Geplaatst: 20.05.2008 - 11:58
Onze T5 stond op 9.1l/100km
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
ik rijd veel snelwegPaul schreef:Onze T5 stond op 9.1l/100km
Jij hebt, naast een door de dealer kosteloos beschikbaar gestelde demo, ook een tankpas van de baas zeker?bart simpson schreef:qua bedrijfszekerheid ook?AlexV70 schreef:Qua kosten zou ik direct terug gaan naar LPG.
Ik vind het geen probleem, maar wat ik in een ander topic ook aangaf, ik rijd niet alleen.bart simpson schreef:qua bedrijfszekerheid ook?AlexV70 schreef:Qua kosten zou ik direct terug gaan naar LPG.
je bent je (zeer verstandige) rationele partner meer gaan waarderen heb ik het idee....AlexV70 schreef:Ik vind het geen probleem, maar wat ik in een ander topic ook aangaf, ik rijd niet alleen.bart simpson schreef:qua bedrijfszekerheid ook?AlexV70 schreef:Qua kosten zou ik direct terug gaan naar LPG.
Of zij mij....bart simpson schreef:je bent je (zeer verstandige) rationele partner meer gaan waarderen heb ik het idee....AlexV70 schreef:Ik vind het geen probleem, maar wat ik in een ander topic ook aangaf, ik rijd niet alleen.bart simpson schreef:qua bedrijfszekerheid ook?
ik laat je in die waan (doet zij ook tenslotte)AlexV70 schreef:Of zij mij....bart simpson schreef:je bent je (zeer verstandige) rationele partner meer gaan waarderen heb ik het idee....
Ik begreep het eerst niet, maar............ je rekent bij je zelf af.bart simpson schreef:ik laat je in die waan (doet zij ook tenslotte)AlexV70 schreef:Of zij mij....bart simpson schreef:je bent je (zeer verstandige) rationele partner meer gaan waarderen heb ik het idee....
kan tegenwoordig tot in drenthe komen als je dat bedoeltAlexV70 schreef:Ik begreep het eerst niet, maar............ je rekent bij je zelf af.bart simpson schreef:ik laat je in die waan (doet zij ook tenslotte)AlexV70 schreef:Of zij mij....
Heeft ze jouw ketting inmiddels al wat langer gemaakt?
Voor een nieuwe auto heb je vast gelijk, maar voor een occasion ligt het kantelpunt vaak veel lager. Bij mijn zoektocht naar een V70 van +/- 4 jaar oud zie ik dat er in aanschafprijs weinig verschil is tussen diesel en benzine, terwijl dieselmotoren veel langer mee gaan. Dus waar je rekening mee moet houden is de wegenbelasting, verbruik en eventueel onderhoud. Voor een (simpel) rekenmodel, zie http://www.esset.nl/brandstof.htmOceanracer schreef: op benzine en diesel moet je ondertussen wel heel veel km's per jaar maken. Zeker meer dan de vaak genoemde 30.000!
Ik kwam nog iets lager uit, onderhoud is namelijk lager (zelf doen).RichieB schreef:Voor een (simpel) rekenmodel, zie http://www.esset.nl/brandstof.htm
Ik kom uit op een omslagpunt van benzine naar diesel van zo'n 15.000 km per jaar.
Alex, welk onderhoud doe je zelf dan?AlexV70 schreef:Ik kwam nog iets lager uit, onderhoud is namelijk lager (zelf doen).RichieB schreef:Voor een (simpel) rekenmodel, zie http://www.esset.nl/brandstof.htm
Ik kom uit op een omslagpunt van benzine naar diesel van zo'n 15.000 km per jaar.
Maar dan moeten de dieselprijzen niet verder stijgen en dat..... is denk ik een utopie.
Maar de 170 pk is iets zuiniger toch? hoe komt dat eigenlijk?JJDD schreef:Ok - gerustgesteld - dank je - dacht even dat je bedoelde dat de motor als niet goed bekend staat. Verkoper vertelde overigens vergelijkbaar verhaal over 140pk en 170pk, maar dan weet je nooit helemaal zeker of 't waar is of niet.bart simpson schreef:De 170pk voegt niets (te weinig toe) toe aan de prestaties van 140pk, het ding draait 1500 t/min harder, ik zou of de 140pk of de 2.0T overwegen (en geen gas als brandstof gezien de problemen die koppen op kunnen lopen)
Echt alles.....Move D5 schreef:Alex, welk onderhoud doe je zelf dan?AlexV70 schreef:Ik kwam nog iets lager uit, onderhoud is namelijk lager (zelf doen).RichieB schreef:Voor een (simpel) rekenmodel, zie http://www.esset.nl/brandstof.htm
Ik kom uit op een omslagpunt van benzine naar diesel van zo'n 15.000 km per jaar.
Maar dan moeten de dieselprijzen niet verder stijgen en dat..... is denk ik een utopie.
dat is een misverstand, een 170pk is niet zuiniger (de RDC labelt een 2.4 van 140pk met een D waar de 170pk een E scoort)Dragunov86 schreef:Maar de 170 pk is iets zuiniger toch? hoe komt dat eigenlijk?JJDD schreef:Ok - gerustgesteld - dank je - dacht even dat je bedoelde dat de motor als niet goed bekend staat. Verkoper vertelde overigens vergelijkbaar verhaal over 140pk en 170pk, maar dan weet je nooit helemaal zeker of 't waar is of niet.bart simpson schreef:De 170pk voegt niets (te weinig toe) toe aan de prestaties van 140pk, het ding draait 1500 t/min harder, ik zou of de 140pk of de 2.0T overwegen (en geen gas als brandstof gezien de problemen die koppen op kunnen lopen)
Dat zag ik laatst ook, maar ik verbaasde me er wel over dat Volvo volgens mij jaren lang in zijn folders heeft aangegeven dat de 170pk versie iets zuiniger zou zijn dan de 140pk versie?bart simpson schreef:dat is een misverstand, een 170pk is niet zuiniger (de RDC labelt een 2.4 van 140pk met een D waar de 170pk een E scoort)Dragunov86 schreef:Maar de 170 pk is iets zuiniger toch? hoe komt dat eigenlijk?