Ik heb sinds 11 maart circa 1200 km met mijn nieuwe V70D5 M6 gereden. Zonder meer een fijne auto, erg stil vergeleken met mijn vorige V70D5 (2004) en zeer comfortabel. Een drietal dingen zijn me opgevallen die volgens mij niet helemaal in orde zijn, ik heb nog geen tijd gehad om naar de dealer terug te gaan.
- Het schakelmechanisme maakt een licht klikkend geluid als je van 4 naar 5 schakelt.
- De bekleding van de rug van de achterbankleuning van het rechterdeel ligt niet mooi vlak als de leuning platgelegd wordt. er zit een luchtbel van ca. 30 cm doorsnede onder. Het lijkt of er een stuk karton onder zit dat niet vlak is.
- Als je het gas lostaat bij 110 in 6 of 80 in 5 dan is er een brom/resonantie hoorbaar en licht voelbaar als het teruglopende toerental 1800 toeren bereikt, onder 1700 toeren is dit weer verdwenen.
Geen echt schokkende zaken dus, maar het vertroebelt de algemene kwaliteitsindruk wel een beetje.
V70 MY08 kwaliteitsindruk
-
- 4th Gear member
Ik heb inmiddels 10.000 km afgelegd in mijn V70 2.5T.
Bevindingen:
Dit is mijn eerste Geartronic, ben niet echt onder de indruk van de kwaliteit van de versnellingsbak. Ik rij echter veel in de stad en dan is het wel heel prettig. Bij wat sportiever rijden heeft hij (zo lijkt het) veel bedenktijd nodig, ook al gaat het in fracties van seconden.
Brandstofverbruik valt vies tegen, 12-13 liter per kilometer gemiddeld is best veul.
Mijn buren zijn wat minder enthousiast over de auto: bij vorst gaat spontaan het alarm af, is mij inmiddels een keer of 7 overkomen, midden in de nacht een loeiende auto op de oprit. Vandaag zijn de storing gevende sensoren vervangen dus hopen dat het nu overgaat.
Verder veel kraakjes, piepjes en rammeltjes gehad.
Leer op de achterbank zit niet superstrak....
Bevindingen:
Dit is mijn eerste Geartronic, ben niet echt onder de indruk van de kwaliteit van de versnellingsbak. Ik rij echter veel in de stad en dan is het wel heel prettig. Bij wat sportiever rijden heeft hij (zo lijkt het) veel bedenktijd nodig, ook al gaat het in fracties van seconden.
Brandstofverbruik valt vies tegen, 12-13 liter per kilometer gemiddeld is best veul.
Mijn buren zijn wat minder enthousiast over de auto: bij vorst gaat spontaan het alarm af, is mij inmiddels een keer of 7 overkomen, midden in de nacht een loeiende auto op de oprit. Vandaag zijn de storing gevende sensoren vervangen dus hopen dat het nu overgaat.
Verder veel kraakjes, piepjes en rammeltjes gehad.
Leer op de achterbank zit niet superstrak....
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
- Wolfs XC
- 5th Gear member
Daar zou ik zeker een brief over schrijven naar Volvoferretje schreef:

XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Ik had het ook gelezen (100) 80 meter per literV70-D5 schreef:Daar zou ik zeker een brief over schrijven naar Volvoferretje schreef:

Maar 1:8 is ook niet leuk.

-
- 3rd Gear member
Ik heb inmiddels wat meer dan 5000km gereden deze maand en heb tot hiertoe nog geen rammeltjes of kraakjes. Ik hoop van harte dat ze wegblijven. Bij mij is de algemene kwaliteitsindruk goed (of zelfs zeer goed), op mijn Ipod aansluiting na dan.
Het verbruik is reeds flink gezakt ten opzichte van de eerste tankbeurten. Ik hoop dat het zo verder gaat.
Bij normaal rijden is de GT zo discreet dat je zelfs de schakelmomenten niet opmerkt. Bij wat zenuwachtiger rijden wordt hij ook wat nerveuzer, maar aangezien ik eerder rustig rijd en vooral 90% snelweg heb ik er weinig tot geen last van.
Neen dames en heren, ik werk niet bij Volvo en heb geen aandelen.
Het verbruik is reeds flink gezakt ten opzichte van de eerste tankbeurten. Ik hoop dat het zo verder gaat.
Bij normaal rijden is de GT zo discreet dat je zelfs de schakelmomenten niet opmerkt. Bij wat zenuwachtiger rijden wordt hij ook wat nerveuzer, maar aangezien ik eerder rustig rijd en vooral 90% snelweg heb ik er weinig tot geen last van.
Neen dames en heren, ik werk niet bij Volvo en heb geen aandelen.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
- tvc15
- 3rd Gear member
@Belgianmac:
Ik zie dat je ook de mobility line hebt, is je al opgevallen dat er een schrijffout zit in het Reisplan submenu: [bcolor=#00FFFF]Beschr toev [/bcolor]moet toch echt [bcolor=#00FFFF]Bestem toev [/bcolor]zijn volgens mij. Deze button gebruik je om bijv. tussenstops aan je reisplan toe te voegen.
Ik zie dat je ook de mobility line hebt, is je al opgevallen dat er een schrijffout zit in het Reisplan submenu: [bcolor=#00FFFF]Beschr toev [/bcolor]moet toch echt [bcolor=#00FFFF]Bestem toev [/bcolor]zijn volgens mij. Deze button gebruik je om bijv. tussenstops aan je reisplan toe te voegen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
Bij mij staat er nu 6000 km op de klok en ik kan geen negatieve opmerkingen maken. Auto rijdt geweldig en overtreft de verwachtingen. Het verbruik ligt nu op 12,6ltr per 100 km, maar vind het geen reden tot klagen. Vergelijkbare 6 cylinder in vorige auto deed het echt niet beter. GT schakelt heerlijk op de achtergrond door zijn verzetten. Ook hier geldt, denk ik, als je iets sportievers zoekt, koop dan ook voor iets sportiever.
Deze auto komt het best tot zijn recht bij een relaxte rijstijl en daar kies je ook voor.
Deze auto komt het best tot zijn recht bij een relaxte rijstijl en daar kies je ook voor.
jan 2008: V70 MY 08, 2.5T Summum geartronic, silver-metallic, off black, alu inleg, 18"; odysseus, audio line, schuifdak, zilverkleurige roofrails.
-
- 3rd Gear member
@tvc15: idd, ik heb dat ook al zien staan maar had nog niet ontdekt dat het fout was wegens nog niet gebruikt. Ik dacht dat je dan een beschrijving aan je reisplan kon toevoegen. Wie zou dat willen doen?
@Mart07: Ik ben het helemaal met je eensGT schakelt heerlijk op de achtergrond door zijn verzetten. Ook hier geldt, denk ik, als je iets sportievers zoekt, koop dan ook voor iets sportiever.
-
- 4th Gear member
Nog eens wat: de vertalingen van boordcomputertermen zijn af en toe tenenkrommend.
Momentaan verbruik? Klinkt als een germanisme.
Typefouten: ik kwam ook ergens verbuik in plaats van verbruik tegen....zo zijn er nog een paar als je het goed bekijkt.
Doet weliswaar niet af aan de rijeigenschappen.
Ook nog, een stuk vergeten te vertalen in de handleiding, is volgens mij Zweeds.
Doet ook niets af aan de rijeigenschappen maar geeft aan dat de kwaliteit bij Volvo af en toe leidt onder de tijdsdruk?
Of zijn ze net als ik aan een paas-ei toe, zie mijn post eerder in dit draadje....
Momentaan verbruik? Klinkt als een germanisme.
Typefouten: ik kwam ook ergens verbuik in plaats van verbruik tegen....zo zijn er nog een paar als je het goed bekijkt.
Doet weliswaar niet af aan de rijeigenschappen.
Ook nog, een stuk vergeten te vertalen in de handleiding, is volgens mij Zweeds.
Doet ook niets af aan de rijeigenschappen maar geeft aan dat de kwaliteit bij Volvo af en toe leidt onder de tijdsdruk?
Of zijn ze net als ik aan een paas-ei toe, zie mijn post eerder in dit draadje....

-
- 3rd Gear member
Volvo hoort tot de Ford Groep. Dat is ook niet bevorderlijk voor kwaliteit van de klantenservice.
Ik heb enkele jaren geleden met Ford vervangwagens moeten rijden in afwachting van mijn definitieve lease auto. Ik heb 3 Focussen gehad in twee weken tijd. Het waren telkens splinternieuwe wagens met defekten. In de Ford garages moest telkens een afspraak gemaakt worden om te herstellen. Zelfs bij een auto die regelmatig op de snelweg stilviel. Een regelrecht schandaal voor auto's met enkele km op de teller. Ik belde dan telkens de leasemaatschappij om een andere.
Nu, dit gezegd zijnde mag ik helemaal niet klagen van de service van de Volvo garage waar ik mijn auto bestelde.
Ik heb enkele jaren geleden met Ford vervangwagens moeten rijden in afwachting van mijn definitieve lease auto. Ik heb 3 Focussen gehad in twee weken tijd. Het waren telkens splinternieuwe wagens met defekten. In de Ford garages moest telkens een afspraak gemaakt worden om te herstellen. Zelfs bij een auto die regelmatig op de snelweg stilviel. Een regelrecht schandaal voor auto's met enkele km op de teller. Ik belde dan telkens de leasemaatschappij om een andere.
Nu, dit gezegd zijnde mag ik helemaal niet klagen van de service van de Volvo garage waar ik mijn auto bestelde.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
-
- 2nd Gear member
Ook ik dacht dat Momentaan een rare vertaling was, maar dat blijkt echter wel een bestaand woord te zijn. Kijk maar eens op de site www.vandale.nl en Google.
Volvo V60 T3 R-design (MY2013)
- IkeV70
- 5th Gear member
Het blijft een raar woord.mindbrother schreef:Ook ik dacht dat Momentaan een rare vertaling was, maar dat blijkt echter wel een bestaand woord te zijn. Kijk maar eens op de site www.vandale.nl en Google.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- RobBob
- 2nd Gear member
@tvc15:
Van de 3 'nadelige' puntjes die je opnoemt herken ik er ook 2.
Het 'resonantieprobleem' is bij mijn Volvo V70 2.4D ook overduidelijk aanwezig, alleen op een iets ander moment. Het maakt niet uit of je in 5de of 6de zit maar als ik bijvoorbeeld van 120km/h mij laat uitbollen tot onder de 100km/h dan komt het naar boven. Vooral rond 100km/h dus, maar niet als ik optrek naar de 100km/h enkel als ik mij laat uitbollen.
Ben toch van plan om dit te melden aan mijn dealer, eens zien wat voor een uitleg ik dan krijg.
Het 'knikje' tijdens het schakelen is mij ook al opgevallen. Het stoort me niet echt en ik weet ook niet of het zo hoort ?
Weet jij ondertussen misschien al meer ?
Ikzelf kan wel nog 2 'dingen' opnoemen die mij lichtelijk storen.
- parkeersensoren van voor: Ik rij dagelijks een 180km van en naar het werk, file is onvermijdelijk. Maar in de file krijg ik telkens een leuk beepje (geluid radio wordt dan naar beneden gehaald) om te melden dat de parkeersensoren aanstaan. Even later kunnen we weer een 10-tal meter opschuiven om vervolgens weer stil te staan, met als gevolg opnieuw dat beepje van de parkeersensoren. De melding op zich is zo erg nog niet, maar als we stilstaan en de sensoren vanvoor zouden niets mogen opvangen, dan doen ze dat regelmatig toch ... toch wel spijtig.
OK, je kan ze dan handmatig uitzetten maar ik had op een andere oplossing gehoopt.
- Bluetooth: Reeds 2 gsm's kunnen testen, allebei Sony Ericsson. De Z530 en de K750i. Telefoonboek synchroniseren leek goed te werken todat ik merkte dat er een paar telefoonnummers 'ontbraken'. Na héél mijn telefoonboek doorgenomen te hebben kan ik er géén logica in ontdekken. Soms slaat de 'V70 bluetooth' er 1 over dan 2. Ik dacht eerst aan Telefoongeheugen vs SIM-card geheugen maar dat is het niet. Alle telnrs staan op het toestel. Te lange namen ??? Ook niet ... Heeft iemand dit ook al gemerkt of weet iemand misschien waar dit aan kan liggen ?? :?:
Van de 3 'nadelige' puntjes die je opnoemt herken ik er ook 2.
Het 'resonantieprobleem' is bij mijn Volvo V70 2.4D ook overduidelijk aanwezig, alleen op een iets ander moment. Het maakt niet uit of je in 5de of 6de zit maar als ik bijvoorbeeld van 120km/h mij laat uitbollen tot onder de 100km/h dan komt het naar boven. Vooral rond 100km/h dus, maar niet als ik optrek naar de 100km/h enkel als ik mij laat uitbollen.
Ben toch van plan om dit te melden aan mijn dealer, eens zien wat voor een uitleg ik dan krijg.
Het 'knikje' tijdens het schakelen is mij ook al opgevallen. Het stoort me niet echt en ik weet ook niet of het zo hoort ?
Weet jij ondertussen misschien al meer ?
Ikzelf kan wel nog 2 'dingen' opnoemen die mij lichtelijk storen.
- parkeersensoren van voor: Ik rij dagelijks een 180km van en naar het werk, file is onvermijdelijk. Maar in de file krijg ik telkens een leuk beepje (geluid radio wordt dan naar beneden gehaald) om te melden dat de parkeersensoren aanstaan. Even later kunnen we weer een 10-tal meter opschuiven om vervolgens weer stil te staan, met als gevolg opnieuw dat beepje van de parkeersensoren. De melding op zich is zo erg nog niet, maar als we stilstaan en de sensoren vanvoor zouden niets mogen opvangen, dan doen ze dat regelmatig toch ... toch wel spijtig.
OK, je kan ze dan handmatig uitzetten maar ik had op een andere oplossing gehoopt.
- Bluetooth: Reeds 2 gsm's kunnen testen, allebei Sony Ericsson. De Z530 en de K750i. Telefoonboek synchroniseren leek goed te werken todat ik merkte dat er een paar telefoonnummers 'ontbraken'. Na héél mijn telefoonboek doorgenomen te hebben kan ik er géén logica in ontdekken. Soms slaat de 'V70 bluetooth' er 1 over dan 2. Ik dacht eerst aan Telefoongeheugen vs SIM-card geheugen maar dat is het niet. Alle telnrs staan op het toestel. Te lange namen ??? Ook niet ... Heeft iemand dit ook al gemerkt of weet iemand misschien waar dit aan kan liggen ?? :?:
-
- 4th Gear member
@RobBob
Ook ik heb bij het synchroniseren problemen met mijn Nokia N95.
Zijn de telefoonnummers die worden overgeslagen nummers met +31 er voor?
Bij mij sloeg hij alle nummers met een foto en of eigen ringtone over.
Ik heb uiteindelijk de strijd opgegeven en de laatste maar met de hand via objectpush overgezet.
Ook ik heb bij het synchroniseren problemen met mijn Nokia N95.
Zijn de telefoonnummers die worden overgeslagen nummers met +31 er voor?
Bij mij sloeg hij alle nummers met een foto en of eigen ringtone over.
Ik heb uiteindelijk de strijd opgegeven en de laatste maar met de hand via objectpush overgezet.
- tvc15
- 3rd Gear member
Ik heb een Nokia 6233, bij synchroniseren wordt maar 1 nummer van iedere contactpersoon meegenomen, namelijk het nummer dat als standaardnummer ingesteld is. Ik heb (nog) niet gemerkt dat er contacten missen. Verder werkt de Bluetooth verbinding prima, ik vind het ook wel aardig dat je tijdens het navigeren (RTI) direct kan bellen met je bestemming, mits er een telefoonnummer bij de extra informatie ingesteld is.
@RobBob: ik weet nog niets, ik heb komende week ook waarschijnlijk geen tijd om langs de dealer te gaan. Ik houd je op de hoogte.
@RobBob: ik weet nog niets, ik heb komende week ook waarschijnlijk geen tijd om langs de dealer te gaan. Ik houd je op de hoogte.
-
- 4th Gear member
Beste,heb zelf ook zoiets geconstateerd bij men S8024d 6v;heb nu 1150km op de klok.Telkens bij het afremmen,juist voor ik stil sta hoor ik altijd:"TOK"Wanneer ik nu bij het afremmen mijn hand op de versnellingspook houd voel ik diezelfde "TOK"in de versnellingspook,alsof er onderaan de pook iemand met een hamertje een tik tegen geeft,ik word er alleszins zeer nerveus van,op de duur geraak je er zo op gefixeerd,zo van:doet ie het of doet ie het niet!Heb vandaag melding gemaakt bij men dealer,hou jullie zeker op de hoogte!Het 'knikje' tijdens het schakelen is mij ook al opgevallen
- RobBob
- 2nd Gear member
@ferretje:
Ik heb deze morgen nog eens de compatible Volvo Phonelist gedownload en daar staat idd in dat de N95 problemen heeft met de Call list (each contact has to be manually send ...).
www.volvocars.com/bluetooth en vervolgens 'download list'.
Ik betwijfel zelf wel sterk of die lijst echt nauwkeurig is. De Sony Ericsson K750i zou ook niet alle contacts overhevelen (ik beantwoord dus mijn eigen vraag :? ) maar voor de Sony Ericsson Z530 staat erin dat ie perfect zou moeten werken. Dus niet, ... ook hier ontbreken de contacten. Bij mij zijn het dus niet enkel de nummers met +31 (in mijn geval +32 nummers) ervoor maar echt willekeurig (ik heb trouwens alle nummers opgeslagen met +32 ervoor). Je zal zien dat de enige oplossing erin zal bestaan een nieuwe GSM te kopen
@eddy3:
Perfecte beschrijving van wat ik bedoelde met dat 'knikje'. Het is idd net voordat je tot stilstand komt en duidelijk voelbaar met de hand op de versnellingspook. Ben echt benieuwd naar de uitleg van jouw dealer.
Ik heb deze morgen nog eens de compatible Volvo Phonelist gedownload en daar staat idd in dat de N95 problemen heeft met de Call list (each contact has to be manually send ...).
www.volvocars.com/bluetooth en vervolgens 'download list'.
Ik betwijfel zelf wel sterk of die lijst echt nauwkeurig is. De Sony Ericsson K750i zou ook niet alle contacts overhevelen (ik beantwoord dus mijn eigen vraag :? ) maar voor de Sony Ericsson Z530 staat erin dat ie perfect zou moeten werken. Dus niet, ... ook hier ontbreken de contacten. Bij mij zijn het dus niet enkel de nummers met +31 (in mijn geval +32 nummers) ervoor maar echt willekeurig (ik heb trouwens alle nummers opgeslagen met +32 ervoor). Je zal zien dat de enige oplossing erin zal bestaan een nieuwe GSM te kopen

@eddy3:
Perfecte beschrijving van wat ik bedoelde met dat 'knikje'. Het is idd net voordat je tot stilstand komt en duidelijk voelbaar met de hand op de versnellingspook. Ben echt benieuwd naar de uitleg van jouw dealer.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Het willekeurige vinden van nummers herken ik idd ook. maar dan ook wel keer op keer verschillend.
Die parkeersensoren voor die af en toe een piep geven idem.
Die parkeersensoren voor die af en toe een piep geven idem.
Volvo for life
-
- 4th Gear member
RobBob, Ik heb in mijn adresboek alle contacten ineens geselecteerd en die in een keer overgestuurd naar de carkit, niet stuk voor stuk. Dat werkt behalve voor enkele contacten die om duistere redenen niet overgaan......