Pagina 3 van 3

Geplaatst: 17.10.2006 - 12:18
door V480-S60
Hier in .nl maakt het geen fluit uit of je V-power of normale diesel tankt. En daarmee ook niet beter of slechter voor milieu.

Geplaatst: 17.10.2006 - 12:34
door Hans
Heb nu één keer V-power getankt, maar had wel het idee dat de motor er boterzacht op liep. Minder "rauw"als normaal.
Maar kan dat wel na slechts één keer tanken? Lijkt mij eigenlijk niet.

Geplaatst: 19.10.2006 - 12:27
door wielenco
Sinds kort ben ik overgegaan van MB Vito, b.j. 1997, ordinaire diesel met turbo, niks commonrail of electronica. Ik tankte altijd BP ultimate.
Het verschil was enorm met gewone diesel, meer trekkracht, beter starten, beduidend minder lawaai en zuiniger.
Maar nu ik een S40 phase II, 1.9d 115 pk met alles erop en eraan rij kan ik geen verschil meer merken. W.s. heeft V-power en aanverwante brandstoffen minder effect op nieuwe, moderne motoren.

Geplaatst: 27.10.2006 - 23:31
door v40pokemon
Nu ik LPG heb laten schieten voor diesel heb ik ook maar s Vpower geprobeerd. Ik merk met de TDI direct dat er minder roet uitstoot is en zonder dat ze wist van de brandstof zei mn vriendin dat de auto beter oppakt (in haar woorden iets sneller trekt) Bij Vpower benzine merkte ik geen enkel verschil (tankte altijd in Duitsland Vpower=octaan 100)

T lijkt te werken; van de andere merken weet ik niet hoe t werkt, maar shell blijft voorlopig mijn tank vullen met Vpower

Geplaatst: 16.11.2006 - 18:46
door nordicman
V - Power en afgeleiden is gewoon onzin, zitten wat meer lichte delen in de gasolie, daardoor iets betere start, en iets minder rook, maar ook minder Pk's.
Wel kassa voor de Koninklijke !!

Kijk ook maar op het stukje over winterdiesel.

Geplaatst: 16.11.2006 - 18:55
door +++t blijft behelpen+++
er is een adac test geweest ook die ook nauwelijks verschil aantoonde ensoms zelfs negatief resultaat liet zien.

zoek op www.adac.de

Geplaatst: 16.11.2006 - 18:58
door roever
Ik tank in de Golf tegenwoordig ook BP Ultimate, ik heb nu 5500km op de klok staan en 2x gewoon getankt en de rest Ultimate. Ik merk duidelijk dat de motor soepeler oppakt onderin de toeren (lekkerder wegtrekt) en minder herrie maakt. Daarbij komt dat de roet uitstoot bij Ultimate zo goed als 0 was, en nu weer een tank op gewone diesel walmt ie zoals je het van een Tdi verwacht.

Zolang ik er niks over hoor dat ik te duur tank blijft er Ultimate in de tank van de Golf komen (al was t maar voor de mindere geluidsproductie).

(ik heb overigens een tijd Shell V-power 100 benzine in de 440 gegooid in Duitsland, maar daar was buiten een zeer minimaal verbuiksvoordeel weinig van te merken)

Geplaatst: 05.12.2006 - 12:42
door JW240
+++t blijft behelpen+++ schreef:GghaGha...
8)
(met jambers stem)
maar het verhaal klopt dus wel..


op www.adac.de
staat een test die het bovenstaande onderbouwt!

Zo ook met Vpower benzine (en al die andere 100 octaan brandstoffen)
voor mijn gevoel loopt de 850 T5 een stukje harder op 100 oktaan dan op 95 oktaan. van 80 naar 120 in de 2 is echt schrikken dan. Ik heb de desbetreffende ADAC test niet gelezen maar vaak testen ze gewone, langzame auto's. Als je dik 100 pk per liter uit een motor haalt is die 5 extra oktaan punten echt handig hoor.

met de D5 tanken we gewoon V-power diesel, lease betaald toch de brandstof, het zal wel ergens goed voor zijn... :-P