Alweer een Pech story

bleuriders
2nd Gear member

van de week terug geweest naar Niham in den-haag voor een aantal dingen die nog gerpareerd moesten worden aan onze auto ivm apk (die hadden we nog te goed).

uiteindelijk is de apk gedaan en hebben ze om hem door de keuring te krijgen een nieuwe Remslang erop moeten zetten.

de andere dingen zoals: Defecte Accu,Lekke uitlaat,Verlichting Defect in Dashboard, Verlichting voor verkeerd afgesteld en een Defecte Telefoon unit zouden in eerste instantie opgelost worden.
achteraf na 230 km enkele reis te hebben gereden kon het tegen een vriendenprijs gemaakt worden, maar ze wilden het niet kostenloos maken. (dus maar weer terug naar huis, want veel vertrouwen hadden we er al niet meer in, eerst een hoop beloven en dan niks waar maken.)
nu hadden we de auto natuurlijk zonder garantie gekocht, maar hij zou apk Gekeurd en goed afgeleverd worden.

vervolgens de rit naar huis gemaakt en thuis aangekomen nog ontdekt dat de monteur die 2x een proefrit had gemaakt met onze auto een Velg kapot heeft gereden die er net een week onder zitten :evil:
(Och ja en bellen heeft dan toch geen zin omdat we dan terplaatse hadden moeten kijken waarna je waarschijnlijk te horen krijgt: onze monteurs zijn michael schumachers en die doen dit niet u zult het wel zelf hebben gedaan) :evil:

vervolgens er nog achter gekomen dat de Rechter Schokdemper lek is :x

en er ook nog eens achterkomen dat de Nokkenas Verstellings unit (links boven op het blok Dood schijnt te zijn :x
waardoor de auto inhoudt en het motor lampje continu bleef branden.
(deze is inmiddels uit eigen portemonee vervangen)

Hier is natuurlijk nog niet het laatste woord over gesproken en zullen indien de eigenaar van Niham geen gehoor geeft over al onze problemen Volvo Nederland inschakelen en mededelen hoe een Dealer zijn auto's aflevert.

Want een auto kan toch niet door de keuring met Bovenstaande Gebreken of ligt het aan mij ?????

(tot 10-06 zijn wij op vakantie, ik lees jullie meningen graag hierover)
lkort
3rd Gear member

Er is een oplossing voor dit soort problemen: Selected Used Car.
Je hebt hem zonder garantie gekocht, is vermoedelijk de prijs ook naar.
Ben wel met je eens dat een Volvo dealer een goede Volvo moet leveren, als je minder zekerheid wilt ga je naar een niet Volvo dealer.
Succes ermee.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
Maarten
5th Gear member

ik moet zeggen dat jullie geen geluk hebben met deze auto,tjonge wat een opeenstapeling van tegenslagen.
menigeen had de auto allang weer teruggebracht of anderszins weggedaan.
maar na alles wat jullie er ondertussen aan gerepareerd en verbeterd hebben word dat ook steeds moeilijker denk ik.
vind dit in ieder geval voor een dealerauto,al is het er dan één zonder garantie,zeer ver onder de maat.
geen beste reclame voor desbetreffende dealer in mijn ogen...
succes
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
crackedtooth
5th Gear member

bleuriders schreef:van de week terug geweest naar Niham in den-haag voor een aantal dingen die nog gerpareerd moesten worden aan onze auto ivm apk (die hadden we nog te goed).

uiteindelijk is de apk gedaan en hebben ze om hem door de keuring te krijgen een nieuwe Remslang erop moeten zetten.

de andere dingen zoals: Defecte Accu,Lekke uitlaat,Verlichting Defect in Dashboard, Verlichting voor verkeerd afgesteld en een Defecte Telefoon unit zouden in eerste instantie opgelost worden.
achteraf na 230 km enkele reis te hebben gereden kon het tegen een vriendenprijs gemaakt worden, maar ze wilden het niet kostenloos maken. (dus maar weer terug naar huis, want veel vertrouwen hadden we er al niet meer in, eerst een hoop beloven en dan niks waar maken.)
nu hadden we de auto natuurlijk zonder garantie gekocht, maar hij zou apk Gekeurd en goed afgeleverd worden.

vervolgens de rit naar huis gemaakt en thuis aangekomen nog ontdekt dat de monteur die 2x een proefrit had gemaakt met onze auto een Velg kapot heeft gereden die er net een week onder zitten :evil:
(Och ja en bellen heeft dan toch geen zin omdat we dan terplaatse hadden moeten kijken waarna je waarschijnlijk te horen krijgt: onze monteurs zijn michael schumachers en die doen dit niet u zult het wel zelf hebben gedaan) :evil:

vervolgens er nog achter gekomen dat de Rechter Schokdemper lek is :x

en er ook nog eens achterkomen dat de Nokkenas Verstellings unit (links boven op het blok Dood schijnt te zijn :x
waardoor de auto inhoudt en het motor lampje continu bleef branden.

Hier is natuurlijk nog niet het laatste woord over gesproken en zullen indien de eigenaar van Niham geen gehoor geeft over al onze problemen Volvo Nederland inschakelen en mededelen hoe een Dealer zijn auto's aflevert.

Want een auto kan toch niet door de keuring met Bovenstaande Gebreken of ligt het aan mij ?????

(tot 10-06 zijn wij op vakantie, ik lees jullie meningen graag hierover)
zelfs zonder expliciete garantie hoort een auto aan bepaalde eisen van duurzaamheid te voldoen

ik zou ook eens contact opnemen met je rechtsbijstand of met de consumentenbod of iets dergelijks als je dat 1e niet hebt, of autoweek redactie etc, ergens waar ze de expertise hebben om je precies te vertellen waar je recht op hebt

oa die velgschade: fotografeer het sowieso en stel de dealer wel op de hoogte dmv een email of brief

dat scheelt later
Ben
Executive Member
Contacteer:

Mods break
Verplaatst naar de juiste rubriek, na gezocht en gevonden te hebben dat het hier om een S80 gaat.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
J
3rd Gear member

Nou, als ik dit rijtje met gebreken lees, moet hij bijna gratis zijn geweest.
Heb je al een idee wat de kosten gaan zijn als je hem laat herstellen bij een echte dealer ? (lees - een die je wel vertrouwt)

welke afspraken heb je gemaakt mbt garantie en aflever staat?
persoonlijk geloof ik helemaal niemand meer op zijn woord als het om Geld gaat.
vastleggen dus....

(ook door schade en schande wijs geworden hoor)
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
geestschrijver
5th Gear member
Contacteer:

bleuriders schreef: en er ook nog eens achterkomen dat de Nokkenas Verstellings unit (links boven op het blok Dood schijnt te zijn waardoor de auto inhoudt en het motor lampje continu bleef branden.
Altijd handig, een nokkenasverstellingsunit in je portemonnee!
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Oceanracer
Geartronic member

Ik heb het kenningsmakingtopic net door zitten lezen en viel daar al van de ene in de andere verbazing. Nu ik dit ook nog lees, staan m'n tenen helemaal krom in m'n schoenen. Hoewel ik de aanschafprijs van net geen € 10.000,00 niet al te veel vind voor een S80 van die leeftijd met die km-stand en uitvoering, had ik wel verwacht dat deze door een dealer netjes (alles werkend en in orde) was afgeleverd. Ook al is de auto verkocht zonder garantie, mag je toch verwachten dat de auto bij aflevering technisch in orde is.

Ondanks de reis van 230 kilometer had ik bij het zien van de auto al rechtsomkeerts gemaakt. Wanneer mij een (bij telefonische navraag) nette wagen wordt voorgesteld en ik kom met dito verwachting naar Den Haag gereden, sta ik niet eens meer open voor een proefrit, laat staan voor het ondertekenen van een koopcontract. Het verhaal over die LM-velgen is natuurlijk te zot voor woorden!

Kort samengevat: Ik ben van mening dat de dealer je een oor heeft aangenaaid en misbruik heeft gemaakt van de afstand tussen jou en de dealer. Bijzonder onprofessioneel en ondoordacht. Gelukkig is het bij de meeste (Volvo-)dealers beter geregeld.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
DrRossi
4th Gear member

Elk garagebedrijf heeft zijn verantwoordelijkheden te nemen.
Zelfs zonder garantie moet met de verantwoordelijkheid nemen voor het verkochte voertuig.
Enkel als het om een expliciet vermelde meeneem prijs gaat is het de verandwoordelijkheid van de koper.
Zij zijn de experts en wij de gebruiker.
dacht ik
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
Gast

Waarschijnlijk een BOVAG bedrijf?
Als ik het goed begrijp heb je de auto gekocht voor € 10.000,- (hoop geld voor een S80 met die km stand en bj).
Span maar een zaak aan, in feite kan je geen auto ( voor genoemde bedrag) zonder garantie bij een BOVAG bedrijf kopen.
Hoe mooi de dealer dat ook op papier zet.
Je mag verwachten dat je voor dat geld een auto koopt waaraan je niet direct (enkele weken) dergelijke hoge onkosten krijgt.

Wil nog wel statement maken; erg slim ben je niet (dat je daar ingestonken bent) en kopen zonder garantie is zonder garantie.
Maarja juridisch zit dat iets anders.

Nog één; dat een Volvodealer dergelijke baggerbakken verkoopt! Of is het geen dealer?

Succes, ik heb zo'n idee dat we nog meer van je gaan horen. :P
Oceanracer
Geartronic member

Alex,

Niham is met drie vestigingen de officiële Volvo-personenwagen-dealer voor Den Haag, Voorburg, Leidschendam, Rijswijk, Wassenaar en het gehele Westland. Aldus hun website.

Wel een beetje inlezen... ;)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Frumpy
5th Gear member

In het introductiedraadje van Bleuriders heb ik al e.e.a. geschreven, ik houd het maar op een "storing" in de communicatie tussen koper en verkoper.
De wagen werd voor een meeneemprijs aangeboden met een aantal extra's. Als je als koper ter plekke de wagen ziet en hij niet aan jouw verwachtingen voldoet, omdat er nogal wat aan schort en een aantal zaken als LM-velgen ontbreken (die in de advertentie wel staan!), ben je vrij om rechtsomkeer te maken, of stevig over de verkoopprijs of aanvullende accessoires/reparaties te onderhandelen.

In mijn speurtocht naar een andere S80 ben ik ook het hele land doorgecrossed, en een aantal malen onverrichter zaken teruggekeerd. Dat weet je bij voorbaat.
Afspraken die ik met de dealer maak, laat ik dan ook altijd schriftelijk in de koopovereenkomst vermelden. Alhoewel mondelinge afspraken net zo bindend zijn, zit je toch met de bewijslast.
hvdmountain
4th Gear member

Ik ben zelf bekend met Niham Naaldwijk en heb daar vrij goede ervaringen mee. Niham heeft m.i. een naam hoog te houden, zowel van Volva dan wel hun eigen naam. Daar van afgezien vind ik het nog schandalig dat een merkdealer zó (met de auto's van) hun klanten omgaan. Ik kan niet in de situatie kijken, maar zoals al velen voor mij aangaven was het denk ik verstandiger geweest om te weigeren de auto in dusdanige staat te aanvaarden.

Waarschijnlijk zal er nog een flikse briefwisseling aankomen. Verstuur alle belangrijke brieven aangetekend en hou overal een kopie van achter de hand, zodat men niet kan zeggen dat de brieven niet zijn aangekomen of zoek zijn geraakt. In zo'n situatie wil men nog wel eens zo'n truucje proberen.
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Een dealer kan een auto die hij niet vind voldoen aan zijn garantielabel(s) gewoon op "handelsbasis" voor een meeneemprijs verkopen, dat is grofweg "zoals gezien en bereden" en dat uiteraard altijd wel voor een lage prijs.
Daarbij hoeft die auto feitelijk aan geen enkel criterium te voldoen, de koper heeft gezien de manier van aanbieden ook zelf een "onderzoeksplicht", of hij is zelf kundig, of hij vraagt een deskundige (bevriende garage) om te kijken, of hij laat een ANWB of Dekra de auto van zijn keuze keuren, daarmee sluit je de nodige risco's uit.
Topicstarter heeft (naar het zich laat aanzien) verzuimd deze minimale maar voor hemzelf o zo belangrijke inspecties te verrichten c.q. laten verrichten, daar kun je iig deze dealer niet voor aansprakelijk gaan stellen, die bood namelijk niets meer aan dan een "meeneemauto zonder enige garanties" als je dat al op voorhand weet dan moet je zelf simpelweg goed opletten en nu niet met modder gaan lopen gooien.

Je kende de basis waarop je kocht en je had door eigen onderzoek ook moeten weten wat je kocht, c.q. je risico´s in kaart moeten brengen, iets van een rechtszaak ga je dan ook zeer waarschijnlijk verliezen, maar een mogelijk door die dealer aan te spannen rechtzaak voor smaad ook.
S60 170pk Lpi
4th Gear member

Er bestaat ook nog zoiets als consumentenbescherming!!

Ondanks het feit dat de auto wordt aangeboden zonder garantie etc., mag je als consument verwachten dat je voor een aankoopprijs van rond de 10.000 euro een auto krijgt die functioneert!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

S60 170pk Lpi schreef:Er bestaat ook nog zoiets als consumentenbescherming!!

Ondanks het feit dat de auto wordt aangeboden zonder garantie etc., mag je als consument verwachten dat je voor een aankoopprijs van rond de 10.000 euro een auto krijgt die functioneert!
Ga dan voor de aardigheid met het verhaal "meeneemprijs" en "eigen onderzoeksplicht" en "handelsbasis" eens een rechtzaak aan waarin je vraagt om "consumentenbescherming", ik ken de uitkomst al.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik vind een aantal reacties in dit topic nogal suggestief. Mensen die meteen 'de dealer' willen aanpakken en hun mening over Niham klaar hebben zonder de kern van de zaak te kennen.
Als een auto 'zonder garantie' en voor een 'meeneemprijs' wordt gekocht heb je geen enkel verwijt jegens wel bedrijf dan ook. Of dat nou een gerespecteerd dealer of een louche handelaar is maakt niet uit.

Als er een APK is afgegeven zegt dat alleen dat de auto voldoet aan de minimum eisen zoals die voor een APK gelden. Niham zal een auto echt niet goedkeuren als er iets aan de hand is. Elke APK keuring heeft een potentie van controle en een bedrijf zal niet willen dat ze daarop gepakt worden.

Mijn conclusie: Wanneer je een auto op deze manier koopt moet je de consequenties nemen en er niet achteraf over gaan zeuren en/of proberen verhaal te halen.
Immers ... VOLVO4LIFE
Aantje
4th Gear member

Tevens, zeggen ze bijna altijd bij de dealer, kom eerst even kijken naar de auto en een stukje rijden voor de aankoop. Mijns inziens is het enorm stom om een auto blind te kopen. Dan moet je zelf ook de consuquenties nemen.
Gast

Oceanracer schreef:Alex,
Niham is met drie vestigingen de officiële Volvo-personenwagen-dealer voor Den Haag, Voorburg, Leidschendam, Rijswijk, Wassenaar en het gehele Westland. Aldus hun website.
Dat is helemaal triest.

Wel een beetje inlezen... ;)
Gelijk, is was het alweer vergeten. :P
Ben
Executive Member
Contacteer:

AlexV70 schreef:
Dat is helemaal triest.
Wat bedoel je Alex?
Immers ... VOLVO4LIFE
Gesloten

Terug naar “S80”