Mijn V70 2.5 TDI '97 heeft een nwe distributieriem nodig. Wie weet in de provincie Flevoland of iets daarbuiten een betrouwbaar / betaalbaar adres?
Ben benieuwd.
Groet,
Michiel
V70 wil een nieuwe distributieriem!
- mjeuring
- 3rd Gear member
- Berichten: 494
- Lid geworden op: 17.03.2007 - 08:56
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 00:46
- Locatie: Amersfoort
Zojuist laten vervangen bij Garage Van Dijk, Spaceshuttle 6a in Amersfoort voor een V70 uit 2003:
- distributieriem incl. montage: EUR 130
- nokkenaskeerring: EUR 13
- looprol: EUR 24
- multieriem (was gescheurd): EUR 36
En naar volle tevredenheid!
Ik hoor het graag als iemand een goedkoper adres heeft EN waar ook goed werk wordt afgeleverd.
- distributieriem incl. montage: EUR 130
- nokkenaskeerring: EUR 13
- looprol: EUR 24
- multieriem (was gescheurd): EUR 36
En naar volle tevredenheid!
Ik hoor het graag als iemand een goedkoper adres heeft EN waar ook goed werk wordt afgeleverd.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Dit is wel heel erg goedkoop. Heb je een diesel?B@rt_d@_M@n schreef:Zojuist laten vervangen bij Garage Van Dijk, Spaceshuttle 6a in Amersfoort voor een V70 uit 2003:
- distributieriem incl. montage: EUR 130
- nokkenaskeerring: EUR 13
- looprol: EUR 24
- multieriem (was gescheurd): EUR 36
En naar volle tevredenheid!
Ik hoor het graag als iemand een goedkoper adres heeft EN waar ook goed werk wordt afgeleverd.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Kunnen we daar een abonnement nemen?
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
De dealer vervangt normaal gesproken ook altijd de waterpomp naast de riemen en spanrollen. Niet onbelangrijk lijkt me.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
€ 1200,- ? Dat lijkt mij ook een beetje overdreven voor alleen een distributieriem incl. spanrollen en waterpomp.Woger schreef:Bij een 2.5tdi of 2.5D kost dit volgens mij ergens rond de 1200 euri.
- Woger
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 16.06.2006 - 15:57
- Locatie: Roosendaal
Dat zou een mooie meevaller zijn. Ik krijg morgen of overmorgen de rekening voor de 265k beurt (svenscar in Alblasserdam) en ze zouden me meteen erbij zetten wat het vervangen van de riemen en een nieuwe dieselpomp zou kosten. Ik laat het wel even weten.
S40 2.0 Lpi - 1996
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 00:46
- Locatie: Amersfoort
Yep. Een D5.IkeV70 schreef:
Dit is wel heel erg goedkoop. Heb je een diesel?
Waterpomp hoefde niet omdat die 40.000 km geleden vervangen is. De riem moest nu wel vanwege olielekkage door kapotte keerring.
Het is een kleine garage met 3 bruggen. Een jonge eigenaar, een stagair en een gepensioneerde vader, een ex-Wegenwacht.
Perfect gewoon en ook nog op loopafstand, wat erg handig om de auto 's avonds vast neer te zetten.
Soms heb je pech (keerring kapot) soms heb je mazzel (lage tarieven).
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
En soms heb je dubbel pech als blijkt dat het mis gaat..
- Woger
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 16.06.2006 - 15:57
- Locatie: Roosendaal
OK,
Net factuur voor grote beurt binnen incl. offerte voor het vervangen van de riemenset:
totaal is 976.88 incl. btw
Daar zit dan ook het afstellen van de dieselpomp (105euro) bij. Blijkbaar gebeurt dat normaal niet.
Net factuur voor grote beurt binnen incl. offerte voor het vervangen van de riemenset:
totaal is 976.88 incl. btw
Daar zit dan ook het afstellen van de dieselpomp (105euro) bij. Blijkbaar gebeurt dat normaal niet.
S40 2.0 Lpi - 1996
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 14.03.2007 - 19:57
Ik heb gisteren gebeld met Garage van Dijk in Amersfoort.
Beide riemen en alle spanrollen + de waterpomp.......
Hou je vast!!!! slechts 375 euro!!! Klein nadeel, deze man heeft het Giga druk. dus ik ben pas 3 mei aan de beurt. :bday:
Beide riemen en alle spanrollen + de waterpomp.......
Hou je vast!!!! slechts 375 euro!!! Klein nadeel, deze man heeft het Giga druk. dus ik ben pas 3 mei aan de beurt. :bday:
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
onmogelijk voor een diesel!
het zijn twee riemen,waterpomp,keerring,drie spanrollen.
plus arbeidsloon,de onderdelen zijn al duurder!
het zijn twee riemen,waterpomp,keerring,drie spanrollen.
plus arbeidsloon,de onderdelen zijn al duurder!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
ik denk dat hij van een D5 uitgaat!
Informeer nog maar is goed,want het kan gewoon niet.
Informeer nog maar is goed,want het kan gewoon niet.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik heb de onderdeel prijzen er even bij gepakt
alleen die zijn al stuk duurder dan die 375 euro
alleen die zijn al stuk duurder dan die 375 euro
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
is dat van dijk volvo????bedrijfswagens?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 00:46
- Locatie: Amersfoort
Zou kunnen, maar aan de andere kant heeft hij ook de afgelopen 3 jaar mijn vorige V70 Classic met de 2,5l Audi TDI in onderhoud gehad.Ramon&Ramon schreef:ik denk dat hij van een D5 uitgaat!
Informeer nog maar is goed,want het kan gewoon niet.
EDIT: ZIE HIERONDER IN CAPS.
Wacht, ik pak er effe wat oude facturen bij. Let op, alle vemeldde bedragen zijn in EUR en excl. 19% BTW
2,5l TDI V70 Classic:
5-2-05
APK met roetmeting: 58,90
stuurkogel links vervangen: 69,76
dieselpomp gesteld ivm roetmeting: 18,00
23-1-06
onderhoudsbeurt met olie, oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter en geheel kontroleren: 98,78
motor rubber vervangen (ingeperst): 44,21
aandrijfas-hoes links vervangen: 64,20
stuurkogel rechts vervangen: 68,34
klepdeksel vervangen: 138,43
16-6-06
DISTRIBUTIE RIEM NOKKENAS-KRUKAS: 35,80
DISTRIBUTIE RIEM NOKKENAS-BRANDSTOFPOMP: 34,97
SPANROL DISTR.RIEM NOKKENAS-KRUKAS: 44,11
DE- EN MONTAGE: 88,50
De factuur van 2-3-07 mbt m'n D5 heb ik hierboven al gemeld.
Dat hij het druk heeft is niet voor niets, zo'n beetje alle auto's uit de wijk waar ik woon heeft hij in onderhoud.
Kwestie van ruim van te voren plannen dus.
Succes.
2003 D5 Geartronic Edition II en.... een iMIV iPod multimedia adapter!