Pagina 3 van 4
Geplaatst: 04.04.2008 - 16:41
door Fulaks
tvc15 schreef:@Fulaks: heb je het rechterdeel van je achterbankleuning al eens platgelegd en met je hand op de bekleding gedrukt? Er zit een holte op de plaats waar de gordel van de middenzitting door de rugleuning loopt, daar ligt bij mij de bekleding niet vlak, ook niet bij de andere 4 V70's die bij mijn dealer staan
Zal eens kijken

Geplaatst: 04.04.2008 - 18:31
door Lambert
Wat merk ik als ik beide raampjes terug automatisch (je weet wel, 1 keer omhoogtrekken en het raam gaat vanzelf helemaal dicht) wil laten dichtgaan. Het raam aan de passagierskant stopt halfweg en gaat terug naar beneden
Ik heb precies hetzelfde maar dan met het raam aan de bestuurderszijde... ook al ervaren dat het een af en toe klacht is... t zal wel nieuwigheid zijn
Geplaatst: 07.04.2008 - 07:30
door RobBob
Eindelijk ... een antwoord van mijn dealer ontvangen ivm het niet-scrollen van de extra informatie. Man, man man ... met zo'n uitleg ben ik echt niet tevreden. Hier kan mijn dealer natuurlijk niets aan doen ... maar wat een zever om die scrollende tekst volledig uit te schakelen zonder ook maar 1 optie om er zelf voor te kiezen :evil: .
-------------------------------------------------------------------------------------
Rob,
Volgens onze mensen kan je in het huidige model van de V70 niet meer in het menu (tegenover de vorige V70, waar dit vrij simpel ging).
Wat betreft de navigatie, dat zou nog wel gaan:
Wat betreft de scrollende tekst, hieronder is het officiële technical journal dat Volvo heeft uitgebracht op Europees niveau.
BESCHRIJVING: Er rollen geen lange radioteksten, cd-teksten of mp3-bestandsnamen over ICM.
Een nieuwe Trustmark-eis die stelt dat het bij nieuwe automodellen niet toegestaan is rollende teksten weer te geven die geen verband houden met het rijden, is hiervan de oorzaak.
Er werd daarom besloten de teksten in beknopte vorm weer te geven.
Bij lange teksten wordt dan ook alleen het eerste stuk van de tekst weergegeven.
-------------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst: 08.04.2008 - 17:27
door Fulaks
Ben vandaag opgebeld door een Hollands klinkende mevrouw van een onderzoeksbureau, of ze me een enqueteformulier mocht toesturen over de nieuwe V70, daar de mijne blijkbaar zou geselecteerd zijn voor een tevredenheidsonderzoek.
Ben benieuwd, en ik zal streng maar rechtvaardig oordelen.
Geplaatst: 08.04.2008 - 18:11
door xc-men
"enqueteformulier"
Ik had deze ook in de brievenbus in January, iets van 26 paginas en bijna een uurtje werk om alles goed in te vullen. De mijne was in het Spaans en voor de XC70.
Geplaatst: 09.04.2008 - 20:45
door Big Blue
Lambert schreef:Wat merk ik als ik beide raampjes terug automatisch (je weet wel, 1 keer omhoogtrekken en het raam gaat vanzelf helemaal dicht) wil laten dichtgaan. Het raam aan de passagierskant stopt halfweg en gaat terug naar beneden
Ik heb precies hetzelfde maar dan met het raam aan de bestuurderszijde... ook al ervaren dat het een af en toe klacht is... t zal wel nieuwigheid zijn
Same here, ook bestuurderszijde ??
Geplaatst: 09.04.2008 - 21:02
door Lambert
Jep..
Geplaatst: 09.04.2008 - 21:02
door Lambert
Of zou het "een feature" zijn?
Geplaatst: 09.04.2008 - 21:28
door Fulaks
Heb het ook al gehad. Klembeveiliging is misschien iets te gevoelig afgeregeld.
Geplaatst: 10.04.2008 - 06:59
door RobBob
Volvo kent er wel iets van hé, van 'te' gevoelig afregelen.
- klembeveiliging ramen
- switchen van de verlichting van de gps (schemerzone begint al vrij vroeg bij Volvo)
- Parkeersensoren vanvoor pikken volgens mij ook grote luchtverplaatsingen op.
Ja, ... en als je het aan de dealer vraagt staat alles in teken van de veiligheid !
Geplaatst: 10.04.2008 - 08:45
door Fulaks
Het zou mooi zijn dat je die 'gevoeligheden' zelf zou kunnen instellen hé. De RTI heb ik niet en die parkeersensoren vooraan ook niet, dus voor mij blijft het beperkt tot een raampje dat niet altijd vanzelf tot boven dicht gaat.
Ik zal het meenemen in de evaluatie...
Geplaatst: 10.04.2008 - 19:39
door nossy
Fulaks schreef:Het zou mooi zijn dat je die 'gevoeligheden' zelf zou kunnen instellen hé. De RTI heb ik niet en die parkeersensoren vooraan ook niet, dus voor mij blijft het beperkt tot een raampje dat niet altijd vanzelf tot boven dicht gaat.
Ik zal het meenemen in de evaluatie...
Het raam dat niet vanzelf dicht gaat tot boven is hoogst waarschijnlijk als je beide ramen tegelijk bediend?
Denk dat het inderdaad een beetje nieuw is en nog wat spant maar ook omdat er net niet genoeg kracht achter zit als je ze beide bediend
Geplaatst: 10.04.2008 - 20:59
door Belgianmac
Ik heb het enkele malen geprobeerd maar mijn raampjes werken tot hiertoe zoals ze moeten.
Ben vandaag naar de garage geweest om de Ipod-module te laten vervangen. Werkt perfekt nu!
Mijn rechter (xenon)koplamp trilde een beetje als de auto stilstond. Ik had dat opgemerkt telkens als ik voor m'n garagepoort stond. Dat hebben ze ook even opgelost. Alles prima in orde dus.
Ben zeer tevreden over de kwaliteit nu de kleine probleempjes verholpen zijn.
off topic: er stond iemand met zijn C70 waarvan noch het dak, noch het kofferdeksel goed sloot. Er bleef een kier van enkele cm tussen het kofferdeksel en de karosserie. Ze hebben er met z'n 3en op staan drukken, maar niets hielp. De auto was van 06/07. Hij mocht zijn auto achterlaten. Volgens mij was die niet zo tevreden over de kwaliteit. Stel je voor dat je dat op vakantie in het buitenland voorhebt...
Geplaatst: 10.04.2008 - 21:25
door Fulaks
nossy schreef:Het raam dat niet vanzelf dicht gaat tot boven is hoogst waarschijnlijk als je beide ramen tegelijk bediend?
Denk dat het inderdaad een beetje nieuw is en nog wat spant maar ook omdat er net niet genoeg kracht achter zit als je ze beide bediend
Neen, ook als je maar één raam bedient. Wat mij lijkt te kunnen is als je dit al rijdend doet dat de winddruk voor de voortijdige stop zorgt. In stilstand heb ik het nog niet gehad, en bovendien is het maar heel af en toe. Verder ook niet echt een belangrijk kwaliteitsgebrek in mijn ogen, je kan het raampje altijd sluiten door de knop omhoog te blijven houden.
Geplaatst: 11.04.2008 - 07:37
door RobBob
@Fulaks
Meen je dat ? Dat dat géén belangrijk kwaliteitsgebrek is ? De V70 van Volvo is niet bepaald een 'goedkope' wagen en Volvo wil zich profileren als een 'Premium' merk. Dan mag je toch wel wat van je 'dure' V70 verlangen, ... niet dan ?
Geplaatst: 11.04.2008 - 08:22
door Fulaks
Het is een gebrek, maar of dit nu zo ernstig is ? Het is één van de kleine dingen die beter zouden kunnen en ik zal het zeker vermelden.
Geplaatst: 11.04.2008 - 14:50
door anwo
Ernstig nee, maar het hoort gewoon niet bij dit kwaliteitsniveau. Ik hoop tot echt dat de mijne dat niet heeft. Ik ga er ook vanuit dat het wordt opgelost.
Geplaatst: 11.04.2008 - 23:26
door thk
Inmiddels ruim 21.000km met de V70D5 niets dan lof hoog kwaliteitsgevoel 8.0l op 100km met man6 alleen snelweg
Geplaatst: 17.04.2008 - 21:52
door HV
iemand ervaring of de Rica getuende versies (226 pk) ook duidelijk sneller zijnd an een reguliere D5??
Geplaatst: 22.04.2008 - 07:34
door RobBob
Korte update na 6.500km en motormanagement aangepast (gisteren).
Resonantie bij 100km/h is volledig verdwenen. Dealer weet nog steeds niet waar het aan gelegen zou kunnen hebben, maar de 'tuning' heeft dit blijkbaar opgelost. Dus, ... allemaal laten tunen zou ik zeggen

(als resonantieprobleem echt je strot uitkomt).
Het enige wat mij een beetje logisch in de oren klonk was het volgende. Het terugschroeven naar 163PK is ook een vorm van 'downtunen' want is volgens de dealer ook niets meer dan het aanpassen van een aantal motormanagement-parameters. Net zoals het gewoon tunen kan het zijn dat via 'standaardpaketten' een aantal parameters niet 100% optimaal staan voor die motor. Ik ben hier ook géén held in, maar die uitleg klonk mij aannemelijk.
@Fulaks: Ik heb hem nogmaals gevraagd of de nieuwe V70 2.4D en de V70 D5 echt wel dezelfde motor hebben (niet enkel het blok, maar echt alles) en het enige verschil dus de software is. Hij bevestigde dit toch weer en zei dat ze niet speciaal voor België een 163PK 'motor' gingen inbouwen. 1 blok, 1 motor voor alle 2.4 versies ... en voor België dan achteraf teruggeschroefd naar 163pk. Nogmaals, ik wil hier niet pretenderen de waarheid te kennen. Ik deel enkel de informatie die ik heb mogen krijgen.
Het metaalachtig gekraak (waar ik blijkbaar als enige last van had) klonk hem wel bekend in de oren (via probleemmeldingen bij Volvo kan hij een bepaalde database raadplegen en mijn beschrijving kwam perfect overeen met een reeds eerder gemeld probleem). Ik weet alleen de uitleg niet meer voor 100%. het heeft iets te maken met de bevestiging van de veerpoten. Deze zijn volledig losgedraaid, ingevet (of alleszins ingesmeerd met iets) en terug bevestigd. Die schroeven mochten blijkbaar niet 'droog' staan. Mijn proefrit van deze morgen stemt mij hoopvol dat het dat inderdaad was. Hopelijk hoor ik hier nooit meer iets van. Zo zie je maar ... 1 bezoekje aan de garage kan véél probleempjes verhelpen.
P.S. Eindelijk liggen de 18" odysseus velgen er ook onder. Stuurt wat zwaarder maar is wel wat stiller geworden nu ... en daar ben ik ook wel blij om.