Oceanracer schreef:Waarom ga je die diesel dan met een 1.8 benzine vergelijken? En waarom ook niet even langs de Forddealer? Ik wil niet oneerbiedig uit de hoek komen, maar daar liggen de zelfde motoren voor het oprapen.
Ik vatte het niet op als oneerbiedig maar enige uitleg is gewenst

ik ga met die v50 1.6D proefrijden om die diesel te testen en me pa gaat daar ook nog in rijden. Maar hij heeft nog niet in een C30 gereden dus dan ga ik voor de rijbeleving ook nog met hem in een C30 maar die hebben ze alleen in een 1.8 benzine bij mijn dealer.

Ik wil namelijk het geld goed besteden en me pa vergelijkt namelijk zijn ervaringen met een focus 1.6TDCI (mijn 2e keus) met die 1.6D in een volvo.
Henrico schreef:Hi Netone,
Ik rijd nu sinds half januari in een V50 1.6D en moet na ruim 7000 km constateren dat hij uitstekend bevalt. Het is een heerlijke auto om rustig te rijden, maar heeft ruim genoeg power over om in Duitsland flink door te rijden. Zelfs bij 180 geen trilling of iets dergelijks, gewoon alsof je 120 rijdt. Enige wat mij tot nu toe een beetje tegen valt is het verbruik: 6.5 / 100 km tot nu toe volgens de boordcomputer.
Ik ben nog steeds heel gelukkig met de keuze.
Henrico
hmmm ik ben echt reuze benieuwd hoe die 1.6D rijdt as vrijdag maar ik lees alleen maar positieve reacties. Het enige waar ik met die 1.6D bang voor was dat ie gewoon som net wat te kort komt maar dat merk ik as vrijdag dan wel.