Pagina 3 van 19

Geplaatst: 16.12.2008 - 21:09
door Ludo
Wim J schreef:Er is wel een ander systeem van een concurrent wat beter zou werken, maar tussen de 300 en 400 euro kost. Dat terwijl de klassieke Flaslube slechts 65 euro kost. Dus ook voor dat laatste systeem hebben ze weinig kandidaten, al rijden er wel een paar mee rond.

ja dat bedoelde ik eigenlijk.
het is inderdaad een prijsverschil.
daarmee ook een overweging die je niet voor een ander kan maken.

je zou echter ook de voor en nadelen tussen de 2 systemen moeten bekijken.
het klassieke systeem heeft last van onderdruk.
hogere toeren = hogere onderdruk.
het systeem zuigt dan als het ware, en de grote vraag blijft natuurlijk, waar komt het precies terecht?.
het grootste voordeel van het nieuwe systeem is dat iedere cilinder apart voorzien word van het goedje, ongeacht lage, of hoge onderdruk.

ik zou wel weten welke kiezen... :wink:

Geplaatst: 18.12.2008 - 21:47
door Wim J
Ludo schreef:
Wim J schreef:Er is wel een ander systeem van een concurrent wat beter zou werken, maar tussen de 300 en 400 euro kost. Dat terwijl de klassieke Flaslube slechts 65 euro kost. Dus ook voor dat laatste systeem hebben ze weinig kandidaten, al rijden er wel een paar mee rond.

ja dat bedoelde ik eigenlijk.
het is inderdaad een prijsverschil.
daarmee ook een overweging die je niet voor een ander kan maken.

je zou echter ook de voor en nadelen tussen de 2 systemen moeten bekijken.
het klassieke systeem heeft last van onderdruk.
hogere toeren = hogere onderdruk.
het systeem zuigt dan als het ware, en de grote vraag blijft natuurlijk, waar komt het precies terecht?.
het grootste voordeel van het nieuwe systeem is dat iedere cilinder apart voorzien word van het goedje, ongeacht lage, of hoge onderdruk.

ik zou wel weten welke kiezen... :wink:

OK,
Dank je Ludo voor je advies. Helaas was er nog geen sprake van dat systeem op het moment dat mijn wagen werd omgebouwd.
Ik zal bij een volgende afspraak bij de LPG-technieken de installatie zeker overwegen.

Wim J

Geplaatst: 23.12.2008 - 15:53
door Wim J
Half januari 2009 controle van de klepspeling ingepland bij de officiële Volvo dealer hiet in Gent (B),... Zal dan dik 22000km op LPG gereden hebben op 4 maand tijd.
De controle zou een uur of 4 duren, als ze moeten gesteld worden ben ik de wagen langer kwijt, 2 dagen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst: 23.12.2008 - 17:53
door Gast
4 uren?
Wat gaan ze dan nog meer doen?

Geplaatst: 24.12.2008 - 00:18
door Wim J
AlexV70 schreef:4 uren?
Wat gaan ze dan nog meer doen?
Dat zal ik je met plezier achteraf vertellen,...
Ze hebben gewoon gezegd dat ik de wagen een minstens uur of 4 zou moeten achterlaten. 2 dagen als de kleppen gesteld dienen te worden.
Al reken ik niet op dat laatste. Na 20k op LPG zou dat wat vroeg zijn (Vialle LPI met FlashLube)
Veel lange afstandsverkeer zou ook minder slijtage geven dan korte trajecten,...

Geplaatst: 24.12.2008 - 19:34
door Gast
Ok, ze bedoelen dus: met 4 uren hebben wij wat meer ruimte in de planning.
Een indicatie-controle moet namelijk makkelijk te doen zijn in 1 uur.

Geplaatst: 25.12.2008 - 10:38
door Wim J
AlexV70 schreef:Ok, ze bedoelen dus: met 4 uren hebben wij wat meer ruimte in de planning.
Een indicatie-controle moet namelijk makkelijk te doen zijn in 1 uur.
Goed om weten, ik had er geen idee van!
Ze keken maar eens vreemd toen ik zei dat de XC70 2.5T op LPG reed. Het is blijkbaar geen alledaagse combinatie. Ik zal maar geen verdere toespelingen doen op wat ze nog allemaal dachten,...

Geplaatst: 25.12.2008 - 18:41
door Wolfs XC
Kleppen stellen kost 2 dagen?

Zou ook maar even kijken of er een Volvo dealer is die ervaring heeft met kleppen stellen bij een op gas rijdende 2.5T.

Ben benieuwd.

Geplaatst: 25.12.2008 - 19:54
door Gast
Met kleppen stellen zijn ze ± 8 uren bezig.
Zie hier waarom: kleppen stellen

Geplaatst: 25.12.2008 - 22:55
door Wolfs XC
AlexV70 schreef:Met kleppen stellen zijn ze ± 8 uren bezig.
Zie hier waarom: kleppen stellen
Als ik die foto's van jou bekijk begrijp ik waarom. Ik neem aan dat je de klepspeling pas laat nakijken zodra je getik hoort?

Geplaatst: 25.12.2008 - 23:52
door Gast
Als je geen getik meer hoort. :wink:
Maar dan ben je al te laat. Dat is geen indicatie.

Geplaatst: 14.01.2009 - 18:26
door Wim J
Net de auto gaan ophalen in de garage. Ik had de wagen ter controle vd klepspeling aangeboden na 25000km op LPG gereden te hebben. Dit op advies van 'Limburgse LPG technieken' (B).
Ik krijg de factuur in mijn handen en kijk verbaasd naar het bedrag. 35 euro ???

De volvo-techniekers waren aan de controle begonnen maar kwamen er na een paar minuten achter dat de motor hydraulisch klepstoters had ipv vaste!
Nu spreekt dit zowat alles tegen wat ik er al over las. De 2.5T heeft voor zover mijn kennis reikt enkel vaste stoters, of niet???

Hoe kan ik dit eventueel laten bevestigen? Ik heb het nazicht laten doen bij de grootste volvo- dealer in de tweede thuishaven van het merk.

Enerzijds is het goed nieuws dat er hydraulische stoters zouden in zitten, anderzijds wil ik dat wel 100% zeker weten en niet het risico lopen een cylinder aan gort te rijden om dat er toch vaste stoters zouden in zitten.

Dus: Kan een XC70 2.5T (10/2003, MY 2004) hydraulische klepstoters hebben, en hoe kan ik dat met 100% zekerheid (laten) vaststellen?


WJ

Geplaatst: 14.01.2009 - 22:08
door Gast
Welk motornummer staat er op de zijkant van je distributiedeksel? Op een witte sticker.

Geplaatst: 14.01.2009 - 22:20
door Wim J
B5254T2

Zegt je dat iets?

Geplaatst: 15.01.2009 - 11:37
door Wolfs XC
Wim J schreef:Net de auto gaan ophalen in de garage. Ik had de wagen ter controle vd klepspeling aangeboden na 25000km op LPG gereden te hebben. Dit op advies van 'Limburgse LPG technieken' (B).
Ik krijg de factuur in mijn handen en kijk verbaasd naar het bedrag. 35 euro ???

De volvo-techniekers waren aan de controle begonnen maar kwamen er na een paar minuten achter dat de motor hydraulisch klepstoters had ipv vaste!
Nu spreekt dit zowat alles tegen wat ik er al over las. De 2.5T heeft voor zover mijn kennis reikt enkel vaste stoters, of niet???

Hoe kan ik dit eventueel laten bevestigen? Ik heb het nazicht laten doen bij de grootste volvo- dealer in de tweede thuishaven van het merk.

Enerzijds is het goed nieuws dat er hydraulische stoters zouden in zitten, anderzijds wil ik dat wel 100% zeker weten en niet het risico lopen een cylinder aan gort te rijden om dat er toch vaste stoters zouden in zitten.

Dus: Kan een XC70 2.5T (10/2003, MY 2004) hydraulische klepstoters hebben, en hoe kan ik dat met 100% zekerheid (laten) vaststellen?


WJ
Hier ben ik ook erg benieuwd naar!!!

Geplaatst: 15.01.2009 - 18:35
door Gast
Wim J schreef:B5254T2

Zegt je dat iets?
Ja, gewoon kleppen stellen:

Geplaatst: 15.01.2009 - 18:56
door HSRN850
Pfff, lekkere dealer.

Staat hun constatering op de factuur vermeld?

Geplaatst: 15.01.2009 - 19:17
door Ludo
AlexV70 schreef:
Wim J schreef:B5254T2

Zegt je dat iets?
Ja, gewoon kleppen stellen:
ik zou daar toch niet zomaar van uit gaan als bij zijn dealer gezegd word dat het hydraulische kleppen zijn.
het is al vaker gebleken dat er wat gerommeld is bij Volvo met de motoren.

Wim, mail je chassisnummer met je vraag, eens naar Limburgse LPG technieken.

Geplaatst: 15.01.2009 - 21:40
door Wim J
Ludo schreef:
AlexV70 schreef:
Wim J schreef:B5254T2

Zegt je dat iets?
Ja, gewoon kleppen stellen:
ik zou daar toch niet zomaar van uit gaan als bij zijn dealer gezegd word dat het hydraulische kleppen zijn.
het is al vaker gebleken dat er wat gerommeld is bij Volvo met de motoren.

Wim, mail je chassisnummer met je vraag, eens naar Limburgse LPG technieken.
Ludo, dank voor je advies, maar zover had ik ondertussen zelf al gedacht. Gezien zij mijn LPi installatie geplaatst hebben.
Op hun beurt hebben ze de vraag doorgespeeld naar de lokale Volvo-dealer.
Zelf ben ik ondertussen naar één vd grootste dealers in west -vlaanderen gegaan met dezelfde vraag. Hun conclusie daar was --> hydraulisch !
Het antwoord dat ik via Limburgse LPG technieken terugkreeg was --> vast
Dus de dealers van west en oost vlaanderen zeggen: HYDRAULISCH
Limburges LPG technieken en Garage Rutten zeggen: VAST

Ik ben zeer sterk geneigd om de laatste te geloven omdat zij de moeite deden adhv het chassisnummer de exacte info op te zoeken.

De grote dealers in west en oost vlaanderen schroefden de plastiek cover van de motor en zagen geen openingen of voorzieningen om de klepspeling te meten. Dus was hun conclusie : hydraulisch
Mijn inziens schort er iets aan de opleiding vd techniekers van Volvo. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om hun diets te maken dat er na bj2000 geen hydraulisch klepstoters in de motoren bij van Volvo geplaatst zijn.

Stand: Hydraulisch 2 - Vast 2

wat mij betreft gaat de overwinning op punten naar vast !


@AlexV70 eveneens bedankt voor je opzoekwerk het wordt zeer geapprecieerd!

@HSRN850: Helaas niet op factuur vermeld. Al plan ik wel terug naar de dealer te gaan met voorstel tot een weddenschap! Inzet: het bedrag vd factuur.
WJ

Geplaatst: 15.01.2009 - 21:52
door Gast
Ludo schreef:
AlexV70 schreef:
Wim J schreef:B5254T2

Zegt je dat iets?
Ja, gewoon kleppen stellen:
ik zou daar toch niet zomaar van uit gaan als bij zijn dealer gezegd word dat het hydraulische kleppen zijn.
het is al vaker gebleken dat er wat gerommeld is bij Volvo met de motoren.

Wim, mail je chassisnummer met je vraag, eens naar Limburgse LPG technieken.
@Ludo, de info komt rechtstreeks uit VADIS, ik neem aan dat Volvo zelf toch wel weet wat voor motoren ze er in hebben gelegd.

Er zijn helaas heden ten dage nog dealers die vol houden dat ook de 2.4 blokken (na 2000) voorzien zijn van hydraulische stoters. :cry: