Pagina 3 van 4
Geplaatst: 11.08.2008 - 12:56
door ginafje
Bedankt voor je reactie ZARK3 ,maar die draad van de verlichting is niet zo moeilijk die zit op zijn plaats en de voltmeter werkt ook maar het gaat er alleen om dat de oliedrukmeter helemaal uitslaat met het contact aan,en als de motor niet draait heb je geen oliedruk,wissel je de draden van de oliedruk om met de voltmeter dan doet de voltmeter het ook gewoon en de oliedrukmeter doet niets meer.Als ik nu precies weet welke draadkleur waar hoort ben ik eruit!
Mvgrt Ginafje

Geplaatst: 11.08.2008 - 13:08
door SchoutenCC
Ginafje, de opmerking van draad 3 was voor rene en erica bedoeld

V.w.b. de oliedrukmeter blijft mijn opmerking check of je de juiste zender hebt; het is namelijk zo dat als je geen zender hebt hij volledig naar rechts uitslaat. Ik heb in een ander topic foto's geplaatst van hoe de zender eruit hoort te zien (dikke korte cylinder, eventueel met verloopstukje - NIET een batterij-formaat)
De draad voor je oliedrukzender is de gele trouwens...
Geplaatst: 11.08.2008 - 13:13
door SchoutenCC
Om het nog even expliciet te maken:
1 = Bruin = Massa
2 = Grijs/Wit = 12V
3 = Bruin/Grijs = Rheostaat
4 = Geel = Oliedruk
5/6 gereserveerd voor turbo
Geplaatst: 11.08.2008 - 16:53
door rene en erica
misschien lees ik het inderdaad verkeert om,maar op de stekker in het dashbord staat heel klein 123456.en een schema lezen is niet 1 van mijn sterkste punten.maar ik denk dat het in het dashbord wel goed zit,ik heb alleen geen gele draad over in mijn kabelboom onder de motorkap.wel een stekker met een oranje en een bruine draad. ik kan natuurlijk een losse draad op de sensor doen en buiten om in de auto kijken op welke plek hij moet.dan zou de meter het toch moeten doen?
Geplaatst: 11.08.2008 - 18:34
door rene en erica
ik heb net een losse draad buitenom de auto van de oliedruksensor naar de gele draad van de stekker in het dashbord gelegd.de olie meter ging direct na het starten op bijna 4 bar staan,hij werkt dus prima.omdat ik de draad in mijn motorruimte niet kan vinden leg ik maar een nieuwe draad door de auto.ik ben nu al zo lang aan het zoeken dat ik het maar op deze manier doe.
Geplaatst: 11.08.2008 - 20:51
door rene en erica
he he hij doet het.
ginafje:hoe ver steken de metertjes uit je dashbord??zoals je al zei ze zijn dikker.of valt het mee?
Geplaatst: 11.08.2008 - 22:12
door ginafje
Sorry ik bedoelde de hoogte van het setje.Even met een freesje voorzichtig rondom waar het setje komt weghalen,het bestaande bakje het gedeelte uitzagen waar het setje komt te zitten en 2 plaatjes netjes omzetten en aan de binnenkant vast zetten met een popnagel,gat erin maken voor de stekker achter en klaar!

Geplaatst: 11.08.2008 - 22:17
door rene en erica
o op die manier.ik heb(en ik ben niet de enige)de 3 klokjes uit een turbo er in gezet en de turbo meter is nu een eco meter.de 2 klokjes die jij hebt heb je ook als accu/ecometer en zelfs als accu/turbometer.
Geplaatst: 11.08.2008 - 22:40
door Cruising 480
rene en erica schreef:o op die manier.ik heb(en ik ben niet de enige)de 3 klokjes uit een turbo er in gezet en de turbo meter is nu een eco meter.de 2 klokjes die jij hebt heb je ook als accu/ecometer en zelfs als accu/turbometer.
Ik zie dat je inmiddels ook je radio hebt aangesloten, is dat een beetje gelukt?
Geplaatst: 11.08.2008 - 22:50
door rene en erica
ja klopt,die doet het ook inmiddels.en nu dus ook (eindelijk)mijn oliemetertje.
Geplaatst: 25.08.2008 - 22:32
door ginafje
Zo nu ook een oliedruksensor van een 480 Turbo geplaatst,het gele draadje erbij en!!!!!!!!! MIJN OLIEDRUKMETERTJE DEED HET.

Geplaatst: 25.08.2008 - 22:37
door rene en erica
proficiat. hoeveel geeft jouw meter aan??het uitsteken ven de klokjes valt erg mee zag ik,mooi gedaan.
Geplaatst: 26.08.2008 - 20:19
door ginafje
Als ik rond de 2000 toeren draai slaat die ongeveer 75% uit tot aan het eerste puntje van de 3.Stationair net voorbij het rode gebied

Geplaatst: 02.09.2008 - 17:22
door bart86
wat is de druk dat hij aan zou moeten geven? Bij mij is het stationair, net na het rode gebied en bij meer toeren rond de 3/4. Groet,
Geplaatst: 02.09.2008 - 18:05
door rene en erica
de mijne geeft bij stationair bijna 2 aan en tijdens het rijden ruim 4.maar of dat nu goed of slecht is durf ik niet te zeggen. maar het lijkt me wel logisch.
Geplaatst: 02.09.2008 - 20:16
door bart86
dat lijkt idd logiscg. Het het olie peil ook bekeken en die was gewoon prima, dus waar komt het verschil vandaan?
Geplaatst: 02.09.2008 - 20:22
door RobsterS70R
Tijdens het rijden gebruikt je auto meer olie dan stationair? Vandaar het verschil in druk?
Geplaatst: 02.09.2008 - 21:05
door rene en erica
ik zou zeggen:als je rijdt draait je oliepomp sneller,dus iets meer druk.maar wie het weet mag het zeggen.
Geplaatst: 02.09.2008 - 21:35
door bart86
ja dat begrijp ik. Dat is logisch, maar vroeg me gewoon af wat de waarde horen te zijn.
Geplaatst: 03.09.2008 - 10:16
door Iroll
Koud staat het metertje stationair rond de 2 bar, warm daalt ie tegen het rood aan. Dan word de olie warmer en dus dunner. Bij meer toeren staat ie warm en koud op 3/4. Dat zijn volgens mij de normale waarden. De oliepomp van deze blokken zijn erg goed. Een vriend van mij heeft al 25 jaar een doe het zelf garage en zegt dat hij nog nooit een versleten of kapotte oliepomp in deze blokken heeft meegemaakt. Zowel niet van Volvo als van de Renault uitvoering. In de de B20F blokken zit overigens een andere oliepomp als in de B18's. De B20 heeft een 13 tandige pomp en de B18 een 8 tandige.