Pagina 3 van 7

Geplaatst: 04.04.2007 - 21:13
door NOS
Hier hetzelfde verhaal....

Geplaatst: 04.04.2007 - 21:53
door edraket
hans anesthesie schreef:Echt belachelijk, en het hoeft niet eens.
Toen ik na de eerste kleine beurt met mijn eerste V40 bij de dealer €500,- moest aftikken was ik er al klaar mee.
Op aanraden van een collega een specialist (volvo) bij mij in de buurt gebeld. Die deed hetzelfde voor 240,- volgens Volvo standards en met orginele Volvo onderdelen. Kun je nagaan. Het kan dus wel. En druk dat die jongen het heeft. Snap ik ja. Tout Volvorijdend zuid oost Brabant komt bij 'm.

Alleen met mijn D5 vliegwiel shit was ie ook niet erg goedkoop....

Succes Ed, hopelijk blijf je voor dit mooie merk behouden!
Succes met de verbouwing :wink:
Ik mocht willen dat zo'n mannetje hier in de buurt zat. Ik ga mijn auto nu laten repareren bij een Bosch service center. Ik denk niet dat deze met originele onderdelen werkt. Is wel jammer, maar in hetgeval van de airco kan ik daar alleen maar blij mee zijn.

Werd overigens gebeld door de dealer dat mijn auto weer klaar is. Er moest een stukje opnieuw gespoten worden omdat de auto roest waar vroeger de spatlappen hebben gezeten. Dat hadden ze een half jaar geleden ook al gedaan, maar de roest kwam er alweer doorheen. De prutsers. Meldden ze even fijntjes dat ze voor de zekerheid ook maar de airco leeg gehaald hadden. Gdvdgdvr! Heb ik dus voor jan L*L de airco laten vullen. Ben er nu echt wel klaar mee met die dealer. Hun commentaar dat dat moet ivm STEK eisen. Zal best wel, maar ze weten dat ik hem laat repareren, en dat het koelmiddel er snel weer uit gehaald wordt :-x Bovendien wordt daar echt niet op gecontroleerd. Ze vinden het gewoon niet leuk dat ik het niet bij hen laat doen.

En ja, de verbouwing is begonnen :wink:

Geplaatst: 04.04.2007 - 21:57
door edraket
Ce schreef:
De komende maanden moet ik, net als een aantal anderen hier, toch maar 'ns gaan overwegen of ik een stuk rijplezier moet gaan inleveren voor minder duur onderhoud.
Dat snap ik niet. Bedoel je daarmee de overstap naar een andere auto, of dat je door minder duur onderhoud ook minder plezier aan je auto beleeft?

Geplaatst: 04.04.2007 - 21:58
door sbv
Het zit je ook niet mee Ed met die airco's etc. Ben benieuwd wat ik ga krijgen na de garantie periode. Voorlopig kan de auto binnenkort voor 2e keer terug met Cruisecontrol probleem. Deze det het niet in de ochtend. even herstarten en dan werkt het wel. Na een werkdag niets aan de hand?? raar maar waar.

Geplaatst: 04.04.2007 - 22:02
door Gast
Je zou bijna een linkje van dit topic naar Volvo NL sturen.
Of zouden ze daar nog niet wakker van worden? :wink:

Geplaatst: 04.04.2007 - 22:33
door BlackSapphire
Tuurlijk is een Volvo niet goedkoop in onderhoud. Maar ik vind dat eerlijk gezegd ook wel iets wat je bij de aanschaf van je Volvo had kunnen weten. Dan heb ik het niet over het onderwerp 'betrouwbaarheid' maar over reguliere onderhoudskosten. Volvo beweegt zich nu eenmaal vooral in het wat duurdere segment van de markt.

Voor mij wordt die discussie pas zinvol als je de kosten kun vergelijken met de kosten die je zou hebben als je Audi zou rijden, bijv., of BMW. Nogmaals, zonder het thema 'betrouwbaarheid' erin te betrekken, want dat is lastig meetbaar voor ons als forummers.

Geplaatst: 04.04.2007 - 22:39
door Oceanracer
Dat het reguliere onderhoud duurder uitvalt dan bij andere merken was mij voor aanschaf reeds bekend. Dat de kwaliteit van het onderhoud niet beter was dan bij andere merken is natuurlijk wel opmerkelijk. Dat er veel extra onderhoud moet worden gepleegd waarvoor hoge kosten in rekening worden gebracht, terwijl deze extra kosten worden veroorzaakt door tekortkomingen van Volvo zelf, is natuurlijk te triest voor woorden. Ik zal wel naief zijn geweest, maar ik had meer verwacht van de kwaliteit van een Volvo. Mijn huidige vind ik echter nog minder dan m'n classic. Een nog nieuwere Volvo zal er bij mij dus ook niet (meer) komen. Hoewel ik de C30 en V50 mooie wagens vind, brand ik niet nog een keer m'n vingers aan Volvo. Ik heb er van geleerd.

Geplaatst: 04.04.2007 - 22:49
door BlackSapphire
Tja, jammer voor je dat je zo'n pech met je Volvo hebt gehad.

Geplaatst: 04.04.2007 - 23:06
door Ce
edraket schreef:
Ce schreef:
De komende maanden moet ik, net als een aantal anderen hier, toch maar 'ns gaan overwegen of ik een stuk rijplezier moet gaan inleveren voor minder duur onderhoud.
Dat snap ik niet. Bedoel je daarmee de overstap naar een andere auto, of dat je door minder duur onderhoud ook minder plezier aan je auto beleeft?
Ik heb bij de aanschaf van m'n D5 gewoon een misrekening gemaakt als het gaat om onderhoudskosten. Ik weet dat de auto in een hoger sigment thuishoort met dito hogere onderhoudskosten. Ik heb me echter onvoldoende gerealiseerd dat de kosten in de duizenden euro's per jaar gaan lopen....zonder al te veel gekke dingen. Daarom wil ik een stapje terug gaan doen en rijplezier (D5) inleveren ten behoeve van minder duur onderhoud (ander merk auto in lager segment)

Eerlijkheidshalve moet ik er ook bijzeggen dat threads als deze een omgekeerd evenredig effect hebben op mijn rijplezier.. :wink: (voor de rest niets dan lof voor de hulpvaardige en deskundige bijdragen van de diverse "vaste" bezoekers)

Geplaatst: 04.04.2007 - 23:10
door BlackSapphire
Jammer Ce, maar wel te begrijpen, zeker wanneer het geheel zo in de papieren gaat lopen. Let wel: ik spreek nog onbevangen want ik heb m'n eerste onderhoudsbeurt nog niet gehad en rijd nog in mijn garantietijd.

Maar als ik het goed herinner reed je hiervoor toch ook Volvo, een V40, of niet?

Geplaatst: 04.04.2007 - 23:17
door arnoud
Ik heb niet het gevoel dat ik idioot veel meer voor mijn S60 kwijt ben dan voor mijn V40... Voor mij scheelt het qua kosten juist omdat ik alle tierelantijnen die ik op mijn V40 er bij moest kopen achteraf al standaard op de S60 zaten :-)

Maar ja, het is een dure hobby. Maar zo lang ik het er voor over heb (en het kan betalen) denk ik er niet aan om naar een 'normale' auto terug te gaan...

Ik geniet nog iedere dag van mijn S60, ook al weet ik dat ik waarschijnlijk binnenkort eens met de dealer om de tafel moet gaan zitten om te kijken wat we met de ETM gaan doen (vooral, hoeveel gaat het kosten :( ) Ook al zou ik het geld liever in de resterende Premium speakers steken :D

Geplaatst: 04.04.2007 - 23:24
door edraket
Ce schreef:
edraket schreef:
Ce schreef:
De komende maanden moet ik, net als een aantal anderen hier, toch maar 'ns gaan overwegen of ik een stuk rijplezier moet gaan inleveren voor minder duur onderhoud.
Dat snap ik niet. Bedoel je daarmee de overstap naar een andere auto, of dat je door minder duur onderhoud ook minder plezier aan je auto beleeft?
Ik heb bij de aanschaf van m'n D5 gewoon een misrekening gemaakt als het gaat om onderhoudskosten. Ik weet dat de auto in een hoger sigment thuishoort met dito hogere onderhoudskosten. Ik heb me echter onvoldoende gerealiseerd dat de kosten in de duizenden euro's per jaar gaan lopen....zonder al te veel gekke dingen. Daarom wil ik een stapje terug gaan doen en rijplezier (D5) inleveren ten behoeve van minder duur onderhoud (ander merk auto in lager segment)

Eerlijkheidshalve moet ik er ook bijzeggen dat threads als deze een omgekeerd evenredig effect hebben op mijn rijplezier.. :wink: (voor de rest niets dan lof voor de hulpvaardige en deskundige bijdragen van de diverse "vaste" bezoekers)
Ik ben het helemaal met je eens. Tuurlijk is dit een auto in het duurdere segment, en dat daarbij de onderhoudskosten hoger zijn dan een golf is logisch. Maar wat ik buitenproportioneel duur vind zijn alle zaken die stuk gaan aan deze auto's. Er gaat geen beurt voorbij zonder dat er iets duurs stuk is, en dan praat ik niet over regulier onderhoud en ook niet over een stuurstangetje, maar over zaken die echt geld kosten. Ik krijg toch echt de indruk dat dit bovenmatig veel geld kost, en meer dan vergelijkbare auto's als ik "om me heen" hoor. Een vriend van me rijdt in een Lexus GS300 van 1998 met 350.000 km op de klok, en betaalt voor een beurtje zeker niet meer dan ik, maar er gaat nooit iets stuk aan dat ding. Ik ben toch echt wel verzot op Volvo, heb er echt iets mee, maar overweeg serieus een ander merk als deze het veld moet ruimen. Ik heb hem nog maar een jaar, dus moet nog wel even. Ik heb hem "begroot" op 5 jaar. Nu maar hopen dat ie even heel blijft.

Geplaatst: 04.04.2007 - 23:33
door Kay01
He Alex, zal ik de link maar doorsturen :)
Ze mogen mij daar nu toch al niet :D

Maar ik vind het echt te gek, als ik hier lees wat het allemaal kost om een Volvo te rijden. Volvo kan zich wel in de hogere segment willen begeven, maar dan zullen ze ook de kwaliteit moeten leveren van dat segment.
Wij hebben al jaren een Benz als 2e auto, nog nooooooit last van gehad.

Geplaatst: 05.04.2007 - 00:06
door Ce
BlackSapphire schreef:Jammer Ce, maar wel te begrijpen, zeker wanneer het geheel zo in de papieren gaat lopen. Let wel: ik spreek nog onbevangen want ik heb m'n eerste onderhoudsbeurt nog niet gehad en rijd nog in mijn garantietijd.

Maar als ik het goed herinner reed je hiervoor toch ook Volvo, een V40, of niet?
goed onthouden :D Klopt. Prima auto met hele schappelijke onderhoudskosten, niets buitensporigs. Ik heb 'm ingeruild omdat ik over wilde stappen op diesel. Kostenmatig gezien had ik 'm absoluut niet weg hoeven en moeten doen.

Geplaatst: 05.04.2007 - 18:55
door buddo
Het is geen persoonlijke aanval maar ik vind de toonzetting in dit topic erg negatief en generaliserend. Op grond van een aantal ervaringen van een aantal forummers wordt de kwaliteit van Volvo als minderwaardig (of problematisch) genoemd.

Realiseer je wel dat er heel veel S60's en V70's zijn verkocht en dat alleen, of voornamelijk, de mensen met negatieve ervaringen hier reageren. En in deze post zijn het eigenlijk elke keer dezelfde mensen die weer op elkaar reageren... het aantal mensen dat dus niet tevreden is met de kwaliteit van hun S60 of V70 is dus procentueel gezien erg klein (wil bijna schrijven nihil).

Daarnaast kunnen de rijders ook vaak zelf wat doen aan de kosten. Bijvoorbeeld niet de beurten laten doen door de dealer maar door een kleine zelfstandige / onafhankelijke garage. Of zaken niet preventief laten vervangen (moet volgens de dealer) maar alleen als het oude stuk / versleten is of de kans op schade aanwezig is bij doorrijden. Een goede garage adviseert daar in!

Los daarvan kun je natuurlijk altijd pech hebben met de aanschaf van een auto. Voor de mensen die dat betreft is het natuurlijk erg zuur, maar dat wil niet gelijk zeggen dat alle Volvo's slecht zijn of kwaliteitsproblemen hebben.

Groeten van een tevreden S60 rijder!

Geplaatst: 05.04.2007 - 19:04
door Oceanracer
Buddo, ik hoop dat jouw CV gewoon blijft werken, dat je airco niet gaat lekken, dat je ETM niet kapot gaat en dat je lak gewoon op je A-stijl blijft zitten. Volgens Volvo zelf zijn dit namelijk zwakke punten. Dit wordt door de dealer zelf onderkent.

Maar misschien heb jij geluk of ik juist steeds pech ;)

Geplaatst: 05.04.2007 - 19:12
door Kay01
Gedeeltelijk met je eens Buddo, maar vergeet niet dat er heel veel mensen zijn die hetzelfde probleem hebben met de auto, zoals ETM, Vliegwiel etc..
En het feit dat andere gebruikers hier niet op het forum reageren wil nog niet zeggen dat ze allemaal probleemloos rijden. De meesten zijn leaserijders, en voor hen zal een euro meer of minder niet uitmaken bij de dealer. Anderen/velen hebben deze forum nog niet ontdekt, en weer anderen zullen denken dat het er allemaal bijhoort en accepteren het.

Maar inderdaad, je hoort het altijd als iets niet goed is!

Geplaatst: 05.04.2007 - 19:25
door BlackSapphire
Oceanracer schreef: Maar misschien heb jij geluk of ik juist steeds pech ;)
Dat in elk geval.

Geplaatst: 05.04.2007 - 20:44
door Gast
Kay01 schreef:He Alex, zal ik de link maar doorsturen :)
Ze mogen mij daar nu toch al niet :D
Laat je door mij niet afremmen (of is dit een beetje gevoelige opmerking) :P

Geplaatst: 05.04.2007 - 20:49
door Oceanracer
Is hier iemand op het forum niet al eens bedreigd door Volvo via een advocatenkantoor?