Pagina 3 van 24

Geplaatst: 28.05.2008 - 08:17
door Paul
espace van ouders van vriendje van mj heeft nu 370.000km gelopen, ding valt overal uit elkaar en klinkt absoluut niet best, maar toch wel prestatie, 3 versnellingsbakken verder en rijden op gas...

Geplaatst: 29.05.2008 - 16:29
door Aantje
Achja, zo hebben we niet allemaal geluk dat we altijd zonder problemen kunnen rondrijden.

Geplaatst: 29.05.2008 - 17:22
door rsnhakan
Ik heb deze vraag ook ergens anders gesteld, maar niemand die er antwoord op gaf :wink:

Als je naast elkaar zit (V50 2.0D vs V50 2.0D). De ene is handgeschakeld, de andere automaat(powershift)

Welke wint dan?? Na vele autosites te bekeken hebben, zie ik altijd dat de handgeschakelde 0.1 seconde sneller is.. Dit merk je niet, informatie hierover?

Geplaatst: 29.05.2008 - 18:21
door Tomdk
In theorie moet je met de handbak sneller kunnen zijn dan met een automaat.
Met de nieuwe technieken van DSG en Powershift geloof ik niet dat je daar tegen kan schakelen tenzij je hakkinen of hamilton heet ;-)

Kortom: ik denk dat je het niet wint met een handgeschakelde 2.0D tegen een 2.0D powershift.

Geplaatst: 29.05.2008 - 18:35
door rsnhakan
Oh, oké! bedankt voor je reactie.

Geplaatst: 01.06.2008 - 16:45
door rsnhakan
Vandaag een nieuwe optie op onze navigatie gevonden: Je kan je huidige snelheid zien, topsnelheid, totale navigatie afstand en de tijd dat de navigatie aan staat.

Nou is mijn vraag: Waarom staat er op de navigatie dat wij 110 rijden, terwijl er op de teller 120 staat? Ik denk dat er toch niet 10 kilometer/uur verschil zou tussen moeten zitten? Is dit een fout van de navigatie zelf, of de kilometerteller van de auto?

Als we 60 rijden staat er op de navigatie 56.. Ik zelf denk dat de navigatie fout zit.. Iemand een oplossing?

Bedankt.

Met vriendelijke groet,

Geplaatst: 01.06.2008 - 16:51
door Aantje
Afwijking van de Kilometerteller. Dit is normaal en ik dacht dat het meestal een 6% afwijking inzit. De navigatie zit zeker niet fout omdat deze gestuurd word doormiddel van satelieten (GPS).

Geplaatst: 01.06.2008 - 17:26
door rsnhakan
Dat is dus bij ons iets meer, 0.94 x 130 = 122.2 Km/h..
En als wij 130 rijden staat er op de navigatie 120..

Geplaatst: 01.06.2008 - 17:36
door menjo
Hoeveel mm zijn de banden al afgesleten? Dat kan best de extra 1 of 1.5% uitmaken

Geplaatst: 01.06.2008 - 20:15
door rsnhakan
Weet ik niet, de voorbanden zijn bij 120000 of 130000 km vervangen. De achterbanden zijn bij 140000 of 150000 vervangen.

Geplaatst: 07.06.2008 - 10:15
door rsnhakan
Even een vraagje: Wij gaan binnenkort sunblinds kopen voor de achterramen(allemaal) van onze toekomstige v50. Nou is mijn vraag of je de achterramen naar beneden kunt halen. gewoon het raam open zetten.. misschien een vaagje vraag, maar ik denk dat jullie mij wel begrijpen.

Mvg,

Geplaatst: 07.06.2008 - 13:03
door tonschaa
Ja dat kan Hakan. Tot een bepaalde snelheid dan toch...
Boven de 100 zal het misschien wat lastig worden

Geplaatst: 07.06.2008 - 13:53
door Gast
moet je even mee wachten.
Komende week komt er een mailing met een aanbieding.
EUR 45,-- voor de achterportieren en EUR 70,-- voor het achterraam + zijramen.

Geplaatst: 11.06.2008 - 13:00
door rsnhakan
Ik heb weer een vraag:

waneer mag je, je mistlampen voor aanzetten? Want het ziet er echt mooi uit als die aan staat!

Geplaatst: 11.06.2008 - 14:33
door Paul
als het mist

Geplaatst: 11.06.2008 - 14:39
door rsnhakan
Ik heb ook gehoord dat het bij regen mag is dat waar? (alleen voor mistlampen)

Geplaatst: 11.06.2008 - 15:11
door Boswachter
mistlampen mogen pas gevoerd worden bij minder dan 50 meter (4 strepen op de snelweg) zicht

Geplaatst: 11.06.2008 - 15:25
door Gast
"mistlampen mogen pas gevoerd worden bij minder dan 50 meter (4 strepen op de snelweg) zicht"

FOUT - dat is van toepassing voor het mistachterlicht

Mistlampen mogen gevoerd worden bij mist, regen of sneeuwval die het zicht ernstig belemmeren (kan dus ook bij zicht van meer dan 50 m zijn).

Geplaatst: 11.06.2008 - 15:36
door Boswachter
Wat is mistverlichting?
Een mistachterlicht zit uiteraard aan de achterzijde van een auto en is rood van kleur. Een mistachterlicht mag branden als er sprake is van zeer dichte mist, sneeuwval of regen die het zicht ernstig belemmeren. Dit wil zeggen als het zicht minder is dan 50 meter. Dit weet bijna iedereen wel en geeft ook weinig problemen. Mistlichten kunnen ook aan de voorkant van de auto bevestigd zijn. Het gebruik van deze lichten leidt voor veel bestuurders tot grotere problemen. Mistverlichting aan de voorzijde mag gevoerd worden bij mist, regen of sneeuwval waardoor het zicht ernstig word belemmerd. Deze mistverlichting moet altijd in combinatie met dimlicht gevoerd worden.
In het glas van een mistlamp moet de goedkeuringsletter “F” of “B” zijn aangebracht. Wanneer deze letters er niet in staan heb je niet te maken met mistlampen maar met verstralers of breedstralers. Deze ver- of breedstralers mogen alleen ontstoken worden in combinatie met groot licht.
De boete voor het onjuist gebruik van mistverlichting bedraagt € 65,-.

je hebt gelijk, en wat slecht zicht betreft, tja daar valt helaas vaak over te discussieren. Maar ik geef mensen die op klaarlichte dag mistlampen voor voeren steevast een seintje grootlicht gevolgd door mijn eigen mistlampen aan en uit.
Ik erger me dood aan mensen die die verblindende lampen onnodig gebruiken.

Geplaatst: 11.06.2008 - 15:45
door Gast
Over het ergeren ben ik met je eens.
Maar erger nog dan het onterecht voeren van mistlampen voor, stoor ik mij aan het voeren van mistachterlichten.
Deze worden bij het minste geringste beetje dampig weer al aangezet. Als je hier echter achter rijdt, kijk je na 10 km helemaal scheel. Bij heel veel auto's blijft het mistachterlicht echter gewoon aan, totdat je hem weer uitzet (wat dus vaak niet gebeurd).
Mistlampen voor zie je over het algemeen maar in een flits (als tegenligger).
En als we het dan toch over verlichting hebben, wat te denken van het helemaal niet voeren van verlichting als het wel noodzakelijk is, of het gebruiken van richtingaanwijzers als richtingbevestigers (of zelf dat nog niet).