Pagina 3 van 4

Geplaatst: 20.05.2008 - 11:58
door Paul
Onze T5 stond op 9.1l/100km

Geplaatst: 20.05.2008 - 12:04
door crackedtooth
Paul schreef:Onze T5 stond op 9.1l/100km
ik rijd veel snelweg
en zit vaak 11+/100 qua verbruik

bij 160km verbuikt ie ook 11-12iterl per 100km

Geplaatst: 20.05.2008 - 12:54
door Oceanracer
bart simpson schreef:
AlexV70 schreef:Qua kosten zou ik direct terug gaan naar LPG.
qua bedrijfszekerheid ook?
Jij hebt, naast een door de dealer kosteloos beschikbaar gestelde demo, ook een tankpas van de baas zeker? :D
Ik kan me voorstellen dat je dan wat andere argumenten hebt... :lol:

Geplaatst: 20.05.2008 - 12:59
door bart simpson
demo's zijn nooit kosteloos, 25% van iets serieus doet ook serieus pijn

Frapant in deze is wel dat in het gehele demopark van Volvo geen enkele gasauto zit

Geplaatst: 20.05.2008 - 23:26
door Gast
bart simpson schreef:
AlexV70 schreef:Qua kosten zou ik direct terug gaan naar LPG.
qua bedrijfszekerheid ook?
Ik vind het geen probleem, maar wat ik in een ander topic ook aangaf, ik rijd niet alleen. :wink:

Geplaatst: 21.05.2008 - 08:47
door bart simpson
AlexV70 schreef:
bart simpson schreef:
AlexV70 schreef:Qua kosten zou ik direct terug gaan naar LPG.
qua bedrijfszekerheid ook?
Ik vind het geen probleem, maar wat ik in een ander topic ook aangaf, ik rijd niet alleen. :wink:
je bent je (zeer verstandige) rationele partner meer gaan waarderen heb ik het idee....

Geplaatst: 21.05.2008 - 19:34
door Gast
bart simpson schreef:
AlexV70 schreef:
bart simpson schreef:qua bedrijfszekerheid ook?
Ik vind het geen probleem, maar wat ik in een ander topic ook aangaf, ik rijd niet alleen. :wink:
je bent je (zeer verstandige) rationele partner meer gaan waarderen heb ik het idee....
Of zij mij.... :P

Geplaatst: 21.05.2008 - 19:42
door bart simpson
AlexV70 schreef:
bart simpson schreef:je bent je (zeer verstandige) rationele partner meer gaan waarderen heb ik het idee....
Of zij mij.... :P
ik laat je in die waan (doet zij ook tenslotte)

Geplaatst: 21.05.2008 - 19:54
door Gast
bart simpson schreef:
AlexV70 schreef:
bart simpson schreef:je bent je (zeer verstandige) rationele partner meer gaan waarderen heb ik het idee....
Of zij mij.... :P
ik laat je in die waan (doet zij ook tenslotte)
Ik begreep het eerst niet, maar............ je rekent bij je zelf af.
Heeft ze jouw ketting inmiddels al wat langer gemaakt?

Geplaatst: 21.05.2008 - 19:57
door bart simpson
AlexV70 schreef:
bart simpson schreef:
AlexV70 schreef:Of zij mij.... :P
ik laat je in die waan (doet zij ook tenslotte)
Ik begreep het eerst niet, maar............ je rekent bij je zelf af.
Heeft ze jouw ketting inmiddels al wat langer gemaakt?
kan tegenwoordig tot in drenthe komen als je dat bedoelt 8)

Geplaatst: 24.05.2008 - 15:15
door RichieB
Oceanracer schreef: op benzine en diesel moet je ondertussen wel heel veel km's per jaar maken. Zeker meer dan de vaak genoemde 30.000!
Voor een nieuwe auto heb je vast gelijk, maar voor een occasion ligt het kantelpunt vaak veel lager. Bij mijn zoektocht naar een V70 van +/- 4 jaar oud zie ik dat er in aanschafprijs weinig verschil is tussen diesel en benzine, terwijl dieselmotoren veel langer mee gaan. Dus waar je rekening mee moet houden is de wegenbelasting, verbruik en eventueel onderhoud. Voor een (simpel) rekenmodel, zie http://www.esset.nl/brandstof.htm
Ik kom uit op een omslagpunt van benzine naar diesel van zo'n 15.000 km per jaar.

Geplaatst: 24.05.2008 - 15:29
door Gast
RichieB schreef:Voor een (simpel) rekenmodel, zie http://www.esset.nl/brandstof.htm
Ik kom uit op een omslagpunt van benzine naar diesel van zo'n 15.000 km per jaar.
Ik kwam nog iets lager uit, onderhoud is namelijk lager (zelf doen).
Maar dan moeten de dieselprijzen niet verder stijgen en dat..... is denk ik een utopie. :cry:

Geplaatst: 24.05.2008 - 16:14
door Move D5
AlexV70 schreef:
RichieB schreef:Voor een (simpel) rekenmodel, zie http://www.esset.nl/brandstof.htm
Ik kom uit op een omslagpunt van benzine naar diesel van zo'n 15.000 km per jaar.
Ik kwam nog iets lager uit, onderhoud is namelijk lager (zelf doen).
Maar dan moeten de dieselprijzen niet verder stijgen en dat..... is denk ik een utopie. :cry:
Alex, welk onderhoud doe je zelf dan?

Re: Verkeerde keuze?

Geplaatst: 24.05.2008 - 17:14
door Dragunov86
JJDD schreef:
bart simpson schreef:De 170pk voegt niets (te weinig toe) toe aan de prestaties van 140pk, het ding draait 1500 t/min harder, ik zou of de 140pk of de 2.0T overwegen (en geen gas als brandstof gezien de problemen die koppen op kunnen lopen)
Ok - gerustgesteld - dank je - dacht even dat je bedoelde dat de motor als niet goed bekend staat. Verkoper vertelde overigens vergelijkbaar verhaal over 140pk en 170pk, maar dan weet je nooit helemaal zeker of 't waar is of niet.
Maar de 170 pk is iets zuiniger toch? hoe komt dat eigenlijk?

Geplaatst: 24.05.2008 - 17:54
door Gast
Move D5 schreef:
AlexV70 schreef:
RichieB schreef:Voor een (simpel) rekenmodel, zie http://www.esset.nl/brandstof.htm
Ik kom uit op een omslagpunt van benzine naar diesel van zo'n 15.000 km per jaar.
Ik kwam nog iets lager uit, onderhoud is namelijk lager (zelf doen).
Maar dan moeten de dieselprijzen niet verder stijgen en dat..... is denk ik een utopie. :cry:
Alex, welk onderhoud doe je zelf dan?
Echt alles.....
Tik mijn naam maar eens in bij Zoek, zet er kleppen bij en dan heb je wel een leuk overzicht. :P

Re: Verkeerde keuze?

Geplaatst: 24.05.2008 - 18:10
door bart simpson
Dragunov86 schreef:
JJDD schreef:
bart simpson schreef:De 170pk voegt niets (te weinig toe) toe aan de prestaties van 140pk, het ding draait 1500 t/min harder, ik zou of de 140pk of de 2.0T overwegen (en geen gas als brandstof gezien de problemen die koppen op kunnen lopen)
Ok - gerustgesteld - dank je - dacht even dat je bedoelde dat de motor als niet goed bekend staat. Verkoper vertelde overigens vergelijkbaar verhaal over 140pk en 170pk, maar dan weet je nooit helemaal zeker of 't waar is of niet.
Maar de 170 pk is iets zuiniger toch? hoe komt dat eigenlijk?
dat is een misverstand, een 170pk is niet zuiniger (de RDC labelt een 2.4 van 140pk met een D waar de 170pk een E scoort)

Geplaatst: 24.05.2008 - 19:08
door v70.2,4t
Dat dieselmotoren veel langer meegaan valt te bestrijden, met mijn 740 heb ik op lpg 450.000 km gereden zonder noemenswaardige problemen. De v70 heeft bij 280.000 km
zijn eerste kop revisie gehad op lpg. Maar mijn Lt's 2,5 tdi bij 180.000 en de tweede bij 240.000 bijde de revisie in moesten

Geplaatst: 24.05.2008 - 19:17
door Oceanracer
Ook het feit dat gebruikt een diesel met een vergelijkbare km-stand net zo veel kost als een benzine durf ik te bestrijden.

Sterker nog: Bij jong gebruikte wagen is het verschil tussen diesel en benzine vaak nog groter dan bij nieuwe wagens. Naar mate de auto's ouder worden, worden de verschillen wel weer kleiner. De grotere Volvo's houden toch zeker tot aan bouwjaar 2000 wel degelijk een prijsverschil.

Re: Verkeerde keuze?

Geplaatst: 24.05.2008 - 19:52
door arnoud
bart simpson schreef:
Dragunov86 schreef:Maar de 170 pk is iets zuiniger toch? hoe komt dat eigenlijk?
dat is een misverstand, een 170pk is niet zuiniger (de RDC labelt een 2.4 van 140pk met een D waar de 170pk een E scoort)
Dat zag ik laatst ook, maar ik verbaasde me er wel over dat Volvo volgens mij jaren lang in zijn folders heeft aangegeven dat de 170pk versie iets zuiniger zou zijn dan de 140pk versie?

Geplaatst: 24.05.2008 - 20:01
door Oceanracer
Volgens Autoweek zijn beide motoren E-klasse:

Afbeelding