Verkeerde keuze?
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Onze T5 stond op 9.1l/100km
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
ik rijd veel snelwegPaul schreef:Onze T5 stond op 9.1l/100km
en zit vaak 11+/100 qua verbruik
bij 160km verbuikt ie ook 11-12iterl per 100km
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Jij hebt, naast een door de dealer kosteloos beschikbaar gestelde demo, ook een tankpas van de baas zeker?bart simpson schreef:qua bedrijfszekerheid ook?AlexV70 schreef:Qua kosten zou ik direct terug gaan naar LPG.

Ik kan me voorstellen dat je dan wat andere argumenten hebt...

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
demo's zijn nooit kosteloos, 25% van iets serieus doet ook serieus pijn
Frapant in deze is wel dat in het gehele demopark van Volvo geen enkele gasauto zit
Frapant in deze is wel dat in het gehele demopark van Volvo geen enkele gasauto zit
Ik vind het geen probleem, maar wat ik in een ander topic ook aangaf, ik rijd niet alleen.bart simpson schreef:qua bedrijfszekerheid ook?AlexV70 schreef:Qua kosten zou ik direct terug gaan naar LPG.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
je bent je (zeer verstandige) rationele partner meer gaan waarderen heb ik het idee....AlexV70 schreef:Ik vind het geen probleem, maar wat ik in een ander topic ook aangaf, ik rijd niet alleen.bart simpson schreef:qua bedrijfszekerheid ook?AlexV70 schreef:Qua kosten zou ik direct terug gaan naar LPG.
Of zij mij....bart simpson schreef:je bent je (zeer verstandige) rationele partner meer gaan waarderen heb ik het idee....AlexV70 schreef:Ik vind het geen probleem, maar wat ik in een ander topic ook aangaf, ik rijd niet alleen.bart simpson schreef:qua bedrijfszekerheid ook?

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik laat je in die waan (doet zij ook tenslotte)AlexV70 schreef:Of zij mij....bart simpson schreef:je bent je (zeer verstandige) rationele partner meer gaan waarderen heb ik het idee....
Ik begreep het eerst niet, maar............ je rekent bij je zelf af.bart simpson schreef:ik laat je in die waan (doet zij ook tenslotte)AlexV70 schreef:Of zij mij....bart simpson schreef:je bent je (zeer verstandige) rationele partner meer gaan waarderen heb ik het idee....
Heeft ze jouw ketting inmiddels al wat langer gemaakt?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
kan tegenwoordig tot in drenthe komen als je dat bedoeltAlexV70 schreef:Ik begreep het eerst niet, maar............ je rekent bij je zelf af.bart simpson schreef:ik laat je in die waan (doet zij ook tenslotte)AlexV70 schreef:Of zij mij....
Heeft ze jouw ketting inmiddels al wat langer gemaakt?

- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Voor een nieuwe auto heb je vast gelijk, maar voor een occasion ligt het kantelpunt vaak veel lager. Bij mijn zoektocht naar een V70 van +/- 4 jaar oud zie ik dat er in aanschafprijs weinig verschil is tussen diesel en benzine, terwijl dieselmotoren veel langer mee gaan. Dus waar je rekening mee moet houden is de wegenbelasting, verbruik en eventueel onderhoud. Voor een (simpel) rekenmodel, zie http://www.esset.nl/brandstof.htmOceanracer schreef: op benzine en diesel moet je ondertussen wel heel veel km's per jaar maken. Zeker meer dan de vaak genoemde 30.000!
Ik kom uit op een omslagpunt van benzine naar diesel van zo'n 15.000 km per jaar.
Ik kwam nog iets lager uit, onderhoud is namelijk lager (zelf doen).RichieB schreef:Voor een (simpel) rekenmodel, zie http://www.esset.nl/brandstof.htm
Ik kom uit op een omslagpunt van benzine naar diesel van zo'n 15.000 km per jaar.
Maar dan moeten de dieselprijzen niet verder stijgen en dat..... is denk ik een utopie.
- Move D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 09.03.2008 - 11:52
- Locatie: Schagen
Alex, welk onderhoud doe je zelf dan?AlexV70 schreef:Ik kwam nog iets lager uit, onderhoud is namelijk lager (zelf doen).RichieB schreef:Voor een (simpel) rekenmodel, zie http://www.esset.nl/brandstof.htm
Ik kom uit op een omslagpunt van benzine naar diesel van zo'n 15.000 km per jaar.
Maar dan moeten de dieselprijzen niet verder stijgen en dat..... is denk ik een utopie.
- Dragunov86
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 22:33
Maar de 170 pk is iets zuiniger toch? hoe komt dat eigenlijk?JJDD schreef:Ok - gerustgesteld - dank je - dacht even dat je bedoelde dat de motor als niet goed bekend staat. Verkoper vertelde overigens vergelijkbaar verhaal over 140pk en 170pk, maar dan weet je nooit helemaal zeker of 't waar is of niet.bart simpson schreef:De 170pk voegt niets (te weinig toe) toe aan de prestaties van 140pk, het ding draait 1500 t/min harder, ik zou of de 140pk of de 2.0T overwegen (en geen gas als brandstof gezien de problemen die koppen op kunnen lopen)

Echt alles.....Move D5 schreef:Alex, welk onderhoud doe je zelf dan?AlexV70 schreef:Ik kwam nog iets lager uit, onderhoud is namelijk lager (zelf doen).RichieB schreef:Voor een (simpel) rekenmodel, zie http://www.esset.nl/brandstof.htm
Ik kom uit op een omslagpunt van benzine naar diesel van zo'n 15.000 km per jaar.
Maar dan moeten de dieselprijzen niet verder stijgen en dat..... is denk ik een utopie.
Tik mijn naam maar eens in bij Zoek, zet er kleppen bij en dan heb je wel een leuk overzicht.

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat is een misverstand, een 170pk is niet zuiniger (de RDC labelt een 2.4 van 140pk met een D waar de 170pk een E scoort)Dragunov86 schreef:Maar de 170 pk is iets zuiniger toch? hoe komt dat eigenlijk?JJDD schreef:Ok - gerustgesteld - dank je - dacht even dat je bedoelde dat de motor als niet goed bekend staat. Verkoper vertelde overigens vergelijkbaar verhaal over 140pk en 170pk, maar dan weet je nooit helemaal zeker of 't waar is of niet.bart simpson schreef:De 170pk voegt niets (te weinig toe) toe aan de prestaties van 140pk, het ding draait 1500 t/min harder, ik zou of de 140pk of de 2.0T overwegen (en geen gas als brandstof gezien de problemen die koppen op kunnen lopen)
- v70.2,4t
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 11:02
Dat dieselmotoren veel langer meegaan valt te bestrijden, met mijn 740 heb ik op lpg 450.000 km gereden zonder noemenswaardige problemen. De v70 heeft bij 280.000 km
zijn eerste kop revisie gehad op lpg. Maar mijn Lt's 2,5 tdi bij 180.000 en de tweede bij 240.000 bijde de revisie in moesten
zijn eerste kop revisie gehad op lpg. Maar mijn Lt's 2,5 tdi bij 180.000 en de tweede bij 240.000 bijde de revisie in moesten
Met een kever kom je er ook, het duurt alleen wat langer.
V70 2,4T Lpi
Kever 1965
V70 2,4T Lpi
Kever 1965
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ook het feit dat gebruikt een diesel met een vergelijkbare km-stand net zo veel kost als een benzine durf ik te bestrijden.
Sterker nog: Bij jong gebruikte wagen is het verschil tussen diesel en benzine vaak nog groter dan bij nieuwe wagens. Naar mate de auto's ouder worden, worden de verschillen wel weer kleiner. De grotere Volvo's houden toch zeker tot aan bouwjaar 2000 wel degelijk een prijsverschil.
Sterker nog: Bij jong gebruikte wagen is het verschil tussen diesel en benzine vaak nog groter dan bij nieuwe wagens. Naar mate de auto's ouder worden, worden de verschillen wel weer kleiner. De grotere Volvo's houden toch zeker tot aan bouwjaar 2000 wel degelijk een prijsverschil.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Dat zag ik laatst ook, maar ik verbaasde me er wel over dat Volvo volgens mij jaren lang in zijn folders heeft aangegeven dat de 170pk versie iets zuiniger zou zijn dan de 140pk versie?bart simpson schreef:dat is een misverstand, een 170pk is niet zuiniger (de RDC labelt een 2.4 van 140pk met een D waar de 170pk een E scoort)Dragunov86 schreef:Maar de 170 pk is iets zuiniger toch? hoe komt dat eigenlijk?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen