Pagina 3 van 5
Geplaatst: 22.11.2007 - 13:28
door arnoud
Kun je niet met een Volvo Assistance kaart bij iedere dealer terecht?
Geplaatst: 22.11.2007 - 13:31
door Oceanracer
Dat weet ik eigenlijk niet! Het lijkt mij dat het bij de dealers met de zelfde naam in elk geval wel zou moeten kunnen, maar eigenlijk heb ik me dat nooit afgevraagd.
Geplaatst: 22.11.2007 - 13:43
door tommytommy
Ik zou gewoon xenon erin zitten. Die Philips lampen zijn heus wel iets beter dan gewone lampjes..al is het meer dat het licht rustgevender is aan je ogen.
Daarnaast gaat xenon zo`n beetje 4 x langer mee, en heb je een goede verbetering van je zicht. Ik persoonlijk zou niet meer zonder willen rijden. Ik ben gewoon bang als ik nu in een auto stamp met gele lampjes..
Ook met dieren op de weg..je hebt nu tenminste meer tijd om een dier te ontwijken. Daarnaast zie je fietsers ook beter die geen licht hebben.
Natuurlijk moeten je lampen wel goed afgesteld worden..je kan binnen in de auto de lampen tevens iets hoger of lager zetten.
Je kan er natuurlijk voor kiezen om even je voorbumper eraf te halen en de bouten van je koplampen zodat je in een keer goed die xenon erin kan zitten. Het punt is dat 1 of 2 bouten van je koplamp achter je bumper zit. Ik denk dat je ongeveer 15 minuten bezig bent met de montage en demontage van de bumper. De Xenon bevestigen ca 30min incl. ophangpunten en je moet een grote zekering eruit halen en op de juiste plaats doorboren. Allemaal te vinden op het forum.
MVG Tommy
Geplaatst: 22.11.2007 - 13:53
door euerw
arnoud. schreef:Inderdaad, en als je auto daar in onderhoud is, is het nog gratis ook....
ja tuurlijk marge zat!
maar de lampen die ik heb...tja koop ik bij een supermarkt in Duitseland, weet niet wat het merk is, maar wel dat een setje 14 euro is en de ander merken meestal aardig wat meer zijn, had vorige jaar ult-wit en gaf gewoon veel meer licht in de oude niet doorzichtige koplampen, nu weer zo`n set gekocht, zodra ik kan zal ik het merk even doorgeven
Geplaatst: 22.11.2007 - 15:02
door euerw
o ja Osram heeft ook iets nieuws op het gebied van die halo lampen "nightbreakers" of zo iets
Geplaatst: 24.11.2007 - 00:20
door C 30 T5
Oceanracer schreef:Voor zover ik weet monteert Volvo zelf Osram. Ik ben zelf nog nooit een "Volvo" lamp tegen gekomen.
Deze zitten in een blauw volvo doosje met long-life erop , merk van de lamp zelf weet ik niet.
Lampen fabriekanten kunnen een lamp maken die nooit meer stuk gaat dwz een keer een lamp verkopen en nooit meer. Daarom worden de brand uren van een lamp nauwkeurig bepaald , en van een long-life lamp zijn deze gewoon wat langer. Ook wat duurder daarom monteren de meesten dealers een ander merk lamp het gaat om de €€€€ he.
Geplaatst: 24.11.2007 - 22:46
door plim
tommytommy schreef:Daarnaast gaat xenon zo`n beetje 4 x langer mee, en heb je een goede verbetering van je zicht.
Tommy, puur financieel gezien is dus xenon niet interessant. Moet je eerst je hele auto verbouwen met andere koplamp units. Heb je geen garantie meer op auto en is service lastiger door derden uit te voeren. En dan gaat de lamp maar 4 x langer mee ? (4 x langer dan wat ?). Terwijl een goed setje H7 ongeveer 20 euro kost.
Oorspronkelijk was het trouwens zo dat de xenon lamp een autoleven lang mee zou moeten gaan.
Ik ben het wel met je eens dat wanneer je een nieuwe auto koopt het verstandiger is om Xenon aan te schaffen. Kost nog steeds een hoop extra, maar komt de veiligheid zeker ten goede, terwijl de servicebaarheid gelijk is.
Geplaatst: 25.11.2007 - 10:42
door tommytommy
Natuurlijk kost goede xenon 10 keer meer dan gewone lampjes, maar dan heb je ook wel een last die minder is. Ik heb in een periode van 6 maanden geloof 3 lampjes versleten. (rij ik altijd wel met mijn lichten aan)
Ik dacht dat mijn xenon ongeveer 40.000uur mee gaan..dat is ook wel een tijdje. Ik moet dit nog zien..en zou het niet raar vinden als het maar totaal 2-4 jaar mee gaat.
Ik heb heldere lampen erin gezet, maar er zijn ook mensen op het forum die xenon in het oude type hebben gemaakt..met een goed resultaat.
Bij xenon is het zo dat als je in het donker rijdt..zie je niet echt de lampen..je hebt meer de indruk dat je overdag rijdt..omdat het licht mooi egaal verdeeld is. Bij gele lampen heb je altijd 2 van die plekken...
MVG Tommy
Geplaatst: 25.11.2007 - 11:01
door plim
Tommy, ik heb ook altijd mijn lichten aan. Ik ben ervan overtuigd dat dit veel veiliger is. Maar ik heb met mijn vorige auto (V70) ongeveer 100000km gereden zonder maar 1 keer de lampjes te hoeven vervangen (Philips puntje puntje puntje lampjes.
Toen ik mijn S60 kocht, binnen een week lampjes stuk. Ik heb ze vervangen door wederom Philips lampjes (ik meen vision plus, een compleet setje kost iets van 20 - 25 euro) en rijd daar al weer een jaar mee rond (20000 km).
Misschien dat het investeren in relatief goedkope, maar kwalitatief goede halogeen ook een alternatief is tegen de investering van xenon aftermarket of het steeds opnieuw openhalen van handen.
Kijk, je kunt voor 2 euro ook een H7 lampje krijgen.... maar dan vraag je om problemen
overigens: die heldere koplampen van jou vind ik persoonlijk veeeeel mooier dan de originele. Dat kan natuurlijk ook mee tellen in de overweging om toch naar xenon te gaan. Maar dat is alleen geen rationeel argument meer.
Geplaatst: 25.11.2007 - 11:12
door trax
ik heb gisteren gekeken bij mijn s60 bwj 2003 , en alles is goed bereikbaar ! stekkers kunnen er zo af.
he mijn mistalmpjes wel vervangen voor Philips All Wether lampjes (worden niet meer gemaakt, .....maar ex philips werknemer heeft ze altijd nog op voorraad

)
trouwens ook philips lampjes kennen duur - problemen hoor het is niet altijd een kwestie vaan duur is automatisch kwaliteit !
let ook een op met het dichtslaan van de motorkap , deze klap veroorzaakt ook mogelijke breuk in de hallogeen lamp, indien deze nog niet afgekoeld is.
altijd poosje wachten, totdat lampen afgekoeld zijn.
bij volvo met die automatisch licht aan functie is dat natuurlijk niet altijd handig .
Geplaatst: 25.11.2007 - 15:19
door euerw
trax schreef:ik heb gisteren gekeken bij mijn s60 bwj 2003 , en alles is goed bereikbaar ! stekkers kunnen er zo af. .
ja idd bij mijn vorige bj`02 was het ook zo gedaan, ben al een week aan het nadenken hoe ik dit moet gaan doen. :?:
Geplaatst: 25.11.2007 - 21:26
door gevanje
Bij mijn s60 is het vervangen een peace of cake. Bjr. 2003.
@tommytommy: hoeveel Kelvin lampen heb jij erin. Veel aanbieders hebben niet lager dan 6000K en ik wil max 4500 K. 2de vraag waar heb je je koplampen gekocht??
Geplaatst: 26.11.2007 - 18:26
door paQ
ebay.de zoeken op
XENON 5000K
XENON 4300K

Geplaatst: 01.12.2007 - 16:20
door euerw
Nog iemand die me kan aangeven hoe ik het luchtfilterhuis van zijn plek krijg ik zie niet hoe deze vast zit????
het liefst helemaal, kan ik gelijk de boel schoon en goed vast maken
Geplaatst: 01.12.2007 - 17:38
door Johan s60
Het luchtfilterhuis zit vast met kunststof pluggen, om deze los te krijgen kun je een slangklem schroevendraaier 8 of 10 mm gebruiken.
Deze zet je dan op de plug en druk voorzichtig op de schroeven draaier, (de pootjes v/d plug worden dan naar binnen gedrukt) tegelijk trek je aan de betreffende kant het luchtfilterhuis omhoog, hij zou er dan uit moeten schieten.
Monteren gaat makkelijker je druk hem dan gewoon over de plug heen waardoor deze vanzelf vast klikt, wel voorzichtig met de pootjes v/d pluggen!!!

Geplaatst: 01.12.2007 - 21:10
door euerw
THANK`s Johan s60 , we gaan het proberen, enig idee wat er achter de andere lamp zit en is dat ook makkelijk te weg te halen?
Geplaatst: 01.12.2007 - 21:12
door arnoud
Misschien even een fotootje maken, dan kunnen wij het zien wat er in de weg zit?
Geplaatst: 01.12.2007 - 21:30
door euerw
ja zal morgen doen als ik er niet uit kom
Geplaatst: 08.12.2007 - 16:01
door volvohans
Net zelf ook de lampen van het dimlicht vervangen, hooguit 10 minuten werk, wel even met een kleine zaklamp bijlichten.
Kap eraf, stekker voorzichtig verwijderen, stalen veertje achter het haakje (bovenzijde lamp) verwijderen en naar onder scharnieren, de lamp zit nu los en kan worden verwijderd.
De nieuwe lamp met de plate kant naar boven weer monteren (pas op, dat deze rondom de fittingrand goed aansluit) stalen veertje terugklappen en deze achter het haakje vastzetten.
Stekker monteren.
Controle: Zet de auto ca 2 meter van een muur of garagedeur.
Schijn hier op, als het licht aan beide zijden aan de bovenkant vlak is, zijn deze goed gemonteerd. Iets verschil in hoogte is normaal.
Zo niet, de betreffende lamp opnieuw monteren.
Daarna de kap met de platte afbeelding naar boven vastdraaien.
( pas wel op, dat de draden niet bekneld raken bij montage)
Geplaatst: 08.12.2007 - 18:29
door steven460
Net vervangen links en rechts, ~ 5 minuten per lamp.
Geen lastig klusje imo. Olie verversen is een kudt klus met deze auto :shockingzap: