Pagina 3 van 9
Geplaatst: 21.01.2008 - 16:51
door bart1111111112
dat kan wel zijn,maar ik doe nog altijd iets fout,als ik op IMG druk krijg ik img het zal wel heel simpel wezen als je het weet.
vuldruk nu verhoogd naar 1 bar,wat een verschil elke bocht driften!!!!
Geplaatst: 21.01.2008 - 18:11
door biadman
LOL dat klinkt goed!!!!
wat foto's posten betreft...
ik typ altijd alles (het
niet omdraaien anders doet ie het niet!
succes!
Geplaatst: 21.01.2008 - 19:27
door ferdy
bart1111111112 schreef:
vuldruk nu verhoogd naar 1 bar,wat een verschil elke bocht driften!!!!
in 1 woord: geweldig

top man
Ik heb nog klein vraagje over de olie aan- en afvoer. Jouw ontwerp ziet er goed uit (zit er ook zachtsoldeer bij de olie afvoer op de turbo? )en zo te horen werkt het perfect

. De plaatstelijk bouwmarkt kon mij niet verder helpen met de juiste onderdelen, zou ik deze misschien bij jou kunnen kopen?
bedankt.
Geplaatst: 21.01.2008 - 21:08
door bart1111111112
yep de retour leiding is gewoon 15mm kopere waterleiding met een paar soldeer bochtjes.
als je me zegt wat je nodig heb zal ik kijken wat er nog op de werkplaats ligt en wat het kost,en anders kan ik het wel voor je bestellen.
wat de fotos betreft,ik gaan het nog een keer proberen.
vraagje,wie weet waar ik uitlaatpijp en bochten 63mm kan kopen in nh
Geplaatst: 21.01.2008 - 21:23
door ferdy
Uitlaatpijp kan je bestellen op
http://www.ijzershop.nl bochten hebben ze helaas niet.
Geplaatst: 23.01.2008 - 13:18
door bart1111111112
daar hebben ze alleen dikwandige pijpen .
heb al wat anders gevonden
www.chevy8shop.nl pijp en bochten 63 mm
voor 150 euro klaar!
Geplaatst: 24.01.2008 - 10:33
door ferdy
Ziet er goed uit, als ik t zo zie hoef je dus alleen een pijp te lassen aan de turbo en de rest kan in elkaar geschoven worden!
Geplaatst: 25.01.2008 - 18:38
door bart1111111112
niet aan de turbo gaan lassen hoor ff een klem of flens gebruiken.
kan je het ook weer los halen als het moet.
Geplaatst: 25.01.2008 - 19:19
door ferdy
Sorry bedoelde een flens, die zit erbij.
Geplaatst: 27.01.2008 - 10:59
door Iwema
Let op bij het plaatsen van een turbo!!
Je moet ook je ontsteking aanpassen!
Bij alle wijzegingen aan de vullingsgraad of compressie moet je de ontsteking aanpassen.
De aanpassing is mede afhankelijk van de turbo druk.
Ik meld dit maar even want ik las dat je alleen de compressie moest veranderen d.m.v. een dikkere koppaking.
Hugo
IwemaLPG
Geplaatst: 28.01.2008 - 12:56
door bart1111111112
helemaal waar,de ontsteking kan vroeger zeker op lpg maar zolang je geen afstelgegevens heb kan je hem beter laten staan,beter telaat dan tevroeg.
temiste als het om de ontsteking gaan!
telaat = minder vermogen
tevroeg = motor schade
Geplaatst: 28.01.2008 - 18:47
door Iwema
Bij een turbo moet de ontsteking later staan dan orgineel volgens de fabrieksopgave.
Van daar dat als je de ontsteking laat staan deze vermoedelijk al te vroeg staat met alle risico's van dien.
Hugo
Iwema LPG
Geplaatst: 28.01.2008 - 19:43
door bart1111111112
ontsteking later??? ik dacht vroeger!
in welke fabrieksopgave zit je te kijken dan b21et?
Geplaatst: 28.01.2008 - 20:13
door Iwema
Maakt niet uit welke motor het is.
Hoe hoger de vullingsgraad hoe later de ontsteking.
Hugo
Iwema LPG
Geplaatst: 29.01.2008 - 19:21
door bart1111111112
oke,even google geraadpleegt,en tot de conclusie gekomen dat je gelijk heb.
moet ik dan toch maar ff veranderen!
goede tip!
Geplaatst: 30.01.2008 - 18:53
door ferdy
Ik kan niet zeggen hoeveel de ontsteking verlaat moet worden, houdt er echter rekening mee dat je op LPG ca 3 graden vroeger kan draaien. De 123 ignition heeft dit ingebakken in zijn onsteking. Dus als je op standaard waardes draait zou je nog wel eens redelijk safe kunnen zitten.
Geplaatst: 31.01.2008 - 17:35
door bart1111111112
ik heb hem een ietsje later gezet voor de zekerheid.
moet nog effe de de afstel gegevens van een b21et opzoeken en dat maar aanhouden,
ik zou nog kijken voor die koppelingen voor je,als bij elkaar 20 euro.
hoor het wel.
Geplaatst: 02.02.2008 - 19:15
door ferdy
Mooi, misschien kan je me een PM sturen met je contactgegevens. Mijn blok bouw ik volgende week opnieuw op zodat deze turbo proof wordt

Geplaatst: 03.02.2008 - 14:38
door Marc
Krijgt ie niet gewoon té weinig benzine? Op het moment dat de turbo erin komt moet er meer benzine in, gebeurt dit niet dan zakt de motor weg en dus ook de aandrijving (uitlaatgasstroom) van de turbo.
Geplaatst: 03.02.2008 - 14:40
door Marc
Iwema schreef:Bij een turbo moet de ontsteking later staan dan orgineel volgens de fabrieksopgave.
Van daar dat als je de ontsteking laat staan deze vermoedelijk al te vroeg staat met alle risico's van dien.
Hugo
Iwema LPG
tenzij je zorgt voor betere koeling... lees: intercooler en/of waterinjectie.