Alweer een Pech story

Oceanracer
Geartronic member

Bart, het gaat hier wel een een auto van € 10.000,-. Dan mag je toch verwachten dat je de wagen tenminste 1 week kunt berijden zonder noemenswaardige problemen. Ook ik ben van mening dat Niham hier niet geheel vrijuit gaat, voorop gesteld dat alles is gelopen, als beschreven. Ik ben met je eens dat er wat ondduidelijkheid over de transactie is, maar voor een aankoopprijs van bijvoorbeeld € 6.000,- was het zo klaar als een klonje geweest: Dan kun je problemen verwachten. Maar daar is de prijs dan ook naar.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Oceanracer schreef:Bart, het gaat hier wel een een auto van € 10.000,-. Dan mag je toch verwachten dat je de wagen tenminste 1 week kunt berijden zonder noemenswaardige problemen. Ook ik ben van mening dat Niham hier niet geheel vrijuit gaat, voorop gesteld dat alles is gelopen, als beschreven. Ik ben met je eens dat er wat ondduidelijkheid over de transactie is, maar voor een aankoopprijs van bijvoorbeeld € 6.000,- was het zo klaar als een klonje geweest: Dan kun je problemen verwachten. Maar daar is de prijs dan ook naar.
Dat ben ik oneens met je, een S80 170pk van 2001 met leer, mobility-line, Comfort-line, Winter-line en rear entertainment vind je dus ook nergens in de handel voor € 10.000,-- relatief gezien was dit een "koopje".
Daarmee probeer ik het gevoel van de koper geenszins te bagetaliseren.
bleuriders
2nd Gear member

vandaag in iedergeval een positief bericht ontvangen.
de auto heeft een verzekeringswaarde van 14 K de eerste 3 jaar :-)
edraket
7th Gear member

bart simpson schreef:
Oceanracer schreef:Bart, het gaat hier wel een een auto van € 10.000,-. Dan mag je toch verwachten dat je de wagen tenminste 1 week kunt berijden zonder noemenswaardige problemen. Ook ik ben van mening dat Niham hier niet geheel vrijuit gaat, voorop gesteld dat alles is gelopen, als beschreven. Ik ben met je eens dat er wat ondduidelijkheid over de transactie is, maar voor een aankoopprijs van bijvoorbeeld € 6.000,- was het zo klaar als een klonje geweest: Dan kun je problemen verwachten. Maar daar is de prijs dan ook naar.
Dat ben ik oneens met je, een S80 170pk van 2001 met leer, mobility-line, Comfort-line, Winter-line en rear entertainment vind je dus ook nergens in de handel voor € 10.000,-- relatief gezien was dit een "koopje".
Daarmee probeer ik het gevoel van de koper geenszins te bagetaliseren.
Daar ben ik het dan weer mee oneens. Een dergelijke auto koop je voor minder dan dan. Voor een kleine 11.000 euro heb je een T6 bij een Volvo Dealer vandaan!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
V480-S60
Geartronic member

Nou Ed ik heb net even gekeken op UCL en op autotrack.
Voor € 11.000,00 heb je geen T6 uit 2001 bij een dealer weg.

De goedkoopste uit 2001 die enigszins lijkt op die van Blueriders kost bijna 14.000 bij een handelaar.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

edraket schreef:Een dergelijke auto koop je voor minder dan dan. Voor een kleine 11.000 euro heb je een T6 bij een Volvo Dealer vandaan!
Je wilt vast wel een linkje plaatsen
M'n eerste Volvo
4th Gear member

Ik heb een aantal jaren geleden bij een BMW-dealer een Opel Omega gekocht, prijs: ongeveer 16.000 euro ! Tijdens het verkoopgesprek (geen getuigen erbij) vertelde de verkoper mij, dat er waarschijnlijk wel een SCM-klasse-3 alarm op zat, hij zou dat navragen bij de vorige eigenaar. Die klasse-3 was voor mijn verzekering nodig om hem all-risk (heet nu anders) verzekerd te krijgen. Na aankoop bleek, dat er geen klasse-3 alarm in zat. Dus extra kosten voor mij, want het stond uiteraard nergens op papier. Ik heb dit tot aan de geschillencommissie "uitgevochten". Ik werd in het ongelijk gesteld. Motivatie: u had voor aankoop kunnen vaststellen, dat het er niet in zat. En als u daar geen verstand van had, had u een expert mee moeten nemen.

Nu naar dit verhaal: de koper heeft de auto, zoals aangeboden, vooraf kunnen aanschouwen en er mee kunnen rijden. Hij had, als hij het niet vertrouwde, een keuring kunnen laten uitvoeren. Als hij op dat moment besluit om de auto te kopen, heeft hij zelfs nog over de prijs kunnen onderhandelen. Daarna is de koop gesloten. Dan kun je niet achteraf op dingen terugkomen, tenzij het verborgen gebreken betreft (en zelfs dan is dat moeilijk aan te tonen) !

M.b.t. de keuring, daar is in andere forums en posts ook al genoeg discussie over. Het is een momentopname en op dat moment moeten bepaalde onderdelen voldoen aan bepaalde richtlijnen. Dat iedereen dat op zijn eigen manier interpreteert, is duidelijk. Maar daar zijn toch echt richtlijnen voor, die vastliggen. En geen enkel bonafide keuringsbedrijf is bereid om t.b.v. de verkoop van een auto het risico aan te gaan, dat ze een herkeuring krijgen en dan door het ijs te zakken.

Hoe vervelend ook voor Bleuriders, ik ben bang dat Bart hier gelijk heeft / krijgt.
Ron

S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P

Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
V480-S60
Geartronic member

Ergo @bart simpson heeft het qua dealerzaken bijna altijd bij het rechte eind.

Wat niet wegneemt dat een gerenommeerd bedrijf er in mijn ogen verkeerd aan doet om een dergelijke auto, ook al is het zonder garantie, te verkopen aan een "normale" klant.
Dit soort auto's zou standaard naar de "handel" moeten.
Nu krijgt een dealer hierdoor een slechte naam terwijl dit mogelijk niet had gehoeven.

Ik moet trouwens zeggen dat ik eigenlijk maar weinig begrijp van het hele verhaal want aan de ene kant is wel meegewerkt door de dealer en aan de andere kant weer niet.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Oceanracer
Geartronic member

De door Ed aangehaalde T6 ben ik nog niet tegen gekomen (heb ook niet gezocht...) maar ik kwam bij toeval deze wel tegen:

www.carmix.nl

Nette S80 met onberispt interieur. Ruim 2 ton, maar (nog) geen gastank. Wel meeneemprijs van slechts € 9.000,-. Bovag-garantie mogelijk.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Hier 2 stuks bij de domeinen, laatste periode:

6103 Personenauto, VOLVO,
type S80; 2.4 170 PK AUT.,
kenteken 91-HN-VS,
afgelezen km-stand 147.804, benzine,
datum afgifte deel I 28.09.2001,
APK geldig tot 28.09.2007.
Verkoop Verkoopunit Soesterberg (routebeschrijving)
Categorie: Voertuigen en onderdelen
Hoogste bod: € 6.870,00

6104 Personenauto, VOLVO,
type S80; 2.4 170 PK AUT.,
kenteken 15-HT-TH,
afgelezen km-stand 208.379, benzine,
datum afgifte deel I 10.12.2001,
APK geldig tot 10.12.2007.
KOSTEN KENTEKENBEWIJS EUR 29,50
ZIE PAGINA 2 VAN DE CATALOGUS
Verkoop Verkoopunit Soesterberg (routebeschrijving)
Categorie: Voertuigen en onderdelen
Hoogste bod: € 5.536,00

Misschien koop je dan ook net zoveel ellende zonder garantie! :P
Maar wel wat € over om het te repareren. :wink:
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Vergeet je het opgeld van 15% niet? en de eventuele BTW?

Betalen:
Ontvangt u van ons een gunningbrief (tevens factuur) dan betekent dit dat de kavel van u is. Na ontvangst dient u binnen de gestelde termijn te betalen en de kavel af te halen. De uiteindelijke prijs die u voor de kavel betaalt, bestaat uit uw bod plus een aantal bijkomende kosten. In ieder geval is dat 15 % opgeld, maar u kunt ook te maken krijgen met BTW, een waarborgsom, kosten voor de aanvraag van een kentekenbewijs of emballage.

Ook is het in het geheel niet gezegt dat je na het hoogste bod te hebben gedaan het kavel ook daadwerkelijk hebt.

Alle biedingen worden vervolgens in ons systeem ingevoerd, waarna duidelijk wordt wie het hoogste bod heeft uitgebracht. We verkopen in principe aan de hoogste bieder. Het bod moet voor Domeinen wél acceptabel zijn. Als het hoogste bod onder de getaxeerde waarde ligt, kan dit een reden zijn om niet aan de hoogste bieder te verkopen.

Die laatste gaat dus voor minimaal € 6.250,-- mogelijk weg (en voor dat geld heb je in principe niet eens de zekerheid of er wel een motor inzit) de specificaties zijn niet te vergelijken (heeft deze ook rearantertainment? of leer? of RTI en telefoon? of een winterline of comfort-line?) en aan die bij de domeinen wordt iig 0,0 gedaan waar bij die van de Niham toch nog het nodige is gedaan volgens TS.

Ben niet onder de indruk van de gedane suggestie ten aanzien van het goedkope van deze 2, blijf dan ook onverkort bij mijn standpunt dat die € 10.000,-- helemaal niet zo duur was voor een zo complete S80 uit 2001.

Blijf ook bij een zekere onderzoeksplicht door de koper, zowel bij domeinen (waar het logisch lijkt) alswel bij een dealer of handelaar (omdat het "zo mee" betreft) eenieder heeft dan ook zelf de verantwoordelijkheid om zijn eigen risico's ook zelf te beperken.
V70R-obert
3rd Gear member

Niemand maakt er een geheim van dat je argumentatie vaak feitelijk waar is. De vraag die meerdere keren is gesteld is deze:

Moet een dealer* op een dergelijke manier auto's verkopen? Had de dealer niet beter de auto rijklaar kunnen maken/ de mankementen kunnen verhelpen (onderdelen en werk is inkoopprijs) en dit kunnen verwerken in de consumentenprijs, of had de dealer deze auto moeten verkopen aan de handel zodat hij gevrijwaard zou blijven van dit hele verhaal. Schuld of geen schuld, het komt je reputatie niet ten goede.

*Liever de dealer, autodealers van alle merken zijn al sinds jaar en dag in 'gevecht' met andere autobedrijven met de stelling dat je in alle opzichten bij de dealer beter af bent. In reclames en advertenties spelen ze maar wat graag in op de angst dat je elders............. met de auto komt te zitten waar blueriders het nu mee moet doen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ikzelf zou zo'n Volvo idd afgestoten hebben, toch heb ik regelmatig lieden die op handelsbasis zonder vorm van garantie de gok willen nemen... bieden die mij € 500,-- meer dan de best biedende handelaar zie ik niet helemaal waarom ik die iemand ineens "tegen zichzelf moet beschermen" hij is toch handelsbekwam?
De exacte betekenis van zowel "handelsbasis", "handelsbekwaam" en "zo mee zonder garantie" staat voor geval iemand het niet weet in ieder woordenboek, je kunt de onbekendheid van een handelsbekwaam koper met die begrippen een dealer nooit gaan verwijten, vind je het aangebodene niets laat die auto dan gewoon lekker staan en vind je het na enig onderzoek toch wel wat kun je een "koopje" hebben, neem alleen wel de moeite het aangebodene te onderzoeken of te laten onderzoeken, anders heb je imho geen recht van spreken.

Vaak wordt hier toch gesuggereerd dat dealergaranties en het klaarmaken van een auto allemaal geldklopperij zijn, nu ineens niet, heb je het object niet onderzocht of laten onderzoeken (de ANWB en de Dekra zijn uiterst laagdrempelig) is het allemaal toch echt jouw "probleem".
Het nu met modder gaan gooien naar diegene die deze onverhoopt wat tegenvallende Volvo verkocht heeft vind ik daarom ook ongepast.
Gast

@Bart, in dit geval heb je wel een beetje gelijk.
Hij heeft hem gekocht zonder garantie en persoonblijk vind ik dan dat je niet moet zeuren.
Helaas gebeurt dat nu wel.
Blijf er wel bij dat ze de S80 goed moeten afleveren, volgens afspraak.

Daar zit denk ik HIER ook het probleem; AFSPRAAK! DEZE IS WAARSCHIJNLIJK VERSCHILLEND BELEEFD.
V70R-obert
3rd Gear member

Het nu met modder gaan gooien naar diegene die deze onverhoopt wat tegenvallende Volvo verkocht heeft vind ik daarom ook ongepast.
Dit valt en staat weer met de afspraken die zijn gemaakt hoe de auto daadwerkelijk afgeleverd zou worden. Wanneer dit niet duidelijk op de aankoopbon vermeld staat naast de voorwaarde 'gekocht als gezien zonder garantie', dan kan blueriders dit boek sluiten.

Blijft het verhaal dat een dealer beter af is zonder deze akties. In de makelaardij melden we een potentiele klant alle voor- en nadelen van een woning, ook wanneer de prijs ietwat laag ligt. Het legt makkelijk uit dat een object een waarde vertegenwoordigd en waarom het deze waarde heeft.

Een goede monteur ziet al door de velgen heen dat de schijven niet meer fris zijn. Ook de andere mankementen had hij in één oogwenk kunnen zien. Wanneer de verkoper gewoon deze mankementen had genoemd met daaraan gerelateerd de verkoopcondities en prijs, had deze topic niet bestaan denk ik zomaar.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

V70R-obert schreef:Een goede monteur ziet al door de velgen heen dat de schijven niet meer fris zijn. Ook de andere mankementen had hij in één oogwenk kunnen zien. Wanneer de verkoper gewoon deze mankementen had genoemd met daaraan gerelateerd de verkoopcondities en prijs, had deze topic niet bestaan denk ik zomaar.
Ik blijf de mening toegedaan dat als je een auto op "handelsbasis" c.q. "zo mee" afstoot je de kopers helemaal niets hoeft te vertellen, denk je echt dat alles wat naar de handel gaat door de garagist tot in detail bekeken wordt en dat de potentiele afnemer haarfijn uit de doeken gedaan wordt wat hij nu wel koopt?
Er staat een auto, de potentiele koper ziet er wat in en koopt deze met kennnis van alle risico's, als particulier zou je eigenlijk nooit op basis van "zo mee" moeten kopen zonder enige technische kennis en zonder de inzichten in die risico's, doe je dat toch aanvaard dan ook de konsekwenties.

Deze topic is ontstaan omdat iemand deze auto op voorhand helemaal nooit bekeken heeft, vervolgens bij de eerste kennismaking al wat teleurgesteld was en mogelijk verblind door het gevoel van "hebben, hebben, hebben" de risico's misschien niet helemaal heeft willen zien.

Hou je kop aub bij het uitgeven van zoveel geld, het is een kopersmarkt, is die ene het nu net niet door wat voor reden dan ook, doe het dan ook niet, er staan voldoende auto''s om die ene die jou wel past te vinden.
Je kunt je € 10.000,-- doorgaans maar 1x in de zoveel jaar uitgeven.
Verdiep je in de historie, kijk of je een schadeverleden kunt traceren, vraag dat bij voorkeur aan een ander dan de aanbieder (mits die natuurlijk alles gewoon beschikbaar heeft) laat ook als je wel met garantie koopt voor je eigen "peace of mind" een kennis met kennis van zaken meekijken, die aanbieder die daar problemen mee heeft moet je wantrouwen en zet alles goed op papier.
edraket
7th Gear member

bart simpson schreef:
edraket schreef:Een dergelijke auto koop je voor minder dan dan. Voor een kleine 11.000 euro heb je een T6 bij een Volvo Dealer vandaan!
Je wilt vast wel een linkje plaatsen
Tuurlijk. Komt ie:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=32gjozeui11
of deze:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=svnypfclwpm
of deze:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=swtvtgdmwso

Ze zijn r echt wel hoor. Ik denk ook dat de waarde van een S80 erg laag is. Het zijn 2e hands gewoon niet zulke gewilde auto's.
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Inderdaad, ook grappig dat de TS die zonder enige twijfel via het internet zijn voorkeuze gemaakt deze T6 niet bekeken heeft, die andere 2 zijn "kale luizen"
Volvo for life
edraket
7th Gear member

Nou, die 2.9 is ook niet verkeerd hoor. In dash RTI, 803 radio met dolby-surround, trekhaak, parkeersensoren enz. Maar inderdaad die T6 slaat wel alles.
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
roever
4th Gear member

Die T6 is ex BTW, daar komt dus nog een goeie 2k bij...

Zeker een mooie wagen, en ziet er op de foto super uit. Maar de prijs is helaas niet zo spectaculair als hij op het eerste oog lijkt te zijn.
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Gesloten

Terug naar “S80”