dat kan wel zijn,maar ik doe nog altijd iets fout,als ik op IMG druk krijg ik img het zal wel heel simpel wezen als je het weet.
vuldruk nu verhoogd naar 1 bar,wat een verschil elke bocht driften!!!!
volvo 142 b20 turbo op lpg
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
LOL dat klinkt goed!!!!
wat foto's posten betreft...
ik typ altijd alles (het
niet omdraaien anders doet ie het niet!
succes!
wat foto's posten betreft...
ik typ altijd alles (het
niet omdraaien anders doet ie het niet!
succes!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
in 1 woord: geweldigbart1111111112 schreef:
vuldruk nu verhoogd naar 1 bar,wat een verschil elke bocht driften!!!!

Ik heb nog klein vraagje over de olie aan- en afvoer. Jouw ontwerp ziet er goed uit (zit er ook zachtsoldeer bij de olie afvoer op de turbo? )en zo te horen werkt het perfect

bedankt.
- bart1111111112
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33
yep de retour leiding is gewoon 15mm kopere waterleiding met een paar soldeer bochtjes.
als je me zegt wat je nodig heb zal ik kijken wat er nog op de werkplaats ligt en wat het kost,en anders kan ik het wel voor je bestellen.
wat de fotos betreft,ik gaan het nog een keer proberen.
vraagje,wie weet waar ik uitlaatpijp en bochten 63mm kan kopen in nh
als je me zegt wat je nodig heb zal ik kijken wat er nog op de werkplaats ligt en wat het kost,en anders kan ik het wel voor je bestellen.
wat de fotos betreft,ik gaan het nog een keer proberen.
vraagje,wie weet waar ik uitlaatpijp en bochten 63mm kan kopen in nh
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Uitlaatpijp kan je bestellen op http://www.ijzershop.nl bochten hebben ze helaas niet.
- bart1111111112
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33
daar hebben ze alleen dikwandige pijpen .
heb al wat anders gevonden www.chevy8shop.nl pijp en bochten 63 mm
voor 150 euro klaar!
heb al wat anders gevonden www.chevy8shop.nl pijp en bochten 63 mm
voor 150 euro klaar!
- bart1111111112
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33
niet aan de turbo gaan lassen hoor ff een klem of flens gebruiken.
kan je het ook weer los halen als het moet.
kan je het ook weer los halen als het moet.
- Iwema
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
- Contacteer:
Let op bij het plaatsen van een turbo!!
Je moet ook je ontsteking aanpassen!
Bij alle wijzegingen aan de vullingsgraad of compressie moet je de ontsteking aanpassen.
De aanpassing is mede afhankelijk van de turbo druk.
Ik meld dit maar even want ik las dat je alleen de compressie moest veranderen d.m.v. een dikkere koppaking.
Hugo
IwemaLPG
Je moet ook je ontsteking aanpassen!
Bij alle wijzegingen aan de vullingsgraad of compressie moet je de ontsteking aanpassen.
De aanpassing is mede afhankelijk van de turbo druk.
Ik meld dit maar even want ik las dat je alleen de compressie moest veranderen d.m.v. een dikkere koppaking.
Hugo
IwemaLPG
- bart1111111112
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33
helemaal waar,de ontsteking kan vroeger zeker op lpg maar zolang je geen afstelgegevens heb kan je hem beter laten staan,beter telaat dan tevroeg.
temiste als het om de ontsteking gaan!
telaat = minder vermogen
tevroeg = motor schade
temiste als het om de ontsteking gaan!
telaat = minder vermogen
tevroeg = motor schade
- Iwema
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
- Contacteer:
Bij een turbo moet de ontsteking later staan dan orgineel volgens de fabrieksopgave.
Van daar dat als je de ontsteking laat staan deze vermoedelijk al te vroeg staat met alle risico's van dien.
Hugo
Iwema LPG
Van daar dat als je de ontsteking laat staan deze vermoedelijk al te vroeg staat met alle risico's van dien.
Hugo
Iwema LPG
- bart1111111112
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33
ontsteking later??? ik dacht vroeger!
in welke fabrieksopgave zit je te kijken dan b21et?
in welke fabrieksopgave zit je te kijken dan b21et?
- Iwema
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
- Contacteer:
Maakt niet uit welke motor het is.
Hoe hoger de vullingsgraad hoe later de ontsteking.
Hugo
Iwema LPG
Hoe hoger de vullingsgraad hoe later de ontsteking.
Hugo
Iwema LPG
- bart1111111112
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33
oke,even google geraadpleegt,en tot de conclusie gekomen dat je gelijk heb.
moet ik dan toch maar ff veranderen!
goede tip!
moet ik dan toch maar ff veranderen!
goede tip!
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Ik kan niet zeggen hoeveel de ontsteking verlaat moet worden, houdt er echter rekening mee dat je op LPG ca 3 graden vroeger kan draaien. De 123 ignition heeft dit ingebakken in zijn onsteking. Dus als je op standaard waardes draait zou je nog wel eens redelijk safe kunnen zitten.
- bart1111111112
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33
ik heb hem een ietsje later gezet voor de zekerheid.
moet nog effe de de afstel gegevens van een b21et opzoeken en dat maar aanhouden,
ik zou nog kijken voor die koppelingen voor je,als bij elkaar 20 euro.
hoor het wel.
moet nog effe de de afstel gegevens van een b21et opzoeken en dat maar aanhouden,
ik zou nog kijken voor die koppelingen voor je,als bij elkaar 20 euro.
hoor het wel.
- Marc
- 3rd Gear member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Krijgt ie niet gewoon té weinig benzine? Op het moment dat de turbo erin komt moet er meer benzine in, gebeurt dit niet dan zakt de motor weg en dus ook de aandrijving (uitlaatgasstroom) van de turbo.
- Marc
- 3rd Gear member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
tenzij je zorgt voor betere koeling... lees: intercooler en/of waterinjectie.Iwema schreef:Bij een turbo moet de ontsteking later staan dan orgineel volgens de fabrieksopgave.
Van daar dat als je de ontsteking laat staan deze vermoedelijk al te vroeg staat met alle risico's van dien.
Hugo
Iwema LPG