Pagina 3 van 3
Geplaatst: 30.09.2008 - 21:14
door V70CBR
Zo ik heb vandaag dan de nieuwe kachelradiator gestoken heeft mij in totaal 66 euro gekost.
Ben om 18,00u begonnen en had gedaan om 19,30u dus 90 minuutjes .
Ging vanzelf en heb enkel maar een half litertje water moeten bijvoegen in het expansievatje.
Hij geeft nu goede warmte en de waas op de ruiten is ook voorbij weer iets dat gedaan is op naar het volgende hé

Geplaatst: 30.09.2008 - 21:33
door jolling
ik heb jaren een VW transporter TDI (2,5 102 pk) gereden en die rookte alleen als ik een sigaret opstak. Dus als die volvo tdi hetzelde zijn vind ik dat opmerkelijk. In de VW heb ik ook de egr afgedopt dmv een plaatje en alle sludge eruit gehaald maar roken noch veel verbruiken deed ie niet (1 : 13,5 gemiddeld en mijn vrouw haalde er 1 : 15 mee. Mind you een bus met de stroomlijn van nul en een zware rechtervoet). Wel heb ik ervaren dat een slecht luchtfilter veel kwaad kan. Op het eind heb ik er een K&N filter in gemonteerd en alle dempers uit de uitlaat gehaald en het "ademen" en het vermogen reageerde daar zeer goed op. Ook het turbo fluitje is erg mooi.
Groet,
Victor
Geplaatst: 30.09.2008 - 21:39
door V70CBR
jolling schreef:ik heb jaren een VW transporter TDI (2,5 102 pk) gereden en die rookte alleen als ik een sigaret opstak. Dus als die volvo tdi hetzelde zijn vind ik dat opmerkelijk. In de VW heb ik ook de egr afgedopt dmv een plaatje en alle sludge eruit gehaald maar roken noch veel verbruiken deed ie niet (1 : 13,5 gemiddeld en mijn vrouw haalde er 1 : 15 mee. Mind you een bus met de stroomlijn van nul en een zware rechtervoet). Wel heb ik ervaren dat een slecht luchtfilter veel kwaad kan. Op het eind heb ik er een K&N filter in gemonteerd en alle dempers uit de uitlaat gehaald en het "ademen" en het vermogen reageerde daar zeer goed op. Ook het turbo fluitje is erg mooi.
Groet,
Victor
Ik heb altijd gedacht dat een motor van een auto toch altijd een beetje tegendruk moet hebbben van de uitlaat .
Als je de dempers eruit haalt heeft hij niets tegendruk .
Ik rijd nu 9,5 liter op 100km wel steeds stad niets autostrade.
Geplaatst: 01.10.2008 - 12:32
door willem169
Heb ook vanmorgen de EGR afgedopt en het scheelt aardig in de rookontwikkeling. Verschil met het blok in die VW is andere overbrenging en stukje meer vermogen (mijn V70 heeft 185 PK). Als 't goed is morgen of overmorgen nieuwe LMM binnen dan is het feest compleet en issie weer in topconditie.
Geplaatst: 01.10.2008 - 14:50
door V70CBR
willem169 schreef:Heb ook vanmorgen de EGR afgedopt en het scheelt aardig in de rookontwikkeling. Verschil met het blok in die VW is andere overbrenging en stukje meer vermogen (mijn V70 heeft 185 PK). Als 't goed is morgen of overmorgen nieuwe LMM binnen dan is het feest compleet en issie weer in topconditie.
185 PK ik dacht dat zo een 2.5TDI er 140 PK in had :shock:
Geplaatst: 01.10.2008 - 14:52
door V70CBR
jolling schreef:ik heb jaren een VW transporter TDI (2,5 102 pk) gereden en die rookte alleen als ik een sigaret opstak. Dus als die volvo tdi hetzelde zijn vind ik dat opmerkelijk. In de VW heb ik ook de egr afgedopt dmv een plaatje en alle sludge eruit gehaald maar roken noch veel verbruiken deed ie niet (1 : 13,5 gemiddeld en mijn vrouw haalde er 1 : 15 mee. Mind you een bus met de stroomlijn van nul en een zware rechtervoet). Wel heb ik ervaren dat een slecht luchtfilter veel kwaad kan. Op het eind heb ik er een K&N filter in gemonteerd en alle dempers uit de uitlaat gehaald en het "ademen" en het vermogen reageerde daar zeer goed op. Ook het turbo fluitje is erg mooi.
Groet,
Victor
TURBO FLUITJE dat heb ik niet ik hoor de turbo niet hoor.
Geplaatst: 01.10.2008 - 22:48
door willem169
De V70 is getuned.
Van 140 naar 185 Pk en 350 Nm.
Update
Geplaatst: 17.11.2008 - 14:46
door V70CBR
Ik heb nu de complete EGR klep verwijderd en in de plaats gewoon ijzer plaatjes gestoken ik heb nu het gevoel dat hij nog veel beter optrekt en de rook is helemaal weg.
Ik doe ook met een volle tank dus 70 liter ongeveer 1100 kilometer als ik gewoon rijdt .
Ik heb ook nog een nieuwe multiriem + spanner gestoken kostprijs 185 euro origineel van volvo want de vorige maakte nogal een kabaal dit is dus nu ook gedaan. Wat ik wel heb en ik weet niet of dit normaal is ? is dat de multiriem een millimeter of 2 à 3 naast het spanrolletje loopt ik heb de dikte van de nieuwe spanner gemeten en die is exact het zelfde als de oude is dit dan normaal ?
Hier dan eindelijk mijn foto's
Geplaatst: 30.11.2008 - 15:29
door V70CBR
Geplaatst: 08.12.2008 - 23:52
door roffel99
thomasglt schreef:Dat is het nadeel van de 2,5 TDI die slurpt aardig meer dan z`n jongere opvolgers.
Sorry, menig stukje literatuur vertelt dit toch anders. De "oude" classic blokken zijn zuiniger maar de nieuwe D5 blokken sterker, meer koppel, beter voor milieu enz......
of geldt hier ook dat theorie en praktijk nooit gelijk op gaan?
mijn V70 classic D5, 1999 (jawel, een TDI maar met de "nieuwe" benaming) loopt 1 op 15,5 tot 16. En een enkele keer haal ik 1 op 17. Op vakantie met caravan van 1400 Kg haal ik gemiddeld 1 op 10 bij 100km/h