Het valt mij zowiezo op dat diesels relatief vaak meer mogen trekken..marsm104 schreef:De nieuwere diesels mogen ook 1400 kilo trekken..
Jullie ervaring met de V40 als trekwagen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- Martijn1974
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 11.05.2008 - 09:37
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Om het weer on-topic te trekken:
Jullie ervaring met de V40 als trekwagen
Ik heb nogal eens een enkelassige huifaanhanger erachter hangen om scooters te vervoeren. Hij presteert dan niet zo best hoor, hij is beduidend langzamer, en 80 km/h rijden is inderdaad een kunst, zo tussen de 4de en 5de versnelling in. Meestal rijd ik dan 85 km/h in z'n 5 en dan op de 'cruise control' om 'm daar te houden, want als je onbedoeld afzakt, moet ie flink slurpen om terug op de 85 te komen.
Nog een ervaring:
Het comfort... is ver te zoeken he?! als je er aan aanhanger er achter hebt.
Voor ik de V40 had heb ik nog nooit een trekhaak gehad, en dus ook geen aanhanger ervaring. Maar dat voel je wel zo'n aanhanger. De Volvo rustig over een drempel sturen, en vervolgens een whiplash krijgen van de aanhanger...
Jullie ervaring met de V40 als trekwagen
Ik heb nogal eens een enkelassige huifaanhanger erachter hangen om scooters te vervoeren. Hij presteert dan niet zo best hoor, hij is beduidend langzamer, en 80 km/h rijden is inderdaad een kunst, zo tussen de 4de en 5de versnelling in. Meestal rijd ik dan 85 km/h in z'n 5 en dan op de 'cruise control' om 'm daar te houden, want als je onbedoeld afzakt, moet ie flink slurpen om terug op de 85 te komen.
Nog een ervaring:
Het comfort... is ver te zoeken he?! als je er aan aanhanger er achter hebt.
Voor ik de V40 had heb ik nog nooit een trekhaak gehad, en dus ook geen aanhanger ervaring. Maar dat voel je wel zo'n aanhanger. De Volvo rustig over een drempel sturen, en vervolgens een whiplash krijgen van de aanhanger...
2018 -heden: Volvo V40 2.0T 'Europa Prestige' 2003 Titanium Grey metallic.
2014 - 2018: Toyota Prius II 'Tech Edition' 2006 Opal Green.
2008 - 2014: Volvo V40 1.8 'Europa' 1997 Pacific Blue metallic.
2014 - 2018: Toyota Prius II 'Tech Edition' 2006 Opal Green.
2008 - 2014: Volvo V40 1.8 'Europa' 1997 Pacific Blue metallic.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Zelf rijd ik regelmatig met de (glazenwas) aanhangwagen van mijn neefje er achter (vol met ladders etc) en het valt me inderdaad op dat hoewel het gewicht niet enorm is de ladders toch als een soort van rem parachute werken.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Wie beweert er dan, dat je niet anders moet gaan rijden met een aanhanger? Met een tandem asser valt het nog wel redelijk mee...
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- timvandoorn
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 26.08.2005 - 10:11
Ik snap het niet helemaal, ik heb een v40 1.8 en hij rijdt prima met een caravan erachter, zó 140 naar Zuid Frankrijk mits je de motor maar in het 'werkgebied' houdt, de meeste rijden als trutten maar snappen dan niet dat de motor dan nóg onzuiniger gaan lopen, je moet immers wel in zijn werkgebied blijven anders is het zuipen geblazen en de motor lekker laten over-verhitten. Gemiddeld 1 op 8 á 9.Martijn1974 schreef:Om het weer on-topic te trekken:
Jullie ervaring met de V40 als trekwagen
Ik heb nogal eens een enkelassige huifaanhanger erachter hangen om scooters te vervoeren. Hij presteert dan niet zo best hoor, hij is beduidend langzamer, en 80 km/h rijden is inderdaad een kunst, zo tussen de 4de en 5de versnelling in. Meestal rijd ik dan 85 km/h in z'n 5 en dan op de 'cruise control' om 'm daar te houden, want als je onbedoeld afzakt, moet ie flink slurpen om terug op de 85 te komen.
Nog een ervaring:
Het comfort... is ver te zoeken he?! als je er aan aanhanger er achter hebt.
Voor ik de V40 had heb ik nog nooit een trekhaak gehad, en dus ook geen aanhanger ervaring. Maar dat voel je wel zo'n aanhanger. De Volvo rustig over een drempel sturen, en vervolgens een whiplash krijgen van de aanhanger...
Voorbeeld, mijn pa heeft busje t5 met 2.5 tdi, bij 2200 toeren loopt die op de BC zuiniger als 1700 toeren terwijl voor je gevoel qua motorgeluid 1700 zuiniger lijkt. Kwestie van max koppelbereik opzoeken mbt het aantal toeren.
V.w.b. de vering, het is bekend dat de v40 erg slappe veertjes heeft. Dus lijkt me logisch bij een kar erachter dat de auto maf gaat doen. Heb daarom bij mijn v40 koni sportschokdempers en (stugge) verlagingsveren van intrax en totaal geen problemen met wiplashes bij drempels ofzo. Auto ligt lekker strak, daardoor ook het caravannetje

Je hadt die hollanders moeten zien toen ik vanuit Frankrijk Nederland binnenreed, lekker doorstampen op de linkerbaan met 140 op de teller met de caravan, terwijl de meeste al met klamme handjes zitten bij de 90.
Some are born great, some achieve greatness, but volvo's have greatness thrust upon them.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 29.10.2008 - 15:25
- Locatie: Franeker
- Contacteer:
Sluit mij er volledig bij aan, als je op de juiste toeren blijft heeft de 1.8 v40 geen enkel probleem, en bij het optrekken kun je beter hogere toerentallen aanhouden met iets minder gas dan volgas geven op lage toeren.
Als je dat wel doet benut je de kracht van de motor niet goed en gaat de auto redelijk zuipen.
Als je dat wel doet benut je de kracht van de motor niet goed en gaat de auto redelijk zuipen.
V40 1.8 1999
K&N filters, Xenon 6000K, alu tellerringen, chromestip kofferbak, Grafeerletters spiegels.
K&N filters, Xenon 6000K, alu tellerringen, chromestip kofferbak, Grafeerletters spiegels.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
140 op de teller met een caravan er achter. Nee, dan kom je serieus over. :roll:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
gewoon geen aandacht aan geven..
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
Met de vlam in de pijp!
Ik zie de mensen al denken: "Die heeft een lekkere vakantie gehad! En nu met 140 km/u met zijn sleurhutje naar huis". Hahaa
Sorry maar ik geloof er geen ene bal van. Ik rijd zelf ook met een caravan maar 140 km/u?
Het snelheidsrecord met het rijden met een caravan ligt dacht ik rond de 200 km/u en die caravans en auto's zijn speciaal geprepareerd (cayenne Turbo met 530 PK en een life-cord voor een snelle release als het mis gaat etc.)
Als je het al hebt gedaan, ben je naar mijn mening levensmoe en een groot gevaar voor andere weggebruikers.
Ik zie de mensen al denken: "Die heeft een lekkere vakantie gehad! En nu met 140 km/u met zijn sleurhutje naar huis". Hahaa
Sorry maar ik geloof er geen ene bal van. Ik rijd zelf ook met een caravan maar 140 km/u?
Het snelheidsrecord met het rijden met een caravan ligt dacht ik rond de 200 km/u en die caravans en auto's zijn speciaal geprepareerd (cayenne Turbo met 530 PK en een life-cord voor een snelle release als het mis gaat etc.)
Als je het al hebt gedaan, ben je naar mijn mening levensmoe en een groot gevaar voor andere weggebruikers.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 29.10.2008 - 15:25
- Locatie: Franeker
- Contacteer:
Ook daar ben ik het mee eens, ik heb wel eens met een paardentrailer 160 gereden, maar dan wel zonder de paarden en met een serieuze auto.
140 met een v40 en een caravan is ook wel overdreven denk ik, als het wel zou kunnen moet je wel iets stevigers hebben dan de caravan van bassie en adriaan, en dan komen mijn twijfels van de v40 ook weer naar boven.
140 rijd ik graag met mijn v40 maar dan wel zonder aanhanger
140 met een v40 en een caravan is ook wel overdreven denk ik, als het wel zou kunnen moet je wel iets stevigers hebben dan de caravan van bassie en adriaan, en dan komen mijn twijfels van de v40 ook weer naar boven.
140 rijd ik graag met mijn v40 maar dan wel zonder aanhanger
V40 1.8 1999
K&N filters, Xenon 6000K, alu tellerringen, chromestip kofferbak, Grafeerletters spiegels.
K&N filters, Xenon 6000K, alu tellerringen, chromestip kofferbak, Grafeerletters spiegels.
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
sleurhut, 1.8 en 140 willen rijden,daar zit iets niet goed.
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- timvandoorn
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 26.08.2005 - 10:11
Ik zal wel een fotootje uploaden, dan zie je de combinatie en dat gaat prima.
Banden waren nieuw (auto plus caravannetje), bandenspanning goed, netjes beladen, kip caravan heeft redelijke wegligging en het is ook nog is een kip-compact (dus heel schuin liggend-front-oppervlak en 20 cm lager als normale caravan.)
Zeker in combinatie met sportschokdempers en verlagingsveren bij de auto, zeer goed te doen want veel stabieler als een normale 'amerikaans' geveerde v40.
Ging heerlijk, zou het de volgende keer weer doen.
Banden waren nieuw (auto plus caravannetje), bandenspanning goed, netjes beladen, kip caravan heeft redelijke wegligging en het is ook nog is een kip-compact (dus heel schuin liggend-front-oppervlak en 20 cm lager als normale caravan.)
Zeker in combinatie met sportschokdempers en verlagingsveren bij de auto, zeer goed te doen want veel stabieler als een normale 'amerikaans' geveerde v40.
Ging heerlijk, zou het de volgende keer weer doen.
Some are born great, some achieve greatness, but volvo's have greatness thrust upon them.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
- Locatie: Burgh-Haamstede
Gaat allemaal goed, totdat......
Ik zal eens kijken of ik de foto`s nog heb van een klant van me. Was onderweg naar ons (camping) toen hij bij Roosendaal in de rondte ging. caravan in de sloot, auto op zijn kop er naast. 3 kinders achterin (gelukkig ongedeerd)
Wat was er gebeurd: auto (passat) en caravan volledig in balans. gewichtsverdeling geen probleem, alles gecheckt. Band is waarschijnlijk wat zachter geworden en persoon haalde net een vrachtwagen in. caravan is in een slingerbeweging gekomen en het hele span is aande wandel gegaan. Resultaat: zie bovenstaand.
ander voorbeeld: Ikzelf rij (nu niet meer, auto van mijn vorige baas)in een Nissan patrol met 160 pk. Beul van een auto! caravannetje erachter van 800- 900 kg. Stelt niets voor zul je zeggen. Ik rij die caravan van de stalling naar de camping met een gangetje van 80 ongeveer. Klapband! Je wil niet weten wat die caravan met die Patrol deed! Als een caravan er dwars achter staat, ga je om, hoe zwaar je auto ook is. Kon het beperken door zo hard te remmen dat de oplooprem zijn werk ging doen, maar ik ben wel geschrokken van het effect van die caravan op de auto.
Heb alleen om deze redenen al de v40 ingeruild voor de 70. Auto is 300 kg zwaarder en heeft meer trekkracht. Toch hou ik het bij een gangetje van 90 maximaal.
Kortom: 140, ga je gang, maar liever niet als ik in de buurt ben....
Ik zal eens kijken of ik de foto`s nog heb van een klant van me. Was onderweg naar ons (camping) toen hij bij Roosendaal in de rondte ging. caravan in de sloot, auto op zijn kop er naast. 3 kinders achterin (gelukkig ongedeerd)
Wat was er gebeurd: auto (passat) en caravan volledig in balans. gewichtsverdeling geen probleem, alles gecheckt. Band is waarschijnlijk wat zachter geworden en persoon haalde net een vrachtwagen in. caravan is in een slingerbeweging gekomen en het hele span is aande wandel gegaan. Resultaat: zie bovenstaand.
ander voorbeeld: Ikzelf rij (nu niet meer, auto van mijn vorige baas)in een Nissan patrol met 160 pk. Beul van een auto! caravannetje erachter van 800- 900 kg. Stelt niets voor zul je zeggen. Ik rij die caravan van de stalling naar de camping met een gangetje van 80 ongeveer. Klapband! Je wil niet weten wat die caravan met die Patrol deed! Als een caravan er dwars achter staat, ga je om, hoe zwaar je auto ook is. Kon het beperken door zo hard te remmen dat de oplooprem zijn werk ging doen, maar ik ben wel geschrokken van het effect van die caravan op de auto.
Heb alleen om deze redenen al de v40 ingeruild voor de 70. Auto is 300 kg zwaarder en heeft meer trekkracht. Toch hou ik het bij een gangetje van 90 maximaal.
Kortom: 140, ga je gang, maar liever niet als ik in de buurt ben....
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
- Robert Haven
- 4th Gear member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 21.10.2006 - 19:21
- Locatie: Het Oosten
Wat een bespottelijk verhaal Tim...140 met de caravan erachter. Dat je jezelf aan gort wilt rijden is tot daar aan toe maar dat je dat risico ook op je medeweggebruiker afwenteld vind ik echt belachelijk.
Eigen ervaring; v40 met 1800 motor en kip caravan van 1350 kg inclusief belading is echt te veel van het goede (afgezien van het feit dat de v40 maar 1200kg mag trekken....). Geen goede combinatie.
Vandaar overgestapt op V70 en dat trekt prima.
Eigen ervaring; v40 met 1800 motor en kip caravan van 1350 kg inclusief belading is echt te veel van het goede (afgezien van het feit dat de v40 maar 1200kg mag trekken....). Geen goede combinatie.
Vandaar overgestapt op V70 en dat trekt prima.
Peugeot 508 SW 1.6 e-HDI '12 Brun Guaranja (lease)
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
:withstupid:timvandoorn schreef:[Je hadt die hollanders moeten zien toen ik vanuit Frankrijk Nederland binnenreed, lekker doorstampen op de linkerbaan met 140 op de teller met de caravan, terwijl de meeste al met klamme handjes zitten bij de 90.
Wellicht zaten die hollanders met klamme handjes omdat de een of andere randdiebiel (sorry ik heb er geen andere benaming voor) voorbij kwam scheuren. Overigens ben wel direct je rijbewijs kwijt als je met 140 gepakt wordt terwijl je nog steeds niet harder mag dan 80 met een aanhanger.
Overigens ben ik ook benieuwd wat voor vering jij in een amerikaan gewend bent als je een v40 amerikaans geveerd vind, volgens mij trek je je verhaal van a tot z uit je duimpje... :laughing3:
Als je aandacht wilde hebben heb je 'm nu gehad en kunnen wij weer met normale mensen over normale onderwerpen praten.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 29.10.2008 - 15:25
- Locatie: Franeker
- Contacteer:
Nou is een Patrol ook niet bepaald een fijne wagen voor een aanhangwagen, erg slecht geveerd en een zwabberbak...
Heb zelf 3 jaar een landcruiser gehad en daarna een jaartje een Patrol, die patrol had eerder weggemoeten!
Ik ben het natuurlijk wel met je eens dat het verhaal onverrantwoord is hoor, maar dat van die patrol.... DIE ZIJN GEWOON balle
Heb zelf 3 jaar een landcruiser gehad en daarna een jaartje een Patrol, die patrol had eerder weggemoeten!
Ik ben het natuurlijk wel met je eens dat het verhaal onverrantwoord is hoor, maar dat van die patrol.... DIE ZIJN GEWOON balle
V40 1.8 1999
K&N filters, Xenon 6000K, alu tellerringen, chromestip kofferbak, Grafeerletters spiegels.
K&N filters, Xenon 6000K, alu tellerringen, chromestip kofferbak, Grafeerletters spiegels.
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
In Frankrijk mag je toch 'gewoon' 130 met een aanhanger?Barry (Grillmeister) schreef: Overigens ben wel direct je rijbewijs kwijt als je met 140 gepakt wordt terwijl je nog steeds niet harder mag dan 80 met een aanhanger.
Zelf zou ik in zo'n geval lekker met de vrachtwagens mee rijden.
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
amen,Barry (Grillmeister) schreef::withstupid:timvandoorn schreef:[Je hadt die hollanders moeten zien toen ik vanuit Frankrijk Nederland binnenreed, lekker doorstampen op de linkerbaan met 140 op de teller met de caravan, terwijl de meeste al met klamme handjes zitten bij de 90.
Wellicht zaten die hollanders met klamme handjes omdat de een of andere randdiebiel (sorry ik heb er geen andere benaming voor) voorbij kwam scheuren. Overigens ben wel direct je rijbewijs kwijt als je met 140 gepakt wordt terwijl je nog steeds niet harder mag dan 80 met een aanhanger.
Overigens ben ik ook benieuwd wat voor vering jij in een amerikaan gewend bent als je een v40 amerikaans geveerd vind, volgens mij trek je je verhaal van a tot z uit je duimpje... :laughing3:
Als je aandacht wilde hebben heb je 'm nu gehad en kunnen wij weer met normale mensen over normale onderwerpen praten.
ach je wilt eigenlijk geen aandacht aan dit soort personen geven, gel*l 1ste klas..
koop dan gewoon een dikke V70R en stamp lekker op t gas op weg naar vakantie, huur een fijn huisje en probeer niet iets te compenseren wat je mist.
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!