Pagina 3 van 5

Geplaatst: 27.04.2007 - 12:34
door tommytommy
Ik heb draagarm rubbers en 1 bus van de motor steun onder. Die zit zeg maar op het blok...daaraan zit een brugje waar nog een groot stoot-rubber zit van Volvo.

Bovenste steun heb ik idd gewoon van Volvo origineel.


MVG Tommy

Geplaatst: 27.04.2007 - 15:08
door edraket
Hoe bedoel je op het blok? De onderste motorsten zit aan de achterkant van blok onderaan. Deze wil ook wel eens stuk, en zorgt voor moeilijk schakelen. Deze wil ik tzt ook nog vervangen, maar dacht dat deze niet leverbaar waren door Powerflex. Heb jij soms een ander merk?
Wat heb jij overigens voor die "rubbers" betaald? Ik was 60 euro kwijt voor de twee rubbers van de draagarmen.

Geplaatst: 27.04.2007 - 17:36
door tommytommy
Ed

Zie foto...dat maakt het makkelijker!

Ik denk dat ik die kleine rechts op de beugel heb gekocht....dacht dat dit de motor steun onder betreft...maar het zou ook wel heel goed de rubber voor het schakelen kunnen zijn.

Die rechterrubber is gewoon helemaal dol...zit 5 mm speling op alle kanten. Ik vond hem al wat laat reageren met schakelen..zal wel een nieuw rubber in moeten.

> maar als dit niet de achterste motorsteun is...waar zit die dan wel??

Heb idd ook 60e voor die 2 draagarm rubbers betaald..



Gr Tommy

Geplaatst: 27.04.2007 - 17:54
door tommytommy
Ik heb 11 op dit plaatje gekocht...en 2x nr 1

Geplaatst: 27.04.2007 - 22:35
door edraket
Jij hebt zeker een AWD. Ik zie op de site van powerflex maar twee sets, en die zijn beiden voor de draagarm. Het achterste rubber is niet meer leverbaar. Bij de AWD staat een hele lijst aan rubbers vermeld.

Geplaatst: 28.04.2007 - 07:43
door tommytommy
Ik heb geen achter wiel aandrijving,,,dus nu vraag ik mij af of ik wel idd het goede rubber heb gekocht :-)


LOL


GR Tommy

Geplaatst: 28.04.2007 - 11:52
door edraket
In Vadis kan ik geen verschil ontdekken voor de verschillende modellen voor dat rubber. gaat wel passen denk ik. Ik zal die ook eens checken.

Geplaatst: 28.04.2007 - 16:47
door tommytommy
Hey maar Ed

Die beugel die ik op de foto laat zien...is dat die gene die de bak beter laat schakelen??

Ik heb soms het gevoel dat hij net iets soepeler mag schakelen.

Aangezien er 5mm speling of alle kanten zit,,,is het aannemelijk dat dit het probleem kan zijn.

Gr Tommy

Geplaatst: 29.04.2007 - 00:23
door edraket
Inderdaad. Als het goed is zit deze aan de bak vast.

Geplaatst: 30.04.2007 - 08:04
door tommytommy
Ed

Ok dat zou mooi zijn aangezien dit makkelijk te vervangen is.

Maar heb ik dus een andere motorsteun rubber besteld....?? Of is dit wel het rubber waar de bak aan vast zit?


Zo nee...waar moet het rubber nr11 dan wel gemonteerd worden? (locatie onder de motor)


Bedankt

Gr Tommy

Geplaatst: 30.04.2007 - 10:49
door edraket
Volgens mij is dat wel het rubber die aan de bak vastzit, al is het op de powerflex tekening lastig te zien. Het is dat rubber wat in een stangetje zit met aan beide zijden een motorrubber.

Geplaatst: 30.04.2007 - 17:34
door tommytommy
Ok thanks!!

Dat is idd een brugje tussen 2 rubbers. Rubber links geen slijtage, rechts helemaal op.

Gr Tommy

Geplaatst: 11.05.2007 - 14:50
door tommytommy
Mensen

Ik verwacht binnekort m`n draagarmrubbers van Powerflex..deze zijn een maand vertraagd ivm het rally seizoen.

Anyway...kunnen jullie misschien nog wat tips geven betreft de demontage van de draagarm etc.

Moet het hele draagarm eraf?>

Ed gaf aan dat je de pen zelf moet overzetten??? (op het plaatje lijkt het dat de pen er al inzit)



Ik hoor het graag als jullie nog trucks hebben


GR Tommy

Geplaatst: 11.05.2007 - 15:48
door edraket
Welk plaatje bedoel je? Bij de bussen zitten die pennen niet. Ik neem dus aan dat ze moeten worden overgezet.

Geplaatst: 11.05.2007 - 17:28
door Gast
tommytommy schreef:Mensen
Ik verwacht binnekort m`n draagarmrubbers van Powerflex..deze zijn een maand vertraagd ivm het rally seizoen.
GR Tommy
Lekker bedrijf als je maand moet wachten ivm het rally seizoen.
Zie trouwens niet de link, wat is er nu zo bijzonder aan het rally seizoen.
Behalve dan als je meedoet. :P

Geplaatst: 13.05.2007 - 07:48
door avstrate
Ik ben het eens met de stelling. Heel veel onderdelen die imitatie zijn, komen gewoon uit dezelfde mallen. Dat er speling op de rubbers zit is niet goed. Maar wel normaal bij deze km stand en zeker in Nederland. Met al onze drempels. Je moet er een grote schroevendraaier tussenzetten als die opgekrikt staat. Dan zie je pas echt hoeveel er op zit. De stabilisatorstangen gaan ook erg snel. Op beide mag geen speling zitten. De originele stabilisatorstang en de immitatie zijn net zo duur. 50 a 60 euro per stuk. Als je de kleine stabilisatorstang beetpakt en je voelt speling, dan zijn ze aan vervanging toe. Deze tikken dan heel erg. Wat merk je als je motorsteun versleten is. Ben wel benieuwd.

Geplaatst: 13.05.2007 - 09:16
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 13.05.2007 - 09:55
door edraket
De stabi stangetjes gaan ongeveer 100-150.000 km mee.

Geplaatst: 13.05.2007 - 12:15
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 13.05.2007 - 12:33
door avstrate
Het ligt er helemaal aan of je geluk hebt. Ze gaan heel gauw stuk. Is bekend bij Volvo.