Pagina 3 van 4

Geplaatst: 10.06.2012 - 09:03
door Huskvarna
Ik monteer altijd Ate schijven met ferodo blokken, op verschillende merken auto,s heb tot nu toe nooit problemen gehad.

Geplaatst: 10.06.2012 - 09:35
door belgian-tsm
Hij zegt dat hij me ook remschijven van Bosh kan doen, maar dan met remblokken van Valeo, want die van Bosh piepen.

Geplaatst: 10.06.2012 - 09:41
door Freek63
Als origineel voor een schappelijke prijs verkrijgbaar is (o.a. www.vomd.nl en www.parts4swedes.nl), waarom dan kiezen voor imitatie? Origineel vind ik (voor normale omstandigheden) de beste keuze! Als je gaat racen met je auto stel je andere eisen. Dan wil je snel stil komen en is duurzaamheid immers geen issue; dan is het geen probleem voor iedere race nieuwe schijven/blokken te monteren.

Geplaatst: 22.08.2012 - 12:12
door Volvo850 93
Pas ook bij mijn 854 2.5-10v alter1 een grote beurt gegeven

Met daarbij ook nieuwe schijven en remblokken de schijven zijn van brembo en de blokken van ferodo. nu ong 2000 km verder zogauw als ik begin met remmen of het nu zacht of hard is meteen piepen. al een x de blokken omgedraait van links na rechts maar geen verschil.

Na contact met volvodealer die zei dat die blokken vrij hard waren en de orginele blokken van volvo zijn zachtje blokken en dan zou het piepen wegzijn

Mvg dennie

Geplaatst: 22.08.2012 - 12:23
door sbv
Ik bestel enkel origineel spul, dan weet ik dat het goed is en geen gepiep of iets. Duurder is het vaak niet eens, zeker met wat korting bij dealer

Geplaatst: 22.08.2012 - 19:22
door Freek63
Parts4swedes.nl heeft ook origineel. Met flink meer korting dan bij de dealer is mijn ervaring.

Geplaatst: 22.02.2013 - 12:05
door belgian-tsm
Hoi,
half jaar terug zeiden ze in de Volvogarage dat mijn voorste remschijven bijna weg zijn, en ik voel dat hij minder en minder goed remt, in april is het weer keuringtijd, dus worden die vervangen, doch vraag ik me af, of er geen manier is, dat je dit als bestuurder kan waarnemen, dat deze bijna wegzijn, branden er dan geen lampjes van het remcircuit, ofzo?

met vriendelijke groeten,

Geplaatst: 22.02.2013 - 15:24
door Freek63
Meten = weten! Eén wiel eraf en de dikte opmeten. Wel op het dunste punt meten, niet aan de opstaande rand. Check meteen ook even de remblokken, een milimeter of twee - drie is toch wel het minimum.

Geplaatst: 22.02.2013 - 21:13
door belgian-tsm
hoi, ok en stel dat je dit niet in het oog houdt of zou nameten en je zit door je schijven, wat gebeurd er dan?

Geplaatst: 22.02.2013 - 22:51
door MN-NL
belgian-tsm schreef:hoi, ok en stel dat je dit niet in het oog houdt of zou nameten en je zit door je schijven, wat gebeurd er dan?
Dat stadium ga je never nooit bereiken.

Als je schijven (veel) te dun worden rem je ze vanzelf zo krom dat het stuur staat te klapperen in je handen. Er is heus nog wel tolerantie dus dunner dan de minimale waarde voor vervanging leidt niet direct tot grote problemen.

En als je blokken helemaal op zijn (dus voering is 0 mm) dan moet je al stokdoof zijn wil je het gekrijs niet horen. Dan heb je dus wel meer schade dan alleen een paar nieuwe remblokken maar verder kan je echt nog wel een paar keer remmen.

De boodschap is meer dat je die grens niet hoeft op te zoeken, dat heeft de fabrikant al voor je uitgezocht. Gewoon het minimaal noodzakelijke onderhoud doen, is uiteindelijk goedkoper en wel zo veilig voor jou, de jouwen en je omgeving.

Marc

Geplaatst: 22.02.2013 - 23:20
door belgian-tsm
Ah ok, maar dan nog, ik heb een kennis die met een Golf 4 rijdt van 2000 ok, ander type auto, 3 jaar jonger, maar die remt gelijk zot, mijn vader die met S80 rijdt van 2007 had met mijn auto eens naar zn werk moeten rijden, omdat hij met platte banden stondt en, savond "uwe auto remt niet goed", om den duur begin ik dus in mn kop te steken, dat iets moet zijn. Als ik nieuwe blokken en schijven heb, zou die dan ook goed remmen terug? ik was eerst van plan om ATE blokken en schijven te doen, maar de garage steekt enkel Volvo OEM, dus gaat het terug Volvo OEM waarschijnlijk Bosh worden.

Geplaatst: 23.02.2013 - 00:29
door MN-NL
Remt je auto niet goed of moet je vader in vergelijking tot zijn bijna 10 jaar nieuwere auto harder op het pedaal gaan staan?

Da's wel een verschil namelijk...

Rijd zelf eens een rondje in de wagen van je pa zou ik zeggen, en ervaar het verschil!

Marc

PS Volvo OEM = ATE.....

Geplaatst: 23.02.2013 - 12:26
door ...
Ludo schreef:Tuurlijk...

Afbeelding
Dus Volvo heeft speciaal fabrieken voor remblokken in Frankrijk, India en Italie? Dat staat namelijk ook op die mooie foto van je. :twisted:

Omdat het woordje Volvo er op staat, moet het dus door Volvo gefabriceerd zijn en is het het beste wat je kan krijgen? Sorry, maar dat is kortzichtig denken... Nog nooit gehoord van toeleveranciers?

Onderdelen die je bij de dealer haalt zijn prima en vaak beter dan imitatie, deze hebben vaak ook mijn voorkeur. Volvo selecteert heus geen troep voor de onderdelen die ze inkopen. Maar er zijn altijd betere te krijgen! En die zijn vaak dan ook gelijk weer duurder...

Vorige auto trouwens goede ervaringen met Ferodo DS Performance blokken. Remmen beter dan origineel, maar geven wel meer remstof en slijten harder. Wil je een beter pedaalgevoel? Remleidingen vervangen door een setje staalomvlochten leidingen. Wel een setje nemen met daaroverheen een PVC mantel, anders haal je of je handen open of de leidingen beschadigen onderdelen waar ze tegen aan komen (scherp!)

Geplaatst: 23.02.2013 - 12:35
door Ramon&Ramon
Hoe weet je dat Ferodo blokken beter remmen dan de orginele?
Volvo gebruikt Ate,Girling,Brembo,Bosch enz.

Geplaatst: 23.02.2013 - 12:37
door ...
Dat is een vergelijking gebaseerd op eigen ervaringen met Ford, maar Ford gebruikt uit m'n hoofd weer Motorcraft als toeleverancier. Verschil was te merken bij herhaaldelijk hard remmen. Bij een keer hard remmen merk je amper verschil.

Geplaatst: 23.02.2013 - 12:58
door MN-NL
Ferodo DS Performance zijn erg goed, beter dan OE specificatie. Daar is de prijs ook naar. Dus dat wordt niet in de grootserie gebruikt....

Gr. Marc

Geplaatst: 23.02.2013 - 16:05
door belgian-tsm
Hoi,
Ik heb al met mijn vader zijn S80 gereden, ook V70 en V60 vervangwagen van de garage, maar volgens mij is hem die brakeassisant gewent, zn remmen pakken inderdaad beter, en geef mij toch maar mijn S70, die trekt beter dan die S80 :-) vroeger had hij een V40 van 1997 tot die olie begon te lekken en zogezegt onherstelbaar was, heb daar ook met leren rijden voor mijn rijbewijs, en die remde toch goed, volgens mij is het gewoon omdat mijn blokken op zijn. Maar niemand weet dat als ik Volvo OEM laat steken, of ik tegen de garage niet kan zeggen, steek dan ATE Volvo OEM, of hangt dat af van het type?
En wat ik ook nog ben vergeten melden is dat onlangs mijn flexibele remleidingen vervangen zijn.
In de toekomst zou ik dus ook willen gaan voor 17 inch velgen in combinatie met die sportremmen van Volvo (zie accesoires brochure X70)
Ik ga toch eens vragen aan de garage of ze de wagen niet met huidige remschijven en blokken door de keuring krijgen.

Geplaatst: 23.02.2013 - 18:28
door MN-NL
Geen valse zuinigheid als het om de veiligheid gaat!

Mijn V70 Classic remt uitstekend maar is ook zwaarder op het pedaal dan de V70 III van 2008 die ik zakelijk rij.

Geplaatst: 24.02.2013 - 01:42
door sbv
Sport remmen set voor S70 is niet meer leverbaar.
Losse delen wel, enkel montage brackets voor remklauwen niet meer

Geplaatst: 26.02.2013 - 11:30
door belgian-tsm
In de Volvogarage hebben ze nog niks gezegt dat ze niet meer leverbaar zijn, maar ze durven de prijs precies niet te geven omdat die set prijzig is.
en als je dan éénmaal deze toch gaat bestellen, dan zullen ze pas afkomen, van het is niet mee leverbaar, ik ken ze ondertussen al.
Ze stellen dan ook voor om de standaard remschijven en blokken van Volvo OEM te steken, in verband met budget, ga ik dit ook normaal laten doen, want de auto moet door de keuring in april. maar ik hoop dan dat mijn auto terug goed remt, en niet zoals nu. Huidig remblokkensysteem en schijven zouden ook met 17 inch velgen moeten gaan. Klopt mijn redenering dat, hoe meer een schijf en remblokken afsluiten hoe slechter mn kan remmen, en hoe meer/harder men het pedaal moet induwen?