Wie overtuigd mij: wordt het een V70, of een passat / skoda

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Billy Road
4th Gear member

Yep, daar in het hoge Noorden.

Daar bedoel je toch verder niks mee he ;-)

Met een VAG produkt heb je veel meer mogelijkheden, naast het dealercircuit, om evt. problemen met de auto op te lossen. Bij Volvo ben je al gauw op de dealer aangewezen. Ik vind de klantvriendelijkheid (in het algemeen) niet je van het, maar dat was idd bij de VW dealer (in het algemeen) ook niet super. Maar bij Volvo staan ze vreemd te kijken als je tracht mee te denken over evt. probleemoplossingen (zie mijn eerder topic over mijn DIM probleem).

Maar mijn grootste probleem is dat wanneer ik met mijn auto bij de dealer kom ze overduidelijk laten merken dat ik de auto niet bij hen gekocht heb. Dat is me bij de VW garage nooit overkomen...die laten je als klant in je waarde....en eerlijk gezegd staat me dat nog het meest tegen... (het eerste dan he ;-)

Ik kom dus gewoon niet meer bij de dealer (alleen indien nodig).
";Life in the fast lane";

S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
Rogier64
5th Gear member

Mijn tweede Volvo komt ook niet van mijn dealer, doe daar wel altijd het onderhoud en de eerste keer zijn er zelfs aardig wat zaken onder coulance gerepareerd. Mijn duitse handleiding was zelfs gratis vervangen door de nederlandse handleiding, het kan dus wel goed gaan. Maar daar ging dit topic niet over. Voor mijn eerste (Classic V70 bj 1998) Volvo had ik een Passat van de vorige generatie (bj 1996), liep helemaal niet verkeerd. Afwerking is echter wel minder dan de V70. Qua onderhoud is Volvo simpelweg duurder dan de Passat. Dus rationeel bekeken zal het wel geen Volvo worden. Persoonlijk heb ik nog geen spijt van de overstap naar Volvo. En ja, ook ik heb al enkele onaangename verrassingen gehad. Blijft toch een kwestie van emotie bij mij.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Ramon&Ramon
7th Gear member

Als Volvo zo zaligmakend zou zijn,bestond dit forum niet!
Ik ben een man uit de Volvo praktijk en ook daar gaat het vaak mis!
Bover
8th Gear member

Tja wat klantvriendelijkheid betreft kunnen sommigen wel op curcus.

Maar eerlijk gezegd vindt ik klantvriendelikheid en service gerichtheid IN ALGEMENE ZIN
tegenwoordig niet om over naar huis te schrtijven.

Voor de duidelijkheid, op dit moment gaat goed bij mijn dealer.....
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
nikske
3rd Gear member

Ik heb een heel goede vriend, had eerst een Passat, nu een A4. Elke keer als hij in onze V70 stapt, is hij verwonderd van het zitcomfort.

Maar als je 't rationeel bekijkt is de A4 en Passat zeker geen foute keuze.
Alleen wil ik er nooit mee rijden: igv diesel minder prettige motoren (maar voor jou nvt), zetels zijn voor mij ondermaats. En ruimte in A4 is ook ondermaats.
In de V70 heb ik het gevoel in een reisberline te zitten, in een A4/Passat in een zakelijke auto.
Summum
6th Gear member

Voor ik begin 2005 besloot mijn V50 aan te schaffen heb ik ook proefgereden in een 2003 Passat Variant. Wel een beer van een wagen met een V6 180pk TDI, tiptronic en 4-motion. Geweldig zoals die auto versnelde. Eenmaal van zijn plek bleef hij maar gáán. Bovendien erg ruim. Leek me de ideale wintersportauto.

Nadelen waren in mijn ogen het verouderde model (de nieuwe stond al voor de deur) en het zompige rijgedrag. Je merkte wel erg veel gewicht op de vooras, bij iedere drempel zakte hij vooraan door. De V50 heeft een vele malen beter weggedrag en is in alle opzichten de modernere auto. Hij heeft minder ruimte, maar die heb ik maar zelden nodig. Voor het geld van de gebruikte Passat reed ik ook een nieuwe aangeklede V50. Toen was voor mij de keuze niet moeilijk. Ten opzichte van de V70 lever je qua ruimte niets in, dus dan zou ik (bij gelijke prijzen) zeker de V70 kiezen. Die is in weggedrag wel iets minder dan de V50, maar nog altijd minstens zo goed als de Passat.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
René V70
1st Gear member

Beste Martijn,
Heb je een gezin? Reden te meer om de veiligheid extra mee te laten tellen. Een V70 is een zeer veilige auto ivm de kooiconstructie. Ik heb een Tdi van 1999 met 337dkm op de teller en deze rijdt als een zonnetje met een gemiddeld brandstofverbruik van 1:17 en een olieverbruik wat bijna niet te zien is aan de peilstok. Hij is door de vorige eigenaar zeer netjes behandeld en ik ben zelf ook een rustige rijder dus gaat hij nog lang mee. Comfort is perfect en er gaat een hele verhuizing in.
Wil je er weer van af dan is er een hogere restwaarde dan enig ander merk in de zelfde klasse.
By the way, die kleine beurten kun je makkelijk zelf als je geen linkse handen hebt. Dat scheelt met een uurtje werk honderden euro's en lastige afspraken.
Ga eens lekker proefrijden in een nette auto en niet meer in een afgetrapte.
Suc6 met je beslissing.
martijnv
Starter

Nou..we zijn eruit..en ik moet jullie helaas teleurstellen. We hebben vorig weekend in een V70 gereden die wel prima en heerlijk reed, maar waarvan het interieur er alles behalve verzorgt uit zag. Diverse krassen en deukjes, erg vies, de bumper was beschadigd;etc.

Gezien ons budget lijkt het erop dat het erg lastig is om een V70 te kopen die voldoet aan alle wensen. Dus: een goed rijdende auto en een verzorgt interieur. Daarom eh..ja..tja..is het een Passat geworden. Die zijn toch net een stukje beter betaalbaar. Of het een goede keuze is? De tijd zal het leren :)
Billy Road
4th Gear member

Jammer dat je niet net een puik en netjes exemplaar hebt gevonden, ze zijn er genoeg. Succes met je keuze!
";Life in the fast lane";

S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
V70R-obert
3rd Gear member

Gefeliciteerd met je aankoop. Een Passat is ook gewoon een hele goede auto.
Oceanracer
Geartronic member

Je stelt ons hier heus niet teleur, hoor. Je maakt op basis van je gevoel, je eisen en je budget een keuze. Het is dat ik mijn V70 destijds (maar nu ook nog wel) zeer fraai vond, dat ik voor m'n huidige auto gekozen heb. Had ik geweten dat de kwaliteit van de huidige Volvo('s) niet aan mijn eisen zou voldoen, had ik ook voor een Passat (of andere VAG-wagen) gekozen. Volvo heeft de naam degelijk en betrouwbaar te zijn, maar daarin heeft (niet alleen mijn eigen) Volvo mij teleurgesteld. Daarbij heb ik betere ervaring met VW. Ik denk ook niet dat ik voor vervanging van mijn huidige wagen weer voor Volvo ga kiezen. Ik wil je derhalve feliciteren met je aankoop en wens je veel rijplezier.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”