bij hoger op de poten zullen de velgen alleen maar meer naar buiten komen.

@Paul, wij zijn hier net over van tamtam naar telefoon met draaischijf en dan begin jij over Park-Line??? :drinking:
johann die centreerringen hebben elke velg tegenwoordig wel hoor...fabrikanten maken het middengat zo groot mogelijk en leveren dan ringen bij om op zoveel mogelijk types wagen te passen :p ik heb exact dezelde maten van band en wiel en ET gehad toen je de zwarte zag op de klassieker beurs

viel toch net binnen de kas? :p

Geplaatst: 15.02.2008 - 09:17
door Guestuser
Johann... wat zal ik zeggen.... Ziet er strak uit... hele verbetering die velgen!

alleen... uhmmmm... die spiegelkappen... ik vond die groene toch wel heel strak staan ook

Geplaatst: 15.02.2008 - 14:10
door Johann
Sam schreef:
Johann schreef:Velgen zijn OZ Superturismo.

De maat is 18"x8J ET40. Deze velgen hebben een systeem waarbij je de velg centreernaaf kunt wissel dmv aluminium ringen. Voor de S70 is dit 65,1 mm, voor de C30 63,4.

De banden zijn Bridgestone S03 in de maat 225/40-18 en dit past dus eigenlijk net niet. Let wel dat mijn auto op een KW onderstel staat en ongeveer 2 cm lager staat dan de gebruikelijk verlagingssets. Door deze extremere verlaging krijg je behoorlijk negatieve camberstanden, -2.5 graad op de achteras en over de -1 graad op de vooras, en zelfs dit is dus niet voldoende om deze velgmaat binnen de spatborden te houden. Bij hoger op de poten zullen de velgen alleen maar meer naar buiten komen.

@Paul, wij zijn hier net over van tamtam naar telefoon met draaischijf en dan begin jij over Park-Line??? :drinking:
johann die centreerringen hebben elke velg tegenwoordig wel hoor...fabrikanten maken het middengat zo groot mogelijk en leveren dan ringen bij om op zoveel mogelijk types wagen te passen :p ik heb exact dezelde maten van band en wiel en ET gehad toen je de zwarte zag op de klassieker beurs

viel toch net binnen de kas? :p
Die ringen zijn er wel meer alleen zijn ze dan vaak van plastic. Daar is op zich niet zoveel mis mee mits je niet teveel wielen gaat wisselen.

Het OZ systeem gebruikt ringen van Alu met een ring er omheen welke in de vleg vast klikt. Het is dan meer een geheel zeg maar.

Voor wat betreft 't aanlopen, aan de voorkant komt dit bij langer insturen in bocht waar de last erg op de neus komt. Op de Nurburgring zijn er een paar bochten waar je de neus behoorlijk aan 't belasten bent.

De achterkant loopt waarschijnlijk, net, aan omdat ik camber correctie draagarmen op de achter heb zitten. Bij extreme verlaging gaat de camber achter teveel negatief, wou ik iets rechterop hebben maar is nu nog -2.5 graad. Voor kun je niets aan stellen zo trouwens.

Geplaatst: 15.02.2008 - 14:19
door Paul
Johann, binnenkort C30 meeting he! :-)

Geplaatst: 28.02.2008 - 18:58
door C30rocks
Coureur schreef: Was dat het vergelijk met een Focus waarbij de Focus als beste uit de test kwam??

Ja dat klopt, maar de Focus ST was niet de beste maar de leukste auto van de twee. Je kan er meer mee spelen :roll: De C30 lag veel vaster op de weg .
Uitgangspunt van de test was verkeerd.
Een C30 is niet te vergelijken met een focus !!!

Geplaatst: 04.03.2008 - 19:59
door C30rocks
Gaaf Johan ... Ik had je foto's van de nurnberg ring nog niet gezien !!!

En nu je het zegt, hij helt inderdaad erg voorover met die verlaging,
maar dat maakt hem alleen maar stoerder !!

Hoop dat je er bent op de meeting, dit wil ik toch eens nader bestuderen ;)

Geplaatst: 08.07.2008 - 13:16
door Aantje
Misschien dat ik het Topic omhoog trek, maar klopt het dat de C30 eruit gaat?

Geplaatst: 08.07.2008 - 14:41
door Paul
Jep, om even voor Johann te spreken, V70 2.5T Summum (in t wit)

Geplaatst: 16.07.2008 - 13:43
door C70ESBen
Geen summum hoor...

Geplaatst: 16.07.2008 - 14:19
door Paul
Ohw, dacht ik. Maar volgens mij is zijn witte V70 wel bijna bij de dealer