Beste mensen,
Heb een S60 model 2002, bijna 170.000 op de teller.
Ik merk sinds enige tijd dat ik wat meer trillingen heb dan normaal..nu weet ik dat mijn banden nagenoeg op zijn en ze zeker niet goed uitgebalanceerd zijn. Ik denk dat een uitlijning ook wel weer de auto goed zal doen...aangezien deze lekker heftig reageerd op sporen in het wegdek. (las dat dit een volvo kwaal is)
Ik heb vorige week de motorsteun bovenop de motor vervangen, deze was aan 2 kanten totaal ingesleten.
Anyway..ik heb even op het forum gekeken voor bekende kwalen..en las over de stabilisatie stang, en draagarm rubber.
-1-Op de stabilitatie stang aan de veerpoot zit een klein beetje speling..mag dit geen speling hebben?
-1-Zie foto van draagarm rubber, ik zie duidelijk dat aan 2 kanten meer slijtage is. Mag ik hieruit opmaken dat hij aan vervanging toe is???
Ik hoor graag jullie reacties..!! Ik wil namelijk niet uitlijnen als rubbers nog een marge hebben.
Zijn er nog andere rubbers die op zijn na 170000???
Is deze draagarm rubber op?? (heb een foto gemaakt)
- tommytommy
- 4th Gear member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Die rubbers horen aan twee kanten open te zijn. Vaak worden ze te soepel na zoveel km's, en is het beter ze te vervangen. Het gaat dan alleen om de voorste (zoals te zien is op de foto).
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- tommytommy
- 4th Gear member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51
Is het zo dat er helemaal geen speling mag zijn op de rubbers ..ik zie namelijk dat aan 2 kanten ca 1-2mm speling is. (zie foto)
Opzich lijkt dat logisch aangezien dit rubber natuurlijk alleen naar boven en naar onder kan.
MVG Tommy
Opzich lijkt dat logisch aangezien dit rubber natuurlijk alleen naar boven en naar onder kan.
MVG Tommy
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
volvo kwaal ??? dacht het niet. Heb er in geen enkele Volvo die ik gereden heb ooit last van gehad.tommytommy schreef:goed zal doen...aangezien deze lekker heftig reageerd op sporen in het wegdek. (las dat dit een volvo kwaal is)
Wel gisteren in een gloednieuwe VW Jetta, maar dan zou ik nog niet durven stellen dat het een VW probleem is.
Misschien dat het met het type band te maken heeft, of zoals jij al aangeeft draagarmrubbers.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23.03.2006 - 12:06
- Locatie: Eelde
Mee eens, nog nooit last van gehad.plim schreef:volvo kwaal ??? dacht het niet. Heb er in geen enkele Volvo die ik gereden heb ooit last van gehad.tommytommy schreef:goed zal doen...aangezien deze lekker heftig reageerd op sporen in het wegdek. (las dat dit een volvo kwaal is)
Wellicht dat dit door jouw banden (type & maat) komt?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als je met brede banden rijdt heb je meer last van spoorvorming, ook bij Volvo. Als je dat een kwaal wilt noemen.... Ik heb er ook behoorlijk last van, zowel met 17"als 18". Banden zijn Michelin in beide gevallen.
Versleten rubbers dragen daar zeker aan bij, want bij belasting door bijvoorbeeld spoorvorming leidt tot verandering van de sporing, en dat geeft reakties in het stuur.
Het rubber hoort te kunnen bewegen, maar naar mijn smaak beweegt deze teveel. De mijne vervang ik voor powerflex. Deze zijn veel stijver. Daardoor stuurt de auto strakker, en is de bandenslijtage veel minder. Bovendien gaat deze nooit meer stuk.
Versleten rubbers dragen daar zeker aan bij, want bij belasting door bijvoorbeeld spoorvorming leidt tot verandering van de sporing, en dat geeft reakties in het stuur.
Het rubber hoort te kunnen bewegen, maar naar mijn smaak beweegt deze teveel. De mijne vervang ik voor powerflex. Deze zijn veel stijver. Daardoor stuurt de auto strakker, en is de bandenslijtage veel minder. Bovendien gaat deze nooit meer stuk.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- tommytommy
- 4th Gear member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51
16inch Mimas Michelin Premacy (stand.)
Zal dan wel door de draagarm rubbers komen.
Iemand advies voor het verwisselen??
GR Tommy
Zal dan wel door de draagarm rubbers komen.
Iemand advies voor het verwisselen??
GR Tommy
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Draagarm demonteren, rubber doorzagen en nieuwe erin persen. Het inpersen is het lastigste deel. Je kunt ook de draagarmen meenemen naar de dealert, of de garage zelf het werk laten doen. Een Powerflex is wel makkelijk te monteren. Deze schroef je er namelijk in.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- tommytommy
- 4th Gear member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51
Bedankt voor de uitleg en advies...dan koop ik graag die powerflex...aangezien ik het graag zelf monteer.
Heb ik dus deze nodig??:
nr1 Voor Lower Wishbone Front Bus2 per auto nodig prijs is per stuk.
zie plaatje..begrijp er alleen niks van
GR Tommy
Heb ik dus deze nodig??:
nr1 Voor Lower Wishbone Front Bus2 per auto nodig prijs is per stuk.
zie plaatje..begrijp er alleen niks van
GR Tommy
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Ik weet niet beter of je moet nr. 7 hebben. Van een flexding dat je er in kunt schroeven heb ik nog nooit gehoord.
Als dat bestaat zou het wel een uitkomst zijn. :roll: :?: Dan hoef je de hele draagarm ook niet meer te demonteren.

Als dat bestaat zou het wel een uitkomst zijn. :roll: :?: Dan hoef je de hele draagarm ook niet meer te demonteren.

- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Nr 1 op het powerflex plaatje moet je hebben.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het rubber zit in de draagarm geperst. Zonder pers wordt het dus lastig. De bussen gaan er erg lastig in, al geb ik deze nog niet geprobeerd. Nr 1 is het draagarm rubber zelf.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik heb ze nog niet binnen, maar het werkt in elk geval anders dan de originele die je erin moet persen. Hier komt geen pers aan te pas. Als ik ze binnen heb zal ik het wel even posten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Uiteraard ben ik nieuwsgierig!
Maar het zou mij niet verbazen dat je een draadijzer + moeren krijgt en dat je daarmee de oude bus met de nieuwe bus eruit perst!
Ofwel de nieuwe op zijn plek.
En dat is in monteursland niks nieuws onder de zon.
@edraket, ik wacht op je foto's.
Maar het zou mij niet verbazen dat je een draadijzer + moeren krijgt en dat je daarmee de oude bus met de nieuwe bus eruit perst!
Ofwel de nieuwe op zijn plek.
En dat is in monteursland niks nieuws onder de zon.

@edraket, ik wacht op je foto's.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 18:16
- Locatie: omgeving Utrecht
Even zomaar een vraag.
Bij mijn volvo S60 met Km 130.000 moest de rechterdraagarm vervangen worden. De dealer vroeg hier dik 350 euro voor.
Daar was ik het niet mee eens want 10.000km daarvoor was het rubber van die draagarm al vervangen. Is dit een normale prijs?
Bij mijn volvo S60 met Km 130.000 moest de rechterdraagarm vervangen worden. De dealer vroeg hier dik 350 euro voor.
Daar was ik het niet mee eens want 10.000km daarvoor was het rubber van die draagarm al vervangen. Is dit een normale prijs?
- tommytommy
- 4th Gear member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51
Bedankt voor de uitleg van welke rubber op het plaatje ik moet hebben!!
Lijkt mij duur aangezien de rubbers iets van 60e kosten voor2.
Zal denk iets van 1 uur werk zijn voor een monteur.
Vrij veel doorbelast. Heb je niet ook nog iets anders laten doen?
PS welke rubbers zullen ook versleten bij 170.000 km op de teller???? Motor steunrubber boven was ook goed versleten.
Als ik rubbers ga vervangen,,,wil ik meteen voor een jaar klaar zijn. Mag er speling op de stangen zitten op de vering? (stabiliatie stangetjes denk)
Gr Tommy
Lijkt mij duur aangezien de rubbers iets van 60e kosten voor2.
Zal denk iets van 1 uur werk zijn voor een monteur.
Vrij veel doorbelast. Heb je niet ook nog iets anders laten doen?
PS welke rubbers zullen ook versleten bij 170.000 km op de teller???? Motor steunrubber boven was ook goed versleten.
Als ik rubbers ga vervangen,,,wil ik meteen voor een jaar klaar zijn. Mag er speling op de stangen zitten op de vering? (stabiliatie stangetjes denk)
Gr Tommy