remschijven en blokken
-
Speakeasy
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 24.08.2007 - 18:38
- Locatie: Arnhem
Ik vind de originele Volvo blokken en schijven prijzig, maar ik wil wel een goede kwaliteit monteren. Heeft iemand een advies? Is Brembo bv. ok. en hoe vind je de prijs van €120 voor een set schijven voor de voorzijde daarbij?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De goedkope brembo schijven waren bij mij altijd binnen een paar honder km weer krom, dus vind ik geen aanrader. Ik zou persoonlijk originele schijven monteren op een 850 of x70 classic. Die houden het nog het langst uit is mijn ervaring, of je moet hitte behandelde schijven kopen, maar die zijn erg duur.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Swedishsteel4life
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 21:38
- Locatie: Zutphen
Ik heb bij min vorige auto (passat) prima ervaringen gehad met schijven en blokken van Brembo, ook bij mijn motorfiets. Zie niet in waarom dit bij een volvo anders zou zijn. Inferieure bende van een paar tientjes zou ik niet doen, ga je een beetje voorbij aan het idee van een volvo lijkt me!
V70 D5 momentum 2012
V90 D4 Inscription 2017
V90 D4 Inscription 2017
-
V70ab99
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:55
Bij mijn vorige auto, Renault Scenic, ook vervang- Brembo's gemonteerd. Na een paar honderd kilometer al trillen bij het remmen, dus krom geworden.
Schijven en dan met name de voorste worden krom door na stevig remmen b.v. onder aan een snelweg afrit je voet op de rem te houden. Op de plek waar de remblokken de hete schijf dan vasthouden kan de warmte minder goed afgevoerd worden terwijl de rest van de schijf wel koelt.Hierdoor ontstaat er materiaalspanning waardoor de schijf krom trekt.
Originele schijven zijn zowiezo van beter staal gemaakt en hebben een warmte behandeling gehad. Een merk als Volvo zou het zich niet kunnen permitteren om continu klanten met kromme schijven aan de deur te hebben.
Dus....koop originele. In dit geval is goedkoop inderdaad duurkoop!Bij mijn vorige auto, Renault Scenic, ook vervang- Brembo's gemonteerd. Na een paar honderd kilometer al trillen bij het remmen, dus krom geworden.
Schijven en dan met name de voorste worden krom door na stevig remmen b.v. onder aan een snelweg afrit je voet op de rem te houden. Op de plek waar de remblokken de hete schijf dan vasthouden kan de warmte minder goed afgevoerd worden terwijl de rest van de schijf wel koelt.Hierdoor ontstaat er materiaalspanning waardoor de schijf krom trekt.
Originele schijven zijn zowiezo van beter staal gemaakt en hebben een warmte behandeling gehad. Een merk als Volvo zou het zich niet kunnen permitteren om continu klanten met kromme schijven aan de deur te hebben.
Dus....koop originele. In dit geval is goedkoop inderdaad duurkoop!
Schijven en dan met name de voorste worden krom door na stevig remmen b.v. onder aan een snelweg afrit je voet op de rem te houden. Op de plek waar de remblokken de hete schijf dan vasthouden kan de warmte minder goed afgevoerd worden terwijl de rest van de schijf wel koelt.Hierdoor ontstaat er materiaalspanning waardoor de schijf krom trekt.
Originele schijven zijn zowiezo van beter staal gemaakt en hebben een warmte behandeling gehad. Een merk als Volvo zou het zich niet kunnen permitteren om continu klanten met kromme schijven aan de deur te hebben.
Dus....koop originele. In dit geval is goedkoop inderdaad duurkoop!Bij mijn vorige auto, Renault Scenic, ook vervang- Brembo's gemonteerd. Na een paar honderd kilometer al trillen bij het remmen, dus krom geworden.
Schijven en dan met name de voorste worden krom door na stevig remmen b.v. onder aan een snelweg afrit je voet op de rem te houden. Op de plek waar de remblokken de hete schijf dan vasthouden kan de warmte minder goed afgevoerd worden terwijl de rest van de schijf wel koelt.Hierdoor ontstaat er materiaalspanning waardoor de schijf krom trekt.
Originele schijven zijn zowiezo van beter staal gemaakt en hebben een warmte behandeling gehad. Een merk als Volvo zou het zich niet kunnen permitteren om continu klanten met kromme schijven aan de deur te hebben.
Dus....koop originele. In dit geval is goedkoop inderdaad duurkoop!
- Swedishsteel4life
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 21:38
- Locatie: Zutphen
Kwestie van rijden met gevoel
Kwestie van rijden met gevoel
Of gewoon geluk!!
Kwestie van rijden met gevoel
Of gewoon geluk!!
V70 D5 momentum 2012
V90 D4 Inscription 2017
V90 D4 Inscription 2017
- fransb85
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
- Locatie: Utrecht
doe jezelf een lol en koop alles origineel. heb één keer immitatie eronder gehad (niet mijn idee overigens) en dat heb ik er halvewege onderuit gerukt en vervangen door origineel. voor het prijsverschil tussen immi en ori kun je misschien één keer tanken, big deal, het zijn je remmen! succes!
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Niks mis mee met Brembo. Onder mijn 960 ook laten leggen, kost een paar centen, maar in dit geval beter dan origineel. Wel HEEL belangrijk is dat de schijven "in geremd" worden.
Liggen er nu 22.000 km onder en geen last van trillingen!
Liggen er nu 22.000 km onder en geen last van trillingen!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- t5play
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 05.02.2008 - 21:25
Ik neig ook sterk naar ATE, vooral die 'powerdisc' lijkt me een goeie.ronald ce schreef:ik heb imitatie schijven en blokken van ate,40% goedkoper dan orgineel en zitten er nu al weer 40 000 onder.
2013 S60 T3 Momentum
2002 C70 T5
2002 C70 T5
-
Ludo
- 6th Gear member
- Berichten: 3030
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
originele schijven een hittebehandeling gehad?.V70ab99 schreef: Originele schijven zijn zowiezo van beter staal gemaakt en hebben een warmte behandeling gehad. Een merk als Volvo zou het zich niet kunnen permitteren om continu klanten met kromme schijven aan de deur te hebben.
écht niet.
als ze op het 850 forum allemaal bewaard waren, kon Volvo volgens mij op z'n minst een volle vrachtwagen kromme schijven in ontvangst nemen.
- fransb85
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
- Locatie: Utrecht
ate is ook de leverancier van de remklauwen dus de blokken en schijven zullen misschien niet zo gek zijn. brembo levert ook meerde kwaliteiten geloof ik. maar ik hou het bij origineel, is voor mijn licht gehaaste rijstijl toereikend. bovendien moet je voor heftigere remmen vaak ook minimaal 16 inch, en dan passen mijn winterwielen niet meer
-
acro
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 26.07.2007 - 18:33
Weet niet of je al geslaagd bent...Kijk hier anders ook nog even:
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... elen&id=94
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... elen&id=94
-
thomasglt
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:10
- Locatie: Makkum
- Contacteer:
Je moet ze natuurlijk ook wel monteren, alleen eronder leggen slijten ze inderdaad niet vanvolvorider schreef:Niks mis mee met Brembo. Onder mijn 960 ook laten leggen, kost een paar centen, maar in dit geval beter dan origineel. Wel HEEL belangrijk is dat de schijven "in geremd" worden.
Liggen er nu 22.000 km onder en geen last van trillingen!
Maar serieus: Ik zie 22.000 kilometer nog niet echt als een goed ijkpunt, dat is bij mij na 9 maanden.
Persoonlijk ben ik van mening dat er alleen volvo onderdelen op die auto moeten, heb een grote hekel aan tjap-tjoy (lees: made in China of vergelijkbaar) artikelen.
En zo duur zijn ze nu ook weer niet toch?
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
Ik heb toevallig zelf net de schijven voor vervangen door Bosch-schijven icm met Bosch remblokken. Brutoprijs bij Heuts was volgens mij 230 euries, maar met korting van de zaak voor nog geen 150thomasglt schreef:Je moet ze natuurlijk ook wel monteren, alleen eronder leggen slijten ze inderdaad niet vanvolvorider schreef:Niks mis mee met Brembo. Onder mijn 960 ook laten leggen, kost een paar centen, maar in dit geval beter dan origineel. Wel HEEL belangrijk is dat de schijven "in geremd" worden. Liggen er nu 22.000 km onder en geen last van trillingen!
Maar serieus: Ik zie 22.000 kilometer nog niet echt als een goed ijkpunt, dat is bij mij na 9 maanden.
Persoonlijk ben ik van mening dat er alleen volvo onderdelen op die auto moeten, heb een grote hekel aan tjap-tjoy (lees: made in China of vergelijkbaar) artikelen.
En zo duur zijn ze nu ook weer niet toch?
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
- Contacteer:
Hoi,
Ik zit met een probleem
als ik rij met mijn ramen open hoor ik linksvoor een soortratelgeluid, ik denkt dat het van de remschijven of blokken moet komen, want als ik in neutral eens vollebak gas geef (5000 toeren) dan hoor ik niets apnormaals, vanaf ik rij wel. Het gaat over een V70 1997, Automatic.
Ik heb de auto 2e hands gekocht in Albergen, en naar mijn mening zit er op aan de wielen nog al wat roest.
Alvast bedankt,
Stijn
Ik zit met een probleem
als ik rij met mijn ramen open hoor ik linksvoor een soortratelgeluid, ik denkt dat het van de remschijven of blokken moet komen, want als ik in neutral eens vollebak gas geef (5000 toeren) dan hoor ik niets apnormaals, vanaf ik rij wel. Het gaat over een V70 1997, Automatic.
Ik heb de auto 2e hands gekocht in Albergen, en naar mijn mening zit er op aan de wielen nog al wat roest.
Alvast bedankt,
Stijn
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Stijn,
Zijn het niet de reactie stangetjes die versleten zijn.
Hoor het het beter over een kasseien weg dan op asfalt ?
Zijn het niet de reactie stangetjes die versleten zijn.
Hoor het het beter over een kasseien weg dan op asfalt ?
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
jorrit29
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 20.09.2009 - 16:27
hallo
ik ben ook opzoek naar andere remschijven,alleen wat mij opviel in mijn zoektocht is dat je de remblokken er apart bij moet kopen,ik dacht dat deze er gewoon bijgeleverd waren (bij VW wel namelijk).nu heb ik ook een prijsopgave gehad voor zimmermann sportschijven iemand hier bekent mee?
groetjes jorrit
ik ben ook opzoek naar andere remschijven,alleen wat mij opviel in mijn zoektocht is dat je de remblokken er apart bij moet kopen,ik dacht dat deze er gewoon bijgeleverd waren (bij VW wel namelijk).nu heb ik ook een prijsopgave gehad voor zimmermann sportschijven iemand hier bekent mee?
groetjes jorrit
- Swedishsteel4life
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 21:38
- Locatie: Zutphen
Heb het identieke ervaren met mijn v70, geluid is weg wanneer je de het rempedaal aanraakt.belgian-tsm schreef:Hoi,
als ik rij met mijn ramen open hoor ik linksvoor een soortratelgeluid, ik denkt dat het van de remschijven of blokken moet komen, want als ik in neutral eens vollebak gas geef (5000 toeren) dan hoor ik niets abnormaals,
Bleek te liggen aan de nieuw gemonteerde Bosch blokken, heb ze laten vervangen door origineel en het geratel is weg. Moet bij gezegd worden dat dit onder garantie is vervangen, dus de kosten zijn mij onbekend.
V70 D5 momentum 2012
V90 D4 Inscription 2017
V90 D4 Inscription 2017
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
- Contacteer:
Hoi,
het is inderdaad beter te horen bij kasseien, dan op de snelhweg.
Bij 70 à 80 verdwijnt het langzaam, maar je hoort dan wel de wind, geluid zal dus verdrongen worden.
Bij het remmen hoor ik dit ook nog.
het is inderdaad beter te horen bij kasseien, dan op de snelhweg.
Bij 70 à 80 verdwijnt het langzaam, maar je hoort dan wel de wind, geluid zal dus verdrongen worden.
Bij het remmen hoor ik dit ook nog.















