Hoi Hapee,
We gaan een beetje off topic, maar bedoel je hoe de V70 in algemene zin bevalt of hoe de tuning bevalt?
Auto advies gevraagd: V70 of....
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
- Locatie: Best
De nieuwe Passat is de ruimste uit je rijtje.
Een prima auto, die nieuwe passat. Volgens mij een hele verstandige keuze.
Heb zelf ca 1700km door Duitsland gereden met de nieuwe passat. Rijdt prima, maar neem niet de 1.9 diesel. tsjoge jonge, zoveel herrie verwacht je niet in een nieuwe auto. Echt wel irritant als je de Volvo met 2.4 benzine gewend bent.
Maar zou ik voor de verstandige keuze gaan: nee doe mij maar de V70!
Gewoon een hele fijne auto. Na meer dan drie jaar nog steeds een traktatie om mee te rijden. Dan maar iets minder ruim, iets duurder, iets minder zuinig.
Een prima auto, die nieuwe passat. Volgens mij een hele verstandige keuze.
Heb zelf ca 1700km door Duitsland gereden met de nieuwe passat. Rijdt prima, maar neem niet de 1.9 diesel. tsjoge jonge, zoveel herrie verwacht je niet in een nieuwe auto. Echt wel irritant als je de Volvo met 2.4 benzine gewend bent.
Maar zou ik voor de verstandige keuze gaan: nee doe mij maar de V70!
Gewoon een hele fijne auto. Na meer dan drie jaar nog steeds een traktatie om mee te rijden. Dan maar iets minder ruim, iets duurder, iets minder zuinig.
- htb77
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01.08.2008 - 13:57
- Locatie: schoonebeek
vincent65 schreef:Hou toch op...bartv70 schreef:Ik lees,.....Eisen, ruimte achterin......dan vallen een V70 en V50 af, of je moet als bestuurder de 1,80 mtr niet halen.
Ben zelf 1,97 mtr en mijn kinderen 4&7 jaar kunnen nauwelijks gewoon achter mij zitten.
Je kunt op zoek gaan naar een V70 met geintergreerde kinderzitjes, maar dat zal niet meevallen.
PS foto's zijn van 1,5 jaar geleden
2 kinderen kunnen prima achterin een V70, rijd er zelf vaak zat mee en ben ook boven de 190.
Ik rijd ook vaak genoeg met 2 volwassenen achterin en ook dat past goed.
Een Toyota Aygo of een Porsche die zijn krap achterin, maar ga mij nu niet vertellen dat een V70 te krap is voor een gezin.
Dus ik zal lekker voor de V70 gaan : Een degelijke ruime auto met super stoelen en genoeg ruimte.
hier ben ik het helemaal mee eens.wij hebben zelf drie op de achterbank van 6 4,5 en 3mnd
en geen problemen met de stoelen
we hebben wel geintregeerde zitjes en gebruiken bij de oudste hem af en toe wel.Maar als we ver weg gaan gaat ze in haar stoel.En dat gaat prima.
wij hebben ook zitten kijken voor we de volvo hebben genomen en zitten twijfelen tussen skoda octavia en volkswagen passet(vind ik van binnen te kaal) en opel vectra
Maar toch bij volvo geland want kwa veiligheid zijn die goed en kwa caravan trekken ook en het was de auto met de meeste ruimte op de achterbank naast onze citroen c5 die we hadden.En wij waren lekker zitten gewend en dan is volvo toch het best.
gr heidi
hmmmm, eindlijk een Volvo.En dan met lekker veel pk's....250 pk heerlijk.
-
[/s]Citroen c5 exclusive
-
[/s]Citroen c5 exclusive
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
kortom, neem geen Passat!
Overigens is de nieuwe Passat wel ene blok op de weg en denk dat ie daarbij wel een betere wegligging heeft (lees: een betere bochtenridder is) dan een V70. Maar eerlijk gezegd, ga je dan met zo;n ding zo hard door de bocht dat je passagiers het niet meer prettig vinden, of rijd je met enorm piepende banden.
Dus voor mij zou dat geen overweging zijn en dus voor de V70 gaan.
Overigens is de nieuwe Passat wel ene blok op de weg en denk dat ie daarbij wel een betere wegligging heeft (lees: een betere bochtenridder is) dan een V70. Maar eerlijk gezegd, ga je dan met zo;n ding zo hard door de bocht dat je passagiers het niet meer prettig vinden, of rijd je met enorm piepende banden.
Dus voor mij zou dat geen overweging zijn en dus voor de V70 gaan.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 14.05.2008 - 09:40
- Locatie: Loenen, Overbetuwe
- Contacteer:
Wellicht niet zo ruim als de Passat of de V70, maar ik vind 'm o zo mooi:




Jeroen
V50 1.6 benzine
V50 1.6 benzine
- htb77
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01.08.2008 - 13:57
- Locatie: schoonebeek
de nieuwe c5 is ook behoorlijk ruim hoor.
en zit ook erg goed...
de oude c5 van ons paste wel met drie zitjes en de passat niet,
de nieuwe c5 is ook breed en erg mooi ja...
maar te weinig trekkracht voor ons.gr heidi
en zit ook erg goed...
de oude c5 van ons paste wel met drie zitjes en de passat niet,
de nieuwe c5 is ook breed en erg mooi ja...
maar te weinig trekkracht voor ons.gr heidi
hmmmm, eindlijk een Volvo.En dan met lekker veel pk's....250 pk heerlijk.
-
[/s]Citroen c5 exclusive
-
[/s]Citroen c5 exclusive
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18.10.2008 - 20:20
Dag Nic,
zoals in voorgaande antwoorden heb ik ook van ex. BMW rijders gehoord dat deze auto's kostbaar in onderhoud zijn. In het verleden heb ik ook naar een BMW gekeken, het viel me toen al op dat er veel BMW's aan werden geboden met heel weinig kilometers. Ik heb zelf een V70 met 70.000km van 6 jaar oud en daar heb ik echt stad en land voor af moeten zoeken. Onze ex Volvo 940 had 380.000km en daar rijd mijn zusje nu in. Onze vorige volvo's hadden allemaal rond de 400.000 km gelopen voor we ze weg deden.
met vriendelijke groet arno
zoals in voorgaande antwoorden heb ik ook van ex. BMW rijders gehoord dat deze auto's kostbaar in onderhoud zijn. In het verleden heb ik ook naar een BMW gekeken, het viel me toen al op dat er veel BMW's aan werden geboden met heel weinig kilometers. Ik heb zelf een V70 met 70.000km van 6 jaar oud en daar heb ik echt stad en land voor af moeten zoeken. Onze ex Volvo 940 had 380.000km en daar rijd mijn zusje nu in. Onze vorige volvo's hadden allemaal rond de 400.000 km gelopen voor we ze weg deden.
met vriendelijke groet arno
- MM
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 23:50
- Locatie: Nijmegen
Die c5 is inderdaad erg mooi en ook met V6 diesel: over trekkracht niet te klagen (alleen geen 6 bak automaat dacht ik...). Maar ja, blijft verder wel auto rijden op zijn Frans (lidmaatschap anwb sterk aanbevolen dus).
Maarten
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]
- htb77
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01.08.2008 - 13:57
- Locatie: schoonebeek
ja maar wij wilden geen diesel
en nu een 250 pk en mag 1800 kilo trekken perfecte combi
ja c5 kan gevoelig zijn voor storingen wij nooit problemen gehad trouwens maar wel met de renault die we ervoor hadden,,,
en nu een 250 pk en mag 1800 kilo trekken perfecte combi
ja c5 kan gevoelig zijn voor storingen wij nooit problemen gehad trouwens maar wel met de renault die we ervoor hadden,,,
hmmmm, eindlijk een Volvo.En dan met lekker veel pk's....250 pk heerlijk.
-
[/s]Citroen c5 exclusive
-
[/s]Citroen c5 exclusive
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
te weinig trekkracht?htb77 schreef:de nieuwe c5 is ook behoorlijk ruim hoor.
en zit ook erg goed...
de oude c5 van ons paste wel met drie zitjes en de passat niet,
de nieuwe c5 is ook breed en erg mooi ja...
maar te weinig trekkracht voor ons.gr heidi
schei toch uit,de C5 2.7 hdif heeft 440nm koppel.
als die niet genoeg trekkracht heeft,dan weet ik het niet meer.
zelfs de 2.0 diesel heeft nog 320nm,meer dan genoeg lijkt mij.
geen glans zonder wrijving
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14862
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
v Nuland is kopen en niet zeuren!
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Hapee schreef:Mij gaat het om de tuning. Wat zijn de opvallendste zaken? Wat bevalt wel en wat niet? Kortom: ervaringsgegevens met de tuning.
Ik heb de autovorig jaar bij een Belgische Volvo-dealer gekocht.Hapee schreef:Mij gaat het om de tuning. Wat zijn de opvallendste zaken? Wat bevalt wel en wat niet? Kortom: ervaringsgegevens met de tuning.
Het is een 2.4D met inderdaad een RICA chip, nu 198pk.
Ik heb niet veel vergelijk, maar de 3 dagen dat ik een 2.4D met 130pk had vielen mij de volgende verschillen op.
1.198pk. Trekkracht,souplesse vele malen beter (logisch)
2.198pk Veel sneller met tussenacceleratie(logisch)
3.198pk gem. verbruik van de, veel te optimistische, BC 5,8 tegen 6,3 bij
de 130pk.
4.Bij volgas zie je bij de 198pk meer pluimen(nadeel)
5.Mogelijk nadeel.....Tijdens de proefrit (bij 120.000km)voelde ik
trillingen die volgens mij niet hoorde.Volgens dealer niets vreemd en
als leek geloof je dat dan.
Na een paar maanden, na diverse "second" opinions toch de conclusie
dat het vliegwiel de boosdoener was.
Alles, incl koppeling, onder garantie vervangen, of dit defect het
gevolg is van de tuning weet ik niet(volgens de Volvodealer niet), maar
het mag duidelijk zijn dat de aandrijflijn wel aan zijn tax zit qua
belasting.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
@ Spoetnik2, misschien ter overbrugging van het komdende jaar iets simpels en dan gaan voor de over 1 jaar op de markt komende, nu ga ik vloeken in de kerk,
de Soda Superb Station.
http://www.motorauthority.com/images/Sk ... ty_001.jpg
Heb onlangs in de nieuwe Superb gereden, daar kan menig fabrikant wat van leren
de Soda Superb Station.
http://www.motorauthority.com/images/Sk ... ty_001.jpg
Heb onlangs in de nieuwe Superb gereden, daar kan menig fabrikant wat van leren
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 20:54
@ bartv70
Dank voor de info over de Rica-chip. Ik blijf voorlopig even "standaard" rondrijden en als ik iets begin te missen kan ik altijd nog de stap nemen. Dat van het vliegwiel was voor mij doorslaggevend. Ook al wordt het niet door de tuning veroorzaakt, ik kan me voorstellen dat door 50% meer vermogen op de aandrijflijn de toleranties echt opgezocht worden. Een kleine "afwijking" kan dan wel eens een "probleem" worden.
Dank voor de info over de Rica-chip. Ik blijf voorlopig even "standaard" rondrijden en als ik iets begin te missen kan ik altijd nog de stap nemen. Dat van het vliegwiel was voor mij doorslaggevend. Ook al wordt het niet door de tuning veroorzaakt, ik kan me voorstellen dat door 50% meer vermogen op de aandrijflijn de toleranties echt opgezocht worden. Een kleine "afwijking" kan dan wel eens een "probleem" worden.
V70 2.4D BJ. 07-2002 een hele andere auto
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14862
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Hapee:
ik kan me voorstellen dat door 50% meer vermogen op de aandrijflijn de toleranties echt opgezocht worden. Een kleine "afwijking" kan dan wel eens een "probleem" worden.
Je schrijft 50% meer vermogen...? :?
de 2.4D heeft toch 163 pk.?
Je chipt naar 194pk een verschil van 31 pk .
Een "normale toename" bij chippen meen ik te begrijpen.
of.. mis ik iets?
@Bart: die sub skoda isniets mis mee denk.
Heb laatst in een skoda meegereden met 6 cil en automaat.
Rijdt geweldig echt waar.
Maarrrrr was helaas geen volvo
ik kan me voorstellen dat door 50% meer vermogen op de aandrijflijn de toleranties echt opgezocht worden. Een kleine "afwijking" kan dan wel eens een "probleem" worden.
Je schrijft 50% meer vermogen...? :?
de 2.4D heeft toch 163 pk.?
Je chipt naar 194pk een verschil van 31 pk .
Een "normale toename" bij chippen meen ik te begrijpen.
of.. mis ik iets?
@Bart: die sub skoda isniets mis mee denk.
Heb laatst in een skoda meegereden met 6 cil en automaat.
Rijdt geweldig echt waar.
Maarrrrr was helaas geen volvo

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
@Bover,
Ik heb een 2.4D MJ2004, dit is dus nog de 130pk versie.
http://www.rica.nl/chiptuning/showupgra ... &Model=445
Tja, het was geen Volvo, maar een absurd met options gevulde Superb, 6 cyl, 3,6ltr met 260 pk en AWD kost €45.000
Een S80, die qua afmetingen identiek is kost met deze specs € 75.000.
Keuze wordt toch wel lastig met zo'n gigantisch prijsverschil.
Als je alle testen mag geloven doen ze kwalitatief niet veel aan elkaar onder.
Ik heb een 2.4D MJ2004, dit is dus nog de 130pk versie.
http://www.rica.nl/chiptuning/showupgra ... &Model=445
Tja, het was geen Volvo, maar een absurd met options gevulde Superb, 6 cyl, 3,6ltr met 260 pk en AWD kost €45.000
Een S80, die qua afmetingen identiek is kost met deze specs € 75.000.
Keuze wordt toch wel lastig met zo'n gigantisch prijsverschil.
Als je alle testen mag geloven doen ze kwalitatief niet veel aan elkaar onder.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
2.4D is 163 PK : 1,36 = 120 kW. ofwel de oude D5
De huidige (sinds 2005) D5 = 185 PK en wordt gelevert naast de 2.4D.
De veel oudere 2.4d had 130 PK ± 95 kW, maar dit was dan ook een andere motor.
De huidige (sinds 2005) D5 = 185 PK en wordt gelevert naast de 2.4D.
De veel oudere 2.4d had 130 PK ± 95 kW, maar dit was dan ook een andere motor.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Misschien bedoelen we hetzelfde maar verklaren het anders.
De 2.4D van MJ2004 is een softwarematig gedowntunde versie van de
MJ2004 163 pk D5.
De veel oudere, t/m 2000, had de VW/Audi motor.Dat was een 2.5 D met 140pk.
De 2.4D van MJ2004 is een softwarematig gedowntunde versie van de
MJ2004 163 pk D5.
De veel oudere, t/m 2000, had de VW/Audi motor.Dat was een 2.5 D met 140pk.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Zou kunnen, maar ik ben er niet zeker van.bartv70 schreef:Misschien bedoelen we hetzelfde maar verklaren het anders.
De 2.4D van MJ2004 is een softwarematig gedowntunde versie van de
MJ2004 163 pk D5.
De veel oudere, t/m 2000, had de VW/Audi motor.Dat was een 2.5 D met 140pk.
Misschien dat @Bart Simpson de juist antwoorden heeft.
