We gaan het op 3 mei as. meemaken. Ik houd jullie op de hoogte en zal proberen om de factuur te scannen en te plaatsen hier op het forum.
Misschien leuk idee?? Iedereen zijn nota's plaatsen zodat je kunt vergelijken/zien wat het allemaal kost???
Ik heb voor mijn D5 aut. pas de boel laten vervangen bij Serva Volvo dealer in Amersfoort.
Met de boel bedoel ik; distr.riem, waterpompset, meelooprol, spanrol, multiriem! Totaal 668,- excl. btw. (312 voor de onderdelen en 355 voor de arbeid)
een oudere 5 cil diesel is nog meer werk,
Als ze de helft niet doen is het natuurlijk goedkoper,
'Dat is met alles zo,als je je huis laat schilderen voor de helft van de opgegeven prijs,doen ze ook maar de helft,dat is logisch,s.
een oudere 5 cil diesel is nog meer werk,
Als ze de helft niet doen is het natuurlijk goedkoper,
'Dat is met alles zo,als je je huis laat schilderen voor de helft van de opgegeven prijs,doen ze ook maar de helft,dat is logisch,s.
Tsja, ik schilder altijd alleen wat nodig is...
2003 D5 Geartronic Edition II en.... een iMIV iPod multimedia adapter!
Zoals ik al zei. We gaan het zien op 3 mei. En even een opmerking Serva hanteert een ander uurtarief ( denk aan die prachtige showroom en al die lichtbakken die branden, moeten ergens van betaald worden.)
Tevens monteren ze onderdelen met het prachtige Volvo logo erop en daar betaal je ook nog eens een beetje meer voor.
Garage van Dijk heeft mij net gebeld. Hij is benaderd door een onbekend persoon die zei dat hij van Volvo was. Dhr. van Dijk was niet echt blij met het telefoontje wat hij heeft gekregen. Het was onbeschoft en bovendien kon het allemaal niet volgens de man van Volvo. De reactie van dhr. van Dijk... Laat me lekker mijn werk doen en ik bepaal zelf hoeveel ik voor een reparatie vraag. Ook zou de beste man van Volvo mij een brief sturen. Ik wacht af...... Waarschijnlijk hebben ze bij Volvo wel de tijd om een hardwerkende zelfstandige van het werk af te houden en de les voor te schrijven??
Nogmaals beste allemaal,
Dit berichtje zat in mijn pb.
ik heb contact gehad met die betreffende garage,ze vervangen alleen wat hun nodig vinden,ze beoordelen de onderdelen visueel,dus ze werken niet volgens de regels die Volvo hanteerd,de waterpomp vervangen ze niet als hij er op het oog goed uit ziet,dat kan namelijk nooit,als je de riem vervangt wordt de spanning op de waterpomp lagers anders,waardoor de pomp vast kan lopen met als gevolg dat de motor vast loopt!
Ik loop nu bijna 30 jaar mee bij Volvo en ik weet echt wel waar ik over praat,ik zelf heb het al tientallen keren mis zien gaan met het vervangen van de riemen bij een V70 Diesel.
Ook het afstellen van de brandstofpomp na het vervangen van de distributie gaat vaak mis.
Ik blijf dus bij mijn standpunt dat het voor die prijs die hun hanteren niet op de juiste manier kan.Succes Ramon...
Beste Ramon.. Ik waardeer het absoluut dat jij het beste voor hebt met mijn Volvo. Mijn vorige auto een MB 250 TD deed ik al het onderhoud zelf. (een ketting dus geen omkijken naar) Bij de V70 probeer ik zoveel zelf te doen maar de ketting daar waag ik me niet aan. Zoals je schrijft in je berichtje moet je goed op een aantal zaken letten.. o.a. de waterpomp en de timing brandstofpomp. vandaar dat ik hem naar een garage breng. Ik ga er van uit dat garage van Dijk weet waar ze het overhebben en weten waar ze mee bezig zijn. Ik heb ook aan ze doorgegeven dat ik absoluut wil dat de waterpomp wordt vervangen. Alles bij elkaar 375,- incl arbeid en onderdelen. Ik heb het nog aan hem gevraagd toen ik hem aan de telefoon had vanmorgen.
Ik denk dat er nu iets mis gaat in de communicatie,
De persoon die contact met die garage heeft gehad waarover jij het nu hebt,heeft buiten mij mede weten om dat gedaan vrees ik,een Volvo mederwerker heeft inderdaad contact met dat bedrijf gehad over een prijs van het vervangen van de riemen,verder is er gesproken over het al dan niet vervangen van de waterpomp.
Dit verhaal gaat nu een eigen leven leiden merk ik uit de reactie.
Maar waarom belt een Volvo medewerker met Garage van Dijk? Hebben ze daar zelf geen werkzaamheden..kan het niet helemaal meer volgen... sorry.
Bovendien heeft dhr. van Dijk vandaag maar een persoon over de distributie van een V70 TDI gesproken dus alleen de Volvo medewerker.
Ik vind het ongehoord dat iemand van Volvo een kleine zelfstandige onder druk zet op een onbeschofte manier naar aanleiding van mijn tip mbt een goed en goedkoop adres voor het vervangen van een distributieriem.
Volgens mij wordt dit forum op deze manier misbruikt.
Ik kijk voortaan wel uit om nog eens een goede tip te plaatsen.
2003 D5 Geartronic Edition II en.... een iMIV iPod multimedia adapter!
Beste B@rt,
Je vooral niet gek laten maken.. heeft van Dijk ook niet laten gebeuren.
Het is inderdaad te triest voor woorden. Maar zo krijgen ze natuurlijk hun zin als je geen tips meer geeft mbt goede, betrouwbare en betaalbare adressen.
Ik ben wel benieuwd welke Volvo garage heeft gebeld..dus Ramon kom er eens in!!
Triest verhaal van de Volvo meneer (Neem aan dat Ramon zelf heeft gebeld aan zijn PB te zien).
Bart, het is vooral jammer dat je besluit tips niet meer te posten omdat één persoon er misbruik van maakt. Je maakt er wel meerdere anderen mee blij. Vooral blijven posten dus!
Even voor de duidelijkheid,Ik heb geen contact met die van Dijk gehad over het feit dat hij goedkoop Volvo.s repareerd,dat moet namelijk ieder voor zich weten,waar het om gaat is en dat wordt even vergeten ,dat de reparatie aan een distributie riem zorgvuldig moet worden gedaan en niet de onderdelen die belangrijk zijn laten zitten.
En wie er op een onbeschofte manier gebeld heeft,daar blijf ik buiten.
[quote="Ramon&Ramon"],een Volvo mederwerker heeft inderdaad contact met dat bedrijf gehad over een prijs van het vervangen van de riemen,verder is er gesproken over het al dan niet vervangen van de waterpomp.
Maar dan begrijp ik deze reactie niet van je Ramon.
Voor alle duidelijkheid: De vervanging van mijn distributie bestaat uit 2 riemen, 3 spanrollen en een waterpomp. Het kost 375 euro bij garage van Dijk in Amersfoort.