Iemand nog tips
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10
Gister was het dan zo ver
pech met de S60
bij het gas geven begon de auto helemaal te trillen
en er kwam een tikkend geluid onder de moterkap vandaan
en wat rook.....
dus de ANWB gebeld, deze constateerde dat er een verstuiver los was geschoten
dat was dus de oorzaak van het tikken en roken.
Wat mij ook nog opviel was dat er olie aan de bodemplaat voor zat
ik denk van de intercooler die volgens de Skoda dealer niet lek was :evil:
(Bovag garantie is per 21 januari afgelopen)
Alles gaat nu naar mijn rechtsbijstandverzekering dus we wachten maar af

bij het gas geven begon de auto helemaal te trillen
en er kwam een tikkend geluid onder de moterkap vandaan
en wat rook.....
dus de ANWB gebeld, deze constateerde dat er een verstuiver los was geschoten

Wat mij ook nog opviel was dat er olie aan de bodemplaat voor zat
ik denk van de intercooler die volgens de Skoda dealer niet lek was :evil:
(Bovag garantie is per 21 januari afgelopen)
Alles gaat nu naar mijn rechtsbijstandverzekering dus we wachten maar af
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 29.03.2007 - 09:59
Kijk, eerst lezen.....ik zag dat je s60 2 ton had gelopen, niet veel dus. echter ben ik van mening dat mits je niet een klein prijsje betaald hebt flink genaaid bent..wat een problemen zeg. Ik hoop voor je dat het allemaal een beetje goedkomt.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Bij 2 ton is het mooie van de verstuivers wel af. Ik heb de mijne ook van het weekend getest, en hebben teveel lek. Ik heb nog geen klachten, maar kan dus binnenkort wel verwachten dat dat gaat gebeuren. Mijn auto heet 220.000 km. Verstuivers hoeven niet allemaal tegelijk vervangen, maar als het mijn auto zou zijn zou ik ze wel allemaal tegelijk vervangen. Het is anders wachten tot één van de andere vier stuk gaat. In de coulance periode verving Volvo er ook altijd maar één, terwijl daarna het advies is om ze alle vijf te vervangen. Ik zou ze gewoon laten testen. Bijna zeker dat er minstens 2 teveel lek hebben.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10
Vandaag de S60 weer mogen ophalen bij de Skoda dealer .
Wat is er allemaal vervangen/gemaakt:
De intercooler is vervangen (was toch lek) :roll:
Verstuiver 2 en 4 zijn vervangen plus buisjes
Nieuw klepdeksel plus nieuwe pakkingen
De trilling door het vliegwiel is wel waargenomen door de Volvo dealer uit Alkmaar
advies van hun kant :mooi zitten laten
Ik krijg van de Skoda dealer twee maanden extra garantie op het vliegwiel
aardig natuurlijk maar ik schiet er niks mee op helaas
Dus nog even overleggen met de rechtsbijstand verzekering
Wat is er allemaal vervangen/gemaakt:
De intercooler is vervangen (was toch lek) :roll:
Verstuiver 2 en 4 zijn vervangen plus buisjes

Nieuw klepdeksel plus nieuwe pakkingen
De trilling door het vliegwiel is wel waargenomen door de Volvo dealer uit Alkmaar
advies van hun kant :mooi zitten laten
Ik krijg van de Skoda dealer twee maanden extra garantie op het vliegwiel
aardig natuurlijk maar ik schiet er niks mee op helaas

Dus nog even overleggen met de rechtsbijstand verzekering
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10
Nog drie te gaan dus ............tja de rest vervang ik wel als ze er aan toe zijnedraket schreef:Bij 2 ton is het mooie van de verstuivers wel af. Ik heb de mijne ook van het weekend getest, en hebben teveel lek. Ik heb nog geen klachten, maar kan dus binnenkort wel verwachten dat dat gaat gebeuren. Mijn auto heet 220.000 km. Verstuivers hoeven niet allemaal tegelijk vervangen, maar als het mijn auto zou zijn zou ik ze wel allemaal tegelijk vervangen. Het is anders wachten tot één van de andere vier stuk gaat. In de coulance periode verving Volvo er ook altijd maar één, terwijl daarna het advies is om ze alle vijf te vervangen. Ik zou ze gewoon laten testen. Bijna zeker dat er minstens 2 teveel lek hebben.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zou ik ook doen in jouw geval, alleen als je ze zelf zou moeten laten vervangen zou ik ze wel in één keer allemaal laten doen. Ik hoop voor je dat je er even tegenaan kunt zonder kosten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95